• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Religie

DeletedUser

Gast
Religie is een mooie manier om nationalisme te doen verdwijnen.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll
Welke oorlogen zijn nu het gevolg van nationalisme en welke zijn het gevolg van geloof?
Er zijn maar weinig gekken die willen sterven voor hun interpretatie van het geloof terwijl er zoals je ziet genoeg mensen zijn (geweest) die stierven voor hun nationalistische ideeën.

Nationalisme en kapitalisme (de oorzaak van slavernij) zijn de aids van onze aardbol niet, niet geloof.
 

DeletedUser

Gast
Religie is een mooie manier om nationalisme te doen verdwijnen.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll
Welke oorlogen zijn nu het gevolg van nationalisme en welke zijn het gevolg van geloof?
Er zijn maar weinig gekken die willen sterven voor hun interpretatie van het geloof terwijl er zoals je ziet genoeg mensen zijn (geweest) die stierven voor hun nationalistische ideeën.

Nationalisme en kapitalisme (de oorzaak van slavernij) zijn de aids van onze aardbol niet, niet geloof.
Lol nee. Alsof gelovigen niet ook tegelijkertijd nationalistisch kunnen zijn. :p
 

DeletedUser

Gast
Lol nee. Alsof gelovigen niet ook tegelijkertijd nationalistisch kunnen zijn. :p

Een goede religie verteld een mens om niet op basis van nationaliteit of rassen te handelen. Ik weet zeker dat zowel de oudste 'Bijbel' (niet zeker) dan wel de Quran ons dit vertellen. Arabië was voor Mohammed verdeeld in verschillende stammen. Door de religie Islam is het nationalisme tussen de stammen verdwenen en hebben ze een sterk blok kunnen vormen tegen andere mensen met slecht bedoelingen.

Ik wederom denk dat mensen het probleem zijn en niet de Abraham geloven.

Om even een mooie quote uit de Quran te pakken: [Quran 49:13] O mensheid, Wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw* en Wij hebben jullie tot volken en stammen gemaakt opdat jullie elkaar leren kennen...

*) Dit hoeft niet in strijd te zijn met de evolutie theorie voor de wetenschap liefhebbers onder jullie.

[Quran 71:14] Terwijl Hij jullie waarlijk in fasen heeft geschapen?
De mens is dus in verschillende fasen gemaakt.
[Quran 25:54] En Hij is Degene Die de mens heeft geschapen uit water.
[Quran 24:45] En Allah schiep ieder levend wezen uit water.
Volgens de Quran komen wij (en ook de andere dieren die op het aardoppervlak leven) dus uit het water. Veel evolutie geleerden zeggen dat we afstammen van eencellige organismes in het water die zich later tot vissen ontwikkelde.
[Quran 15:26] En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen uit klei van zwart slijk gevormd.
De eerste reptielen op het land zagen vooral zwarte gebieden aangezien land gevormd werd door vulkanen.
[Quran 30:20] En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij Jullie uit stof schiep.
Een meteoriet liet alle dinosaurussen uitsterven door een enorme wolk stof de atmosfeer in te sturen. Er was vrij spel voor onze voorouders om zich door te ontwikkelen.
[Quran 2:30] En toen jouw Heer tot de Engelen zei: "Voorwaar, Ik zal op aarde een gevolmachtigde aanstellen," zeiden zij: "Gaat U daarop iemand aanstellen die verderf zal zaaien en bloed zal vergieten?"
Aangezien Adam en Eva geen verderf zaaiden of bloed vergoten kan het hier niet over Adam en Eva gaan. De eerste homo sapiens hebben waarschijnlijk een ander menselijk ras genaamd de Neanderthalers uitgemoord. Het zou erg logisch zijn als de Engelen dit bedoelde.

De Quran spreekt evolutie niet tegen, Hadiths wel maar dat is weer een andere discussie.

http://19.org/books/islamic-theory-of-evolution-shanavas/
Erg leuk boek voor iemand die meer hierover wilt weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

latdekat

Harpij
Lees barbaren en mensen zonder manieren.

Voor degene die niets doen geld wederom surah 49 aya 13 dat ons verteld om andere volken te leren kennen.

