• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wedstrijd Signature of the Month(Week) - Animo?

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Dus, ik por eens om te kijken of er nog animo is voor SotM. SotM is iets wat lang, lang geleden op het forum werd georganiseerd. Als je even kijkt, zie je bij de belangrijke topics nog een lijstje met winnaars staan.

Mijn vraag is dus of er nog Animo is voor zoiets dergelijks? De laatste tijd zie ik enkele mensjes de Beeldentuin terug bezoeken en met elkaar gezellig babbelen over photoshop en al die andere magische, grafische dingen.

Wat is SotW? Wel, ik weet het vaag, schiet me niet dood als ik iets fout zeg.
Maar volgens mij was/is het zoiets, moet nog eens gaan zoeken naar geheime, oude topics.
SotW is een wedstrijd die wekelijks wordt georganiseerd, echter zou ik voor maandelijks of 2-wekelijks gaan => minder werk en meer animo.
De bedoeling van SotW is dat je een plaatje maakt, een signature. Hier zijn de afmetingen die je signature mag hebben maximaal 500 x 100, dus dat is ook de afmeting die je inzending moet hebben.
De eisen/criteria waar je afbeelding aan moet voldoen zijn altijd anders. Meestal is er een thema en zijn jullie voor de rest vrij, maar het kan ook anders.

Maar, eerst moet er Animo voor zijn, vanaf dat er 5 mensjes zijn, wil ik het gerust organiseren(of iemand anders, als iemand anders met meer verstand het graag wilt doen en er daarnaast nog genoeg anderen overblijven).

Mocht die animo er zijn, kunnen we wat specifieker gaan over regels en dergelijke. Maar eerst: wie zou dit leuk vinden en er tijd in willen steken?
(Mochten er mensen zijn die het concept beter kennen en zien dat ik iets fout uitleggen, zeg het, snel! :O)
 

DeletedUser16774

Gast
Mag ik ook gewoon mijn sig in jouw inbox dumpen? :p Cor krijgt van mij de credits.
 

DeletedUser20232

Gast
Wow jij leest gedachten! Had onlangs gezien dat er geen aandacht meer was bij dat topic! Nouja ik stem alleszins voor, moet wel eerst een signature gaan maken xD Need inspiration...
 

DeletedUser20125

Gast
Rabbid! Held! :)
Ja ik wil graag mensen leren kennen die me kunnen helpen beter te worden! Dus organiseer maar zou ik zeggen :)

Voorstel: kan een mod dan geen thema opgeven? ;)
Is leuk om te zien wat men doet met een thema ^^
 

DeletedUser

Gast
Lijkt me leuk, maar vind de afmetingen alleen een beetje krom.
De lengte max 100px? damn.
 

DeletedUser

Gast
Lengte 500, breedte 100 ;)
Mijn sig is ong 500x90 is toch niet te klein? Of wel mss?
Nouja, count me in :)

Nee de 500 is de "width" breedte x 100 is de "height" hoogte.
Tenminste dit zegt photoshop xD.

Ik zelf persoonlijk vind dit te klein, maar misschien is dat wel de standaard maat ervoor?
De breedte is prima, t gaat dan alleen om de hoogte. 200 á 230 is iets beter voor effecten.

Wil hier alleen mee zeggen dat dit mijn voorkeur is! Als de standaarden van grepolis anders liggen, pas ik me graag aan ;)


Mijn fout in eerste post, lengte moest hoogte zijn.
 

DeletedUser

Gast
Nee de 500 is de "width" breedte x 100 is de "height" hoogte.
Tenminste dit zegt photoshop xD.

Ik zelf persoonlijk vind dit te klein, maar misschien is dat wel de standaard maat ervoor?
De breedte is prima, t gaat dan alleen om de hoogte. 200 á 230 is iets beter voor effecten.

Wil hier alleen mee zeggen dat dit mijn voorkeur is! Als de standaarden van grepolis anders liggen, pas ik me graag aan ;)


Mijn fout in eerste post, lengte moest hoogte zijn.
Sorry, weet ik, ik schreef het zelf omgekeerd x)

Maar 100 is al vrij hoog voor een sig, hoor. Zoals ik al zei prefereer ik het zelf net iets kleiner, omdat het anders te erg in beeld springt en vaak gewoon groter is dat je post zelf.
 

DeletedUser20125

Gast
Op veel fora is de standaard anders hoor Alice ;)
Ik maak mijn sigs altijd in 2500*500 en verklein ze dan. Weet er iemand of dit beter of juist slechter is?
 

DeletedUser20232

Gast
Op veel fora is de standaard anders hoor Alice ;)
Ik maak mijn sigs altijd in 2500*500 en verklein ze dan. Weet er iemand of dit beter of juist slechter is?
Waarom zou je het eerst groter maken? Dat is allemaal dubbel werk.
Als ik in photoshop werk maak ik direct de juiste px aan. Zo zie ik ook beter wat je ermee kan doen.
Als je het te klein weergeeft op je scherm kan je toch inzoomen? Oke in photoshop bijvoorbeeld zie je dan echt van die pixeltjes maar gewoon ff uitzoomen op 100% en je ziet een mooi resultaat met een sterke resolutie en die staat meteen in de juiste afmetingen.
Hoe het met Gimp zit weet ik niet, daar ben ik volledig onbekend in.
 

DeletedUser20125

Gast
Waarom zou je het eerst groter maken? Dat is allemaal dubbel werk.
Als ik in photoshop werk maak ik direct de juiste px aan. Zo zie ik ook beter wat je ermee kan doen.
Als je het te klein weergeeft op je scherm kan je toch inzoomen? Oke in photoshop bijvoorbeeld zie je dan echt van die pixeltjes maar gewoon ff uitzoomen op 100% en je ziet een mooi resultaat met een sterke resolutie en die staat meteen in de juiste afmetingen.
Hoe het met Gimp zit weet ik niet, daar ben ik volledig onbekend in.

Met hogere resolutie kan je gedetailleerder werken ;)
En het forum verkleint automatisch
 

DeletedUser20125

Gast
Oke is aan de ene kant ook wel waar :p

Veranderd de resolutie dan niet? of de afbeelding word dan bv uitgetrokken of andersom?

Hij past de resolutie aan ;)
Geen uitrekking ofzo. Stel, je hebt 1000*100, verkleint hij vanzelf naar 500*50
 

DeletedUser

Gast
Veel te pro allemaal hier D: ik heb nog stap voor stap tutorials nodig om te weten hoe ik dat progamma moet opstarten xD

Wel schrijf ook ik me in Rabbid, we zijn met meer dan het minimum :) wanneer is de eerste deadline en wat is thema?
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Veel te pro allemaal hier D: ik heb nog stap voor stap tutorials nodig om te weten hoe ik dat progamma moet opstarten xD

Wel schrijf ook ik me in Rabbid, we zijn met meer dan het minimum :) wanneer is de eerste deadline en wat is thema?

Ik doe het ook haast nooit hoor:) Maar het is een goede training.
 
Bovenaan