• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
Lol kijk mijn rooster maar eens na.
Maandag van sportschool 10:00 tot 11:15 11:30 tot 17:30 school daarna werken van 18:00 tot 23:00
Dinsdag 8:30 tot 17:30 school (3 tussen uren) werken van 18:00 tot 23:00
Woensdag 8:30 tot 12:30 school, sportschool
Donderdag vrij
Vrijdag 8:30 tot 14:30 school, sportschool werken van 18:00 tot 23:00
Zaterdag werken 14:00 of 17:00 tot 23:00
Zondag vrij.

En dit zonder huiswerk en het duurt mij 30 min om naar/werk huis te fietsen ;)

Allemaal wel leuk, maar hoe zit het met de cijfers? en ga je je diploma halen.?
Zoniet dan zou je toch is wat minder in de sportschool moeten gaan zitten en iets minder moeten gaan werken.

sportschool en werken kun je nog een jaar of 40/50 doen na het afmaken van je school.
En let wel bijna iedereen die te vroeg met werk begon en de school heeft laten zitten. Hebben achteraf spijt als haren op hun hoofd.
En zit met 25 jaar of hoger gewoon weer in de schoolbank. en dan is school opeens een heel stuk moeilijker.
want dan heb je een baan die moet!! ivm allemaal vaste lasten en verplichtingen dus nog veel minder tijd.
 

DeletedUser

Gast
Om als een middelbare scholier rond te komen zonder al te veel steun van papie en mamie is een bijbaantje noodzakelijk vind ik. Je komt al gauw aan stap-kosten, uitstapjes, kleding, cadeautjes voor vrienden en misschien wel een lief vriendje/vriendinnetje die je een keer uit eten neemt! En daarbij werken is er niet alleen voor het geld maar ook voor werkervaring opdoen, sociale contacten, jezelf ontwikkelen ect.
 

DeletedUser

Gast
Om als een middelbare scholier rond te komen zonder al te veel steun van papie en mamie is een bijbaantje noodzakelijk vind ik. Je komt al gauw aan stap-kosten, uitstapjes, kleding, cadeautjes voor vrienden en misschien wel een lief vriendje/vriendinnetje die je een keer uit eten neemt! En daarbij werken is er niet alleen voor het geld maar ook voor werkervaring opdoen, sociale contacten, jezelf ontwikkelen ect.

Kleren worden betaald, cadeautjes voor vrienden worden betaald, stap-kosten worden betaald, vriend/vriendje ergens mee heengaan, idunno, ben al tijdje single.

En daarbij krijg ik ook nog eens zakgeld, alle andere dingen die ik wil worden meestal ook gewoon betaald, behalve vuurwerk etc, mama vind dat geld verspilling dus moet ik 't zelf kopen, conclusie:

Ik ben een middelbare scholier, en ik heb geen baantje, en alles verloopt goed :).

Had "Zonder al te veel steun van papie en mamie" niet gelezen.

Dan is een bijbaantje wèl noodzakelijk ja...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik moet erbij vermelden dat wij zat vriendenavondjes gehad hebben waarbij we gewoon met zn allen in iemands huiskamer goedkope supermarktcola en chips aten en het gewoon gezellig hadden. Ik denk dat ik het daar gezelliger heb gehad dan nu bij de studentenfeesten die weinig meer zijn dan op en neer springen, zuipen en bier over je heen krijgen. Op zich best leuk zo op zn tijd maar ik ga het zeker niet elke week doen.

Maar dat zal dan wel liggen aan het feit dat ik een gesprek met inhoud boven ongelimiteerd bier zuipen stel.

Uiteraard mag ik het niet zeggen maar je kunt als meisje ook gewoon een leuke jongen aan de haak slaan die e.e.a voor je betaalt als je krap bij kas zit :p Heb er een bloedhekel aan, maargoed.
 

DeletedUser

Gast
Ik moet erbij vermelden dat wij zat vriendenavondjes gehad hebben waarbij we gewoon met zn allen in iemands huiskamer goedkope supermarktcola en chips aten en het gewoon gezellig hadden. Ik denk dat ik het daar gezelliger heb gehad dan nu bij de studentenfeesten die weinig meer zijn dan op en neer springen, zuipen en bier over je heen krijgen. Op zich best leuk zo op zn tijd maar ik ga het zeker niet elke week doen.

Maar dat zal dan wel liggen aan het feit dat ik een gesprek met inhoud boven ongelimiteerd bier zuipen stel.

Uiteraard mag ik het niet zeggen maar je kunt als meisje ook gewoon een leuke jongen aan de haak slaan die e.e.a voor je betaalt als je krap bij kas zit :p Heb er een bloedhekel aan, maargoed.

Mwa, wij gaan eens a 2x per maand inderdaad heerlijk een "vriendenavondje" met z'n allen in iemands huiskamer zitten (of bij mij in de tuin), iedereen gooit +- 10 euro op, en dan kan je toch al mooi 90 a 100 euro aan drank en eten halen :). hardstikke gezellig, en omdat het bij iemand thuis is houdt iedereen zich meestal redelijk in qua dronkenschap. Haha, of je vind gewoon een leuke jongen die alles voor je betaalt eh ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het volledig eens met Jelgan. Je hebt geen alcohol nodig om het feestje gezellig te maken, het ligt aan iedereen of het vriendenavondje gewoon leuk en gezellig wordt! Stemming is ook heel belangrijk, want misschien kan de ene wel heel blij en vrolijk zijn, terwijl de rest depressief op de bank zit, en de happy guy totaal negeert.
 

