• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
Wiskunde is verplicht tot je laatste jaar,maar je krijgt het ook in de unief en hogeschool.

Ik zeg het niet vaak, maar op dit kleine puntje is het in Nederland imo beter geregeld dan in België :O

In Nederland is wiskunde verdeeld in 4 vakken, en afhankelijk van de richting die je volgt, volg je wiskunde. Hoe minder je in je vervolgstudie met wiskunde te maken krijgt, hoe basaler de wiskunde op de middelbare school.

Op de universiteit krijg je (in Nederland) niet in iedere opleiding met Wiskunde te maken. In veel opleidingen wel met statistiek, wat tot op zekere hoogte met wiskunde te vergelijken is.

DeletedUser

Gast
Ik kan kiezen tussen 4 profielen en cultuur maatschappij is wiskunde niet verplicht maar wel een taal zoals frans/duits.

Economie/Maatschapij zonder talen met ak, informatica en mangement en organisatie ftw

Nu zorgen dat ik voldoendes haal.

5 tekorten ;/ moet 3 worden

DeletedUser

Gast
In Belgie haalt slechts 25 procent van de leerlingen in het ASO de eindtermen voor Wiskunde.
Zegt dat iets over de leerlingen of over de eindtermen:O

Waarom zou dit ook niet aan de leraren liggen? Vooral bij een vak als wiskunde is de docent èrg belangrijk voor de motivatie.

DeletedUser

Gast
Als je verschillende leraren in een jaar krijgt. Dan krijg je slechtere cijfers.
Heb ervaring

1ste jaar;
Wiskunde ging redelijk 2 leraren in 1 jaar.

2de jaar;
3 leraren de laaste en die ik het langst had kon geen les geven (sprinkhanen in klas!).
Ik stond een 6 op rapport :)

Duits 5 (:p) leraren, voorlaaste pw's afgekeken makelijke so's 9 eindrapport

3de jaar:
Wiskunde gaat goed
Duits; gaat er slecht 2 tekorten :/

DeletedUser

Gast
Ik maak ook haast geen huiswerk. Enkel voor Duits, Engels en Frans. En vooral frans dan. Daar hebben we iedere week minstens 1 toets van. En dan echt niet simpel alleen de woordjes.
Frans vindt ik gewoon moeilijk en dat is echt veel leren. 3 uur of nog veel meer per toets en dan nog net met een voldoende op het rapport. Ik versta het niet en ik kan de simpelste woorden haast niet schrijven. Andere vakken zijn niet enorme problemen. Duits ook 300 woorden en 80 zinnen.

Wauw, elke week zeker 1 toets van Frans?? (sarcasme) Wij minstens 4, bij uitzondering 3. Maar als je er niet goed in ben, kan ik het nog begrijpen dat je veel studeert, maar mijn eindpunten voor frans vorig jaar waren 93, en moet ik amper mn boek openslaan :D:D (Stoef Stoef, maar wel waar:p)

DeletedUser

Gast
Ik kan kiezen tussen 4 profielen en cultuur maatschappij is wiskunde niet verplicht maar wel een taal zoals frans/duits.

Economie/Maatschapij zonder talen met ak, informatica en mangement en organisatie ftw

Nu zorgen dat ik voldoendes haal.

5 tekorten ;/ moet 3 worden

Bij C&M is wiskunde wel verplicht toch? Bij ons tenminste wel. Verder heb je echt een bazenprofiel 8-) Toevallig precies hetzelfde als dat van mij, behalve de informatica.

@Topicstarter

Drie of vier proefwerken en so's per week is niet zo heel uitzonderlijk veel...
Ja, het kost tijd en inspanning, maar je krijgt je diploma dan ook niet voor niets.

DeletedUser

Gast
Ik ben heet eens ik zit pas in de 2de en heb elke dag al een repititie wat bij ons 3 x telt :confused: en tussendoor nog ff so'tjes op VMBO-T Omg:mad:

DeletedUser

Gast
ik zit nu in de eerste en kan straks naar gymnasium(twijfel nog) maar meer dan 20 minuten doe ik niet aan school dus bij mij valt het wel mee;)

DeletedUser

Gast
Sorry, ik heb niet alle reacties gelezen en antwoord gewoon over wat ik ervan vind.

Je hebt gelijk, ik doe nu Grieks-Latijn, 2e middelbaar, dit jaar zijn er al 2 dagen geweest waarop ik geen toets of taak had.
Elke dag zéker 2 toetsen, meestal 3, zelfs op woensdag.
Natuurlijk ook veel woordenschat maar ook zéér veel taken etc.
Grieks-Latijn is in het 2e middelbaar in België de hoogste richting, maar ook degenen die moderne wetenschappen volgen hebben veel te doen.

Inderdaad veel werk, zoals we nu in het 2e trimester heel weinig les hebben door de korte tijdsduur van het trimester en dus héél vroeg examens hebben en dus al in de helft van het trimester mogen beginnen voorbereiden, terwijl we elke dag nog eens 2 of 3 of meer toetsen hebben...
Onmogelijk om goed voorbereid te zijn op de examens, vind ik dan toch, tenzij je elke dag 3u of meer leert, maar dat ligt niet echt in mijn aard.

DeletedUser

Gast
Je hebt gelijk, ik doe nu Grieks-Latijn, 2e middelbaar, dit jaar zijn er al 2 dagen geweest waarop ik geen toets of taak had.
Elke dag zéker 2 toetsen, meestal 3, zelfs op woensdag.

Elke dag 2 of 3 toetsen? Wat een onzin.

Grapjas, dat zou betekenen dat je 8 dagen per vak weken doet om een hoofdstuk af te krijgen waar je die toets over hebt. -.-

Als je 15 vakken hebt igg.

En je hebt sowieso niet elke dag dat vak dus zeg dat je ongeveer 2/3 lessen per hoofdstuk doet, in de 2e klas, nou heb ik het nog vrij ruim gerekend. Ik kan me niet herinneren dat vrienden die tvwo doen gemiddeld genomen 2/3 lessen deden over een hoofdstuk. En voor zo ver ik weet is het gemiddelde IQ in Nederland hoger dan België.

Daar sta je dan met je hoogste inrichting en je stelling die zojuist is ontkracht. :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Er is vakantie, maak daar gebruik van!

Doe wat je wil doen in die 1 of 2 we(e)k(en)...
Er zijn tussen vakanties en gewone schooldagen ong. 8 weken school, das het 4 dubbele, ook al lijkt het veel, een week is supersnel gedaan... Let niet op de tijd en neem soms ene pauze van min. 5 min tot max. 1 uur want je hoeft niet te overdrijven hé. Hopelijk werken deze tips

~Wolverine-

DeletedUser

Gast
Als je iedere dag de vakken die je moeilijk vindt even 5-10 minuutjes herhaalt, dan haal je makkelijk goede punten. Ik doe ook VWO en 2/3 toetsen per dag, ECHT NIET. Meestal 0-5 per week, maar zelfs 5 valt mee. Makkelijke vakke minder tijd aan besteden en meer tijd aan moeilijke.

Greetz,

Thisboyowns

DeletedUser

Gast
Geloof het maar, met 2 toetsen mag je zelfs nog blij zijn. Ongeveer 10 keer per trimester heb ik voor dat er 5 of 6 toetsen zijn:( Van Latijn krijg je btw al elke dag een toets.

Ooooh, je bedoelt gewoon een overhoring voor een cijfer, tja... 2/3 is misschien realistisch dan. Maar 6/5? Ik denk niet dat ik in Belgie wil wonen als ik het zo hoor.

DeletedUser

Gast
Geloof het maar, met 2 toetsen mag je zelfs nog blij zijn. Ongeveer 10 keer per trimester heb ik voor dat er 5 of 6 toetsen zijn:( Van Latijn krijg je btw al elke dag een toets.

Totaal niet. Zelfs mensen in gymnasium bovenbouw hebben dat niet.

DeletedUser

Gast

Kijk, dat zou bij ons nooit kunnen. Wij hebben maar 2 keer in de week latijn:p

DeletedUser

Gast
Als je elke les een so/proefwerk hebt dan zal het wel over een twintig woorden gaan of zo... Dat leer je ook binnen 10 minuten.

Bovenaan