• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Ramadan

DeletedUser19689

Gast
Op zich word de ramadan nog redelijk goed opgevolgd denk ik.
Hoeveel "christenen" doen er mee aan de vasten?
 

DeletedUser

Gast
ben beetje te laat maar in de zomer begint het weer zal beetje uitlgeen waarom wij moslims vasten 1 wij zijn verplicht om te vasten 2 we vasten hoe wij moeten voelen wat honger is omdat arme mensen geen eten drinken hebben 3 klopt niet elke moslim vast dat is hun probleem daar zal god straf geven 4 mensen die medicijnen nemen die hoeven niet of ziek zijn bij vrouwen als hun zwanger mogen helemaal niet vasten das begrijpelijk of als hun ongesteld zijn daarna wel alles inhalen groetjes turan
 

DeletedUser

Gast
Ik ben Moslim, maar zie het nut van de Ramadan nog steeds niet in, ik bedoel:
Je eet/drinkt overdag niet, leuk en aardig, maar 's avonds vreet je jezelf vol met een feestmaal dat voor 3 personen geschikt is als normaal avond eten. Wat mij betreft doneert iedere Moslim die aan de vasten doet 200 euro aan een arm land, kunnen die lekker in de maand waarin het vasten is genieten van lekker eten.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben Moslim, maar zie het nut van de Ramadan nog steeds niet in, ik bedoel:
Je eet/drinkt overdag niet, leuk en aardig, maar 's avonds vreet je jezelf vol met een feestmaal dat voor 3 personen geschikt is als normaal avond eten. Wat mij betreft doneert iedere Moslim die aan de vasten doet 200 euro aan een arm land, kunnen die lekker in de maand waarin het vasten is genieten van lekker eten.

wat jij doet tijdens ramadan is jou probleem denk dat je niet over islam heb geleerd
 

DeletedUser

Gast
Het concept "vasten" is al oeroud en meestal gepraktiseerd door goeroes/profeten (in de oudheid)
Het jezelf ontzeggen van voedsel en genotsmiddelen heeft een zuiverende werking op het lichaam.
Als een mens lange tijd niets eet heeft dit als gevolg, dat het brein heel zuiver gaat werken en men bepaalde
diepere inzichten kan krijgen. Dit is dan ook de voornaamste reden, dat dit veel gedaan werd door geestelijken
op zoek naar "verlichting" :gunst: De huidige vorm van vasten is belachelijk en dient geen enkel doel... men nam het advies van wijze mensen en praktiseerde het maar half, omdat men vergeten is waarvoor het ook al weer diende!
 

DeletedUser

Gast
Het concept "vasten" is al oeroud en meestal gepraktiseerd door goeroes/profeten (in de oudheid)
Het jezelf ontzeggen van voedsel en genotsmiddelen heeft een zuiverende werking op het lichaam.
Als een mens lange tijd niets eet heeft dit als gevolg, dat het brein heel zuiver gaat werken en men bepaalde
diepere inzichten kan krijgen. Dit is dan ook de voornaamste reden, dat dit veel gedaan werd door geestelijken
op zoek naar "verlichting" :gunst: De huidige vorm van vasten is belachelijk en dient geen enkel doel... men nam het advies van wijze mensen en praktiseerde het maar half, omdat men vergeten is waarvoor het ook al weer diende!
Kan het niet beter verwoorden dan dit, overdag niks eten/drinken, 's avonds volvreten met allerlei lekkernijen
 

DeletedUser

Gast
Op zich word de ramadan nog redelijk goed opgevolgd denk ik.
Hoeveel "christenen" doen er mee aan de vasten?
Heb het precies 1x in mijn leven gedaan, poosje terug was dat... Ik denk dat het er bij blijft :)
Zie er het nut niet helemaal van in.
Miss kan iemand mij het uitleggen?
Ik dacht dus dat je je dan beter zou kunnen concentreren op bidden enzo... Maar tijdens het bidden dacht ik alleen aan eten... :|

heb er trouwens wel respect voor als je dat doet. maar zie er het nut niet helemaal in...
 

DeletedUser11561

Gast
Bidden: proberen het almachtige plan van je god in jouw voordeel te veranderen.

FAAL!
 

DeletedUser19689

Gast
Je kan beter iets doen voor de armen/minderbedeelden, dat is veel nuttiger dan wat minder eten...
 

DeletedUser21751

Gast
Bij de Ramadan mag je alleen 's avonds eten waardoor je eigenlijk niet minder eet maar gewoon op een ander tijdstip. Bij christelijke vasten moet je minder eten wat dan beter is voor het milieu
 
Bovenaan