• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
Ik begrijp mensen die Frans spreken, verstaanbaar maken lukt denk ik niet of half :p Maar Nederlanders "zielig" noemen vind ik zwak. Ze proberen ten minste zich verstaanbaar te maken in het Frans, terwijl veel Fransen de moeite niet nemen om Engels te praten (Ik weet dat ook veel Fransen het best wel proberen/doen, maar een groot deel ook niet).
Een groot deel doet het wel, een groot deel doet het niet... :-/ Is dit nu niet hetzelfde met Nederlanders en Fransen? Van allebei is er een deel dat andere talen kan, een deel dat andere talen probeert en een deel dat het niet kan, noch probeert.

Volgens mij verschilt het Nederlandse en het Vlaamse schoolsysteem hard, maar behandelen wel beide landen ongeveer dezelfde onderwperen wat betreft geschiedenis, wiskunde, fysica, chemie e.d.
In Nederland kan je wel makkelijker vakken laten vallen volgens mij, maar het is misschien toch niet zo'n slechte zaak dat je in België én Frans én Engels moet hebben. (Over Duits praat ik niet, want die laat ikzelf vallen omdat ik een bepaalde richting ga doen, maar het is niet zo makkelijk om Duits weg te laten vallen in ASO volgens mij.)
Ik ben dan helemaal geen talenknobbel, maar ik ben toch blij met het feit dat ik Duits, Frans en Engels kan verstaan en me kan uitdrukken in het Frans/Engels. Dit is dan meestal wel in constructies als "You can ask it by the kassa there", maar de man kon me wel verstaan en daar ben ik blij om. Ook al was'k gebuisd voor m'n schriftelijk Frans en was'k met de hakken over de sloot voor Engels; ik kan net genoeg om wat ik nodig heb, denk ik... :p

Maaruh: begint dit niet oftopic te zijn?
 

DeletedUser

Gast
Wuahahahha waarom dat dan?-

de hogere opleidingen heb je over het algemeen havo of vwo voor nodig en met die hogere opleidingen krijg je vaak beter betaalde banen en met praktijk kom je vaak toch aan de lopende band of ander zwaar werk terecht waarbij je ook vaak je rug enz sneller verslijt
 

DeletedUser

Gast
Ja, maar opzich hebben ze veel banen nodig in de techniek en de zorg, en dat leer je eerder op praktijkschyolen.
 

DeletedUser

Gast
Ja, maar opzich hebben ze veel banen nodig in de techniek en de zorg, en dat leer je eerder op praktijkschyolen.

wat ze nodig hebben dat kan over 10 jaar weer heel anders zijn en op dit moment is er ook veel vraag naar scheikundiggen
 

DeletedUser

Gast
Ja, maar opzich hebben ze veel banen nodig in de techniek en de zorg, en dat leer je eerder op praktijkschyolen.
Wat ze nu nodig hebben in de techniek zijn mensen van de universiteit. Niet van mensen zonder diploma. Laatst hadden ze het erover om bij technische opleidingen op de universiteit het collegegeld te laten vervallen. Deze zijn dus harder nodig dan zogezegde praktijkscholen.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

alles staat of valt met een goede planning hoor. als je minstens een week vantevoren een planning maakt dan komt het wel goed. je kan immers beter 7x 30 min leren dan 1 keer 4 uur. dan is het wel te doen. het lastige is om je aan je planning te houden


top antwoord!
Het is zo simpel als oefening baart kunst.
Door iets vaak te herhalen en te doen wordt het steeds makkelijker.
speel je vaak grepo dan wordt je er beter in.

Het probleem zit hem bij de jongelui tussen 13 en 16 in het koppie,
School is namelijk een bijzaak, en alles wat lastig is is niet de moeite want wat heb je er nou aan?

En dan komt er een stukje motivatie en wilskracht om de hoek kijken, dingen die je nodig hebt om het allemaal toch te doen. doe je dat niet dan gooi je je glazen van jou toekomst eigenhandig in.
 

DeletedUser

Gast
wat ze nodig hebben dat kan over 10 jaar weer heel anders zijn en op dit moment is er ook veel vraag naar scheikundiggen

Als er hier laatstejaars zitten die volgend jaar naar unif of hogeschool moeten en werkzekerheid willen zou ik inderdaad ook een medische of zuiver wetenschappelijke richting aanraden. Aan de unif dan vooral geneeskunde, tandheelkunde of farmacie; aan de hogeschool zal je veel hebben aan richtingen zoals verpleegkunde, medisch laborant en vergelijkbare richtingen.

Vraag naar studenten en jobaanbiedingen veranderen constant, maar als er 1 sector is die naar mijn mening nooit genoeg personeel kan hebben is het wel de zorg/medische sector...
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

top antwoord!
Het is zo simpel als oefening baart kunst.
Door iets vaak te herhalen en te doen wordt het steeds makkelijker.
speel je vaak grepo dan wordt je er beter in.

Dat is de manier waarop ik studeer. Door het veel te herhalen op verschillende momenten van de dag.

Het probleem zit hem bij de jongelui tussen 13 en 16 in het koppie,
School is namelijk een bijzaak, en alles wat lastig is is niet de moeite want wat heb je er nou aan?

Wel in het ASO is dat redelijk normaal denk ik. Je leert enorm algemeen terwijl veel mensen al iets voor ogen hebben. De truc is om alles met elkaar in verband te brengen wat toch wel soms moeilijk kan zijn.

En dan komt er een stukje motivatie en wilskracht om de hoek kijken, dingen die je nodig hebt om het allemaal toch te doen. doe je dat niet dan gooi je je glazen van jou toekomst eigenhandig in.

Hier heb je volledig gelijk in. :)
 

DeletedUser11295

Gast
Re: AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

top antwoord!
Het is zo simpel als oefening baart kunst.
Door iets vaak te herhalen en te doen wordt het steeds makkelijker.
speel je vaak grepo dan wordt je er beter in.

Het probleem zit hem bij de jongelui tussen 13 en 16 in het koppie,
School is namelijk een bijzaak, en alles wat lastig is is niet de moeite want wat heb je er nou aan?

En dan komt er een stukje motivatie en wilskracht om de hoek kijken, dingen die je nodig hebt om het allemaal toch te doen. doe je dat niet dan gooi je je glazen van jou toekomst eigenhandig in.

hmmm, ik zit tot 4 uur op school (wel een een tussenuurtje tussendoor). Dan moet ik nog gaan werken op 2 dagen in de week van 5 tot (ligt aan het weer) 11 tot 2, geen tijd om te leren dus al op 2 dagen in de week :p
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

hmmm, ik zit tot 4 uur op school (wel een een tussenuurtje tussendoor). Dan moet ik nog gaan werken op 2 dagen in de week van 5 tot (ligt aan het weer) 11 tot 2, geen tijd om te leren dus al op 2 dagen in de week :p

Dan moet je gewoon betere prioriteiten stellen schat. Ik snap dat je graag geld hebt, maar als je nu wat meer aan je school werkt, heb je daar later meer aan.
 

DeletedUser

Gast
Nou heb zojuist vernomen alleen die topic is weer weggehaald dat men maar 7uurtjes per dag school heeft!
en huiswerk dat is in de plaats gekomen want vroeger had je kinderarbeid:)

en dan al die vakantie´s pfffffffffffffff wat moet je ermee?:p
wees dankbaar dat de leraar je wat tedoen geeft zodat jeje niet hoef tevervelen op je vakantie!;)

wat klagen jullie nou vroeger was het niet goed en nu een beetje huiswerk ook niet!
ga dan niet verder studeren maar ga dan werken!:D

jullie ouders zijn ma wat blij dat jullie huiswerk krijgen anders kennen ze nooit van hun rust genieten!:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
tja dat loopt dan teklagen hoe zwaar ze het wel nie hebben eigenlijk moeten wij ouderen eens een heel waslijst plaatsen hoe zwaar wij het wel nie hebben:O
 

DeletedUser

Gast
Jep, we weten dat je het ongelofelijk zwaar hebt, maar dat is niet echt de bedoeling van dit topic. Zijn altijd mensen die het 10x zwaarder hebben, niemand die daar naar wilt luisteren. Anders kunnen we ook nog de hongerige kindjes in Afrika erbij betrekken, die hebben het ook weer zwaarder. Pfff

Had to be said
 

DeletedUser

Gast
Lol kijk mijn rooster maar eens na.
Maandag van sportschool 10:00 tot 11:15 11:30 tot 17:30 school daarna werken van 18:00 tot 23:00
Dinsdag 8:30 tot 17:30 school (3 tussen uren) werken van 18:00 tot 23:00
Woensdag 8:30 tot 12:30 school, sportschool
Donderdag vrij
Vrijdag 8:30 tot 14:30 school, sportschool werken van 18:00 tot 23:00
Zaterdag werken 14:00 of 17:00 tot 23:00
Zondag vrij.

En dit zonder huiswerk en het duurt mij 30 min om naar/werk huis te fietsen ;)
 
Bovenaan