• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Scripts die zijn toegestaan, maar niet publiek beschikbaar

DeletedUser9170

Gast
Ik heb hier inderdaad een tijdje niet op geantwoord omdat mijn collega's precies aangeven hoe het zit en waar wij ons oordeel op (moeten) baseren. Iedereen mag een goedgekeurd script gebruiken en iedereen mag een script maken, die wij qua functionaliteit dienen goed te keuren. Het is niet aan ons om te bepalen hoe een scriptmaker zijn/haar werk wenst te distribueren.

Andere scripts, die wel publiekelijk toegankelijk zijn, zijn stuk voor stuk publiekelijk gezet om er een centje aan te verdienen (via ads of via betaalde opties). Ook die scripts zijn gestart puur voor eigen gebruik, vervolgens voor een klein clubje en toen daar mooie kansen lagen, openbaar gemaakt om er vervolgens (wellicht) een centje aan te verdienen.

De maker van de scripts waar jullie het over hebben kan datzelfde besluit nemen. Dus wellicht veel relevanter is om die persoon te vragen om zijn/haar script groter te trekken in plaats van het maar te verbieden. Zouden we het verbieden, dan moedig je het "illegaal circuit" aan om geen goedkeuring meer te vragen en scripts "onder de radar" te gebruiken. En feitelijk kúnnen we het niet verbieden want qua functionaliteit voldoet het aan de voorwaarden, net zoals scripts die hier heel erg op lijken en wél publiekelijk toegankelijk zijn. Dus helaas hebben wij niet de jurisdictie als het ware om dit script te verbieden.

Dat deze goedkeuring zou zijn gegeven om een bepaalde groep spelers voor te trekken is niet aan de orde. Naast het feit dat ik geen enkele groep NL spelers ken en mede over deze beoordeling ga, staat elke andere speler (scriptschrijver) vrij hetzelfde te doen.

Ik begrijp echter heel goed dat jullie dit niet eerlijk vinden en ik zou ook graag geholpen hebben om daar iets tegen te doen. Het heeft mijn persoonlijke voorkeur ook niet dat dit soort zaken zo selectief (en alleen in eigenbelang wordt gebruikt), maar ik kan er helaas niet tegen optreden. Wel zal ik de andere CM's eens vragen in hoeverre zij hier ervaring mee hebben, wellicht dat daar iets uit komt waar we iets mee kunnen.

Eerder is gezegd geweest, dat als het script open-source zou zijn, het zou verboden worden, omdat iedereen hier nu van gebruik zou kunnen maken en niet slechts 1 alliantie. Is dat dan niet tegenstrijdig met wat je aangeeft?

Is het mogelijk dat, als je de code vrijgeeft (open-source), maar geen server/database/website meegeeft het dan wel goedgekeurd wordt? Dit houdt in dat, iedereen die het wil gebruiken , een eigen server/instantie moet opzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6887

Gast
Goede argumenten allemaal.

Het enige wat ik er eigenlijk kan van zeggen is dat als er al zo scripts aanvaard wordt ( goed recht dan ), deze het bestaan ervan dan wel publiekelijk worden gemaakt met de uitleg en info.

Je hoeft dan deze zelfs nog niet te delen als dit niet gewild is.

Maar in belang van de fair play kan er wel op zen minst info over gegeven worden en publiekelijk tentoongesteld worden dat zo een script bestaat en met ook alle info daarin. Dan hebben anderen op zen minst de kans om ook zo een script te creëren.

Nu wordt dit gelijk allemaal geaccepteerd en geheim gehouden. Zo kan 1 alliantie met allerlei scripts voor de dag komen.

De vraag is dus eerder waarom mag dit dan niet geweten zijn?

Door deze info niet te delen met het grote publiek, zorg je wel voor een onrechtvaardig handelen en partijdigheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jeangenie

Harpij
Gaat het tot een verbod komen van dit soort oneigenlijk gebruik van middelen of is innogames wars van eerlijkheid t.o.v. het merendeel van de gebruikers van zijn/haar spel?
 

DeletedUser26134

Gast
Goede argumenten allemaal.

Het enige wat ik er eigenlijk kan van zeggen is dat als er al zo scripts aanvaard wordt ( goed recht dan ), deze het bestaan ervan dan wel publiekelijk worden gemaakt met de uitleg en info.

