• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Reductie aanvalsbonus van 30% naar 10%

DeletedUser13872

Gast
Ik ben zelf een enorme vechter op de wereld waar ik hte langste speel deed ik zelde stadsfeesten.
Ik heb 2391 CP waarvan ongeveer 1579 door zegetochten.

Ik ben het ontzettend met jullie eens dat zegetochten anders moeten, bijvoorbeeld 200 GP of 150 GP per feest.
Als je geluk hebt heb je 300 slingers nodig dat kost je dan:

16.500 HOUT
30.000 STEEN
12.000 ZILVER

En uit ervaring weet ik dat je meestal meer nodig hebt + troepen bouwen duurt langer dan 1 stadsfeest.

Ook het opstand systeem is slecht, hoe wil je in godsnaam een WW stad veroveren.
Als ze dat merken, ligt die stad in 12 uur tijd helemaal VOL.
In het begin van de wereld valt het allemaal wel mee maar later hoe wil je een stad overnemen van een actieve speler in een goede alliantie? Ik weet het niet hoor.
 

DeletedUser15415

Gast
Ik blijf iedereen aanvallen. Een aanval waardoor je een kolo en vuurschepen kapot maakt komt een meestal een reactie waardoor je ook GP voor krijgt.

Dus ben je nummer een of nummer 1000 het maakt mij echt niet uit :p
 

DeletedUser20650

Gast
Ik ben het ontzettend met jullie eens dat zegetochten anders moeten, bijvoorbeeld 200 GP of 150 GP per feest.
Als je geluk hebt heb je 300 slingers nodig dat kost je dan:

16.500 HOUT
30.000 STEEN
12.000 ZILVER

Ik zie liever de prijs voor stadsfeesten stijgen, ik vind: hoe meer steden hoe minder leuk.(vanaf een stuk of 10 steden)
 

DeletedUser20686

Gast
Het is goed dat je je mening uit, en je mag best zeggen dat je het spel atm niet goed vind en de veranderingen slecht. Maar ga wel met respect om met de mensen van het team: zij doen ook hun uiterste best om iedereen zo tevreden mogelijk te maken, maar dit is nu eenmaal onmogelijk.

Verder ben ik het gedeeltelijk met je meningen eens. Ook ik zou graag een 1.0 wereld terug zien en ook ik vind dat het nu nog te makkelijk is om met stadfeesten cultuurpunten te sparen. Maar het aanval en verdediging systeem wordt in mijn ogen op het moment goed aan gewerkt om dat gebalanceerd te krijgen.

Helaas is het nu eenmaal zo dat de oude settings minder spelers trekt bij een nieuwe wereld. De huidige instellingen komen uit de feedback van de community. Daarnaast zijn er vele malen meer spelers die niet 24/7 achter Grepolis zitten. Ja wij hier op het forum zijn wat actiever en daarom lijken wij zeker in een meerderheid te zijn met de actieve addicts. Maar de waarheid is toch echt anders. Er zitten ong. 50.000 spelers (laatste keer dat ik een getal hoorde ;) ) op Grepolis.nl. Als je dan kijkt naar de forumstats:

Gebruikers
21.294
Actieve leden
782

Dan ga je vanzelf conclusies trekken. nog geen 1000 actieve forumleden.
Ik ga niet zeggen dat alleen forumleden actieve spelers zijn. of alle forumleden actief online zijn.
Maar dit zijn toch de meer betrokken spelers.

Maar er zijn er nog tienduizenden andere.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben zelf een enorme vechter op de wereld waar ik hte langste speel deed ik zelde stadsfeesten.
Ik heb 2391 CP waarvan ongeveer 1579 door zegetochten.

Ik ben het ontzettend met jullie eens dat zegetochten anders moeten, bijvoorbeeld 200 GP of 150 GP per feest.
Als je geluk hebt heb je 300 slingers nodig dat kost je dan:

16.500 HOUT
30.000 STEEN
12.000 ZILVER

En uit ervaring weet ik dat je meestal meer nodig hebt + troepen bouwen duurt langer dan 1 stadsfeest.

Ook het opstand systeem is slecht, hoe wil je in godsnaam een WW stad veroveren.
Als ze dat merken, ligt die stad in 12 uur tijd helemaal VOL.
In het begin van de wereld valt het allemaal wel mee maar later hoe wil je een stad overnemen van een actieve speler in een goede alliantie? Ik weet het niet hoor.
Goed idee van die 200 gp per zegetocht, maak een topic aan in het ideeen forum.
Ik zal cker voor stemmen :)
 

DeletedUser

Gast
Helaas is het nu eenmaal zo dat de oude settings minder spelers trekt bij een nieuwe wereld. De huidige instellingen komen uit de feedback van de community. Daarnaast zijn er vele malen meer spelers die niet 24/7 achter Grepolis zitten. Ja wij hier op het forum zijn wat actiever en daarom lijken wij zeker in een meerderheid te zijn met de actieve addicts. Maar de waarheid is toch echt anders. Er zitten ong. 50.000 spelers (laatste keer dat ik een getal hoorde ;) ) op Grepolis.nl. Als je dan kijkt naar de forumstats:

Gebruikers
21.294
Actieve leden
782

Dan ga je vanzelf conclusies trekken. nog geen 1000 actieve forumleden.
Ik ga niet zeggen dat alleen forumleden actieve spelers zijn. of alle forumleden actief online zijn.
Maar dit zijn toch de meer betrokken spelers.

Maar er zijn er nog tienduizenden andere.


Dat zal best, maar wie zijn de betalende spelers?
 

DeletedUser20650

Gast
Eigenlijk niet, het gaat erom dat de massa komt spelen, dat maakt een gratis spel als dit leuk, als dat eenmaal voor elkaar is zijn er altijd wel een aantal die betalen.
 

DeletedUser12666

Gast
Er zijn twee opties om aanvallen in grepo, aantrekkerlijker te maken dan bob de bouwers.

1# Zegentochten de kosten te geven van 150 a 200, wat ''jelmer130'' ook al voor stelde.

2# De grond stoffen van de soldaten/schepen goed kooper te maken.
waar door mensen als nog op een goed koope manier legers kennen maken.

Met de tweede optie zullen de bob de bouwers nog steeds bouwen..
Maar! de actieve spelers kennen dat ook doen + hun aanvallende spel blijven spelen

Persoonlijk vind ik optie twee beter, maar het gaat wel een tijdje kosten om te analyseren hoeveel % het maximaal om laag kan/mag om geen te groot verschil te krijgen

Persoonlijk vind ik 10% a 15% een goed verschil tacties groeien.

Edit: Ik Deed in het begin van me grepo tijd, ook aanvallen.
Maar na dat ik achter kwam dat stadfeestjes gewoon even snel en geen moeite kost.
ben ik voor de logiese keuze gegaan.

In theorie gaat aanvallende en bob de bouwer even snel
Maar in de praktijk zal de aanvallende speler zich zelf vaak stuiten op te veel defence waar door dat te veel troepen kost
en daar door minder hard groeien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wie zegt er dat inno aanvallen aantrekkelijker wil maken? Ik kreeg hier een tijdje geleden van een mod zelf als antwoord dat grepo oorspronkelijk zelfs niet als oorlogsspel bedoeld was; ik schrok me half dood toen ik het las!
 

DeletedUser

Gast
Eigenlijk niet, het gaat erom dat de massa komt spelen, dat maakt een gratis spel als dit leuk, als dat eenmaal voor elkaar is zijn er altijd wel een aantal die betalen.

Foutje... de betalende spelers lopen nu juist massaal weg.. het spel was al voor elkaar maar valt nu langzaam uiteen.. dus dat maakt Innogames wel degelijk iets uit.
 

DeletedUser20125

Gast
Wie zegt er dat inno aanvallen aantrekkelijker wil maken? Ik kreeg hier een tijdje geleden van een mod zelf als antwoord dat grepo oorspronkelijk zelfs niet als oorlogsspel bedoeld was; ik schrok me half dood toen ik het las!

Wat dan wel?
Sowieso vind ik griekenland al een slechte keuze, aangezien Grieken echt geen goede oorlogsvoerders waren :p
Maar swat...

In welke context heb je dit gehoord?
 

DeletedUser

Gast
in één van de discussies over de eilandopdrachten... (wordt meer een klikken zonder nadenken-spel dan een oorlogsspel...)


edit : even opgezocht

Origineel geplaatst door Fistel
Ik zie slechts enkele positieve kleinigheden zoals de rang op het alliantieprofiel..., de rest is rommel :
- eilandopdrachten? wat heeft dat nog met het oorlogspel te maken;
- eerste 7dagen bonus? totaal overbodig!
Waarom doen ze toch zoveel moeite om het spel om zeep te helpen?


Grepolis is niet als oorlogsspel bedoelt, maar een machts/strategiespel
De eerste 7 dagen bonus zijn gekomen om zo de beginfase sneller te laten lopen.
Grz,
AJHunter ~Wikimoderator
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan