• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Scripts die zijn toegestaan, maar niet publiek beschikbaar

jeangenie

Harpij
Ik heb weer even nagedacht over de onsportiviteit van het geheel en hier komt weer een metafoor, vooral voor support/innogames en corranis:
Ik ken een profbokser , omdat hij zo hard slaat laat ik hem iedereen slaan , ze gaan ko en als ze bijkomen zegt die bokser: Sla maar terug of ga het leren.. je kan het als je maar even moeite doet.......
 

jeangenie

Harpij
oh maar wacht even, het is onsportief wat die bokser doet. hij kan hard slaan omdat hij jaren heeft geleerd... en die anderen/slachtoffers.. zullen dat niveau nooit kunnen halen....
waar ligt de link nu met het probleem wat is aangekaart?
onsportief gedrag.. juist
 

Psychevora

Slingeraar
In plaats van hier continu te zeuren, wees blij dat mensen zich ook gratis inzetten om dit probleem aan te pakken, en begin niet telkens te zeuren over deze zaken. Zij hebben een script dat inderdaad voor hun exclusief is. Nu is er een oplossing met de komst van GSA en blijven jullie nog door drammen.

Cyllos heeft een prima gratis script gemaakt, dat heel veel gebruikt wordt.
Ikzelf blijf GSA ondersteunen en uitbreiden en ik sta altijd open voor nieuwe ideeën over scripts zolang deze goedgekeurd worden door de support.

Dus kunnen we deze discussie gewoon stoppen, en indien je iets mist contacteer een programmeur die het wellicht voor de hele community zal maken omdat zij een beetje community gezind zijn.
 

jeangenie

Harpij
het probleem met jou exalted one is dat je niet toegankelijk bent voor de bezwaren. Of jij en de anderen van support gewoon te dom zijn om al die bezwaren te snappen of iet weet ik niet. Ik weet wel en met mij dus meerdere/velen dat jullie bevooroordeeld zijn en niet ontvankelijk voor de meerderheid. Dat kan alleen maar betekenen dat jullie in het complot zitten en voordeel hebben van dit soort scripts. En ja jij ook exalted, jij eigenlijk vooral. Klaarblijkelijk ben je niet in staat om zonder eigen voordeeltjes dit spel te spelen.
 

DeletedUser9170

Gast
Gaan we op een dag een post van je mogen verwachten waarin je NIET klaagt Jeangenie? Het begint erg eentonig te worden...

Anyway. De mensen die een versie hebben gemaakt dat iedereen kan gebruiken, dank je :)
 

jeangenie

Harpij
Er is maar een enkeling die zo'n tool kan maken.
Een van die gasten is: Donfrank zelf.
Die heeft de capaciteit om zo'n tool te maken. Die legt hij dan voor aan support (daar is hij zelf onderdeel van) en die keurt de tool dan goed of niet goed. Je raad al wat er gebeurt.
Donfrank makt de tool
Donfrank keurt de tool
Dondrank keurt de tool goed
Donfrank profiteert van de tool.

Hoezo niet fair/ unfair en vooral onsportief
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Er is maar een enkeling die zo'n tool kan maken.
Een van die gasten is: Donfrank zelf.
Die heeft de capaciteit om zo'n tool te maken. Die legt hij dan voor aan support (daar is hij zelf onderdeel van) en die keurt de tool dan goed of niet goed. Je raad al wat er gebeurt.
Donfrank makt de tool
Donfrank keurt de tool
Dondrank keurt de tool goed
Donfrank profiteert van de tool.

Hoezo niet fair/ unfair en vooral onsportief
Dat is nogal een kort door de bocht conclusie. Het goedkeuren van zo'n tool wordt altijd door middel van een 4-ogen principe gedaan, niet door slechts één collega. Daarnaast wordt de code ook altijd beoordeeld door InnoGames zelf.
 

jeangenie

Harpij
Desalnietemin is hij een van de weinige wellicht de enige die het kan en met zijn werk bij support maakt hij misbruik van zijn vaardigheden. Als het een echte kerel is dan maakt hij het openbaar en deelt zijn kennis.
Doet hij dat niet, dan is hij de gene die kort door de bocht gaat en misbruikt maakt van de situatie, waarbij hij klaarblijkelijk jou op zijn hand heeft. Dat is het vreemde aan veel zaken bij support/innogames.
alles gebeurt in de achterkamertjes. Geen transparantie,
 

DeletedUser10470

Gast
Vergeet niet te vermelden dat ik sinds februari 2019, al bijna 3 jaar dus, geen Grepolis meer speel ;) Voor een verdere inhoudelijke reactie verwijs ik je naar dit topic.
 

jeangenie

Harpij
Nu heb je je eigen graf gegraven meneer frank. Je bent dus niet bij het spel betrokken maar maakt wel uit wat wel of wat niet kan. Da's een slager die de bakker verteld hoe hij brood moet bakken.
 