Je hoeft dan deze zelfs nog niet te delen als dit niet gewild is.

Maar in belang van de fair play kan er wel op zen minst info over gegeven worden en publiekelijk tentoongesteld worden dat zo een script bestaat en met ook alle info daarin. Dan hebben anderen op zen minst de kans om ook zo een script te creëren.

Nu wordt dit gelijk allemaal geaccepteerd en geheim gehouden. Zo kan 1 alliantie met allerlei scripts voor de dag komen.

De vraag is dus eerder waarom mag dit dan niet geweten zijn?

Door deze info niet te delen met het grote publiek, zorg je wel voor een onrechtvaardig handelen en partijdigheid.

Antwoord op je vraag:
 

jeangenie

Harpij
Wat is er toch aan de hand met jullie van support/innogames? Het enige wat we hoeven te doen is een paar ict nerds te vragen om een script dat voor een beperkt aantal spelers goed is en als het aan de eisen / technische eisen voldoet dan mag het? Waar zit jullie verstand? Dat is zo ongelooflijk oneerlijk t.ov. die andere spelers op die wereld.
Als er dan tientallen scrips komen dan wordt het 'lekker ' onoverzichtelijk.
En wat als het niet goedgekeurd wordt, denk je dan dat dat die spelers stopt om het te gebruiken? Zo helpen jullie de illegaliteit van dit soort zaken op een ongelooflijke manier. Jullie vragen dus om moeilijk heden.
Omdat een speler in staat is om een script te bouwen krijgt die alliantie een megavoordeel t.ov. al die anderen.
Vraag aan iedereen: Wie weet of er een organisatie is buiten innogames die controleert of dit soort zaken mogen in een spel ??
Is er een soort van consumentenbescherming tegen dit soort zaken?
 

sjaak 1515

Hopliet
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is met een zelf gemaakt script.

Als een alliantie de knowledge heeft om een script te maken dat hun helpt en het legaal is dan mogen ze dat toch gewoon gebruiken, ik vind het ook niet vreemd dat ze het niet willen delen omdat hun niet willen dat vijanden ervan profiteren.

Eerder werd er een voorbeeld met voetbal gebruikt dus wil ik dat ook even doen, als bijv. ajax een fysio heeft die met een bepaalde techniek voor een snellere regeneratie van de spieren zorgt dan willen hun toch ook niet dat andere eredivisie teams die "techniek" kennen. De andere teams weten dat ajax die techniek heeft, en in dit geval weet iedereen zelfs wat het script doet, en andere teams kunnen er dus ook tijd in investeren om onderzoek te doen naar deze "techniek".
Tuurlijk heeft die alliantie die het script gebruikt een voordeel, maar hun hebben er toch ook voor gewerkt. Iedereen die een legaal script maakt kan het gebruiken en hoeft het niet te delen. Het is zelfs bekend wat het script doet dus zou je het zo na kunnen programmeren en ook een voordeel verkrijgen.

Als je bepaalde dingen kunt die andere spelers niet kunnen(zoals programmeren in dit geval) heb je een voordeel over andere spelers, als ik tactisch beter kan denken dan mijn tegenstander heb ik ook een voordeel.
Ik zal nog een voorbeeld geven, stel ik wil weten hoeveel steden 2 allianties hebben die een BG met elkaar hebben, dan tel ik de steden van 2 allianties bij elkaar op. Als ik niet kan rekenen kan ik dat niet doen en iedereen die kan rekenen heeft een voordeel. Er staat nergens op de grepo wiki hoe ik moet rekenen maar ik kan wel googelen hoe ik moet rekenen. Dit is hetzelfde met het script, er staat nergens op de grepo wiki hoe je het script zelf kan (na)maken maar je kan googelen hoe een script en database werkt en het dan namaken.

Het is voor iedereen toegestaan om dat script na te maken en zelf te gebruiken, in dit geval heeft alleen de eigenaar van het script gekozen om het niet met iedereen te delen en dat moet het grepolis team respecteren. Ik zou blij zijn dat jullie al weten hoe het script werkt en met de juiste kennis zou je het zo na kunnen maken(en openbaar kunnen maken als je sociaal bent en andere spelers wilt helpen).

