• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Scripts die zijn toegestaan, maar niet publiek beschikbaar

naaimeniet

Hopliet
Hoezo niet? Als iemand daar zijn eigen tijd en moeite in besluit te steken om zijn/haar eigen spelervaring te verbeteren, waarom zou dat dan verplicht gedeeld moeten worden?

Andere mensen kunnen die tijd en moeite er ook in steken. Ook als je de kennis niet hebt kun je gaan Googlen hoe je een dergelijk script in elkaar steekt. Ik ben het er niet mee eens dat er een bepaalde verplichting is om het te delen, als één iemand er besluit moeite in te steken en de ander niet.
tja is iets van te zeggen ......ik snap je punt maar toch vind ik persoonlijk dat iedereen de zelfde scripts zou moeten kunnen gebruiken .
 

DeletedUser9625

Slingeraar
het hangt er ook maar vanaf wat de scripts doen
als ik een script maak waarbij er data wordt geupload naar mijn server, waar ik voor betaal, dan wil ik niet dat iedereen die meteen gaat gebruiken
en ik kan niet aantonen dat ik niet zelf bij die data ga rondneuzen om even te kijken wat anderen hebben geupload of uberhaupt dat het veilig staat

aan de andere kant is het inderdaad niet eerlijk dat de mensen die snappen hoe scripts schrijven werkt, deze scripts kunnen maken...
maar hetzelfde kan gezegd worden dat het niet eerlijk is dat sommige mensen een tijdsbesteding (beroep of school oid) waarbij het makkelijker voor hun is om veel, zo niet altijd, online te zijn en kunnen reageren tegen aanvallen
of dat sommige mensen wat beter zijn in wiskunde en makkelijk kunnen zien wat de beste min-max bestedingen zijn
en waarschijnlijk is het ook niet eerlijk dat er wat oudere mensen zijn met een beroep met een wat hoger inkomen dan het minimumloon van een bijbaantje van een student die makkelijk met goud kunnen smijten

in het kort, het spel is niet eerlijk
ik vertrouw dat de devs en support hun best doen om valsspelers tegen te gaan, maar er is weinig dat ze kunnen doen om het eerlijk te maken
 

Posumljen

Hopliet
Beste community,

Het is ons ter ore gekomen dat er scripts bestaan die door inno/support zijn toegestaan, maar die niet publiek toegankelijk zijn. Deze scripts staan ook op de wiki:

Het gaat volgens de wiki om:
  • Grepolis Boerendorpen Alarm - Geeft een alarm zodra je weer boerendorpen kan opeisen (script is niet publiekelijk beschikbaar)
  • GrepoView - Script waarmee aanvallen zichtbaar worden in één overzicht (enkel toegestaan voor intern gebruik binnen één alliantie, script is niet publiekelijk beschikbaar)
Ik wil de support oproepen om zich bij INNO sterk te maken om deze scripts per direct te verbieden. Als community moeten we ons hier fel over uitspreken. Het kan niet de bedoeling zijn dat bepaalde partijen door "geheime" maar toegestane scripts enorme spelvoordelen halen. En deze beide scripts geven enorme spelvoordelen.

Failliet van het spel dit. Schandalig. En al helemaal bizar dat het 2e script is toegestaan voor maximaal 1 alliantie per wereld. Waarom zou je in vredesnaam iets dat zo unfair is willen toestaan?

Ik roep ook iedereen op om een ticket aan te maken. Of deze scripts gaan publiek, of ze worden verboden. Iedere speler op Grepolis moet toegang hebben tot dezelfde middelen.

SUPER JELBERT:smile::smile::smile::smile:
 
Bovenaan