Maar de vraag is wanneer iemand een barbaar mag worden genoemd en wanneer die geen manieren heeft. Ikzelf vind alvast iedere vorm van executie of het straffen door het afhakken van lichaamsdelen (meestal een hand) te ver gaan. Zelfs terroristen mogen geen executie krijgen als ze dat zelf niet willen vind ik. Levenlang gevangenisstraf vind ik dan wel redelijk. Zelf ben ik niet gelovig, maar bepaalde geloofsboeken roepen wel, subtiel of onsubtiel, op om bepaalde acties te ondernemen die ik persoonlijk niet kunnen vind.
 

DeletedUser

Gast
Maar de vraag is wanneer iemand een barbaar mag worden genoemd en wanneer die geen manieren heeft. Ikzelf vind alvast iedere vorm van executie of het straffen door het afhakken van lichaamsdelen (meestal een hand) te ver gaan. Zelfs terroristen mogen geen executie krijgen als ze dat zelf niet willen vind ik. Levenlang gevangenisstraf vind ik dan wel redelijk. Zelf ben ik niet gelovig, maar bepaalde geloofsboeken roepen wel, subtiel of onsubtiel, op om bepaalde acties te ondernemen die ik persoonlijk niet kunnen vind.

Volgens Hadiths zou Mohammed enkel executies en lijfstraffen hebben gegeven wanneer iemand bekend. Als je geen lijfstraf wilt ontken je. Dat is het verschil tussen de Sharia van vroeger en de Sharia van nu.

De enige legale vorm van geweld is verdedigen of straffen met goedkeuring van de betrokkenen.
 

latdekat

Harpij
Volgens Hadiths zou Mohammed enkel executies en lijfstraffen hebben gegeven wanneer iemand bekend. Als je geen lijfstraf wilt ontken je. Dat is het verschil tussen de Sharia van vroeger en de Sharia van nu.

De enige legale vorm van geweld is verdedigen of straffen met goedkeuring van de betrokkenen.

Dan is de vraag waarom? Om te straffen als je bekent? Ik zou dan altijd ontkennen.
 

DeletedUser20467

Gast
Ik ben geen fan van de islam om eerlijk te zijn,
maar om op dit punt in te gaan
een islam geestelijke heeft ooit gezegd (dit is wat ik me herinner iig):

wij zien onze samenleving als een tuin, als er onkruid groei moet je dat weg snoeien.


hier bedoeld hij dus mee dat harde straffen nodig zijn om de samenleving in het gareel te houden


nog even ingaand op de begintekst, daar stond:

Wel is mijn mening dat scholen ten alle tijden neutraal zouden moeten blijven, en dat, zeker op basisscholen, de indoctrinatie van kleine kinderen met het geloof gestopt moet worden,

In china als daar een student gevraagd word over zijn mening bij een onderwerp: 'er zitten 2 kanten aan elke zaak'
kortom ze gaan niet de discussie aan, school is de plek om discussies te leren voeren (merk ik zelf te minsten op school)
dus mijn school manipuleert mij om mondig te zijn, in China niet.
volgens mij is NIEMAND neutraal, dus neutraal lesgeven kan ook niet
 

AriChibi

Hydra
Beetje een slechte generalisatie om China erbij te pakken. Noord-Korea met het voorbeeld "is Kim-Jong Un een goede leider" zou meer solide zijn.
 

DeletedUser20467

Gast
ik stel maar een indoctrinatie voor, wat in nederland net zo gebeurd
 

AriChibi

Hydra
ik stel maar een indoctrinatie voor, wat in nederland net zo gebeurd

Hoe worden de kinderen hier geïndoctrineerd met het geloof? Ik zat vroeger op een katholieke basisschool, maar ik hoefde echt niet iedere ochtend te bidden etc. Ik denk dat we hier best wel neutraal tegenover het geloof en ons land staan, vooral op de scholen.

Ik bedoel, in Amerika moeten ze op alle scholen iedere dag propaganderen tegenover hun vlag.
 

DeletedUser

Gast
Dan is de vraag waarom? Om te straffen als je bekent? Ik zou dan altijd ontkennen.
Omdat zij dachten dat dit de manier was om hun zondes 'weg' te halen. Overigens is dit allemaal volgens Hadiths en weten we het dus niet met zekerheid. Koranisten geloven bijvoorbeeld enkel in de Koran en denken dat de Sharia wetten van vroeger zijn.

Ik ben geen fan van de islam om eerlijk te zijn,
maar om op dit punt in te gaan
een islam geestelijke heeft ooit gezegd (dit is wat ik me herinner iig):

wij zien onze samenleving als een tuin, als er onkruid groei moet je dat weg snoeien.


hier bedoeld hij dus mee dat harde straffen nodig zijn om de samenleving in het gareel te houden


nog even ingaand op de begintekst, daar stond:

Wel is mijn mening dat scholen ten alle tijden neutraal zouden moeten blijven, en dat, zeker op basisscholen, de indoctrinatie van kleine kinderen met het geloof gestopt moet worden,

In china als daar een student gevraagd word over zijn mening bij een onderwerp: 'er zitten 2 kanten aan elke zaak'
kortom ze gaan niet de discussie aan, school is de plek om discussies te leren voeren (merk ik zelf te minsten op school)
dus mijn school manipuleert mij om mondig te zijn, in China niet.
volgens mij is NIEMAND neutraal, dus neutraal lesgeven kan ook niet

De Koran die ik lees heeft ervoor gezorgd dat ik juist opener werd tegenover andere gelovige en bovenal wetenschap. Geestelijke binnen de Islam moet je niet naar kijken. Meestal hebben ze verkeerde beelden door oa de Hadiths.

Lees dit maar als je meer wilt weten over hoe ik tegen Islam aan kijk (alhoewel ik niet met alles wat de Moskee van Tucson zegt in stem naast de moraliteit).

[Quran 6:114] ... Terwijl Hij jou dit boek perfect gedetailleerd heeft gegeven?
[Quran 6:115] En het Woord van Jouw heer is compleet...

Ik ben hier niet om de Islam te verdedigen, dat is best pittig in deze staat. De Koran verdedigen is mijn taak als Moslim.
[Quran 16:125] Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goede manieren, en wissel hen van gedachten op de beste wijze...

Tot slot, ik denk ook dat het slecht is om kinderen geloof in te prenten. Mijn eigen kinderen (als ik die ooit zal krijgen) zal ik later kennis laten maken met geloof door goede dingen te laten doen (geld geven aan zwervers, eten uitdelen etc).
 

DeletedUser20467

Gast
Dat laatste sws,
het is een basis voor zijn/haar hele leven, dus sluit ik me helemaal bij aan, alleen dan waarschijnlijk een ander geloof dan de jouwe ;)
 

Gollum Returns

Manticore
Ik heb gewoon een afkeer van elke religie. Ik heb geen geloof in een sprookjes figuur uit een of ander boek. Geloof ik dan ook niet in spiritualiteit? Nee, maar juist dit is voor mij een drijfveer om er een wetenschappelijke benadering voor te onderzoeken. Het onverklaarbare verklaarbaar maken.

Religie is iets voor mensen die liever niet meer willen nadenken en hun lot dus leggen in een geschreven boek uit het verleden.

Ik leef in NL. Leuk en aardig dat sommigen denken dat wij dit land hebben te danken aan een hogere macht. Maar volgens mij hebben we dit land te danken aan onze voorouders met een vooruitziende blik.
1/3 van Nederland ligt onder de zeespiegel. Dankzij ingenieuze inzichten dachten ze dat door middel van molens het grondwaterpijl omlaag gebracht kon worden. Hierdoor bleven er grote stukken land achter die vruchtbaar waren voor akkerbouw en ook geschikt waren voor bebouwing.

Dit heeft van Nederland een zeer welvarend land gemaakt. Afsluitdijk. Zuiderzee omgetoverd in het IJsselmeer. Noord-oost polder, Flevo polder, delta werken. Palm eilanden bij dubai Dit allemaal vorige eeuw uit de grond gestampt. Tja, ik ben er erg trots op. NL is no.1 in watermanagement. Dat is bereikt met hard werken, en niet met het elke zondag in de kerk zitten of elke dag 5x met je kop naar het oosten te buigen.
 

DeletedUser

Gast
Ik heb gewoon een afkeer van elke religie. Ik heb geen geloof in een sprookjes figuur uit een of ander boek. Geloof ik dan ook niet in spiritualiteit? Nee, maar juist dit is voor mij een drijfveer om er een wetenschappelijke benadering voor te onderzoeken. Het onverklaarbare verklaarbaar maken.

Religie is iets voor mensen die liever niet meer willen nadenken en hun lot dus leggen in een geschreven boek uit het verleden.

