• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Slecht slapen.

DeletedUser

Gast
Tegenwoordig valt het mij op dat veel mensen slecht slapen.
Hoe zou dat komen?
Veel van mijn vrienden slapen ook slecht.

Zelf slaap ik regelmatig ook slecht.
Mijn probleem is dat ik één nacht slecht slaap en dan de volgende nachten denk dat ik weer slecht ga slapen.
Wat zijn nog de problemen waardoor je slecht slaapt.

Al die 'trucjes' bv. melk drinken voordat je gaat slapen , lezen voor het slapen , werken niet bij mij.
Zijn er 'trucjes' die jullie kennen en vaak bij je werken?

Slaappillen raad ik af , slapen moet eigenlijk zo natuurlijk mogelijk zijn als het maar kan.
Natuurlijke geneesmiddelen gebruik ik zelf ook , sommige werken wel.

Wat je absoluut niet mag doen is nadenken hoe je in slaap valt.

Nou , post jullie ervaringen over slecht slapen , en post de tips die jullie kunnen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

Hoe laat ga je meestal slapen en hoe laat sta je meestal op?
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

21.30 tot 6.30 , meestal word ik pas om 23.00 moe , maar ik mag niet zo laat gaan slapen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

Ik heb dat ook vaak, dat ik pas laat in de avond moe wordt. Maar nooit last van slecht slapen.

Misschien ben je gewoon te onrustig als je naar bed gaat? Je wordt dus bijvoorbeeld niet altijd midden n de nacht wakker?
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

Niet teveel achter Grepolis of andere games zitten voor het slapen gaan. Ook al is het verleidelijk
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

Ik ga gewoon niet graag slapen omdat ik meestal denk dat ik niet ga kunnen slapen.
Dan probeer ik aan iets anders te denken , maar ik krijg het niet uit mijn hoofd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

geef jezelf een flinke klap op je hoofd en je valt ook wel in slaap :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

het kan zijn, dat je gestresst bent, of dat je onrustig bent.
probeer gewoon iets rustigs te doen voor dat je naar bed toe gaat.
werkt bij mij wel.:)
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

's avond geen gekke dingen doen, niet voor een beeldscherm zitten en niet te veel eten.

Als je een huisdier hebt kun je ook een stukje gaan wandelen met je hond, dat schijnt te helpen omdat je dan tot rust komt.

Ook is een koude kamer goed voor je nachtrust, dan kruip je ver onder je dekens en kun je makkelijker in slaap vallen.

Gelukkig kan ik altijd en overal wel slapen, als ik maar een goed bed heb en een lekker slaapkamer temperatuurtje, zo rond de 12-15 graden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Slecht slapen.

Probeer een half uur voordat je gaat slapen iets te drinken een plak(je) ontbijtkoek te eten, of een ander soort koek. Ook altijd voor het slapen gaan even naar de wc, helpt ook.

Als je 's ochtends wakker word, probeer dan nog even een paar minuutjes te blijven liggen. Niet weer je ogen dicht doen, maar gewoon nog even lekker uitrusten zodat je echt goed wakker bent.
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Slecht slapen.

hoe zijn je cijfers op school, want als je je zorgen maakt ergens om dan slaap je ook veel slechter, ik heb dat gehad vorige periode en ik sta nu heel goed en ik slaap echt veel beter
 
Bovenaan