• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Rizinia deel 2

jeangenie

Harpij
Het gaat goed op wereld Rizinia. Had het alwetende innogames vast wel voorzien dat de nummer 2 alliantie massal spook is geworden. Zal wel weer sneller gaan dan voorheen.
de nr een ally gaat al naar de 30 %
 

jeangenie

Harpij
dus er zit een grote kans dat de wereld binnen een jaar weer is afgelopen. dat is kapitaal vernietiging. Maar dat zal innogames een rot zorg zijn
 

DeletedUser29574

Gast
dus er zit een grote kans dat de wereld binnen een jaar weer is afgelopen. dat is kapitaal vernietiging. Maar dat zal innogames een rot zorg zijn

Geld besteden aan grepolis is sowieso al kapitaal vernietiging hoor
smiley_emoticons_auslachen2.gif
 

Gollum Returns

Manticore
dus er zit een grote kans dat de wereld binnen een jaar weer is afgelopen. dat is kapitaal vernietiging. Maar dat zal innogames een rot zorg zijn
Kapitaal vernietiging?

Grepo is een product waarmee Innogames geld verdiend. Niets meer niets minder. Dus voor Innogames is het sowieso geen kapitaal vernietiging. En voor de spelers die er goud insteken is het gewoon een spelletje waar ze plezier uit halen en geld aan uit willen geven. Dus plezier in ruil voor geld.
 

jeangenie

Harpij
Dit is zo ver ik weet de eerste wereld waarbij het einde zo snel al is benaderd. Je kan vinden dat elke euro aan innogames gegeven er een te veel is. Maar als je dit spel als een hobby beschouwd dan is er niet op tegen om daar een beetje geld in te investeren. Alleen als ik een racefiets koop voor mijn hobby wielrennen dan zit er een bepaalde garantie op. Dat is wettelijk geregeld. Het product wat je koopt moet aan minimum eisen voldoen. Nu heb ik dus wat geld geinvesteerd en ook nog aan events meegedaan op deze wereld en nu moet ik al die items die ik gewonnen heb eigenlijk blind inzetten omdat de eigenaar/bedenker/leverancier zich niet van zijn beste kant laat zien. Er is geen controle op innogames.
 

DeletedUser29155

Gast
Doe eens even normaal. Na een jaar is op de meeste werelden de schwung er wel uit. Ik betwijfel of Rizinia zo snel zal zijn afgelopen als jij denkt, maar mocht het zo zijn, juich ik het in principe toe. Met een beetje geluk wordt dan de onvermijdelijke golf van inactiviteit vermeden en hoeven spelers aan de top van de wereld niet een te lange periode op te offeren om een wereld te winnen.
 

jeangenie

Harpij
Doe eens even normaal. Na een jaar is op de meeste werelden de schwung er wel uit. Ik betwijfel of Rizinia zo snel zal zijn afgelopen als jij denkt, maar mocht het zo zijn, juich ik het in principe toe. Met een beetje geluk wordt dan de onvermijdelijke golf van inactiviteit vermeden en hoeven spelers aan de top van de wereld niet een te lange periode op te offeren om een wereld te winnen.
waar slaat dat op, doe eens normaal. Ik zou het zelf doen want dit is geen normale reactie . Een wereld die zo snel is afgelopen is niet leuk. ik weet niet op welke werelden jij hebt gespeeld, maar als een wereld langer duurt wordt het in het algemeen spannender. anders krijg je inderdaad dat de winnaars van een wereld niet hoeven te wachten en binnen een jaar weer de volgende wereld kunnen domineren met elkaar. dat is leuk. dus niet. Denk daar eens over na
 

Gollum Returns

Manticore
Dit is zo ver ik weet de eerste wereld waarbij het einde zo snel al is benaderd. Je kan vinden dat elke euro aan innogames gegeven er een te veel is. Maar als je dit spel als een hobby beschouwd dan is er niet op tegen om daar een beetje geld in te investeren. Alleen als ik een racefiets koop voor mijn hobby wielrennen dan zit er een bepaalde garantie op. Dat is wettelijk geregeld. Het product wat je koopt moet aan minimum eisen voldoen. Nu heb ik dus wat geld geinvesteerd en ook nog aan events meegedaan op deze wereld en nu moet ik al die items die ik gewonnen heb eigenlijk blind inzetten omdat de eigenaar/bedenker/leverancier zich niet van zijn beste kant laat zien. Er is geen controle op innogames.

Waarom projecteer je je eigen falen op Innogames? Innogames biedt de gelegenheid om extra dingetjes aan te schaffen door middel van events die je vervolgens kan opslaan in je inventaris, of direct kan inzetten. Als jij ze wel koopt maar niet gebruikt is dat niet het probleem van Inno, maar van jezelf.

You can`t have your cake and eat it too.

Jij koopt dingen maar legt ze vervolgens op de plank om te laten verstoffen. En hoezo blind inzetten? Als je een scherpie aanzet dan kan je toch gewoon aanvallen zodat je gp verzameld. Heb je troepenspreukjes? Dan kan je die toch ook weer gebruiken om lege steden te vullen. Echt, ik snap het probleem niet. Als je simpelweg wat actiever speelt heb je niet het probleem dat je inventaris tjokvol zit met allerlei leuke spreukjes waar je niet aan toe komt. Oftewel, je hebt dingen aangeschaft waar je eigenlijk helemaal niets aan hebt. Maar dat is je eigen probleem, en niet het probleem van Innogames.
 

DeletedUser29274

Gast
Waarom projecteer je je eigen falen op Innogames? Innogames biedt de gelegenheid om extra dingetjes aan te schaffen door middel van events die je vervolgens kan opslaan in je inventaris, of direct kan inzetten. Als jij ze wel koopt maar niet gebruikt is dat niet het probleem van Inno, maar van jezelf.

You can`t have your cake and eat it too.

Jij koopt dingen maar legt ze vervolgens op de plank om te laten verstoffen. En hoezo blind inzetten? Als je een scherpie aanzet dan kan je toch gewoon aanvallen zodat je gp verzameld. Heb je troepenspreukjes? Dan kan je die toch ook weer gebruiken om lege steden te vullen. Echt, ik snap het probleem niet. Als je simpelweg wat actiever speelt heb je niet het probleem dat je inventaris tjokvol zit met allerlei leuke spreukjes waar je niet aan toe komt. Oftewel, je hebt dingen aangeschaft waar je eigenlijk helemaal niets aan hebt. Maar dat is je eigen probleem, en niet het probleem van Innogames.

hey gollum (long time not seen)...

leuk weer s n inhoudelijke reactie te lezen van n oude rot...en in wat je zegt heb je volkomen gelijk. tot aan...

laten we wel wezen, dat grepo is gewoon over gegaan tot pay to win. niets meer niets minder.

en was er vroeger de fout dat grepo enkel te spelen was voor een select groepje, dat probleem komt als n boemerang terug. op de oude werelden was tijd en activiteit een probleem zodat er maar weinigen konden spelen. (hoef ik je niets over te vertellen)

daarom is er het opstands systeem bedacht omdat t meer klanten zou opleveren. in de ogen van inno games zit er geen grens op spelers die betaald kunnen spelen, "tenslotte kost het niet zoveel"
n keer n paar euro voor de bestuurders, n keer of wat n eventje ...hey zelfs mensen met n kleine beurs kunnen dat, toch?

probleem is dat er n kleine groep is die bereid is er n rooitje in de maand tegen aan te gooien, en dat ook prima kan betalen. skills zijn niet meer nodig. (ik zie de gp tekens al in je ogen verschijnen) totdat dergelijke spelers in je ally komen.dan ben jij er ook niet blij mee.

jean heeft een punt, verwoord t alleen verkeerd.

