• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelleider Weerwolven van Wakkerdam #148

Wie moet WvW #148 leiden?


  • Totaal aantal stemmers
    3
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Beste forumleden,

Tijd voor een nieuw inschrijftopic voor de spelleiders van de volgende potjes Weerwolven van Wakkerdam. Lijkt het jou leuk om eens een keer spelleider te zijn? Laat dan hier een berichtje achter waarin je dat aangeeft, en waarin je ook schrijft hoe jouw potje er precies uit zal gaan zien als jij zou leiden. Als je nog niet zo veel ervaring hebt met het leiden van spellen, is het aangeraden samen te leiden met een wat ervarener forumlid.

Je hebt tot Woensdag 24 Juni om 18u de tijd om je in te schrijven als spelleider. Vanaf dan zullen de andere forumleden stemmen op degene wie ze de beste spelleider vinden. Je hebt 2 dagen de tijd om te stemmen. De spelleiding van het spel dat dan de meeste stemmen heeft, mag dan het volgende spel leiden het inschrijvingstopic openen voor zijn/haar potje.
Waren er meer dan 3* inschrijvingen, dan mag de spelleider met de op één na meeste stemmen het overvolgende potje leiden.
Bij meer dan 5* inschrijvingen stemmen we voor de spelleiding van de komende 3 potjes.
(*noot: Inschrijvingen die niet voldoende in orde zijn, kunnen altijd afgekeurd worden door een forummod)


Waar je aan moet denken bij het inschrijven

Het invullen van de volgende lijstjes en het geven van de volgende informatie kan je helpen een goede inschrijving te maken in het inschrijvingstopic voor spelleiders.

Basis info
Het is belangrijk het volgende lijstje in te vullen.
Aantal spelers: (het aantal spelers dat je mee wil laten doen)
Claimen: (of spelers hun rol mogen vertellen)
Netwerken: (of goedjes buiten het forum/de chat om mogen communiceren)
Hints: (of de spelleiding hints over de wolven stopt in het potje)
Afscheidsbrief: (of spelers nog één berichtje achter mogen laten na hun dood en de mate van censuur daarin)
Klaagmuur: (of spelers anonieme berichten mogen versturen)
BM-opvolging: (wie wordt de volgende BM als de oude dood is?)
BM-Keuze: (Hoe kiest de BM ervoor wie sterft? Telt stem dubbel, mag hij op dl kiezen of iets anders? )
Manier van stemmen: (bijvoorbeeld: in het topic in het rood of per bericht)
Eindtijd stemmen: (bijvoorbeeld: 20.00)

Rollen
Ook moet je aangeven welke rollen je in je potje mee wil laten doen. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld het lijstje uit de volgende spoiler gebruiken:

Beschermengel:
Beul:
Dorpsoudste:
Dorpsgek:
Heks:
Jager:
Muizenval:
Ziener:

Cupido:

Wolven:
Infectiewolf:
Welp:

Andere rollen:

Denk er tevens aan je rollen uit te leggen of een verwijzing naar het Regels/Rollentopic te gebruiken. Ook is een Dag/Nachtvolgorde bij je lijst van rollen belangrijk.

Verhaal/Thema
Tot slot zou het leuk zijn als je een beginverhaaltje voor je potje weet te bedenken, zodat spelers een idee krijgen over hoe je verhaaltjes schrijft.
Ook kun je een thema voor je potje bedenken. Het concept van Weerwolven van Wakkerdam hoeft zich namelijk niet altijd in Wakkerdam af te spelen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om aliens in je potje te stoppen in plaats van weerwolven: alles is mogelijk!


Enkele regeltjes


  • Het aanpassen van je inschrijving mag totdat het stemmen begint.
  • Je mag alleen stemmen voor spelleiding als je in minstens 1 van de 2 laatste potjes WvW actief hebt meegedaan. Een forummoderator kan bepalen of je al dan mag stemmen.
  • Op jezelf stemmen is onsportief en dan ook verboden. Je stem zal niet geteld worden.
  • Je mag met 2 inschrijvingen inschrijven (geen 3, en niet te vaak), echter telt de 2e niet mee bij het totale aantal inschrijvingen (dat onder andere wordt gebruikt om te bepalen voor hoeveel potjes we leiden). En als er meer dan 9 andere inschrijvingen zijn, mag je er maar 1 inschrijven. Als er meer als 1 inschrijving verkozen wordt en tot uitvoer moet worden gebracht, moet je er 1 uitkiezen, de ander moet je laten vallen.
  • Als je 2 inschrijvingen hebt, kunnen (forummods) toch altijd besluiten om er eentje van de schrappen(dit zal bijv. gedaan worden als je dit teveel doet)
  • Zorg verder dat je inschrijving serieus genoeg is en dat wij kunnen zien dat jij tijd en moeite in het spelleidingsschap wilt steken. Als dit niet zo is, kunnen de forummods vragen om je inschrijving uit te breiden of kunnen zij deze zelfs ongeldig verklaren.

