• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Racisme

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

dat zal ik beamen, ik denk dat ralf niet aan mijn IQ komt ;) lol

mbt racisme, dat is geboren uit angst voor het onbekende en heeft zich ontwikkeld tot naast de originele betekenis ook een mate van afgunst en simplisme, dat ik mijn mening ;)

Ik denk niet dat ik qua IQ tot de gemiddelde Nederlander gerekend kan worden ;)

mbt jouw mening: eens ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Ik denk niet dat ik qua IQ tot de gemiddelde Nederlander gerekend kan worden ;)

mbt jouw mening: eens ;)

je vernauwde het criterium naar de gemiddelde forumposter, daar toe reken ik mijzelf (enkel niet qua iq) derhalve deed ik die uitspraak als ook om jou een beetje te prikkelen ;)

Tja mijn mening is vrij simpel geformuleerd, maar wel aardig omvattend vind ik :D
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

je vernauwde het criterium naar de gemiddelde forumposter, daar toe reken ik mijzelf (enkel niet qua iq) derhalve deed ik die uitspraak als ook om jou een beetje te prikkelen ;)

Hahahaha, dat is mooi gelukt :p

Excuses voor de spam, ik zal hem zelf over een half uur verwijderen ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Ik denk niet dat ik qua IQ tot de gemiddelde Nederlander gerekend kan worden ;)

mbt jouw mening: eens ;)

Het is dan ook betrekkelijk lastig een IQ van 100 te hebben :p

Ik heb spontaan zin hier een grafiek te plaatsen:

600px-IQ_curve.svg.png

2,5 Procent heeft IQ-100 :p

Is racisme op basis van intelligentie mogelijk, volgens jullie? Komt het ook veel voor? In welke vorm(-en)?
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

onderscheid op basis van intelligentie is discriminatie, geen racisme, tenzij je aantoonbaar onderscheid kunt aangeven tussen de diverse rassen ;)

(ik sta niet in die grafiek, voel me gediscrimineerd)
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Mooi grafiekje :) Zo te zien kom ik uit rond de +3 sigma (ook geen Griekse toetsen binnen handbereik ;)) :p Jullie? (Just curious ;))

Racisme op basis van intelligentie kan niet bestaan, omdat racisme enkel discriminatie op grond van ras kan zijn. Discriminatie op grond van intelligentie komt voor, en zelfs in het dagelijks taalgebruik. Hoe vaak hoor je een van de volgende woorden alleen al op tv?
Idioot, imbeciel, debiel, achterlijke, mongool, zwakbegaafde, etc. etc. etc.

Dat komt dus vrij vaak voor ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Zit je echt onder de 55??? :p

jahoor, als jou dat blij maakt ;)

maar zullen we nog een statement on topic gooien of beeindigen we deze uiteenzetting met mijn enigszins simplistische samenvatting van het fenomeen? ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

hahaha, make my day :p

lijkt me een strak plan gewoon te oversimplificeren, en het hierbij te laten ;) We hebben gezien dit gesprek toch allen al recht op een stuk of wat waarschuwingen ;)

Beter het laatste gedeelte maar verwijderen?
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Mooi grafiekje :) Zo te zien kom ik uit rond de +3 sigma (ook geen Griekse toetsen binnen handbereik ;)) :p Jullie? (Just curious ;))

Racisme op basis van intelligentie kan niet bestaan, omdat racisme enkel discriminatie op grond van ras kan zijn. Discriminatie op grond van intelligentie komt voor, en zelfs in het dagelijks taalgebruik. Hoe vaak hoor je een van de volgende woorden alleen al op tv?
Idioot, imbeciel, debiel, achterlijke, mongool, zwakbegaafde, etc. etc. etc.

Dat komt dus vrij vaak voor ;)
Bij mij wordt het binnenkort dus getest, samen met alles dat we nog meer zouden willen weten (alles kan - weet je nog :p).
Nu je het zegt - ook bij ons wordt er veel gescholden met "Mongol" (en dan ook nog met zo'n vreselijke "g" uit "goal"), naast "autist", wat óók zeer veel wordt gebruikt.

hahaha, make my day :p

lijkt me een strak plan gewoon te oversimplificeren, en het hierbij te laten ;) We hebben gezien dit gesprek toch allen al recht op een stuk of wat waarschuwingen ;)

Beter het laatste gedeelte maar verwijderen?

Wel, ikzelf heb nog maar één waarschuwing en die was voor een post die deed vermoeden dat ik PA-kopers leeghoofden acht - nog niet hier dus. Echter denk ik inderdaad dat we hierover kunnen ophouden, omdat we volgens mij alle antwoorden die we wilden, al hebben?

Ik ben overigens tegen het verwijderen van posts, als ze al een discussie teweeg hebben gebracht - dit omdat de rest van het topic hierdoor geschaad kan worden. Dit terzijde.
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Rascisme op basis van intelligentie kan niet bestaan?

definiëer "untermenschen" en je hebt het :confused:
hutu's en tutsies werden op basis van lengte en intelligentie "stammen".
iets dat voor de koloniale tijd niet eens bestond als 2 stammen.

mijn geplaatste S.H.A.R.P. embleem zegt genoeg mag ik hopen ,
anders hebben de jongere generaties niets geleerd met geugelen.:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Dude...

Wat hier gezegd is, is dat racisme enkel en alleen betrekking kan hebben op ras. Ieder vergelijkbaar verschijnsel wat op andere gronden discrimineert kan geen racisme heten.

"untermensch" (daar gaan we weer, WOII is erbij ;)) was en is een racistische term, omdat deze betrekking had op iedereen die niet "zuiver" Arisch is/was. Daaronder viel ook alles wat niet aan het Nazistische beeld van de perfecte Germaan voldeed, namelijk homofielen verstandelijk gehandicapten, psychiatrisch patiënten etc.

Je beweert dat Hutu's en Tutsi's één waren voor de kolonisatie? Prima, maar toon dat eens aan. Je beweert dat ze uiteen gegaan zijn op grond van lengte en intelligentie. Prima, maar toon dat eens aan.
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Ik ben tegen racisme maar...

Je kan een reden hebben om dit te zijn.
BV: Je bent aangevallen geweest door een persoon van een ander ras.

Dan kan je niet vermijden dat deze persoon zich ander gaat gedragen tegenover dat ras. Het zou niet mogen natuurlijk want iedereen is anders maar het is gewoon de vrees voor dat ras dan. Je moet dan niet hun beginnen uitschelden enz. Maar het kan dan zijn dat je dat ras vermijd en of discrimineerd daarom ook niet altijd opsetelijk.

Ik bijvoorbeeld begin niemand te discrimineren als ik die persoon ook niet ken. Ik ga dat alleen gaan doen als hij mij iets misdoet of andere. Maar als ik een persoon met een andere huidskleur tegenkom gedraag ik mij hetzelfde als anders. Iedereen is gelijk in mijn ogen.
 

DeletedUser

Gast
Re: Rascisme

Rascisme op basis van intelligentie kan niet bestaan?

definiëer "untermenschen" en je hebt het :confused:
hutu's en tutsies werden op basis van lengte en intelligentie "stammen".
iets dat voor de koloniale tijd niet eens bestond als 2 stammen.

Deze genocide was niet op basis van intelligentie en lengte, deze genocide was gewoon vanwege het feit dat de Tutsi's jarenlang bevoorrecht op de Hutu's waren. Dat er verschil in lengte was zat gewoon in de afkomst, de ene groep was als slaven daar naar toe gekomen, de andere groep waren de oorspronkelijke inwoners.
Of de ene groep intelligenter was dan de andere kan ik geen uitspraak doen, het was in ieder geval niet een oorzaak van de genocide.

Ze zijn dus ook nooit gescheiden tijdens de koloniale tijd, maar altijd al gescheiden gebleven.
 

DeletedUser

Gast
Racisme is echt belachelijk
Echt het stomste ding wat je kan doen

Eigenlijk zijn er 2 soorten rassen op de wereld, mensen en racisten(en ja, ik heb geen flauw benul hoe je dat schrijft;))
 

DeletedUser

Gast
Ik ben tegen racisme maar...

Je kan een reden hebben om dit te zijn.
BV: Je bent aangevallen geweest door een persoon van een ander ras.

Dan kan je niet vermijden dat deze persoon zich ander gaat gedragen tegenover dat ras. Het zou niet mogen natuurlijk want iedereen is anders maar het is gewoon de vrees voor dat ras dan. Je moet dan niet hun beginnen uitschelden enz. Maar het kan dan zijn dat je dat ras vermijd en of discrimineerd daarom ook niet altijd opsetelijk.