het goud is geen probleem. probleem is dat er geen enkele grens aan zit, waardoor enkel weer een klein groepje de stoelendans bepaald. kun je straks lekker met zn allen weer 10 tegen 10 spelen , en dan n heleboel starters ertussen die na een weekje er mee ophouden omdat t of te duur is, ze de skills niet hebben, maar ook niet kunnen krijgen. iedere balans is zoek,

dan om zo veel mogelijk geld te verdienen, speel alles zich tegenwoordig af in oc 44/45 54/55 64/65

ook de top allianties zitten hutje mutje op elkaar. grote accounts opbouwen is n heel stuk lastiger geworden. en daar komt eigenlijk geen "" falen" bij kijken.

vroegah was t zo dat zulke spelers wat langer zaten, nu worden ze bij 1500 punten al leeg gerost omdat anders de concurrerende ally het wel doet. krijg je zulke spelers in de ally, willen mensen vaak niet helpen omdat ze nieuw zijn, en mensen hun LT aan de binnenkant vd ogen al achter muur 0 zien sneuvelen.

en dat mn beste gollum, heeft niet met items te maken die liggen te verstoffen,of falen, wel met spelers die naar 3 dagen vd start van een wereld al meerdere steden hebben door middel van goud gebruik.

je hebt gelijk, grepo is een product. maar je kunt mensen een Ferrari willen verkopen, of een Trabant, of een mooie en betaalbare middenklasse.

en ergens zullen wij inno moeten overtuigen van het een of het andere....zullen we als community ook gezamelijk moeten doen.

maar als je me vraagt of ik dat zie gebeuren? nee dat zie ik niet. geen van de genoemde dingen.

wat ik wel zie is het sterfbed voor de game waar we allemaal zo van houden . mja plezier kunnen we ergens anders ook vast wel krijgen, een ander ding, een andere game. (etc ect)

en ik voorspel je dat ook niemand in de spiegel zal kijken als t zover is.

en de volgende game? ach die zal precies hetzelfde overkomen.
 

DeletedUser29051

Gast
hey gollum (long time not seen)...

leuk weer s n inhoudelijke reactie te lezen van n oude rot...en in wat je zegt heb je volkomen gelijk. tot aan...

laten we wel wezen, dat grepo is gewoon over gegaan tot pay to win. niets meer niets minder.

en was er vroeger de fout dat grepo enkel te spelen was voor een select groepje, dat probleem komt als n boemerang terug. op de oude werelden was tijd en activiteit een probleem zodat er maar weinigen konden spelen. (hoef ik je niets over te vertellen)

daarom is er het opstands systeem bedacht omdat t meer klanten zou opleveren. in de ogen van inno games zit er geen grens op spelers die betaald kunnen spelen, "tenslotte kost het niet zoveel"
n keer n paar euro voor de bestuurders, n keer of wat n eventje ...hey zelfs mensen met n kleine beurs kunnen dat, toch?

probleem is dat er n kleine groep is die bereid is er n rooitje in de maand tegen aan te gooien, en dat ook prima kan betalen. skills zijn niet meer nodig. (ik zie de gp tekens al in je ogen verschijnen) totdat dergelijke spelers in je ally komen.dan ben jij er ook niet blij mee.

jean heeft een punt, verwoord t alleen verkeerd.

het goud is geen probleem. probleem is dat er geen enkele grens aan zit, waardoor enkel weer een klein groepje de stoelendans bepaald. kun je straks lekker met zn allen weer 10 tegen 10 spelen , en dan n heleboel starters ertussen die na een weekje er mee ophouden omdat t of te duur is, ze de skills niet hebben, maar ook niet kunnen krijgen. iedere balans is zoek,

dan om zo veel mogelijk geld te verdienen, speel alles zich tegenwoordig af in oc 44/45 54/55 64/65

ook de top allianties zitten hutje mutje op elkaar. grote accounts opbouwen is n heel stuk lastiger geworden. en daar komt eigenlijk geen "" falen" bij kijken.

vroegah was t zo dat zulke spelers wat langer zaten, nu worden ze bij 1500 punten al leeg gerost omdat anders de concurrerende ally het wel doet. krijg je zulke spelers in de ally, willen mensen vaak niet helpen omdat ze nieuw zijn, en mensen hun LT aan de binnenkant vd ogen al achter muur 0 zien sneuvelen.

