• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Schade aan de Community?

DeletedUser20688

Gast
Beste Community,

Vandaag is er mij een email onder ogen gekomen, waarvan ik schrok. Over de groep ga ik niet specifiek in omdat dit in strijd met forum regels.

De inhoud van de email ging om support expres te reporten bij Inno, nogal onzinnig lijkt mij. Vooral omdat deze gehele groep gebanned is voor meerdere spelregelovertredingen. Ik denk dat dit soort gedrag, de hele community tegenwerkt. Omdat ze hierbij de betrouwbaarheid van de moderators onderuit halen en dus van betrouwbaarheid van de community. Zelf heb ik ook weleens een discussie met de moderators, maar ze zijn altijd tot reden vatbaar, als je maar met de juiste argumenten komt.

Mijn voorstel is ook om in de spelregels op te nemen, wanneer je doelbewust de community van grepo wilt schaden, omdat je het niet eens bent met een beslissing, hiervoor een perma IP ban voor te geven.

Wat is jullie mening hierover? Een andere straf kan natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
Buiten dat een e-mail sturen weinig zin heeft, die komt uiteindelijk namelijk toch bij het Community Management uit, gezien die het hoogste woord hebben over schorsingen op een eigen taalversie, zorgt een e-mail er ook niet voor dat schorsingen terug worden gedraaid of het beleid wordt aangepast. Sterker nog: HQ heeft geen toegang tot de tools van het spel. Ze kunnen uiteraard informatie opvragen bij het Community Management, maar dat wijzigt niks aan de schorsing.

Betreft de betrouwbaarheid van moderatoren:
  • Moderatoren spelen nooit op een wereld waar ze modereren
  • Moderatoren hebben allemaal moeten tekenen dat het beleid eerlijk en rechtvaardig toegepast wordt
  • Spelers hebben altijd de mogelijkheid om een second-opinion aan te vragen
Ik heb nog geen situaties meegemaakt waarin er bij een second opinion een aanpassing van een schorsing is geweest. Daarmee is het dus te concluderen dat het beleid ook daadwerkelijk eerlijk en rechtvaardig toegepast wordt.

Het rapporteren van spelers en ook het rapporteren van de supportdienst is niet verboden. Het verspreiden van haat over Grepolis via de eigen kanalen zou - afhankelijk van de situatie - wel verboden kunnen zijn op basis van de spelregels en algemene voorwaarden. Ik voel er eigenlijk vrij weinig voor om het sturen van een e-mail naar HQ te verbieden, ze bereiken er uiteindelijk helemaal niks mee.
 

DeletedUser20688

Gast
Kijk met bovenstaande ben ik het volledig eens, alleen had ik het niet over emails verbieden, meer om het sfeertje eruit te gaan halen die bewust grepo verziekt. Gecreëerd door sommige, email lijkt mij inderdaad weinig zin zoals ik eerder aan gaf. Maar denk wel dat we als gehele community een front moeten vormen, om de beeldwerking die sommige expres willen creëren, en wat ze ook nog redelijk lukt, tegen te gaan.
 

DeletedUser27488

Gast
Ik geef Corranis 100%
Ban dat zooitje ongeregeld permament
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik zou ze permanent bannen en ze Grepolisbelasting laten betalen met het geld naar het supportteam van NL voor schade aan hun imago
 

DeletedUser25006

Gast
Jazeker, die supportteam hier doet ook hun best en dat is dan stank voor dank krijgen is zeer onacceptabel

Nou ik voel me ineens een stuk minder gewaardeerd door jou sinds ik niet meer op 1 sta...
 

DeletedUser27369

Gast
Dit. De app is ook gebrekkig. Sinds vandaag elke keer als je deze opstart moet je accepteren dat de servers niet deugen.. En dan zijn er nog veel bugs in de app zoals troepen die niet worden geupdated, soms komen de zwaardjes niet boven je scherm wanneer je wordt aangevallen, sommige knoppen doen niets..
 

DeletedUser30227

Gast
het is 2020, pls stoppen met zeuren, het grepolis team doet hun best, ze hebben een prachtig spel gemaakt, de technologie is helemaal nog niet zo ver, merk je nu ook met online dingen, zoals zoom ofzo. Ze doen hun best, wacht tot de problemen zijn opgelost, en geniet van het spel. Er is zelfs een pluspunt aan niet op de servers kunnen, je hebt vrije tijd zonder steden kwijt te raken.
 
Bovenaan