• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Scholen met Ipads

DeletedUser13380

Gast
Dit is een veelbestreden onderwerp. Velen vinden van ja, dat het moet kunnen, anderen zeggen dan weer van niet.

Ikzelf - ik zit in Zedenleer dus sowieso - zeg ja en nee. Ik ben voor, want het is een digitaal tijdperk. Later gaan ze dat evengoed tegenkomen, en hoe vroeger je begint hoe beter je leert. Daarbij is het goed voor het milieu (geen papier) en goed voor de rug (alle boeken en papieren worden ingewisseld voor 1 Ipad)

Daartegen vind ik het nogal duur om het al in kleuterklassen te gebruiken. In het eerste en tweede jaar van de basisschool leer je schrijven, dus ook al geen goed idee. Voor middelbaar zou het dan wel weer beter zijn, want dan kàn je - in princiepe - al schrijven.

Iig, wil jullie mening wel eens horen!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wel, zo verleer je het schrijven wel hea. Als je heel de dag niet schrijft op school, thuis ook nog achter de pc zit enzovoort, gaat je schrift er hard van achteruit denk ik zo heuwr. Echter heb je wel een punt met het digitaal tijdperk. Over X jaren zal een groot deel ingeruild zijn voor een modernere, technologische vervanger. Of dat goed of slecht is? Wel, dat is een vrij moeilijk punt ^^. We gaan vooruit, en technologie heeft zijn voor en nadelen.

Echter, als je met je iPad op school bezig zit, en je verveelt je, dan kan je niet meer tekenen in de kantlijn ofzo D:. Ik zou het in ieder geval geweldig missen en prefereer toch een blad en potlood/pen. Ook is een hele dag achter een scherm zitten niet zo goed voor je ogen ;)
 

DeletedUser

Gast
Echter, als je met je iPad op school bezig zit, en je verveelt je, dan kan je niet meer tekenen in de kantlijn ofzo D:

dat is tenminste creatief, als je die ipads invoert zullen ze sws allemaal 'kantlijn' appjes hebben :p
en dat moet toch lomp zijn als je maar een cursus tegelijk, op een qua grootte beperkt scherm dan nog, kan raadplegen?
zouden de overhoringen dan ook digitaal zijn? hoe voorkom je spieken met zo'n ding?
en er zijn genoeg mensen die hun ipad van de eerste dag kapot maken, (laten) stelen of vergeten de batterij op voorhand op te laden enzo...
ik denk echt niet dat deze eeuw nog gaat gebeuren :p
 

DeletedUser

Gast
Eerst de NSA ontmantelen voordat je dit invoert. Surveillance vanaf het moment dat je naar de kleuterschool gaat, daar zitten we niet op te wachten.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik vind het wel handig om dat in te voeren, maar waarschijnlijk zal er dan wel redelijk veel diefstal voorkomen.
Daarnaast gaat het ouderwetse handschrift eraan... je zit dan de hele dag op je Ipad en schrijft nauwelijks meer. Waarschijnlijk zul je dan vakken als tekenen/schrijven extra vaak krijgen om daarmee bezig te kunnen zijn.

Je moet je ook bedenken dat je op een Ipad ook allerlei andere dingen kan doen zoals apps downloaden en spelletjes spelen. Internet kun je er ook heel gemakkelijk op gebruiken dus waarschijnlijk zullen ze speciaal moeten aanpassen wat al veel werk en geld kost, iets wat de overheid niet zal gaan doen komende tijd en voor scholen zelf veel te duur is. Misschien dat leerlingen zelf 'speciale' Ipads zullen moeten aanschaffen...

En gebruik van Ipads in kleuterklassen?? Dat idee mag iedereen van mij part beter uit zijn hoofd halen. Je gaat zo'n klein kleutertje toch niet opzadelen met een Ipad? Wat moeten die daar mee... gegarandeerd dat er 10 op een dag van die dingen stuk gaan. Op de basisschool leer je pas lezen en schrijven dat zijn basisvaardigheden voor ieder mens. Ik zou het daarom pas vanaf de middelbare school invoeren. Geef die kleintjes iig een leven.
 