en dat mn beste gollum, heeft niet met items te maken die liggen te verstoffen,of falen, wel met spelers die naar 3 dagen vd start van een wereld al meerdere steden hebben door middel van goud gebruik.

je hebt gelijk, grepo is een product. maar je kunt mensen een Ferrari willen verkopen, of een Trabant, of een mooie en betaalbare middenklasse.

en ergens zullen wij inno moeten overtuigen van het een of het andere....zullen we als community ook gezamelijk moeten doen.

maar als je me vraagt of ik dat zie gebeuren? nee dat zie ik niet. geen van de genoemde dingen.

wat ik wel zie is het sterfbed voor de game waar we allemaal zo van houden . mja plezier kunnen we ergens anders ook vast wel krijgen, een ander ding, een andere game. (etc ect)

en ik voorspel je dat ook niemand in de spiegel zal kijken als t zover is.

en de volgende game? ach die zal precies hetzelfde overkomen.
Hier ben ik het mee oneens, jeangenie zit vol zever die het probleem altijd bij anderen legt
Zo is het niet lol
 

DeletedUser29274

Gast
Hier ben ik het mee oneens, jeangenie zit vol zever die het probleem altijd bij anderen legt
Zo is het niet lol

ohh gollum zn oordeel over een losse speler zal ik zeker niet snel in twijfel trekken. zo ook niet hier. en al helemaal niet als jij dat hier ook nog s bevestigd. echter kan ik n paar voorbeelden noemen van spelers die er zoveel goud op gooiden dat ze ondanks het gepruts, want n fatsoenlijke aanval versturen konden ze niet, alsnog nummer 1 vd wereld werden.
 

jeangenie

Harpij
Hier ben ik het mee oneens, jeangenie zit vol zever die het probleem altijd bij anderen legt
Zo is het niet lol
Ik zit echt niet vol zever , zoals jijbeweert golllum. Ik wil spelen op een normaal niveau en niet zoals ook door lachentoch wordt gezegd . voor een product betalen is ok maar dan moeten er wel een aantal eisen aan dat product worden gesteld die voor iedereen gelijk is. bv de minimale speelduur.
en het ligt niet aan anderen . . Er zijn echter wel verschillende soorten spelers.
 
Dat de "nummer 2" reset omdat ze een MA tegen krijgen is een teken dat ze dus ten onrechte op nummer 2 stonden. Het was de partij welke had kunnen zorgen voor meer spanning maar eerder de keuze maakte mee te liften met de nummer 1.
Ondanks dat ook bij de nummer 2 door sommige spelers enorm met goud gesmeten werd door muurtjes binnen een paar minuten van 0 naar 20/25, off stadjes meerdere keren per dag weer vol blijkt eens te meer dat "goud-gebruik" geen betere spelers maakt.

Nu is het algemeen bekend dat ik het zo goed als vertik om goud te kopen, heb in bijna 8 jaar tijd max 50 Euro uitgegeven aan dit spelletje.
Besteed goud alleen aan wat premium-functies, NIET aan events, NIET aan instant-buy, NIET aan Olympische Spelen. Muren afkopen, nee laat maar.

Op deze wereld meer toeschouwer dan "actief" speler maar ik heb ook geen "ongefundeerde" verwachtingen. Hoef geen 100 steden, bouw geen stad naar max. en hoef geen overwinning.

Dus misschien je eigen verwachtingen eens bijstellen, geen geld uitgeven voor dingen die je toch niet gebruikt alleen maar om het te hebben.

Is het paytowin geworden, Ja steeds meer maar is er geen spelplezier meer te halen op een wereld? Voor mij wel, geniet van goede acties, baal van blunders, kots van verraders en krijg vaak de slappe lach van de geldsmijters.

Voor je nu de pijlen richt op de ally waar ik zit. We hebben gezamenlijk besloten dat we gewoon willen spelen, lol met elkaar hebben en vooral realistisch zijn over wat er mogelijk is.

