• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Religie

DeletedUser23782

Gast
Persoonlijk ben ik gedeeltelijk katholiek opgevoed, het geloof is echter bij mijn familie wegens omstandigheden enkele jaren geleden omgevallen. Ik weet dus nog wel een beetje wat het christendom inhoud maar omdat ik het niet precies weet ga ik dus niet zeggen dat het een beter zou zijn dan het ander. Dat gezegd te hebben heb ik eigenlijk wel een vraag voor de moslims onder ons:

Meervoudig hoor ik dat Allah alles kan vergeven behalve dat je in een andere god geloofd. Ik heb eigenlijk door deze opvatting het gevoel dat het gewoon een vrij kaartje is dat moslims mogen doen wat zij willen zolang ze maar in de Koran geloven. Wat is jullie opvatting hierover?
 

DeletedUser

Gast
Persoonlijk ben ik gedeeltelijk katholiek opgevoed, het geloof is echter bij mijn familie wegens omstandigheden enkele jaren geleden omgevallen. Ik weet dus nog wel een beetje wat het christendom inhoud maar omdat ik het niet precies weet ga ik dus niet zeggen dat het een beter zou zijn dan het ander. Dat gezegd te hebben heb ik eigenlijk wel een vraag voor de moslims onder ons:

Meervoudig hoor ik dat Allah alles kan vergeven behalve dat je in een andere god geloofd. Ik heb eigenlijk door deze opvatting het gevoel dat het gewoon een vrij kaartje is dat moslims mogen doen wat zij willen zolang ze maar in de Koran geloven. Wat is jullie opvatting hierover?

Als je de Hadiths aanhangt kan je hier niet onderuit.

Indien je enkel de Quran aanhangt zijn er leukere interpretaties.

Dan kom je uit op de Koranistische/Ahmadiyya secten (alhoewel ik zelf Koranisme als de enige vorm van Islam zie dat geen sect kent aangezien het puur is)

Een mooi voorbeeld van een Koranistische leer is Masjid Tucson http://www.masjidtucson.org/

Surely, those who believe, those who are Jewish,
the Christians, and the converts; anyone who
(1) believes in GOD, and
(2) believes in the Last Day, and
(3) leads a righteous life,
will receive their recompense from their Lord;
they have nothing to fear, nor will they grieve.

[Quran 2:62, 5:69] *

Je moet dus op een goede manier leven, Hadiths (gezegdes van de profeet) spreken dit vaak tegen en daarom dus dat Koranisten als een van de vele redenen geen Hadiths aanhangen.

De Koran kan je in tweeën delen een deel is gemaakt nadat de Islam onder enorme militaire druk stond en dus wat ik al zij erg defensief is opgesteld. Het andere deel was gemaakt in periode dat er nog geen spanningen waren. Dit deel leert ons dus bijvoorbeeld om geduld te hebben met onze vijanden terwijl het Medina deel (defensief) het tegen speelt.

De Islam is niet meer in gevaar en daarom zie ik dus geen reden om de Medina verzen boven de Mecca verzen te zetten

http://www.free-minds.org/

http://www.quranists.net/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23782

Gast
Allereest moet ik je complimenten geven KEKSIMUS, met jou valt echt over dit soort dingen te praten. Enkele andere voelen zich meteen aangevallen maar jij niet.

Allertweest (is geen woord ik weet het) denk ik dat ik het nu wel wat beter begrijp
 

DeletedUser

Gast
Allereest moet ik je complimenten geven KEKSIMUS, met jou valt echt over dit soort dingen te praten. Enkele andere voelen zich meteen aangevallen maar jij niet.

Allertweest (is geen woord ik weet het) denk ik dat ik het nu wel wat beter begrijp

Bedankt :) Heb afgelopen 10 maanden zoveel mogelijk informatie over de Islamitische wereld opgezocht en heb nu eindelijk het idee dat ik alles wel begrijp. Nadat ik besefte dat het onmogelijk door een mens geschreven is ben ik maar door blijven onderzoeken.

http://www.speed-light.info/miracles_of_quran/index.html

Natuurlijk heb ik ook gekeken naar wat tegenstanders van de Islam erop te zeggen hebben waarna ik weer keek naar de Islamitische reacties op kritiek.

https://sites.google.com/site/quransciences/

Deze website is outdated met images maar de kern (teksten) zijn nog goed te begrijpen.
 

