DeletedUser
Gast
Wth is gymnasium? En als je geen Latijn hebt gedaan in Belgie, zeg dan ook niet dat het niet waar is.
Hoezo niet verder dan de neus gekeken
Wth is gymnasium? En als je geen Latijn hebt gedaan in Belgie, zeg dan ook niet dat het niet waar is.
als ik de meeste reacties lees, merk ik dat er veel jongeren bij zitten die nog op school zitten.
ik snap dat school veel "vrije tijd" kost,
maar in deze samenleving die berust is op kapitalisme, kun je geen FATSOENLIJK leven hebben, als je je school niet afmaakt, tenzij je het leuk vind om 12 of meer uur te werken in een fabriek
Dus loop niet te piepen, maak je school af, zodat ik hopelijk minder belasting moet betalen om jouw straks te moeten betalen als je in de ww of sociale dienst beland, omdat je geen werk kan vinden omdat je geen diploma hebt
of nog erger dat je door het geen diploma hebben, in de criminaliteit beland en dat je wordt opgepakt en dat ik en de rest van het land jouw verblijf moet betalen
Sorry, ik heb niet alle reacties gelezen en antwoord gewoon over wat ik ervan vind.
Je hebt gelijk, ik doe nu Grieks-Latijn, 2e middelbaar, dit jaar zijn er al 2 dagen geweest waarop ik geen toets of taak had.
Elke dag zéker 2 toetsen, meestal 3, zelfs op woensdag.
Natuurlijk ook veel woordenschat maar ook zéér veel taken etc.
Grieks-Latijn is in het 2e middelbaar in België de hoogste richting, maar ook degenen die moderne wetenschappen volgen hebben veel te doen.
Inderdaad veel werk, zoals we nu in het 2e trimester heel weinig les hebben door de korte tijdsduur van het trimester en dus héél vroeg examens hebben en dus al in de helft van het trimester mogen beginnen voorbereiden, terwijl we elke dag nog eens 2 of 3 of meer toetsen hebben...
Onmogelijk om goed voorbereid te zijn op de examens, vind ik dan toch, tenzij je elke dag 3u of meer leert, maar dat ligt niet echt in mijn aard.
Welk jaar
Als het nu het eerste is
Als je zoveel toetsen hebt is er dan eigenlijk nog wel echte les?
Zorg eerst dat je in Havo 4, Vwo 4 of Vmbo 3 komt.
Kan je fijn een profielkeuze pakken en dump al de saaie en slechte vakken als het kan.
Zo ga ik volgende jaar alle vreemde talen en natuur- en scheikunde dumpen.
Jammer dat gym verplicht is