DeletedUser20232

Gast
Deels voor en deels tegen.
Voor basisscholen nee, gewoon nee.
Middelbare scholen kan ik inkomen maar dan nog. Als alles digitaal wordt zullen we enkel nog beeldscherm zien, wat nu ook al haast zo is. Van thuis naar Ipad op school, gsm buiten school, thuis komen, weer computer en tv...
Persoonlijk schrijf ik ook liever eens op school,... en het leert veel sneller dan digitaal (theorie). Digitaal heb je veel te veel afleidingen, met die Facebook/games.

Het kost trouwens enorm veel geld als je voor elke leerling een Ipad moet aanschaffen wat het waarschijnlijk ook weer alles duurder maakt voor de ouders.
En als je dan weer moet uitprinten heb je ook weer papierverspilling, zelf veel meer papiergebruik omdat als je in het klad schrijft veel meer op een blad kan je schrijven (je kan heel het blad gebruiken :p). Bij de printer zijn er dan vaak weer marges waardoor er minder op je blad kan.
Niet alleen het papiergebruik ook nog eens de inkt! Wat ook niet bepaald goedkoop is.
Als je dat allemaal eens uitrekend kom je toch al aan een kostbaar prijsje.
Wat kost een pen, stylo, potlood? <-> Ipad?

Ze hoeven niet te overdrijven. Hier en daar gebruiken ze al Ipad maar voor mij hoeven al die dingen niet, zeker niet op school.
 

DeletedUser

Gast
Het kost trouwens enorm veel geld als je voor elke leerling een Ipad moet aanschaffen wat het waarschijnlijk ook weer alles duurder maakt voor de ouders.
En als je dan weer moet uitprinten heb je ook weer papierverspilling, zelf veel meer papiergebruik omdat als je in het klad schrijft veel meer op een blad kan je schrijven (je kan heel het blad gebruiken :p). Bij de printer zijn er dan vaak weer marges waardoor er minder op je blad kan.

Als je een iPad hebt kan de leraar ook gewoon alle aantekeningen rondmailen. Dan heb je geen papier meer nodig.

Maargoed, ik vind het ook niet alles, bij ons op school is ook een iPad klas, en die jochies worden er niet echt gezelliger op ofzo.
Allemaal in de pauze met de iPad op school. :|
 

DeletedUser20232

Gast
Als je een iPad hebt kan de leraar ook gewoon alle aantekeningen rondmailen. Dan heb je geen papier meer nodig.

Maargoed, ik vind het ook niet alles, bij ons op school is ook een iPad klas, en die jochies worden er niet echt gezelliger op ofzo.
Allemaal in de pauze met de iPad op school. :|

En hoe gaat ge bewijzen dat ge die gekregen hebt? Ook naar inspectie toe? Normaal moet je uw documenten van schoolvakken bijhouden voor een bepaalde tijd of ingeven in school. En papier is nog steeds het meest gebruikte om belangrijke zaken te bewaren voor een bepaalde tijd.

En ja naar sociale toe, iedereen op die ipad...
 

DeletedUser

Gast
En hoe gaat ge bewijzen dat ge die gekregen hebt? Ook naar inspectie toe? Normaal moet je uw documenten van schoolvakken bijhouden voor een bepaalde tijd of ingeven in school. En papier is nog steeds het meest gebruikte om belangrijke zaken te bewaren voor een bepaalde tijd.
Gewoon opslaan op de iPad ofzo? Ik weet uberhaupt niets over dingen laten zien aan de inspectie.

En ja naar sociale toe, iedereen op die ipad...
Gewoon lekker LAN-party in de klas. Zal best een gezellige boel worden. :p
 

DeletedUser

Gast
Die dingen maken zijn ook best milleuonvriendelijk.
Ik vind dat ze dit pas vanaf de hoge school moeten invoeren :) daar hebben ze nu tog al veelal les in computer lokalen, of beter gezegt; bijna in elke lokaal staan nu computers.
En eenmaal een ipad aanschraffen in een stuk goedkoper dan elk jaar boeken aanschraffen :)
 
Bovenaan