DeletedUser26313

Gast
Persoonlijk ben ik gedeeltelijk katholiek opgevoed, het geloof is echter bij mijn familie wegens omstandigheden enkele jaren geleden omgevallen. Ik weet dus nog wel een beetje wat het christendom inhoud maar omdat ik het niet precies weet ga ik dus niet zeggen dat het een beter zou zijn dan het ander. Dat gezegd te hebben heb ik eigenlijk wel een vraag voor de moslims onder ons:

Meervoudig hoor ik dat Allah alles kan vergeven behalve dat je in een andere god geloofd. Ik heb eigenlijk door deze opvatting het gevoel dat het gewoon een vrij kaartje is dat moslims mogen doen wat zij willen zolang ze maar in de Koran geloven. Wat is jullie opvatting hierover?

dat is wel waar, je moet in de koran geloven, maar weet dat je er positiviteit van krijgt, alles wat schade aan jezelf doet, dus eigenlijk ook roken en zelfs shisha zijn verboden, alles wat goed voor je is wordt je voor geschreven, mensen zeggen valse dingen die niet kloppen,anderen geloven daarin, en zo ontstaan er ''slechte vooroordelen'' over de islam, terwijl vrede het teken is in de islam, wat IS doet is fout, en dat willen velen niet geloven die denken dat het daadwerkelijk is wat er in de koran staat.

op de dag des oordeels zullen wij allemaal met onze goede en slechte daden geconfronteerd worden, in de hemel krijg je de salam en zul je een goed leven hebben, in de hel daarin tegen is het gruwelijk, kokend water en heter vuur dan hier op de aarde, mocht je ooit interesse hebben in de islam, doe er research over, ga een op bezoek naar een moskee, praat met andere bekeerlingen, sinds ik me ben gaan verdiepen is het voor mij veel fijner geworden en voel ik me zeer trots!
 

DeletedUser

Gast
Zeker doen! Anders kom je in de hel met kokend water en vuur en wie wil dat nou. :O
 

DeletedUser

Gast
Zeker doen! Anders kom je in de hel met kokend water en vuur en wie wil dat nou. :O
Dit is een leuker onderzoek over hel. Gevonden op een Koranisten forum.
Dit is een neerslag van een persooniljke studie naar surah 74 en de vermelding van het getal 19. Ik verwerp volledig code 19 zoals beschreven door Rashad Khalifa. Mijn onderzoek naar code 19 heeft me alleen aangetoond dat het meerendeel ervan gebaseerd is op hadith (surah index nummers volgens Uthman) en puzzelen/willekeur met getallen.


74:27 And do you know what is the scorching heat (Saqar)?
74:28 It does not spare nor leave anything.
74:29 A signal to human beings.
74:30 Upon it/Over is nineteen
74:31 وما and not جعلنا made we اصحاب owners النار the fire الا except ملاىكه angels وما and not جعلنا made we عدتهم count theirs الا except فتنه fit'natan/infatuation/trial للذىن to the those كفروا disregard they of لىستىقن surely are convinced الذىن the ones اوتوا given they of الكتاب the book وىزداد and increase الذىن the ones امنوا believe they of اىمانا faith of ولا and not ىرتاب suspicious الذىن the ones اوتوا given they of الكتاب the book والمومنون and the believing ولىقول and to says الذىن the ones فى in قلوبهم hearts theirs مرض disease والكافرون and the rejecting ماذا what hath اراد intended الله the god بهذا in this مثلا similitude of كذلك like such ىضل lets stray الله the god من whom ىشاء wills وىهدى and guides من whom ىشاء wills وما and not ىعلم knows جنود soldiers ربك lord your الا except هو he وما and not هى it is الا except ذكرى reminder للبشر to the human


Vers 27 kan niet genegeerd worden. In Rashad Khalifa's code 19 negeert men simpelweg dat alles wat hierna volgt een beschrijving is van Saqar.