DeletedUser

Gast
Stappen of bankhangen met je maatjes zijn 2 totaal verschillende dingen wat mij betreft, en het een sluit het ander niet uit.
Bij mij niet althans.

Een ding is zeker, en dat is alcohol en leren niet samengaan. Maargoed jezelf in een ivoren torentje opsluiten en vervolgens vol decadentie en dedain neerkijken op "gewone" mensen die stappen met of zonder drank gebruiken als uitlaatklep, vind ik op zijn zachtst gezegd sneu. Dit klinkt mij als christen populistische prietpraat, die kant noch wal raakt.
 

DeletedUser

Gast
Maar of je drinkt of niet, dat is je eigen keuze toch, waar dan ook? Er zijn genoeg mensen die geen alcohol drinken. Ik drink alcohol alleen op gelegenheden, maar gewoon niet al te veel.
 

DeletedUser19689

Gast
Het probleem is gewoon dat er een grote druk op je zit als je niet drinkt.
Zelf drink ik ook zeer weinig, een vriend van me drinkt totaal niet.
Elke keer krijg je van die mensen van, allee, 1tje kan geen kwaad.
 

DeletedUser

Gast
Ja dat is wel zo, maar je hebt het zelf in de hand he! Wat ik doe, is als ik alcohol drink, dan gooi ik het niet in een keer achterover, gewoon rustig, kleine slokjes nemen. En dan kan ik er wel tegenaan. Maarja, die druk op je als niet drink, dat is maar een factoor. Hangt er vanaf waar je stapt, met wie je omgaat.
 

DeletedUser19689

Gast
Uiteraard heb je het zelf in de hand, kwestie van karakter.
De meeste drinken gewoon om erbij te horen, niet omdat ze het lekker vinden, dat is het probleem.
 

DeletedUser

Gast
Alcohol is nou eenmaal een smeermiddel :)
Ik drink op vrijdag na de training, of zaterdag na een wedstrijd altijd één of twee biertjes. Gewoon om een overwinning te vieren met het team. Natuurlijk probeer ik mezelf altijd in de hand te houden, want mijn ervaringen zijn dat, wanneer ik dronken ben, maar mezelf nog in de hand heb, ik een veel leukere tijd beleef. (Ook met de dames natuurlijk n_n).

Qua school,
ik zag de roosters van sommige mensen hier, en moet zeggen, wat een heerlijke tijden :)

Maandag:
05:15 - 09:00 training, waterpolo
09:00 - 17:00 school (eigenlijk 08:30 school, maar vrijstelling ivm trainen).
18:00 thuis, eten, huiswerk,
20:00 - 22:00 training

Dinsdag:
08:30 - 15:00 school
15:00 - 17:00 bijles (geven)
18:00 thuis, eten, huiswerk

Woensdag:
05:15 - 10:00 training
10:00 - 17:00 school
18:00 thuis, eten, huiswerk
20:00 - 21:30 training

donderdag:
08:30 - 16:00 school
Vrije middag :D

vrijdag:
05:00 - 07:00 training
08:30 - 17:00 school
18:00 thuis, eten, huiswerk
20:00 - 22:30 training

Dan weekendje pas, en dan meestal gezellig drinken met m'n drankgroepje :)
 

DeletedUser15574

Gast
ik snap niet hoe jij dat kan uithouden
ik train 3 keer per week een uurtje en nog 1 wedstrijd
ik zit nog maar in de eerste en weet nog niet of ik dit vol ga houden en een sport moet laten vallen

en om 5 uur gaan trainen voor waterpolo, hoe laat sta jij op?
 

DeletedUser

Gast
ik snap niet hoe jij dat kan uithouden
ik train 3 keer per week een uurtje en nog 1 wedstrijd
ik zit nog maar in de eerste en weet nog niet of ik dit vol ga houden en een sport moet laten vallen

en om 5 uur gaan trainen voor waterpolo, hoe laat sta jij op?

te vroeg :p

Mijn rooster is niet zo geweldig slecht maar altijd bakken huiswerk :s

Maandag 8:30-16:30 School
Dinsdag Idem
Woensdag 8:30-12:00 School (België :) )
Donderdag zoals maandag en dinsdag
Vrijdag idem

Valt nog mee maar te veel werk na school :/
 

DeletedUser

Gast
ik snap niet hoe jij dat kan uithouden
ik train 3 keer per week een uurtje en nog 1 wedstrijd
ik zit nog maar in de eerste en weet nog niet of ik dit vol ga houden en een sport moet laten vallen

en om 5 uur gaan trainen voor waterpolo, hoe laat sta jij op?

04:30 sta ik op ;).
Dus valt nog redelijk mee.
Tsja, ik zit momenteel in m'n examenjaar, en 't is inderdaad eventjes stressen :p
 

DeletedUser19689

Gast
Mijn rooster is niet zo geweldig slecht maar altijd bakken huiswerk :s

Maandag 8:30-15:40 School
Dinsdag Idem Soms training 1,5 uur (hangt van schoolwerk af)
Woensdag 8:30-12:05 School (België), training 1,5 uur
Donderdag en vrijdag zoals maandag


Valt nog mee maar te veel werk na school :/

Mijn rooster
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan