• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Racisme

DeletedUser19689

Gast
Wat vinden jullie van de verplichting tot 'neutrale' klederdracht in openbare functies bv. aan een loket? Ik vind dat het verplicht moet worden. Niet uit racistisch/discriminerend oogpunt, maar wel vanuit een neutrale dienstverlening. Dit houdt in dat: Regenboog T-shirts, hoofddoeken, kruisjes, keppeltjes, voetbaltruitjes, politiek getinte T-shirts,... verboden zijn.
Graag jullie mening.
 

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie van de verplichting tot 'neutrale' klederdracht in openbare functies bv. aan een loket? Ik vind dat het verplicht moet worden. Niet uit racistisch/discriminerend oogpunt, maar wel vanuit een neutrale dienstverlening. Dit houdt in dat: Regenboog T-shirts, hoofddoeken, kruisjes, keppeltjes, voetbaltruitjes, politiek getinte T-shirts,... verboden zijn.
Graag jullie mening.

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik zal morgen wel uitgebreid zeggen waarom.
 

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie van de verplichting tot 'neutrale' klederdracht in openbare functies bv. aan een loket? Ik vind dat het verplicht moet worden. Niet uit racistisch/discriminerend oogpunt, maar wel vanuit een neutrale dienstverlening. Dit houdt in dat: Regenboog T-shirts, hoofddoeken, kruisjes, keppeltjes, voetbaltruitjes, politiek getinte T-shirts,... verboden zijn.
Graag jullie mening.

Je hebt niet uitgelegd waarom je vind dat die verboden moet worden ...

Mij maakt het persoonlijk weinig uit.
Blijkbaar is het traditie om bij religies gekke dingen op je hoofd te zetten (denk maar aan de paus bv)
Ik weet iig. dat dit voor hen heel belangrijk is en aangezien het mij niet echt stoort moet dat voor mij helemaal niet afgeschaft worden.
 

DeletedUser

Gast
Dit vond ik persoonlijk toch wel een heel interessant stuk. Vooral het 'in full' gedeelte. Je vraagt je toch wel af hoe iemand zo gedesillusioneerd kan zijn en eigenlijk is het ook wel afschuwelijk om te beseffen dat hij lang niet de enige is.

Ik kon geen ander topic vinden waarin ik dit kwijt kon, vandaar deze bump.
 

DeletedUser2057

Gast
Walgelijk. Verder maak ik er liever niet teveel woorden aan vuil, dat heb ik de laatste tijd elders al voldoende gedaan.
 

DeletedUser12440

Gast
Ik denk dat racisme niet te voorkomen dat er altijd wel mensen zijn met vooroordelen of mensen die hun volk schaden( IS,Israel,KKK)
Het zal nooit verdwijnen merk bij mezelf ook wel dat er af en toe wat racistische gedachtes langs komen denk dat iedereen dat wel eens heeft.
 

DeletedUser

Gast
Racisme zal verdwijnen als we beginnen denken als
'Inwoners van de aarde'
Ipv 'inwoner van Europa
Maar wanner dat gaat gebeuren, ik zou het niet weten.
 

DeletedUser

Gast
Je zou bijvoorbeeld nooit meer Russische dashcamfilmpjes hebben, maar aan de andere kant zou elk kind ook een verpeste jeugd hebben door alleen nog maar met FSC-gekeurd houten speelgoed te spelen in plaats van een keertje bij de buren belletje te lellen.
 

DeletedUser29125

Gast
ik zie veel meningen over racisme en discriminatie.
echter zijn beide toch twee verschillende dingen.
het ene is systematisch het ander is een actie(dus je kan je ook nooit gediscrimineerd voelen het is namelijk geen emotie).

daarbij is het ook altijd opvallend dat mensen zeggen tegen racisme te zijn en de meest racistisch woorden of zinnen zeggen.
ik snap dat er veel gebrek is aan educatie rondom racisme in Nederland.

daarbij heeft racisme een Breede betekenis.
maar vaak weet men niet waarover ze het hebben omdat racisme zo ingeburgerd is en daardoor moeilijk is te erkennen, herkennen en weten hoe en wat er tegen te doen.

vaak is men alleen maar bezig met vingers te wijzen.

daarbij zijn beiden altijd negatief.

positieve discriminatie is ook negatief omdat het een noodzakelijk iets is omdat er anders geen verandering in komt.
En juist omdat het nodig is is het juist niet positief anders hadden we het nooit nodig gehad.

ook is het zo dat dit soort problemen, discussies altijd wel objectief moeten besproken worden.
het is niet een IK ding maar een ons ding.
en daarom ook een zeer groot maatschappelijk probleem wat vaak geen of verkeerde aandacht krijgt.

Op individueel niveau is dat uiteraard anders iedereen heeft wel wat meegemaakt.
 
Bovenaan