In vers 31 vinden we een duidelijke verwijzing dat dit getal 19 een bewijs bevat voor zij die geloven.

Ook in surah 66 wordt Saqar beschreven:

66:6 ىا O اىها you الذىن the ones امنوا believe ye of قوا protect ye of انفسكم yourselves واهلىكم and family yours نارا fire of وقودها and fuel its الناس the humankind والحجاره and the stone علىها over her/it ملاىكه angels غلاظ stern شداد severe لا not ىعصون disobeying الله the god ...

De traditionele opvatting is dat de 19 verwijst naar 19 engelen. Merk echter het volgende op. 19 wordt vermeld in 74:30 zonder attribuut wat doet vermoeden het dat om een zelfstandig iets gaat (zoals een materie/substantie). In surah 66 lezen we dat de malaika de ashabu zijn van het vuur. Een correcte vertaling daarvan is gezel/bewaker/etc. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat iemand die een vuur bewaakt zich daarvoor over het vuur heen beweegt. Verdermeer is er het bezwaar dat engelen nergens vermeld worden te zullen branden in Saqar. 19 begrijpen als 19 engelen is daarom een misvatting.

De analogie in 66:6 is anders erg herkenbaar. Vuur, brandstof, steen en bewakers van het vuur. De analogie die ons hier gegeven wordt is die van een oven of een stookplaats. De brandstof van deze stookplaats is de mensheid. De mens is organisch en bestaat uit levende cellen. Wereldse voorbeelden van iets dergelijk zijn te herkennen in crematoria en verbrandingsovens. Als we kijken naar wat er gebeurt in een verbrandingsoven van een crematorium dan wordt alles herleid tot enkele bestanddelen. Carbon verdampt als zwarte rook uit de oven en wat het achterlaat zijn enkele chemische elementen waaronder potassium, zink, calcium en enkele meer.

Van de elementen die achterblijven is potassium met het element K de stof die het langste nodig heeft om zijn radioactieve isotopen te doen vervallen (een ongelooflijke 1.2 miljard jaar). Maw als alle andere elementen zijn vervallen blijft op het einde enkel nog een laag potassium en potassium-40 over. Het atoomnummer van potassium is 19. Duidend op 19 protonen.

Waarom wordt in deze vers het atoomnumer van potassium gebruikt en niet het woord ervoor?

De eerste reden is dat potassium pas in 1806 werd ontdekt als een afzonderlijk element met 19 protonen, verschillend van sodium. Voor die tijd was de stof wel gekend in de praktijk als potash (afkomstig van het woord pot as) maar dit bestond uit een mix van potassiumcarbonaat en sodiumcarbonaat. Het duurde tot 1806 voor mijn het verschil hierin ontdekte. Potassium heeft het symbool K van het latijnse woord Kalium. Het oud arabische equivalent voor kalium is al-qalyah. Koran gebruikt het woord al-qalyah niet. En bewust. Wat het vuur/Saqar/hel bedekt is geen mix van sodium en potassium maar enkel potassium. Gezien er geen woord bestond voor potassium gebruikt Koran het atoomindexnummer voor potassium.

Alleen God kende op dat moment het bestaan van potassium als een verschillend element met 19 protonen. Alleen God wist toen dat al-qalyah geen correct woord is voor potassium. Dit is een bewijs van goddelijk auteurschap van de Koran.

No food will there be for them except from a bitter, t***** plant which neither nourishes nor avails against hunger." (Quran 88:6-7)

=> Potassium is bitter van smaak en kan gebruikt worden als bemesting (oa om planten te doen groeien)

"So no friend has he here this Day, nor has he any food except filth from the washing of wounds which none do eat but those in sin." (Quran 69:35-37)

=> Een gekend product gemaakt met potassium is van oudsher zeep.
Overigens word er in de Quran over een big crunch gesproken. Persoonlijk geloof ik dat heil tijdelijk is (ik weet niet hoelang want tijd gaat sneller in het hiernamaals) en een ongelovige dus na de big crunch en de nieuwe big bang opnieuw zal worden getest.