Ik leef in NL. Leuk en aardig dat sommigen denken dat wij dit land hebben te danken aan een hogere macht. Maar volgens mij hebben we dit land te danken aan onze voorouders met een vooruitziende blik.
1/3 van Nederland ligt onder de zeespiegel. Dankzij ingenieuze inzichten dachten ze dat door middel van molens het grondwaterpijl omlaag gebracht kon worden. Hierdoor bleven er grote stukken land achter die vruchtbaar waren voor akkerbouw en ook geschikt waren voor bebouwing.

Dit heeft van Nederland een zeer welvarend land gemaakt. Afsluitdijk. Zuiderzee omgetoverd in het IJsselmeer. Noord-oost polder, Flevo polder, delta werken. Palm eilanden bij dubai Dit allemaal vorige eeuw uit de grond gestampt. Tja, ik ben er erg trots op. NL is no.1 in watermanagement. Dat is bereikt met hard werken, en niet met het elke zondag in de kerk zitten of elke dag 5x met je kop naar het oosten te buigen.

De Koran barst van de wetenschap en dat is de enige reden waarom ik in de Koran geloof.

De geschiedenis van de mensheid en het heelal om ons heen volgens de wetenschap en mijn interpretatie van de Islam. Ik heb zoveel mogelijk citaten uit de Koran gebruikt aangezien we er zeker van zijn dat die citaten niet zijn aangepast of verandert door de wiskundige formule achter de Koran die de Hadith niet heeft.

De creatie van ons universum begon bij wat wetenschappers de oerknal noemde. Volgens wetenschappers was er tijdens de oerknal heel veel nevel.
[Quran 21:30] Weten degenen die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten?
[Quran 41:11] Daarna wendde Hij Zich tot de hemel die een nevel was en Hij zei tot haar en tot de aarde: "Komt tot Ons, gewillig of ongewillig." Zij (de hemelen en der aarde) zeiden "Wij zijn vrijwillig gekomen."
Naast de oerknal wordt hier ook een voorbeeld genoemd van het scherpstellen van het universum.

Het universum is zich aan het uitbreiden vanaf de oerknal.
[Quran 51:47] Voorzeker Wij bouwden de hemel door Onze macht en waarlijk Wij zijn het, Die hem uitbreiden.

Volgens de Koran is tijd relatief. Zo staat één dag in een wormgat gelijk aan 50000 jaar en één dag in het hiernamaals staat gelijk aan 1000 jaar op onze wereld.
[Quran 70:4] (Waarvandaan) de Engelen en de Geest Djibril tot Hem opstijgen in een dag waarvan de maat vijftigduizend jaren is.
[Quran 22:47] ... En voorwaar, één dag bij jouw Heer is als duizend jaren, zoals jullie berekenen.
Tijd gaat dus sneller wanneer de massa van iets groter is. De massa van Allah is veel groter dan die van het hiernamaals, de aarde of wormgaten.

God heeft het heelal gemaakt in zes dagen (vanuit zijn perspectief). Op dag twee maakte hij de aarde.
[Quran 7:54] En voorwaar, jullie Heer is Allah, Degene Die de hemelen en de aarde in zes dagen (perioden) heeft geschapen.
[Quran 41:9] Jullie geloven zeker niet in hem, die de aarde in twee dagen (perioden) heeft geschapen.
Ons zonnestelsel is 4.57 miljard jaar oud terwijl het universum met de oerknal 13.7 jaar geleden tot leven kwam. 4.57 miljaar/ 13.8 miljard = 0.3311 = iets minder dan 1/3de = iets minder dan 2/6de. Het klopt dus dat de aarde in 2 dagen (perioden) was gemaakt.

Volgens string theorie zijn er zes extra dimensies die zich op onze 'wereld' afspelen.
[Quran 71:15] Zien jullie niet hoe Allah de zeven hemelen in lagen heeft geschapen?
Deze regel kan ook verwijzen naar de 7 atmosferische lagen: Troposphere, Stratosphere, Mesosphere, Thermosphere, Exosphere, Ionsphere en Magnetosphere. Zelf ben ik ervan overtuigd dat deze regel een dubbele betekenis heeft door de volgende regel:
[Quran 21:32] En wij maakte de hemel als een beschermende kap.
String theory wetenschappers vertellen ons dat de alles wat we zien geweven is zoals de Koran ons verteld.
[Quran 51:7] Bij de hemel die geweven is.

Water komt volgens de Koran van asteroïde uit de hemel.
[Quran 2:164] ... En het water dat Allah uit de hemel neerzendt...
[Quran 24:43] ... En Hij stuurde uit de hemelen bergen met ijs erin...

Nadat de 7 hemelen gemaakt waren maakte god leven door middel van evolutie theorie. De evolutie van de mens word duidelijk beschreven in de Koran.
[Quran 71:14] Terwijl Hij jullie waarlijk in fasen heeft geschapen?
De mens is dus in verschillende fasen gemaakt.
[Quran 25:54] En Hij is Degene Die de mens heeft geschapen uit water.
[Quran 24:45] En Allah schiep ieder levend wezen uit water.
Volgens de Koran komen wij (en ook de andere dieren die op het aardoppervlak leven) dus uit het water. Veel evolutie geleerden zeggen dat we afstammen van eencellige organismes in het water die zich later tot vissen ontwikkelde.
[Quran 15:26] En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen uit klei van zwart slijk gevormd.
De eerste reptielen op het land zagen vooral zwarte gebieden aangezien land gevormd werd door vulkanen.
[Quran 30:20] En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij Jullie uit stof schiep.
Een meteoriet liet alle dinosaurussen uitsterven door een enorme wolk stof de atmosfeer in te sturen. Er was vrij spel voor onze voorouders om zich door te ontwikkelen.

Is nog lang niet klaar, wil er nog dingen als zwarte matterie, licht etc in verwerken.

http://www.speed-light.info/relativity_quran.htm#dark_energy

Even een linkje nog naar dark matter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
''Tijd gaat dus sneller wanneer de massa van iets groter is. De massa van Allah is veel groter dan die van het hiernamaals, de aarde of wormgaten. ''
Deze vind ik grappig.
 

DeletedUser

Gast
''Tijd gaat dus sneller wanneer de massa van iets groter is. De massa van Allah is veel groter dan die van het hiernamaals, de aarde of wormgaten. ''
Deze vind ik grappig.

of 2/6de dag is gewoon een breuk zodat die voor iedereen te begrijpen is, op welke planeet dan ook.
 

DeletedUser26313

Gast
ik vindt de islam een goed geloof, omdat allah verbied wat slecht voor je is, hij is vergevend, hij is aardig en goed, islam maakt de meeste heel erg trots en het is het snelst groeiende geloof, over de hele wereld bekeren er mensen, helaas zorgen gekken als IS en Amerika ervoor dat de islam helemaal naar achter gaat qua naam, maar dat is niet zo, lees eens de koran, kijk filmpjes over de islam, verdiep je erin, je zult het vanzelf mooi vinden
 

DeletedUser

Gast
ik vindt de islam een goed geloof, omdat allah verbied wat slecht voor je is, hij is vergevend, hij is aardig en goed, islam maakt de meeste heel erg trots en het is het snelst groeiende geloof, over de hele wereld bekeren er mensen, helaas zorgen gekken als IS en Amerika ervoor dat de islam helemaal naar achter gaat qua naam, maar dat is niet zo, lees eens de koran, kijk filmpjes over de islam, verdiep je erin, je zult het vanzelf mooi vinden

De Islam was prachtig voordat mensen Hadiths gingen verzamelen (terwijl Allah dit verbood). Hadiths, Fatwa en elke Islamitische leer gebaseerd op ofwel hadith of fatwa.

Zowel Bukhari als Muslim waren volgelingen van Zoroaster en wilde hun geloof verwikkelen met Islam.

[Quran 7:185] Have they not looked at the dominion of the heavens and the earth, and all the things God has created? Does it ever occur to them that the end of their life may be near? Which hadith, besides this (Quran) do they believe in?
[Quran 31:6] Among the people, there are those who uphold baseless hadith, and thus divert others from the path of God without knowledge, and take it in vain. These have incurred a shameful retribution.
[Quran 39:23] God has revealed herein the best hadith; a book that is consistent and points out both ways (to heaven and hell). The skins of those who reverence their Lord cringe therefrom, then their skins and their hearts soften up for God's message. Such is God's guidance; he bestows it upon whomever He wills. As for those sent astray by God, nothing can guide them.

http://www.ongegrondehadith.nl/

Allah beschrijft de Koran als volledig gedetailleerd, als je de Hadith volgt doe je iets dat tegen Allahs woord is.

Wanneer de Islam de Hadiths opzij schuift zal de schoonheid van deze religie pas echt zichtbaar worden

Als je meer over dit onderwerk wilt weten zou ik even naar Edip Yuksel googlen cemcem.
 
Bovenaan