Dus is Riz een flop, NEE want het zijn de spelers welke het verloop van een wereld bepalen, dus kies je rol erin.
 

DeletedUser24049

Gast
Al dat gejank over goud, het blijft maar terug komen.
Ik heb in al die jaren nog geen 1 euro uitgegeven aan dit spel en heb altijd al met goud gespeeld.

Enkele jaren terug (voor de goudhandel) kon je door middel van enquêtes en dergelijke makkelijk paar duizend goud verzamelen, wat genoeg was om al je adviseurs te gebruiken. Natuurlijk had je dan nog wel een kleine achterstand tegenover mensen die de helft van hun leefloon uitgeven aan dit spelletje. Maar sinds de goudhandel wordt activiteit gewoon hard beloond.

Als je het een beetje slim aanpakt (en ook wat geluk hebt) dan kun je op een wereld genoeg goud verdienen om je goudbuidel groot genoeg te maken om lekker je ding te kunnen doen op een andere wereld. Uiteraard kun je hierdoor niet op meerdere werelden bij de top meedraaien, maar het geeft je wel een mogelijkheid om comfortabeler een wereld te gaan uitspelen en dus erg in de buurt te komen van de top op 1 wereld.

Draai het of keer het, als je een pure goudspeler bent die er geld in stop, dan ben je na enkele weken helemaal klaar met het spelletje omdat blijkt dat al dat geld niet op kan tegen je enorme ego. Logisch natuurlijk wanneer je plots doorkrijgt dat je niet genoeg geld over hebt om je facturen te betalen ;)

Kortom, sluit die enorm achterlijke gouddiscussie af, wil je goud, doe er dan wat voor en start op iedere wereld om telkens je goud bij elkaar te sparen en vol te gaan op een wereld naar jouw keuze in plaats van je tijd hier nutteloos te verdoen.
 

DeletedUser29274

Gast
Dat de "nummer 2" reset omdat ze een MA tegen krijgen is een teken dat ze dus ten onrechte op nummer 2 stonden. Het was de partij welke had kunnen zorgen voor meer spanning maar eerder de keuze maakte mee te liften met de nummer 1.
Ondanks dat ook bij de nummer 2 door sommige spelers enorm met goud gesmeten werd door muurtjes binnen een paar minuten van 0 naar 20/25, off stadjes meerdere keren per dag weer vol blijkt eens te meer dat "goud-gebruik" geen betere spelers maakt.

Nu is het algemeen bekend dat ik het zo goed als vertik om goud te kopen, heb in bijna 8 jaar tijd max 50 Euro uitgegeven aan dit spelletje.
Besteed goud alleen aan wat premium-functies, NIET aan events, NIET aan instant-buy, NIET aan Olympische Spelen. Muren afkopen, nee laat maar.

Op deze wereld meer toeschouwer dan "actief" speler maar ik heb ook geen "ongefundeerde" verwachtingen. Hoef geen 100 steden, bouw geen stad naar max. en hoef geen overwinning.

Dus misschien je eigen verwachtingen eens bijstellen, geen geld uitgeven voor dingen die je toch niet gebruikt alleen maar om het te hebben.

Is het paytowin geworden, Ja steeds meer maar is er geen spelplezier meer te halen op een wereld? Voor mij wel, geniet van goede acties, baal van blunders, kots van verraders en krijg vaak de slappe lach van de geldsmijters.

Voor je nu de pijlen richt op de ally waar ik zit. We hebben gezamenlijk besloten dat we gewoon willen spelen, lol met elkaar hebben en vooral realistisch zijn over wat er mogelijk is.