DeletedUser9625

Slingeraar
Inderdaad zeg
Dat is net zo erg als een boer die zelf geen boerderij meer heeft, en in plaats daarvan op de agrarische school les gaat geven.
Of als een voetballer, die zelf niet meer fit genoeg is voor de top wedstrijden en een coach wordt.
Of als een leidinggevende, die eerst hetzelfde vak deed als jij, maar nu alleen maar mensen aanstuurt.
Kun je het jezelf voorstellen? Ongehoord!
 

naaimeniet

Hopliet
wat een gelul om niks joh al zou frank nog spelen so what? die tool is toch openbaar , dus iedereen kan hem gebruiken
smiley-emoticons-kaffee2.gif
 
Laatst bewerkt:

TTA Curse

Slingeraar
wat een gelul om niks joh al zou frank nog spelen so what? die tool is toch openbaar , dus iedereen kan hem gebruiken
smiley-emoticons-kaffee2.gif
Dat is dus niet helemaal waar. Er zijn reeds twee scripts goedgekeurd die enkel voor de gebruiker en haar groep zijn goedgekeurd.

het "openbaar" gebruik is dus helemaal geen must.
Het goedkeuren van dit soort scripts is in mijn ogen nog steeds een grote fout. Zo werd er met Grepoviewer toentertijd gecheat, (niet opgemerkt door support), en wel voordelen behaald.

Hoewel dit een oudere discussie is, slaat het nog steeds kant nog wal. Mede als reden gebruiken, dat je zelf ook zo'n script kan ontwikkelen was hierin helemaal dubieus.
 

naaimeniet

Hopliet
Dat is dus niet helemaal waar. Er zijn reeds twee scripts goedgekeurd die enkel voor de gebruiker en haar groep zijn goedgekeurd.

het "openbaar" gebruik is dus helemaal geen must.
Het goedkeuren van dit soort scripts is in mijn ogen nog steeds een grote fout. Zo werd er met Grepoviewer toentertijd gecheat, (niet opgemerkt door support), en wel voordelen behaald.

Hoewel dit een oudere discussie is, slaat het nog steeds kant nog wal. Mede als reden gebruiken, dat je zelf ook zo'n script kan ontwikkelen was hierin helemaal dubieus.
scripts die goed gekeurd zijn moeten gewoon openbaar zijn anders is er spraken van voordeel voor de partij met de script . dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me
 

Ostrich

Slingeraar
scripts die goed gekeurd zijn moeten gewoon openbaar zijn anders is er spraken van voordeel voor de partij met de script . dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me

Hoezo niet? Als iemand daar zijn eigen tijd en moeite in besluit te steken om zijn/haar eigen spelervaring te verbeteren, waarom zou dat dan verplicht gedeeld moeten worden?

Andere mensen kunnen die tijd en moeite er ook in steken. Ook als je de kennis niet hebt kun je gaan Googlen hoe je een dergelijk script in elkaar steekt. Ik ben het er niet mee eens dat er een bepaalde verplichting is om het te delen, als één iemand er besluit moeite in te steken en de ander niet.
 

Posumljen

Hopliet
Dat is dus niet helemaal waar. Er zijn reeds twee scripts goedgekeurd die enkel voor de gebruiker en haar groep zijn goedgekeurd.

het "openbaar" gebruik is dus helemaal geen must.
Het goedkeuren van dit soort scripts is in mijn ogen nog steeds een grote fout. Zo werd er met Grepoviewer toentertijd gecheat, (niet opgemerkt door support), en wel voordelen behaald.

Hoewel dit een oudere discussie is, slaat het nog steeds kant nog wal. Mede als reden gebruiken, dat je zelf ook zo'n script kan ontwikkelen was hierin helemaal dubieus.

Nietus
 
Bovenaan