Ik zou het unfair vinden als het niet eens bekend wordt gemaakt dat een alliantie een eigen script gebruikt. Nu weet iedereen welke (private) scripts er gebruikt worden en kan deze zelf ook programmeren.
 

jeangenie

Harpij
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is met een zelf gemaakt script.

Als een alliantie de knowledge heeft om een script te maken dat hun helpt en het legaal is dan mogen ze dat toch gewoon gebruiken, ik vind het ook niet vreemd dat ze het niet willen delen omdat hun niet willen dat vijanden ervan profiteren.

Eerder werd er een voorbeeld met voetbal gebruikt dus wil ik dat ook even doen, als bijv. ajax een fysio heeft die met een bepaalde techniek voor een snellere regeneratie van de spieren zorgt dan willen hun toch ook niet dat andere eredivisie teams die "techniek" kennen. De andere teams weten dat ajax die techniek heeft, en in dit geval weet iedereen zelfs wat het script doet, en andere teams kunnen er dus ook tijd in investeren om onderzoek te doen naar deze "techniek".
Tuurlijk heeft die alliantie die het script gebruikt een voordeel, maar hun hebben er toch ook voor gewerkt. Iedereen die een legaal script maakt kan het gebruiken en hoeft het niet te delen. Het is zelfs bekend wat het script doet dus zou je het zo na kunnen programmeren en ook een voordeel verkrijgen.

Als je bepaalde dingen kunt die andere spelers niet kunnen(zoals programmeren in dit geval) heb je een voordeel over andere spelers, als ik tactisch beter kan denken dan mijn tegenstander heb ik ook een voordeel.
Ik zal nog een voorbeeld geven, stel ik wil weten hoeveel steden 2 allianties hebben die een BG met elkaar hebben, dan tel ik de steden van 2 allianties bij elkaar op. Als ik niet kan rekenen kan ik dat niet doen en iedereen die kan rekenen heeft een voordeel. Er staat nergens op de grepo wiki hoe ik moet rekenen maar ik kan wel googelen hoe ik moet rekenen. Dit is hetzelfde met het script, er staat nergens op de grepo wiki hoe je het script zelf kan (na)maken maar je kan googelen hoe een script en database werkt en het dan namaken.

Het is voor iedereen toegestaan om dat script na te maken en zelf te gebruiken, in dit geval heeft alleen de eigenaar van het script gekozen om het niet met iedereen te delen en dat moet het grepolis team respecteren. Ik zou blij zijn dat jullie al weten hoe het script werkt en met de juiste kennis zou je het zo na kunnen maken(en openbaar kunnen maken als je sociaal bent en andere spelers wilt helpen).

Ik zou het unfair vinden als het niet eens bekend wordt gemaakt dat een alliantie een eigen script gebruikt. Nu weet iedereen welke (private) scripts er gebruikt worden en kan deze zelf ook programmeren.
Dit is zo'n b*shit.. Het is juist spelbederf wat hier gedaan wordt. De meeste allianties hebben namelijk geen nerd die dit soort dingen kan maken. M.a.w. niemand heeft voordeel van dit soort toegestane scripts, behalve die enkele die wel iemand heeft die het kan maken.
De domheid van innogames en zijn/haar handlangers in support is dat zij niet willen inzien hoe oneerliijk het is om dit soort eigen handelen toe te staan. Ik neem het ze dan ook heel kwalijk dat dit gebeurd en dat ze net doen alsof ze niets kunnen doen tegen oneerlijkheid. Maar klaarblijkelijk is support in zijn geheel voor onsportief gedrag want zij vinden het allemaal ok.
Ik zal ook een vergelijk geven, en nu ook in sport:
Iemand heeft een zwarte band in karate en die loopt op straat en denkt: He, ik kan die persoon die daar aankomt wel eens een klap geven en doet dat.. lekker zo'n onschuldig slachtoffer.
Maar dit is wat innogames en support voorstaan.
 

DeletedUser13653

Gast
Dit is zo'n b*shit.. Het is juist spelbederf wat hier gedaan wordt. De meeste allianties hebben namelijk geen nerd die dit soort dingen kan maken. M.a.w. niemand heeft voordeel van dit soort toegestane scripts, behalve die enkele die wel iemand heeft die het kan maken.
De domheid van innogames en zijn/haar handlangers in support is dat zij niet willen inzien hoe oneerliijk het is om dit soort eigen handelen toe te staan. Ik neem het ze dan ook heel kwalijk dat dit gebeurd en dat ze net doen alsof ze niets kunnen doen tegen oneerlijkheid. Maar klaarblijkelijk is support in zijn geheel voor onsportief gedrag want zij vinden het allemaal ok.
Ik zal ook een vergelijk geven, en nu ook in sport:
Iemand heeft een zwarte band in karate en die loopt op straat en denkt: He, ik kan die persoon die daar aankomt wel eens een klap geven en doet dat.. lekker zo'n onschuldig slachtoffer.
Maar dit is wat innogames en support voorstaan.

Ik weet niet hoe, maar je krijgt het elke keer voor elkaar om een punt te maken van hetgeen wat hier precies niet besproken wordt.
Omdat je het niet eens bent met support moet er maar een adviesorgaan komen waar je het hopelijk wel mee eens bent?

Wat betreft het script.
Ik kan mij tijden herinneren waarin we hoegenaamd geen scripts hadden. De hele reden waarom spelers dit soort scripts ontwikkelen is om er een voordeel uit te halen. De ene speler zal ervoor kiezen om dit voor de hele (spel)wereld beschikbaar te maken, waar de andere ervoor kiest om het binnen de alliantie te houden. Dit is en blijft in mijn ogen de keuze van de maker van het script.
Als je van tevoren weet dat je tegenstander evenveel of misschien zelfs meer profijt gaat hebben van jouw script, waarom zou je het dan schrijven? Ik denk dat de ontwikkeling van scripts aanzienlijk minder zou zijn geweest als hier dusdanige haken en ogen aan zaten.

De taak van support is om te controleren en testen of een dergelijk script binnen de regels van innogames/grepolis past en toegestaan is. Ze hebben hier volgens mij prima en netjes uitgelegd hoe ze dit doen en aan de hand van welke criteria dit getest wordt.
Als je het niet eens bent met deze criteria, zul je bij innogames moeten zijn. Het lijkt mij niet dat Kroenuh of Frank als controlerende personen deze regels op hebben gesteld.

En ja, mogelijk heeft een alliantie hier een tijdje een voordeel van. Dat is het voordeel van als eerste iets bedenken.
Hoelang denk je dat het duurt voordat een ict'er bij een andere alliantie een soortgelijk script, met zijn eigen (binnen de regels toegestane) voorkeuren, heeft gemaakt? Als ik een vriend van mij dit spel uitleg en vertel wat ik graag wil kunnen, kan hij ook wel een dergelijk script schrijven. Het is mijn keuze om hem daar wel of niet mee lastig te vallen, net als het zijn keuze is om dat wel of niet te doen.
Het staat iedere speler uit iedere alliantie vrij om het na te bouwen of iets nieuws te maken. Deze alliantie heeft alleen het geluk gehad dat ze een lid hebben die dit gedaan heeft.
 

jeangenie

Harpij
Dan nog steeds is er sprake van onsportiviteit. Als je spelers zelf scripts laat maken die alleen voor hen zelf beschikbaar zijn werk je oneerlijkheid in de hand. als jij dat niet wil zien dan ben je in al je slimheid net zo dom als support . Als je iets ontwikkeld wat voor een kleine groep mensen beschikbaar is dan is dat unfair.
Of je maakt iets wat voor iedereen beschikbaar is of je doet dat niet.
Er zijn veel meer mensen die benadeelt worden door het niet beschikbaar zijn van scripts en als je als support geloofwaardig wilt zijn dan moet je zorgen dat er transparantie is en dat is er niet. Ze houden alles achter om maar te voorkomen dat er verantwoording afgelegd moet worden. Als er namelijk iets niet deugd aan support , dan is dat het gebrek aan communicatie skills.
en voor wat betreft zonder scripts werken... mijn zege heb je. Stop met alles wat extra is en ga terug naar basic grepolis.
Het probleem ligt bij support omdat die eigen belang hebben in het maken van scripts en daardoor niet onafhankelijk zijn maar afhankelijk.
 