Ik bijvoorbeeld begin niemand te discrimineren als ik die persoon ook niet ken. Ik ga dat alleen gaan doen als hij mij iets misdoet of andere. Maar als ik een persoon met een andere huidskleur tegenkom gedraag ik mij hetzelfde als anders. Iedereen is gelijk in mijn ogen.

In de eerste helft doe je vermoeden ras equivalent aan individu te achten, maar dat spreek je tegen in de andere helft :confused:
 

DeletedUser

Gast
hallo

ik wil even iets vertellen
ik ben een belg van Turkse afkomst en de meeste mensen zeggen dat ik niet erg op een turk lijk , dat ik me niet zo " crapuul " gedraag enz...

maar dan zijn er ook mensen die continu zeggen dat als ik iets duurs draag dat het " fake " is .
en als ik het dan hun vraag wat is er zo " fake " aan , dan kunnen ze niet antwoorden en zeggen ze dat ik het heb gestolen enz...
en ook als ik in de klas zei
" hey ik ben naar de bioscoop gegaan gisteren ... "
begonnen ze me te onderbreken en me uit te lachen .




ik weet dat de meeste Turken in Gent enal "crapuul" zijn maar dat betekent niet dat elke turk dat is
 

DeletedUser

Gast
hallo

ik wil even iets vertellen
ik ben een belg van Turkse afkomst en de meeste mensen zeggen dat ik niet erg op een turk lijk , dat ik me niet zo " crapuul " gedraag enz...

maar dan zijn er ook mensen die continu zeggen dat als ik iets duurs draag dat het " fake " is .
en als ik het dan hun vraag wat is er zo " fake " aan , dan kunnen ze niet antwoorden en zeggen ze dat ik het heb gestolen enz...
en ook als ik in de klas zei
" hey ik ben naar de bioscoop gegaan gisteren ... "
begonnen ze me te onderbreken en me uit te lachen .




ik weet dat de meeste Turken in Gent enal "crapuul" zijn maar dat betekent niet dat elke turk dat is

daar heb je gelijk in.
oke er zijn turken fout 'crimineel' maar er zijn ook genoeg blanken die crimineel zijn.
en misschien denken ze wel dat het gestolen is, omdat hun geweten ook niet zuivers is
 

DeletedUser

Gast
hallo

ik wil even iets vertellen
ik ben een belg van Turkse afkomst en de meeste mensen zeggen dat ik niet erg op een turk lijk , dat ik me niet zo " crapuul " gedraag enz...

maar dan zijn er ook mensen die continu zeggen dat als ik iets duurs draag dat het " fake " is .
en als ik het dan hun vraag wat is er zo " fake " aan , dan kunnen ze niet antwoorden en zeggen ze dat ik het heb gestolen enz...
en ook als ik in de klas zei
" hey ik ben naar de bioscoop gegaan gisteren ... "
begonnen ze me te onderbreken en me uit te lachen .




ik weet dat de meeste Turken in Gent enal "crapuul" zijn maar dat betekent niet dat elke turk dat is

'k Heb't moeten opzoeken en vond dat "capruul" ongeveer gelijk staat aan "geboefte". Ik zie niet in waarom je het hiermee eens bent, waarom je in die zin over je heen laat lopen. De reacties van je omgeving zijn volledig ongegrond - zoals je ze nu aan ons overbrengt.
 

DeletedUser

Gast
hallo

ik wil even iets vertellen
ik ben een belg van Turkse afkomst en de meeste mensen zeggen dat ik niet erg op een turk lijk , dat ik me niet zo " crapuul " gedraag enz...

maar dan zijn er ook mensen die continu zeggen dat als ik iets duurs draag dat het " fake " is .
en als ik het dan hun vraag wat is er zo " fake " aan , dan kunnen ze niet antwoorden en zeggen ze dat ik het heb gestolen enz...
en ook als ik in de klas zei
" hey ik ben naar de bioscoop gegaan gisteren ... "
begonnen ze me te onderbreken en me uit te lachen .




ik weet dat de meeste Turken in Gent enal "crapuul" zijn maar dat betekent niet dat elke turk dat is

Das faya kzou ze gwn klappen dit is gwn een rotstreek
 
Bovenaan