• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

School en fatsoenlijk leven? onmogelijk

DeletedUser

Gast
OMG, gymnasium dat is hoogste niveau mogelijk op middelbare ...

DeletedUser

Gast
als ik de meeste reacties lees, merk ik dat er veel jongeren bij zitten die nog op school zitten.
ik snap dat school veel "vrije tijd" kost,
maar in deze samenleving die berust is op kapitalisme, kun je geen FATSOENLIJK leven hebben, als je je school niet afmaakt, tenzij je het leuk vind om 12 of meer uur te werken in een fabriek

Dus loop niet te piepen, maak je school af, zodat ik hopelijk minder belasting moet betalen om jouw straks te moeten betalen als je in de ww of sociale dienst beland, omdat je geen werk kan vinden omdat je geen diploma hebt

of nog erger dat je door het geen diploma hebben, in de criminaliteit beland en dat je wordt opgepakt en dat ik en de rest van het land jouw verblijf moet betalen

DeletedUser

Gast
als ik de meeste reacties lees, merk ik dat er veel jongeren bij zitten die nog op school zitten.
ik snap dat school veel "vrije tijd" kost,
maar in deze samenleving die berust is op kapitalisme, kun je geen FATSOENLIJK leven hebben, als je je school niet afmaakt, tenzij je het leuk vind om 12 of meer uur te werken in een fabriek

Dus loop niet te piepen, maak je school af, zodat ik hopelijk minder belasting moet betalen om jouw straks te moeten betalen als je in de ww of sociale dienst beland, omdat je geen werk kan vinden omdat je geen diploma hebt

of nog erger dat je door het geen diploma hebben, in de criminaliteit beland en dat je wordt opgepakt en dat ik en de rest van het land jouw verblijf moet betalen

Dus jij vind dat iedereen naar school moet gaan,gewoon omdat jou dat minder belastingen kost:O

DeletedUser

Gast
Dat is opzich een geldige reden. Niet iedereen vindt dat hij/zij de mensen die weigeren wat te doen moeten betalen.

Als ik de hele dag op mijn gat zit, dan krijg ik ook een uitkering en dan kan ik ook een leuk leventje hebben. Maar dat gaat wel ten koste van alle andere mensen in het land, die dan allemaal nog iets harder moeten werken om mijn levenstijl te betalen.

Daar kan ik zelf ook niet zo goed tegen.

DeletedUser

Gast
Kom op mensen. Wat gezegd wordt is waar. Als jullie zo negatief zijn over school en ermee willen stoppen, veel plezier. Ik doe gewoon mijn best, heb na mijn school een goed diploma, kan eventueel doorstuderen en kan dan een baan die ik goed en leuk vind krijgen,

DeletedUser

Gast
Laten we het maar zo stellen:

Liever een jaar goed mijn best gedaan dan een jaar geen bal uitgevreten te hebben en dat je het jaartje maar mooi nog een keer moet overdoen.

Al moet ik bekennen, ik die niet veel voor school. Verslagen eten nog het meest tijd bij mij weg.

DeletedUser

Gast
Sorry, ik heb niet alle reacties gelezen en antwoord gewoon over wat ik ervan vind.

Je hebt gelijk, ik doe nu Grieks-Latijn, 2e middelbaar, dit jaar zijn er al 2 dagen geweest waarop ik geen toets of taak had.
Elke dag zéker 2 toetsen, meestal 3, zelfs op woensdag.
Natuurlijk ook veel woordenschat maar ook zéér veel taken etc.
Grieks-Latijn is in het 2e middelbaar in België de hoogste richting, maar ook degenen die moderne wetenschappen volgen hebben veel te doen.

Inderdaad veel werk, zoals we nu in het 2e trimester heel weinig les hebben door de korte tijdsduur van het trimester en dus héél vroeg examens hebben en dus al in de helft van het trimester mogen beginnen voorbereiden, terwijl we elke dag nog eens 2 of 3 of meer toetsen hebben...
Onmogelijk om goed voorbereid te zijn op de examens, vind ik dan toch, tenzij je elke dag 3u of meer leert, maar dat ligt niet echt in mijn aard.

Iedereen zegt dat 2a3 toetsen overdreven is, eronder staat er dat daar ook woordenoverhoringen bijhoren...

DeletedUser

Gast
Als je zoveel toetsen hebt is er dan eigenlijk nog wel echte les?

DeletedUser

Gast
School en een fatsoenlijk leven is heel goed mogelijk. Ik heb zelf Havo gedaan en er aardig wat voor moeten doen om te slagen, maar ik wou mijn examen halen en heb daar ook de extra tijd voor genomen en bijles voor genomen. Nu doe ik ondanks dat ik geslaagd ben een mbo in 2 jaar, en dit is diermanagement verzorging. Na de middelbare school, kun je doen wat je wilt, wat jou interesseert. Dan moet je ook veel doen voor school, je bent soms om 7 uur thuis maar als het jou interesseert boeit het je veel minder. Je kan nu je hele middelbare school verpesten doordat je vind dat je te weinig vrije tijd hebt, maar dan wil je later toch omhoog en goede opleiding doen en dan moet je alles wat je nu verpest allemaal weer anders doen. Je moet er nu dus gewoon even doorheen bijten, uiteindelijk is het na 4, 5 of 6 jaar voorbij :) (over het algemeen)

DeletedUser

Gast
Het is antuurlijk mogelijk :rolleyes: je moet gewoon een keuze maken. Ga je meer met je persoonlijke leven of doe je meer aan school ?
Als je bij school je best doet hoef je ook minder lang huiswerk te maken en heb je snel alweer een persoonlijk leven

DeletedUser

Gast
school en fatsoenlijk is makkelijk te doen in mijn ogen.
ben 22 en ik studeer en werk (40 uur).
ga bijna elk weekend uit en af en toe shoppen of dagjes weg.
woon samen (dus ook huishouden,koken,boodschappen etc)
en sport 2x in de week.

en heb verder nergens last van om eerlijk te zijn.
ik geef toe school kan soms best veel zijn of er zijn altijd momenten dat je bepaalde dingen opzij moet zetten om je te focussen op school.
maar het is allemaal voor je toekomst

en wat is bij iedereen een fatsoenlijk leven?
de 1 wil 6 uur per dag voor zichzelf de ander heeft genoeg met 3 of minder.
het is hoe je zelf bent en hoe jeje eigen tijd gaat inplannen

DeletedUser

Gast
Zorg eerst dat je in Havo 4, Vwo 4 of Vmbo 3 komt.
Kan je fijn een profielkeuze pakken en dump al de saaie en slechte vakken als het kan.

Zo ga ik volgende jaar alle vreemde talen en natuur- en scheikunde dumpen.

Jammer dat gym verplicht is :mad:

DeletedUser

Gast
Zorg eerst dat je in Havo 4, Vwo 4 of Vmbo 3 komt.
Kan je fijn een profielkeuze pakken en dump al de saaie en slechte vakken als het kan.

Zo ga ik volgende jaar alle vreemde talen en natuur- en scheikunde dumpen.

Jammer dat gym verplicht is :mad:

gym is juist het mooiste vak kun je mooi ander slaan met een honkbal knuppel:p

DeletedUser

Gast
2 uur gym op woensdag en dat zijn mijn laaste uren dus ben ik 16.10 thuis en als het uitval 14.10.

DeletedUser

Gast
;P ik heb nu opstroomlessen voor havo3 nu heb k meer les dan mn vriend in het technasium *ja dat bestaat echt dat is atheneum met meer techniek* en meer huiswerk dat is toch wel een beetje vreemd :confused:

DeletedUser

Gast
Als je je school werk goed inplant zal je de meeste tijd misschien overhouden voor leuke dingen? Zoals Grepolis. Verder moet je kijken naar je dag indeling (A) Maar PLANNEN blijft en is toch het belangrijkst!

Groeten Shenkie,

Bovenaan