sjaak 1515

Hopliet
Dan nog steeds is er sprake van onsportiviteit. Als je spelers zelf scripts laat maken die alleen voor hen zelf beschikbaar zijn werk je oneerlijkheid in de hand. als jij dat niet wil zien dan ben je in al je slimheid net zo dom als support . Als je iets ontwikkeld wat voor een kleine groep mensen beschikbaar is dan is dat unfair.
Of je maakt iets wat voor iedereen beschikbaar is of je doet dat niet.
Er zijn veel meer mensen die benadeelt worden door het niet beschikbaar zijn van scripts en als je als support geloofwaardig wilt zijn dan moet je zorgen dat er transparantie is en dat is er niet. Ze houden alles achter om maar te voorkomen dat er verantwoording afgelegd moet worden. Als er namelijk iets niet deugd aan support , dan is dat het gebrek aan communicatie skills.
en voor wat betreft zonder scripts werken... mijn zege heb je. Stop met alles wat extra is en ga terug naar basic grepolis.
Het probleem ligt bij support omdat die eigen belang hebben in het maken van scripts en daardoor niet onafhankelijk zijn maar afhankelijk.
Waarom is het oneerlijk als iedereen een script kan maken?
Zeg je nu dat elke sport oneerlijk is waar teams eigen programma's ontwikkelen om bijv. hun wedstrijden te analyseren?
 

jeangenie

Harpij
Als jij kan bewijzen dat iedereen hetzelfde is en iedereen dezelfde kansen heeft zal ik mijn ongelijk toe geven. Maar zolang er mensen zijn die alleen profijt hebben van een script of een bot dan is dat onsportief. Ik vindt het uitermate knap als je iets kan maken zoals een script, maar als je in een spel speelt waar geen gelijke regels gelden dan is dat onsportief. Als iedereen een script kan maken is dat ok, maar dat is nu eenmaal niet zo. en analyseren van een wedstrijd is iets anders dan in de wedstrijd iets gebruiken wat de ander niet kan gebruiken. Dat is onsportief.
 

Dorremans

Mentor
Als jij kan bewijzen dat iedereen hetzelfde is en iedereen dezelfde kansen heeft zal ik mijn ongelijk toe geven. Maar zolang er mensen zijn die alleen profijt hebben van een script of een bot dan is dat onsportief. Ik vindt het uitermate knap als je iets kan maken zoals een script, maar als je in een spel speelt waar geen gelijke regels gelden dan is dat onsportief. Als iedereen een script kan maken is dat ok, maar dat is nu eenmaal niet zo. en analyseren van een wedstrijd is iets anders dan in de wedstrijd iets gebruiken wat de ander niet kan gebruiken. Dat is onsportief.

De mensen die een script hebben gemaakt hebben dat moeten leren. Je wordt niet geboren met een gave om te programmeren. Dus ik zou voorstellen, als het zo oneerlijk is en een groot probleem voor je dan moet je het ook maar leren net als zij.

Hier is alvast een goed filmpje, persoonlijk ben ik wel fan van Mosh, maar naar mijn mening praat hij wel traag. Zou dus een afspeelsnelheid van 1,2-1,3x adviseren. Als je vragen hebt mag je wel altijd in mijn PM komen, ik help je graag!
 

jeangenie

Harpij
oh dorremans, is jouw spelersnaam in je hersenen geslagen? Als je geen ict opleiding hebt gedaan zoals klaarblijkelijk jij en ik dan is het niet te doen. Ik ben niet geboren in het ict tijdperk, De jeugd heeft dat wel en heeft daar voordeel van. Jij verward jouw traagheid met een ander probleem dat je hebt. Inzicht in mensen en in sportiviteit. Stop met dat domme gedram en probeer net als ik dit spel weer neutraal te maken en niet voor de enkele maar voor iedereen.
 

Dorremans

Mentor
oh dorremans, is jouw spelersnaam in je hersenen geslagen? Als je geen ict opleiding hebt gedaan zoals klaarblijkelijk jij en ik dan is het niet te doen. Ik ben niet geboren in het ict tijdperk, De jeugd heeft dat wel en heeft daar voordeel van. Jij verward jouw traagheid met een ander probleem dat je hebt. Inzicht in mensen en in sportiviteit. Stop met dat domme gedram en probeer net als ik dit spel weer neutraal te maken en niet voor de enkele maar voor iedereen.

Jij zegt dat het niet eerlijk is omdat je niet dezelfde kansen hebt. Daar ben ik het niet mee eens. Je zal inderdaad meer moeite hebben om het te leren, maar zo is dat altijd, de een heeft het sneller door dan de ander. Dat neemt niet weg dat je met tijd en moeite hetzelfde kan bereiken. Afgelopen jaar heb ik mezelf ook een programmeertaal aangeleerd, zonder een ICT opleiding of een andere relevante achtergrond, dus het is zeker te doen. Zelfs voor mensen zoals jij en ik.