(Terwijl ik dit schreef viel mijn Quran van de boekenplank best eng, ga er niet op speculeren :p)

[Quran 21.30] Do not those who disbelieve see that the heavens and the Earth were meshed together then We ripped them apart?
[Quran 21.104] On the day when We will fold the heaven, like the folder compacts the books, and as We originated the first creation We shall return it; a promise (binding on Us); surely We will deliver.
[Quran 14.48] On the day when Earth will be swapped by another Earth and so will be the heavens; and all (creatures) will resurrect before the One Dominant God.
[Quran 36.81] Is He not, who created the heavens and the Earth, capable of creating others like them? Yes, indeed! He is the All-Knowing Creator. His command, if He wanted a thing, is that He only says to it, "BE" and it becomes! So glorified is He in whose hands is the dominion of all things, and to Him you shall be returned.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26313

Gast
Zeker doen! Anders kom je in de hel met kokend water en vuur en wie wil dat nou. :O

ik dwing je niet, je hoeft het niet te geloven, vrijheid van godsdienst, het is wat ik geloof en 1.6 miljard mensen, dagelijks bekeren er duizenden mensen naar de islam, dat is niet voor niets
 

DeletedUser11507

Gast
Zelf vind ik dat staat en godsdienst altijd voor 100% gescheiden zouden moeten worden, waardoor ik het ook ongemakkelijk vind dat er in Nederland nog steeds gelovige partijen aanwezig zijn.

Hoi Mennolaus.

Ik denk dat het totaal niet verstandig is om groepen en of culturen te gaan scheiden. Een godsdienst is nou eenmaal een cultuur of een deel daar van. Als je iedereen in hokjes gaat plaatsen krijg je een soort van Brooklyn effect. Ga je groeperingen/bendes krijgen die zichzelf willen bewijzen van wij zijn beter nee wij zijn beter. Zelfde geld voor homo's lesbi's en of mensen die anders denken moeten allemaal gelijk zijn en niet dat we allemaal stempeltjes gaan uitdelen. Vroeger op de kleuterschool deden we dat ja jij mag met dat groepje spelen enzovoort. Ik denk dat het geloof geintergeerd moet zijn in de staat, wat in weze een systeem is. Laat dat systeem nou ook net bedacht zijn door christenen in onze westerse samenleving. Vandaar dat het westen ook een christenen samenleving is. De verschillende mensen die in de islam geloven in onze westerse samenleving, moeten we ons aan aanpassen aan elkaar. Zodoende elkaars normen en waarden op elkaar afstemmen. Maar tot hoever laat dat boekje dat toe? Dan zou dat ook met zijn tijd mee moeten gaan, maar dat is weer een ander verhaal.

Wat mij wel opvalt is dat de meeste landen die van oorsprong christenen zijn alle bevolkingsgroepen tot zich nemen. Kijk naar Europa en Amerika, zet daar tegenover een saoudi arabia of een qutar die niet eens de deur openzetten voor mede gelovigen van de islaam die vluchten voor een islamitic state.
Probeer niet het christendom goed te praten, want die zijn ook erg fout geweest met hun kruistochten, slavenhandel en nu Amerika die lekker overal de boel zit op te stoken. In dat opzicht kan ik mij er zeker in vinden dat geloof veel kapot maakt.


Wat denken jullie van religie in het algemeen? Iets moois wat gekoesterd moet worden, of iets uit vroegere tijden, waar we als mensheid nu wel overheen zouden moeten groeien? Gelieve keuzes goed te beargumenteren.

