• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Regering

DeletedUser

Gast
Wat moet er toch gebeuren met de belgische regering, alles loopt in het honderd.
Geef hier je mening.
 

DeletedUser6361

Gast
AW: Regering

Ik woon zelf in Belgie en we hebben al een tijd geen regering meer ik zeg Belgie opsplitsen en dat Wallonie maar hun plan trekt die gasten altijd maar kritiek geven op Vlaanderen terwijl der miljoenen euro's naar daar vloeien omdat ze zelf te lui zijn om te werken.
We betalen al genoeg belastingen enzo zijn we daar al tenminste vanaf en wat mij betreft mogen ze Brussel hebben,niemand die daar nog Nederlands praat.
Wij moeten ons aanpassen Frans leren enzow maar zij willen of kunnen daar niet in Wallonie Nederlands leren,ik moet daar ook geen Nederlands gaan praten omdat ze ons niet verstaan,maar omgekeert grootste deel van vlamingen doet wel de moeite om minstens Frans ook te leren :).
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Als Nederlander zeg ik, Vlaanderen bij Nederland.
De Vlamingen mogen ons danken dat ze dan bij ons mogen.
En wij hebben wat aan die Vlamingen, hun hebben namelijk Brussel en Antwerpen.

En de Vlamingen hebben ook wat zij willen, Wallonie gaat naar Frankrijk en zal eindigen in niets;)
En de Vlamingen mogen meegenieten en meebouwen aan het Nederlandse rijk:)

Vlamingen, jullie zijn van harte welkom.
Wij kunnen de Friezen wel kwijt aan de Duitsers;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Als Nederlander zeg ik, Vlaanderen bij Nederland.
De Vlamingen mogen ons danken dat ze dan bij ons mogen.
En wij hebben wat aan die Vlamingen, hun hebben namelijk Brussel en Antwerpen.

En de Vlamingen hebben ook wat zij willen, Wallonie gaat naar Frankrijk en zal eindigen in niets;)
En de Vlamingen mogen meegenieten en meebouwen aan het Nederlandse rijk:)

Vlamingen, jullie zijn van harte welkom.
Wij kunnen de Friezen wel kwijt aan de Duitsers;)

Mooie theorie maar velen onder ons zullen dat niet vinden
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Waarom zou nederlands en vlaanderen samengaan, en een splitsing dat gebeurt nooit, want Belgie heeft ook walloniË nodig maar ook omgekeerd vlaanderen. En waarom zouden ze Nederland joinen, als ze alleen staan zijn ze er veel beter vanaf.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik woon zelf in Belgie en we hebben al een tijd geen regering meer ik zeg Belgie opsplitsen en dat Wallonie maar hun plan trekt die gasten altijd maar kritiek geven op Vlaanderen terwijl der miljoenen euro's naar daar vloeien omdat ze zelf te lui zijn om te werken.
We betalen al genoeg belastingen enzo zijn we daar al tenminste vanaf en wat mij betreft mogen ze Brussel hebben,niemand die daar nog Nederlands praat.
Wij moeten ons aanpassen Frans leren enzow maar zij willen of kunnen daar niet in Wallonie Nederlands leren,ik moet daar ook geen Nederlands gaan praten omdat ze ons niet verstaan,maar omgekeert grootste deel van vlamingen doet wel de moeite om minstens Frans ook te leren :).

Ach komop, vind jij taal een goede reden om te splitsen? Denk een na.
En denk ook eens dit: Stel je voor dat jij franstalig bent. Jij komt op een plek (ie Vlaanderen) waar de taal Nederlands is, maar wanneer men merkt dat jij Frans spreekt spreken ze allemaal frans terug :O
Jij zou toch ook niet meteen nederlands leren he? Verder getuigt je post van ongelofelijke stereotypering. Natuurlijk zijn er extreme gevallen (die zijn er omgekeerd ook), maar er zijn ook franstaligen die nederlands spreken hoor ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

als er ooit een splitsing komt, is het niet waarschijnlijk dat vlaanderen bij NL komt, alleen al door de moppen over elkaar:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik ben ook voor Vlaanderen bij Nederland, maar het is totaal niet reeël.
Damnit, wij als Nederlanders hebben die Belgische pralines nodig. En de patatten heah ;)

Maar goed, wat vinden jullie dan van Urbanus & co? Ik heb iets meegepikt over het laten staan van baarden? Denk je dat dat eindelijk wat pepers in de reet van meneer den Wever stopt?

En Wallonië moet zijn mond houden. Frans is een oude taal, leer nou eindelijk eens Nederlands of Engels!
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Nou, voor zover ik weet uit opiniepeilingen willen meer belgen naar Nederland dan niet en ook verscheidene politieke partijen (ook in Nederland) ik denk dat het zowel economisch als politiek verstandig is.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Laat vlaanderen maar komen, met brussel. dan kunnen de fransen uit brussel wel verhuizen.

Brussel is toch economisch en politisch gezien een belangrijke stad. En past wel bij nederland :) Wallonië is best... slecht.
 

DeletedUser

Gast
AW: Regering

Ik ben belg en ik vind dat niet erg dat er geen regering is.
Als ze nu flutcompromissen gaan sluiten is alles voor niets geweest.
Dat deze situatie ons veel geld kost maakt niet uit. Met of zonder regering het kost toch altijd geld en laten we dit nu eens deftig regelen. Dat ze hun tijd nemen of anders nieuwe verkiezingen. Volgens mij raken ze er nooit uit en moet er dan maar een splitsing komen. Als 2 mensen niet kunnen samenleven dan blijven ze ook niet samen, zo simpel is dat. Ook zijn er gewoonweg veel te veel politiekers die al ons geld opsouperen. We hebben voor de belachelijkste dingens een minister en als er dan eens wat gebeurt zoals de overstromingen laatst dan moeten er weer 50 verschillende diensten samenkomen om dat ene ding te bestuderen. Dit land moet eens deftig geherstructureerd worden.
 
Bovenaan