• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind dat school te veel tijd kost. Ik vind het echt niet zo heel erg als ik na school nog 3 uur moet leren/huiswerk maken. Maar de hoeveelheid toetsten etc. is niet meer normaal te noemen. Luister maar is wat ik maandag en dinsdag voor belangrijke dingen moet inleveren. Gewoon huiswerk zit hier nog niet bij!

Maandag:
- Repetitie Engels
- Repetitie Frans
- Een heel spiegelverhaal schrijven opmaken en inleveren
- Een brief in het engels inleveren en die dag opsturen naar malawi
Dinsdag:
- Luistervaardigheid Frans
- Repetitie van ???

Dit zijn geen normale dagen. Wij vinden het al een lekker rustig weekje als we 3 of 4 toetsen hebben. Een normaal leven kun je niet meer leven. In het weekend echt uitrusten is er ook niet bij. Ik kan vanmiddag de hele tijd gaan zitten leren. Zondag naar de kerk en op visite. Op zondag wil ik geen huiswerk maken.

Dit is gewoon te veel. En als je eens iets te laat inlevert of eens één boek vergeet heb je al een onvoldoende, punten aftrek te pakken of je kunt nablijven. En als een docent zegt dat hij de toets maandag wel de cijfers heeft. Heeft hij ze vrijdag misschien.
 

DeletedUser

Gast
Je moet het plannen (ik doe dat ook niet)

Vandaag 80 blz lezen voor maandag (Boekbespreking >.<)
Duits leren >.<
Engels leren >.<

Dan over 2 weken engels spreekbeurt >.<
Daar heb je internet voor <3
 

DeletedUser

Gast
Dit forumdeel is er voor serieuze discussies, zoals: politiek, actualiteiten, school en alles wat je bezig houdt.

Dit topic mag gewoon, want het gaat over school ;)
 

DeletedUser

Gast
Je kunt het best plannen maar je hebt dit elke week wel. Bijna elke dag wel toetsen dus dan valt het al moeilijk te plannen. Vooral op het VWO.
 

DeletedUser

Gast
Man, als je het op de middelbare al druk hebt, stel ik voor dat je een rustige universitaire studie zoekt (bestaan die?). Volgende week tentamen over 1600 blz, week daarna een over 2500 :confused: Moet daar wel eerlijk bijzeggen dat in dat eerste tentamen 400 pagina's jurisprudentie zit, waarvan je er uiteindelijk een stuk of 40 leest.

En dan, wat te denken na je studie? Ook doorgaans geen luizenleventje...
 

DeletedUser

Gast
Dan hebben jullie een strenge school... Ik zit momenteel in de bovenbouw van het gymnasium, en vind het allemaal best wel meevallen.

Ik heb deze week proefwerkweek, gister heb ik een wiskundeproefwerk gehad, maandag duits, dinsdag latijn, engels en natuurkunde, woensdag biologie, donderdag scheikunde en literatuur. Eigenlijk zien al onze proefwerkweken er zo uit. Als je zoals jij claimt elke week toetsen hebt, zie je waarschijnlijk teveel dingen als 'toets' aan, of zit je gewoon op de verkeerde school.

Wat uren betreft, ik heb 24 lesuren in de week. Dat moet ik aanvullen met keuzewerktijd tot 32 uur, wat betekent dat ik 8 uur per week ergens in de school moet gaan zitten en moet werken. En wat doe ik daar? Vrijwel niks, of in ieder geval niets aan school. Thuis doe ik ook vrij weinig, no-life grepo-en vind ik veel interessanter. Dat school en fatsoenlijk leven samen niet mogelijk zijn vind ik dan wel erg kort door de bocht, en dit geldt dan ook zeker niet voor mij. Maar het is maar wat je onder fatsoenlijk leven verstaat, nietwaar?
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf zit in groep 8, maar als ik zie hoeveel huiswerk mijn zus (klas 4 Atheneum) wel niet heeft. Ze heeft amper vrije tijd. Ik ga Gymnasium doen op de zelfde school als mijn zus, dat word nog zien of ik nog meer huiswerk krijg.
 

