• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Regel aanval limiet per minuut

Diddi Magmotar

Griffioen
Momenteel als je meer dan 11 aanvallen naar 1 speler stuurt binnen een minuut kan je voor een paar uur gee aanvallen met sturen. Je krijgt een zogenoemde aanvalbann/pentalty. Is het niet een beter idee om er gewoon een limiet op te zetten? Bij Tribalwars hebben ze zo iets dergelijks voor edel(overname) aanvallen. Daar kan je bijvoorbeeld maximaal 3 treintjes in een seconde sturen. Het lijkt mij beter als je gewoon en melding krijgt dat je voor deze minuut het maximale antal aanvallen hebt verstuurd dan dat je direct een bann krijgt. De uitwerking is hetzelfde en spelers die veel steden timen of sirenen gebruiken om te timen hoeven niet heel moelijk te gaan tellen over het aantal aanvallen per minuut...
 

Kahlan Amnell

Gamemoderator
Grepolis Team
Het is ingevoerd om het spammen tegen te gaan, zou er alleen een waarschuwing komen en na een minuut weer verder kunt gaan zal dan helaas niet helpen.
Ja met sirene nu in het spel is het mogelijk om vaker terug te halen en opnwe te timen, maar de meeste hebben daar geen 11 pogingen voor nodig. Wat betreft het timen met meerdere steden, het aanvalslimiet van 11x is uit 1 en dezelfde stad.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
hmm ik zie niet echt in hoe het nu zou helpen, 11 per stad per minuut doet wel iets als elke speler maar 1 spam stad zou hebben. Echter als deze tactiek (die onderhand verboden is) gebruikt werd vroeger had men er een stad of 10 voor minimaal. Na 10 aanvallen uit 10 steden is de minuut wel weer voorbij. Leuk idee dus maar praktisch gezien zie ik niet echt in hoe dit iets voorkomt. Behalve dan spelers die nu ineens een bann krijgen als ze 30 steden willen checken met een harp stad omdat iemand offline is.

Kortom nutteloos.

Ja met sirene nu in het spel is het mogelijk om vaker terug te halen en opnwe te timen, maar de meeste hebben daar geen 11 pogingen voor nodig. Wat betreft het timen met meerdere steden, het aanvalslimiet van 11x is uit 1 en dezelfde stad.

Dit klink een beetje als een verwijt. Spelers die op 1-3 seconde timen zullen wel eens meemaken dat het even duurt. Prachtig voorbeeld is een kolo op timen. Als die op een specifieke aanval moet heb je 1 sec waarop die moet vallen. met anti timing +-10 sec kan die op 20 verschillende secondes vallen wat betekend dat je 5% kans hebt. Gemiddeld lukt het dus 1/20 keer sturen. Met sirenen loop je hier dus vanzelf tegen aan, dat is niet erg raar volgens mij...

Ik denk laat ik het maar uitleggen aangezien mods toch niet spelen, zij kunnen dus ook moeilijk weten hoe het spel werkt.
 

Kahlan Amnell

Gamemoderator
Grepolis Team
Meeste spammers willen niet echt moeite ervoor doen, en gaan dan niet vanuit 1 stad 10 aanvallen dan naar volgende weer 10 etc. meeste haken af na spam uit 1 stad, om die reden helpt de regel wel iets. Helaas zijn er nog steeds diehards die dit wel doen.

Betreft het timen, klopt dat de regel het lastig maakt om vaak achter elkaar te timen met of zonder sirenes.
Om aan te nemen dat alle mods niet spelen en daardoor niet weten hoe het spel werkt is een aanname, ik zelf speel wel degelijk nog op een wereld, maar moet toegeven dat het puntje aanvallen en timen nu net niet mijn sterkste kant is, in theorie weet ik het in praktijk ben ik erg slecht in de uitvoering hiervan. Mijn reactie is iets langzamer helaas waardoor ik al snel kostbare secondes verlies.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Nouja jullie kunnen beter beoordelen dan mij in hoeverre het werkt. Daar heb ik de info niet voor. Maar ik begrijp dat het niet gaat veranderen :).
 

Dorremans

Mentor
Het was beter geweest als deze regel alleen ging om lopende aanvallen en niet ook over terug gezonde aanvallen. Maar goed, dat de devs dit spel niet spelen was al bekend.

Deze regel beperkt timen meer dan dat het spamaanvallen tegen gaat. Maar goed, ben toch al gestopt dus ze doen maar.
 
Bovenaan