• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Schorsing bij internetverbinding

  • Topicstarter DeletedUser18702
  • Startdatum

DeletedUser18702

Gast
Beste lezer,


Ik weet wat de regels zijn omtrent het delen van internetverbinding en dat ik een schorsing riskeer bij het overtreden van die regel.

Maar stel:

Ik speel met mijn broer op dezelfde wereld en wij delen dezelfde internetverbinding, maar dit heb ik niet aangegeven (wat wel moet).

Wordt ik dan op alle werelden waar ik op speel geschorst? Of alleen op de wereld waarin ik samen met mijn broer speelde?




Groet,
Robbest
 

DeletedUser25936

Gast
Ik wil niet vervelend doen maar dit soort vragen horen eigenlijk via de support te gaan ;)
 

DeletedUser26146

Gast
Enkel de wereld waarop het is gebeurd, de rest van je werelden krijgen geen straf.
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Enkel de wereld waarop het is gebeurd, de rest van je werelden krijgen geen straf.

Klopt, tenzij de regelschending meerdere keren is vastgesteld. Als verzwaarde sanctie kan je ook worden uitgesloten van het spel, wat betekend dat je op alle spelwerelden wordt geschorst. Het is wel zo dat als je de gedeelde internetverbinding instelt, dat dit dan voor alle spelwerelden waarop je speelt geldt. Je hoeft dit dus niet voor iedere spelwereld apart in te stellen.

Tip: controleer dit zelf wel altijd en dien gerust een supportaanvraag in als je verschillen ziet.
 

DeletedUser22289

Gast
Ik heb nog een bijsluitende vraag, stel dat je op school ook speelt en dat er nog andere mensen zijn die het ook spelen maar waarvan jij dat niet weet, hoe gaat dat dan verder aangezien je wel op dezelfde internetverbinding speelt...
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Ik heb nog een bijsluitende vraag, stel dat je op school ook speelt en dat er nog andere mensen zijn die het ook spelen maar waarvan jij dat niet weet, hoe gaat dat dan verder aangezien je wel op dezelfde internetverbinding speelt...

Vaak kunnen wij traceren of een ip-adres aan een school is toegewezen en uiteraard zien wij hoeveel spelers op welk moment op datzelfde ip-adres spelen. Aan de hand van deze gegevens proberen wij te ontdekken of spelers elkaar kunnen kennen en dus de gedeelde verbinding moeten aanzetten. Bij twijfel zullen wij eerst contact opnemen met de betreffende spelers om ze een kans te geven om de gedeelde verbinding alsnog correct in te stellen. Uiteraard wordt dit wel geregistreerd dat een speler een dergelijke waarschuwing heeft gekregen.
 

DeletedUser22289

Gast
Vaak kunnen wij traceren of een ip-adres aan een school is toegewezen en uiteraard zien wij hoeveel spelers op welk moment op datzelfde ip-adres spelen. Aan de hand van deze gegevens proberen wij te ontdekken of spelers elkaar kunnen kennen en dus de gedeelde verbinding moeten aanzetten. Bij twijfel zullen wij eerst contact opnemen met de betreffende spelers om ze een kans te geven om de gedeelde verbinding alsnog correct in te stellen. Uiteraard wordt dit wel geregistreerd dat een speler een dergelijke waarschuwing heeft gekregen.

Bedankt !
 

DeletedUser26399

Gast
Ik speel op school en thuis en op de animatieles en soms ook op andere locaties of ls ik op reis ga zal ik ws ook wel een PC ter beschikking hebben, dus het kan dat er nog mensen in dat hotel Grepo spelen, maar ik denk niet dat ik er deze zomer last van zal hebben, aangezien ik niet denk dat er een server is in Quba
 

AriChibi

Hydra
Ik denk dat ze er op openbare verbindingen wel rekening mee houden. Je kan ook niet een gedeelde internetverbinding aanvragen met mensen die je niet eens kent.
 

DeletedUser27281

Gast
Heb nog een aansluitend vraagje, het gaat om iets wat al gebeurd is en wil dus weten of ik hiermee ook een schorsing riskeer.

mijn vriendin speelt ook op Grepolis, maar heeft geen pc ter beschikking (en speelt dus via de app). Wanneer ze overgenomen wordt (belegering) kan ze dus geen live feed op haar alliantieforum zetten. Riskeer ik dan een schorsing als ik even inlog op haar account, live feed in allyforum zet en me terug afmeld? Aangezien dat het enige is dat ik doe met haar account, en het maar 5 seconden duurt, heb ik hier helemaal nog niet bij stilgestaan
 

DeletedUser22645

Gast
Heb nog een aansluitend vraagje, het gaat om iets wat al gebeurd is en wil dus weten of ik hiermee ook een schorsing riskeer.

mijn vriendin speelt ook op Grepolis, maar heeft geen pc ter beschikking (en speelt dus via de app). Wanneer ze overgenomen wordt (belegering) kan ze dus geen live feed op haar alliantieforum zetten. Riskeer ik dan een schorsing als ik even inlog op haar account, live feed in allyforum zet en me terug afmeld? Aangezien dat het enige is dat ik doe met haar account, en het maar 5 seconden duurt, heb ik hier helemaal nog niet bij stilgestaan


Het is ook mogelijk het live feed via je mobiel op het forum te zetten. Dan moet je via je browser op je mobiel inloggen, en vervolgens net zoals je op de pc doet het live feed plaatsen. De eerste keer zal het een beetje gepruts en gepriegel zijn, maar als je het vaker gedaan (of geoefend!) hebt is het zo gebeurd

Mvg
Sandrivus
 

DeletedUser10470

Gast
Heb nog een aansluitend vraagje, het gaat om iets wat al gebeurd is en wil dus weten of ik hiermee ook een schorsing riskeer.

mijn vriendin speelt ook op Grepolis, maar heeft geen pc ter beschikking (en speelt dus via de app). Wanneer ze overgenomen wordt (belegering) kan ze dus geen live feed op haar alliantieforum zetten. Riskeer ik dan een schorsing als ik even inlog op haar account, live feed in allyforum zet en me terug afmeld? Aangezien dat het enige is dat ik doe met haar account, en het maar 5 seconden duurt, heb ik hier helemaal nog niet bij stilgestaan

Hiermee riskeer je direct uitsluiting van het spel. Je overtreedt namelijk 2 regels:
- Maximaal 1 persoon op een account (immers zijn er dan 2 personen, namelijk jij en je vriendin)
- Geen internetverbinding gedeeld.

Ik raad dus zeker af om dit te doen ;)
 
Bovenaan