Ik geloof, maar ben niet iemand die naar de kerk gaat of echt god aanbid. Vind het eerlijk gezegd nog al labiel overkomen, mensen in de kerk die hun handen naar boven uitsteken en heen en weer gaan bewegen om vervolgens jezus dit en jezus dat hardop te roepen. Ik heb er wel respect voor en denk dat ze dit vooral moeten blijven doen als hun dit kracht geeft. Ik hou mij wel aan de belangrijkste geboden van de 10 geboden en vind het prachtig om een heilige plaats te bezoeken zoals een cathedral. Monerat in barcalona en heb dan zeker ook diep respect voor de monniken die zo willen en kunnen leven.

Sommige geboden van de 10 geboden die zijn ook geintegeerd in de wetgeving van onze maatschappij, je kan het zo interpreteren dat het Westerse systeem/maatschappij ontstaan is uit het christendom. Wat mij zeer aannemelijk lijkt, als je kijkt naar de geschiedenis van Nederland. Het boekje word alleen niet meer zo letterlijk genomen en ben blij toe anders leefden we wellicht nog in de middeleeuwen, waar we elkaar af slachtten. Daarom denk ik ook dat het boekje op sommige punten wel iets uit de vroegere tijden is. Een overdreven voorbeeld we lopen 50 jaar voor op de meeste landen uit het midden oosten die zich nog strikt aan een godsdienst houden. Mede door de wetenschap zijn we zoveel verder.

Ander puntje: Begrijp zoiezo niet waarom er 3 geloven zijn die zoveel op elkaar lijken maar toch ook weer niet. Zijn er 3 verschillende goden in de hemel dan? Rechts ga je naar allah, rechtdoor is god en linksaf is de god van de joden. Best dat er 3 verschillende geloven zijn maar laten we allemaal dezelfde normen en waarden houden.

Groetjes Gozilla
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik geloof wel, maar ben niet iemand die naar de kerk gaat of echt god aanbid (Heb respect voor hem). Enigste waar ik mij echt aanhoud zijn de 10 geboden maar die zijn ook geintegeerd in de wetgeving van onze maatschappij. Ik denk ook dat het boekje op sommige punten wel iets is uit de vroegere tijden. Begrijp zoiezo niet waarom er 3 geloven zijn die zoveel op elkaar lijken maar toch ook weer niet. Zijn er 3 verschillende goden in de hemel dan? Rechts ga je naar allah, rechtdoor is god en linksaf is de god van de joden. Best dat er 3 verschillende geloven zijn maar laten we allemaal dezelfde normen en waarden houden en hetgene wat jij aangeeft dat geloof meer kapot maakt dan dat het voordelen bied. Kan ik mij ook zeker in vinden!

Elke religie heeft zijn stromingen, dit komt omdat mensen religie proberen te veranderen in ruil voor wat macht. Bij het Christendom is dit gedaan door versen uit de bijbel te veranden en bij Islam is dit gedaan door Hadiths (gezegdes van de profeet) op te schrijven (250 jaar na zijn dood).

De Koranisten, het Karaïtisch jodendom en de Sola scriptura staan het dichtste bij hun geloof omdat ze de veranderingen verwerpen.

In de spoiler staat waarom ik geen Hadiths aanhang, is nog lang niet af.
Quran is compleet
[Quran 6:19] Say, "Whose testimony is the greatest?" Say, "God's. He is the witness between me and you that this Quran has been inspired to me, to preach it to you and whomever it reaches. Indeed, you bear witness that there are other gods beside God." Say, "I do not testify as you do; there is only one god, and I disown your idolatry."
[Quran 6:38] We did not leave anything out of this book.
[Quran 7:52] We have given them a scripture that is fully detailed, with knowledge, guidance, and mercy for the people who believe.
[Quran 10:37] This Quran could not possibly be authored by other than God. It confirms all previous messages, and provides a fully detailed scripture. It is infallible, for it comes from the Lord of the universe.
[Quran 12:111] In their history, there is a lesson for those who possess intelligence. This is not fabricated Hadith; this (Quran) confirms all previous scriptures, provides the details of everything, and is a beacon and mercy for those who believe.
[Quran 6:115] The word of your Lord is complete, in truth and justice. Nothing shall abrogate His words. He is the Hearer, the Omniscient.
[Quran 6:14]Shall I seek a judge other than Allah while it is He Who has sent down unto you the Book (The Quran), explained in detail.
[Quran 16:89] We have brought the Book down to you providing explanations for all things plus guidance and mercy and giving news to the submitters. We have brought the Book down to you providing explanations for all things plus guidance and mercy and giving news to the submitters.
[Quran 41:3] A Book, the signs which have been explained in detail.
We mogen alleen naar de Quran luisteren
[Quran 6:14] Shall I seek a judge other than Allah while it is He Who has sent down unto you the Book (QURAN), explained in detail.
[Quran 45:6] These are God's revelations that We recite to you truthfully. In which hadith other than God and His revelations do they believe?
[Quran 77:185] Or have they not looked at the dominion of the heavens and the earth and all things which God has created? Or that perhaps their time may be drawing near? Which Hadith, other than this (QURAN), do they believe in?
[Quran 39:23] God has brought down the best Hadith; a book (QURAN) that is consistent in its frequent repetitions.
[Quran 7:2] A book that has been brought down to you (QURAN), so let there be no constraint in your chest because of it, and so that you may warn with it, it is a reminder for the believers.
[Quran 7:3] You shall all follow what has been brought down to you (QURAN) from your Lord and do not follow any allies besides Him. Rarely do you remember.
[Quran 77:50]So in which hadith, other than this (QURAN), do they believe?
[Quran 4:87] GOD, there is no god but He. He will gather you for the day of resurrection in which there is no doubt. Who is more truthful in <hadith> than GOD?
We mogen enkel de Quran gebruiken voor wetten
[Quran 6:114] Shall I seek other than God as a source of law, when He has revealed to you this book fully detailed? Those who received the scripture recognize that it has been revealed from your Lord, truthfully. You shall not harbor any doubt.
We moeten de boodschapper volgen door net als hem enkel de boodschap te volgen
[Quran 10:15] Bring us a Qur'an other than this (Hadith) or change it (Hadith)." Say, [O Muhammad], "It is not for me to change it on my own accord. I only follow what is revealed to me (QURAN). Indeed I fear, if I should disobey my Lord, the punishment of a tremendous Day.
[Quran 7:157] Those who have believed in him, respected him, supported him, and followed the light which was brought down with him (QURAN); they are the successful ones.
[Quran 5:99] The only duty of the messenger is to deliver the message.
We hebben geen Hadiths nodig om de Quran duidelijker te maken.
[75:19] Then it is for Us (Allah) to make it clear to you.
 

Gollum Returns

Manticore
Even inhaken op Gozilla, het Jodendom is het oudste geloof. Daarna kwam het Christendom, en de Islam wordt als laatste openbaring gezien. Daarom geloven ze feitelijk ook in dezelfde god alleen hebben sommigen er een andere naam voor. Dat ligt meer in taal dan in overtuiging overigens. De joden worden dan in de koran ook aangeduid als het volk van het boek. Joden en moslims hebben ook wel redelijk veel overeenkomsten. Zo eten ze beiden geen varkensvlees en zijn ze voor ritueel slachten. Het is alleen dat ze nog al eens ruzie maken of de laatste openbaring de ware religie is, of dat de eerste openbaring juist de zuivere leer is.

Aangezien religie tegenwoordig vaak als onderdrukkingsvorm wordt gebruikt heb ik zo mijn twijfels omtrent religie. Geloven doe je in je hart. En daar heb ik helemaal geen probleem mee. Helaas proberen gelovigen zichzelf altijd een voorkeurspositie toe te dienen.

Daarnaast vormt religie naast globalisatie van het kapitaal gewoon een enorm probleem voor wereldvrede, aan de andere kant kan het ook leiden tot verlichting. Onder druk van het christendom is uiteindelijk de slavernij afgeschaft. Want zo kon je niet met gods schepselen omgaan. Echter zijn er ook genoeg wetenschappers verkettert in naam van religie.