DeletedUser

Gast
Als je inderdaad al het huiswerk wat je krijgt helemaal picobello wil doen en een cijferlijst wil krijgen die alleen maar uit 10en bestaat, is fatsoenlijk leven niet mogelijk inderdaad.
 

DeletedUser

Gast
School is heus niet moeilijk. Ik maak zelf vrijwel nooit huiswerk, vlak voor een toets maak ik wel wat opdrachten en dan lukt de toets wel. Tijd ben ik er dus ook niet echt aan kwijt ;)
Haal wel vrijwel nooit hoger dan een 8, maar da's een keuze.
 

DeletedUser

Gast
Inderdaad, wat Leones zegt. Je kiest zelf hoeveel tijd je aan school besteedt. En de resultaten die je krijgt bij je keuze...moet je dan maar voor lief nemen.
 

DeletedUser

Gast
Wat ik aan zie als toetsen zijn S.O. en Rep die zijn bij ons voor veel vakken echt moeilijk en dan ben ik toch zeker niet de domste van de klas. Maar proefwerkweken zijn voor ons altijd wel lekker. Wij hebben gewoon 35 uur per week ofzo. Dan nog lekker heen en weer fietsten, volleybal, catechisatie, folders lopen en club. Ik ben normaal gesproken om 4 uur thuis. ben dan 1 à 2 uur bezig met de genoemde dingen. Enkel vrijdag heb ik niets.
 

DeletedUser

Gast
Ikzelf zit in groep 8, maar als ik zie hoeveel huiswerk mijn zus (klas 4 Atheneum) wel niet heeft. Ze heeft amper vrije tijd. Ik ga Gymnasium doen op de zelfde school als mijn zus, dat word nog zien of ik nog meer huiswerk krijg.

Het eerste jaar Latijn wil weleens wat extra huiswerk opleveren, verder zal het wel gelijk zijn.

School is heus niet moeilijk. Ik maak zelf vrijwel nooit huiswerk, vlak voor een toets maak ik wel wat opdrachten en dan lukt de toets wel. Tijd ben ik er dus ook niet echt aan kwijt

Zo ben ikzelf ook mijn middelbare doorgerold. Dat wordt wennen in je vervolgopleiding... ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik maak ook haast geen huiswerk. Enkel voor Duits, Engels en Frans. En vooral frans dan. Daar hebben we iedere week minstens 1 toets van. En dan echt niet simpel alleen de woordjes.
Frans vindt ik gewoon moeilijk en dat is echt veel leren. 3 uur of nog veel meer per toets en dan nog net met een voldoende op het rapport. Ik versta het niet en ik kan de simpelste woorden haast niet schrijven. Andere vakken zijn niet enorme problemen. Duits ook 300 woorden en 80 zinnen.
 

DeletedUser

Gast
Als ik elke week 3 uur aan een toets zou moeten zitten om een krappe voldoende te verkrijgen, was ik allang naar het atheneum of havo overgestapt.
 

DeletedUser

Gast
maar het is enkel frans. De rest is echt minder leren. en frans kan ik in de 4de laten vallen.
 

DeletedUser

Gast
In Belgie haalt slechts 25 procent van de leerlingen in het ASO de eindtermen voor Wiskunde.
Zegt dat iets over de leerlingen of over de eindtermen:O
 

DeletedUser

Gast
Over beiden natuurlijk, maar dan denk ik dat ze de eisen te hoog leggen.

Nu weet ik niet of wiskunde in België verplicht is. Als dat niet zo is, liggen de eisen zo goed. ;)
 

DeletedUser

Gast
Over beiden natuurlijk, maar dan denk ik dat ze de eisen te hoog leggen.

Nu weet ik niet of wiskunde in België verplicht is. Als dat niet zo is, liggen de eisen zo goed. ;)

Wiskunde is verplicht tot je laatste jaar,maar je krijgt het ook in de unief en hogeschool.
 

DeletedUser

Gast
Frans is inderdaad een vervelend vak, in een gekke bui heb ik in de 4e frans gekozen ipv duits en daar draag ik nu nog steeds de gevolgen van :(
Zit toch wel enkele uren te leren (verspreid over een week) en dan haal ik nog onvoldoendes :(

Dat is wel het enige vak, de rest gaat gewoon goed met het weinige leren dat ik momenteel doe.
 
Bovenaan