Stop met dit domme gedram? Dat kan ik denk ik beter tegen jou zeggen. Eerlijke kansen zijn er naar mijn mening, iedereen kan en mag een script maken. Ja voor de een duurt het langer dan voor de ander. So be it.
 
Laatst bewerkt:

jeangenie

Harpij
Dan val ik jou nu aan. want hij laat in niet te missen intonatie weten dat zelfs ik in mijn trage hoedanigheid dat zou kunnen leren. dus graag ook een openbare opmerking over die speler
 

DeletedUser29138

Gast
Dan val ik jou nu aan. want hij laat in niet te missen intonatie weten dat zelfs ik in mijn trage hoedanigheid dat zou kunnen leren. dus graag ook een openbare opmerking over die speler

Je geeft zelf aan dat je niet geboren bent in het ICT-tijdperk en dat de jeugd op dat vlak voordeel heeft, hij bevestigd dat het voor jeugdige mensen met meer kennis van dat soort inderdaad gemakkelijker is. Dus ik moet hem aanspreken op het feit dat hij het met jou eens is?

Zaken als:

" oh dorremans, is jouw spelersnaam in je hersenen geslagen? "
" Stop met dat domme gedram "

zijn niet nodig en zorgen ervoor dat je argument(en) verloren gaan tussen dit soort opmerkingen. Je wilt dit ter discussie brengen, heel goed maar als je zelf de aanzet geeft tot persoonlijke aanvallen dan gaan mensen daar op inspringen en gaat dit topic gewoon verloren.

Dit is het laatste wat ik hier over zeg, hou het beleefd.
 

DeletedUser16083

Gast
oh dorremans, is jouw spelersnaam in je hersenen geslagen? Als je geen ict opleiding hebt gedaan zoals klaarblijkelijk jij en ik dan is het niet te doen. Ik ben niet geboren in het ict tijdperk, De jeugd heeft dat wel en heeft daar voordeel van. Jij verward jouw traagheid met een ander probleem dat je hebt. Inzicht in mensen en in sportiviteit. Stop met dat domme gedram en probeer net als ik dit spel weer neutraal te maken en niet voor de enkele maar voor iedereen.
Blijkbaar ben je al wat leeftijd, maar dat zegt helemaal niets over een ict tijdperk waarin je niet geboren bent. In tegendeel, ik 48 jaar, heb meer ervaring met computers dn de meeste spelers hier die zaten toen nog in hun luiers
Dus het is helaas geen excuus om je achter te verschuilen, als je echt iets wilt kun je dat altijd nog leren
 

jeangenie

Harpij
Ik verschuil me nergens achter. Zelfs als ik veel jonger zou zijn dan dat ik ben, dan nog is de vraag of ik een ict brein zou hebben. er zijn maar een zeer beperkt aantal mensen die in staat zijn om een script te maken en vanwege die minderheid is het oneerlijk om die enkele die het wel kan toe te staan om een onevenredig voordeel te halen uit zijn/haar kennis/mogelijkheden. En door het toelaten van dit soort scripts is de gelijkheid tussen spelers en allianties ver te zoeken. Wat support doet, door het toe te laten is iets anders dan de oneerlijkheid te helpen.
 

DeletedUser17789

Gast
Zoals ik het nu begrijp zegt ons support team dat ze het niet kunnen verbieden volgens de huidige regelgeving ?

Je hebt natuurlijk ook de morele/fairplay regels die nergens genoteerd staan. (ondanks dat hier heel veel naar gevraagd is)

Ik ken dit script inhoudelijk niet, ik weet dat er ook ergens een script is (is geweest) wat rapportjes automatisch in Discord publiceerde. en wat door de vingers werd gezien.

Of iemand wel of niet een script kan maken is helemaal niet belangrijk voor deze discussie.

Persoonlijk zou ik zeggen het Grepolis Support team is er voor de Community en alles wat ze doen moet als doel hebben de Community te dienen.
Dus de vraag is eigenlijk dient dit script de Grepolis community ? en dat is nee, want het dient een bepaalde groep van de gebruikers.
 
Bovenaan