Zelf ben ik ook gelovig opgevoed, ik ben geen belijdend lid meer, overtuigend atheïst ben ik ook niet. Toch merk ik inderdaad dat een aantal waarden en normen die ik zelf probeer na te leven wel enig raakvlakken heeft met het christendom. Toch ben ik wel een sterk voorstander van een seculiere samenleving, omdat dat meer leidt tot een open samenleving en individuele vrijheid.
 

DeletedUser11507

Gast
Zelf ben ik ook gelovig opgevoed, ik ben geen belijdend lid meer, overtuigend atheïst ben ik ook niet. Toch merk ik inderdaad dat een aantal waarden en normen die ik zelf probeer na te leven wel enig raakvlakken heeft met het christendom. Toch ben ik wel een sterk voorstander van een seculiere samenleving, omdat dat meer leidt tot een open samenleving en individuele vrijheid.

Smiegol !! Tijd geleden, ieder geval om on topic te blijven. Het gene wat ik bedoel heb jij in het kort samengevat in jouw post. Ben er ook helemaal mee eens, beter kon het niet worden gezegd! Een maar, wat bedoel je precies met "dat religie het kapitaal globaliseert?" Want naar mijn inzien is het kapitalisme de grootste boosdoener en zie niet in waarom religie dit globaliseert? Ja ze willen het uiten, maar ze willen hun rijkdom ook weer delen met de armen. Of bedoel je dat er juist mee, dat ze iedereen even veel willen geven op de wereld? Want dat zou veel problemen oplossen. In de huidige vorm van de kapitalisme word de kloof tussen arm en rijk steeds groter en zal er steeds meer ontevredenheid komen wat weer zich kan gaan uiten in demonstratie, rellen, oorlogen, groeperingen die niet meer onderdrukt willen worden door de rijken en noem het maar op.

Vind het dan ook waanzin hoe het überhaupt mogelijk is dat een bankdirecteur die beleggingsfouten maakt, waardoor een crisis ontstaat. Miljoen keer meer verdient en klap op de vuurpijl nog een leuke bonus krijgt. Dan de boer in china die ons van voedsel voorziet waardoor wij kunnen blijven leven. Noem het maar jan met de pet die in zijn hele leven niet eens zoveel verdient wat die bankdirecteur krijgt in 1 jaar. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22575

Gast
Btr geen religie, kun je je ook nergens achter verschuilen.
 

DeletedUser13380

Gast
Bedankt :) Heb afgelopen 10 maanden zoveel mogelijk informatie over de Islamitische wereld opgezocht en heb nu eindelijk het idee dat ik alles wel begrijp. Nadat ik besefte dat het onmogelijk door een mens geschreven is ben ik maar door blijven onderzoeken.

http://www.speed-light.info/miracles_of_quran/index.html

Natuurlijk heb ik ook gekeken naar wat tegenstanders van de Islam erop te zeggen hebben waarna ik weer keek naar de Islamitische reacties op kritiek.

https://sites.google.com/site/quransciences/

Deze website is outdated met images maar de kern (teksten) zijn nog goed te begrijpen.

Hoezo 'heb je ontdekt dat de Koran niet door de mens geschreven kon zijn'? Wat is er dan zo wonderbaarlijk aan de Koran dat maakt dat dit een goddelijke insteek heeft?

Zeker doen! Anders kom je in de hel met kokend water en vuur en wie wil dat nou. :eek:

Droogkloot :p

Btr geen religie, kun je je ook nergens achter verschuilen.

Da's wel heel kort door de bocht, religie kan mensen helpen, of het nu terecht is of niet. Als je ergens fel in geloofd en dat helpt je, dan zal ik dat niet veroordelen. Religie mag enkel niet misbruikt worden, daar ben ik het wel mee eens. Jammer genoeg is religie en totale vrede - toch het doel van heel wat religies denk ik zo - nog nooit samen gegaan.
 

DeletedUser26399

Gast
De mens is nu eenmaal machtsbelust e oorlogszuchtig, zonder zaten wij hier trouwens nu niet te discusieren, want dan bestond de mens niet meer
 
Bovenaan