Dus is Riz een flop, NEE want het zijn de spelers welke het verloop van een wereld bepalen, dus kies je rol erin.

even los van je inhoudelijke reactie op de betreffende wereld, geef ik je helemaal gelijk.
zelfs @Polatinus heeft hier een zeer terecht punt.

het is heel simpel : ik kan net zo veel skills hebben als ik wil, net zo realistisch wereld beeld hebben als ik wil. als er op t eiland naast mij n speler komt die om de 4 uur een clear op mijn stad stuurt, is dat in het begin lachen want het is gp. maar uiteindelijk word je deff helemaal weg gevreten omadt het echt onmogelijk is om er tegen te bouwen. deff duurt sowieso al langer als off, en als je goed bouwt heb je geen goud nodig om een verdediger te verslaan. dat komt gewoon neer op activiteit gehalte aka je bouwerijen vol zetten en houden op de juiste items en spreuken. daarom had gollum ook gelijk.

t punt is dat niet iedereen hele dagen tijd heeft goud te farmen op andere werelden om troepen af te kopen. en al helemaal het geld niet.

dan slaat t excuus van de factuur niet kunnen betalen al helemaal nergens op, want dat t betaald kan worden word op wereld na wereld bewezen. en ook gedurende een hele wereld.

respect dat jou het op die manier lukt al 8 jaar, want ik kan je vertellen dat ik dan wel meer investeer in het spelletje.

En natuurlijk geniet ik van acties, zowel offensief als defensief. zelf als ik dan n stad verlies zal ik de eerste zijn die de veroveraar n pm stuurt met n compliment, al zal ik ervan balen.

Maar dat is het dan ook. in de loop vs jaren heb je een heleboel skills opgedaan. dan komt er n gehaktbal die werkelijk s spelletje niet begrijpt maar er 250 euro in de week op gooit, dat dus wel degelijk kan betalen, vervolgend dagen lang om de paar uur clears op je stad stuurt , waardoor de hele deff van de ally word weg gevreten. iedereen , in elke ally word dan overlegd en word beslist een stad te laten schieten. vaak krijg je dan ook nog de opmerking ja maar ik had wel de gp.

vaak moet een ally voor die gp een stad stichten in het achtergebied, duurt ook weer n paar weken voordat de stad is opgebouwd en tegen die tijd heeft de frontlinie zich naar de plek van de stichts verplaatst waardoor het van voor af aan begint.

daarbij, wat je eigenlijk zegt, is dat als je je jou best hebt gedaan alles in grepo te leren en een goede speler te worden. je eigenlijk voor spek en bonen mee doet, en je vreugde maar uit de situaties moet halen waarbij je jou stad de eerste drie keer ternauwernood weet te redden.

fijn olympische speen zonder kans op een medaille, mja hey je hebt meegedaan. en haal je plezier dan maar uit het feit dat je er 2 jaar dagelijks voor getraind hebt.

wereld kampioenschap voetbal? mwehh geef die cup maar alvast aan een land en de rest mag meedoen om de eer en om inkomsten te genereren uit het aantal toeschouwers.

hoe mooi je het ook verwoord , dat is in de kern wat jij in mooie woorden verpakt, realistisch wereld beeld noemt. spelen om nooit te kunnen winnen.

en dat is de balans waar ik het over heb. er zullen, en daar heb ik geen enkel probleem mee, altijd spelers zijn die meer te besteden hebben als n ander. het probleem is dat de balans daar dermate zoek is dat je weer in de situatie komt die er op het oude systeem voor jaren terug ook was.

waarvoor dus n wereld is bedacht middels het opstands systeem. het is precies dezelfde discussie, maar met n ander onderwerp
 

DeletedUser29588

Gast
Als jij op het eiland ligt met iemand die elke 4 uur een clear afkoopt dan val je hem elke 5 minuten aan todat hij beslist dat het niet zijn tijd waard is en hij dat dus beter niet meer kan proberen.

Tevens bakken ook vrij weinig mensen er maar echt wat van, denk dat je dus beter met je berichtje wat anders zal moeten insinueren.
 

DeletedUser29051

Gast
Als jij op het eiland ligt met iemand die elke 4 uur een clear afkoopt dan val je hem elke 5 minuten aan todat hij beslist dat het niet zijn tijd waard is en hij dat dus beter niet meer kan proberen.

Tevens bakken ook vrij weinig mensen er maar echt wat van, denk dat je dus beter met je berichtje wat anders zal moeten insinueren.
Zoals @AutisticEasyMode ? die is echt flop
 
Bovenaan