Veel inschrijfplezier!
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Het Egyptisch Bloedbad
Door Arsenal en RabbidRobin

elizabeth-taylor-cleopatra.jpg

Koningin! Koningin! Gaat het met u?”
Cleopatra stond moeizaam op uit haar bank. Ze had toch een hele vreemde droom gehad. Ptolomeus, haar oudste broer, stond op het punt om haar te vermoorden. Het was een hele levendige droom geweest en Cleopatra wist niet wat ze moest doen. Zoiets kon toch niet gebeuren in het paleis. Sinds de vorige aanval van Ptolomeus, had ze de bewaking verscherpt. Julius Ceaser zou haar ook helpen tegen Ptolomeus, maar tot op heden was hij nog niet gearriveerd. Dit verontruste Cleopatra enorm. Hopelijk was er niets ergs gebeurd. Maar voor ze nog verder kon nadenken, ging de bediende door. “Koningin, gelukkig. U bent weer wakker. Ik schrok enorm toen ik u zo heftig zag bewegen. Gaat het?”
“Ja, het gaat wel. Roep alleen Nefertia maar. Ik moet iets belangrijks tegen haar zeggen.” Cleopatra wuifde met haar hand en de bediende rende snel weg, op weg om Nefertia te halen.

Enkele minuten later kwam Nefertia aan. “U riep Koningin?”
Cleopatra knikte. “Ja, ik heb weer een van mijn dromen gehad en ik vond hem eerlijk gezegd angstaanjagend.”
“Wat was er dan voorgevallen Koningin?” Nefertia bleef voor Cleopatra straan, terwijl ze haar strak aankeek.
Cleopatra zuchtte een keer en begon te vertellen. “Die aanslag van een paar weken geleden speelt nog steeds mee in mijn hoofd. Nog even en ik word gek. Julius moet hier snel wezen, anders komt het niet goed. Nu ook weer.” Cleopatra zuchtte nog een keer. “Ik droomde dat Ptolomeus voor me stond. Hij lachte en zei dat er verraders onder mijn bedienden waren en dat ze ervoor moesten zorgen dat ik vermoord zou worden.”
“Koningin, u weet heel goed dat het niets betekent.”
“Ik wou dat ik dat kon geloven Nefertia. Maar het leek zo levensecht.” Cleopatra keek naar beneden en toen naar Nefertia. “Weet je, zou je een ding voor mij kunnen doen?”
“Zegt u het maar Koningin.”
“Ga langs bij alle bedienden en zorg dat ze op de hoogte zijn van de volgende regel: Ik wil dat zij iemand aanstellen die de leiding op zich neemt om mijn droom te onderzoeken. Dus om bij alle bedienden na te gaan of ze inderdaad niet voor Ptolomeus werken. Heb je dit begrepen?” Cleopatra keek Nefertia streng aan.
“Ja, koningin.” En met deze woorden boog Nefertia naar Cleopatra.
“Goed, dan kun je nu vertrekken.” Nefertia boog nog een keer en verliet de ruimte. Cleopatra ging zitten en begon toen met haar handen over haar hoofd te masseren. Toen liet ze de bel luiden en nog geen seconde later stond er een andere bediende voor Cleopatra. “Zegt u het maar, mijn Koningin.”
“Roep Ramses voor me. Ik wil nieuwe kleding!”

Cleopatra zoekt dus een leider die haar ‘droom’ gaat onderzoeken. Ze heeft al wel door dat er enkele verraders onder haar bedienden zit, maar weet niet wie. Jullie krijgen nu van Nefertia te horen dat jullie moeten gaan stemmen en ze legt ook de droom uit. Let op, je mag zelf bepalen hoe je reageert op het verhaal van Cleopatra, maar vergeet niet dat ze jullie koningin is. Een verkeerd woord en je hangt!


Instellingen:
Aantal spelers: Liefst 15. Indien minder wordt de rollenlijst aangepast.
Claimen: Aan.
Netwerken: Uit
Afscheidsbrief: Uit
Klaagmuur: Uit
BM-opvolging: Oud kiest nieuw
BM-Keuze: Bij dl
Manier van stemmen: Topic, groen en rood.
Eindtijd stemmen: 21.30 uur
Thema: Iedereen krijgt naampje voor tijdens verhaaltjes. + Dagelijkse verhaaltjes uiteraard!

Rollen:
Deels geheim, wel zullen er op 15 spelers onderstaande rollen inzitten. Indien dit aantal niet gehaald wordt, zal de ge-update overzichtslijst dan verschijnen.

Slechtje
Slechtje
Slechtje
Slechtje
Zienende Rol
Zienende Rol
Dodende Rol
Dodende Rol
Beschermende Rol
Beschermende Rol
Speciaaltje
Burger
Burger
Burger
Burger

Bijrollen:
- De Geheimzinnige Scarabee
Dit voorwerp wordt op dag 1 aan iemand gegeven. Niemand weet wie hem heeft. Die persoon geeft hem die nacht door aan een volgende persoon en zo wordt de Scarabee doorgegeven. Meer weten jullie er ook niet over. Maar als je hem dus krijgt, moet je hem die avond terug afgeven.
 

DeletedUser23442

Gast
d0c9e47bb543f4854199ce0575b6e2a0.png


Aantal spelers
Zo veel mogelijk en niet te weinig
Claimen
Ja dat mag
Netwerken
Ja dat mag
Hints
Zoek er gerust naar, maar je zal niets vinden
Afscheidsbrief
Ja. Sterk gecencureerd
Verder mag deze geen ander werkwoord bevatten
dan (een verbuiging van) 'smurfen'.

Klaagmuur
Ja. Klagen mag altijd
BM-opvolging
Oud kiest nieuw
BM-Keuze
BM kiest na gelijkstand
Manier van stemmen
In het topic. Lynch en BM
Eindtijd stemmen
22:30 (zou evt kunnen afwijken)

Grote smurf
Dorpoudste
Potige smurf
Beschermengel
Babysmurf
Cherubijntje
Moppersmurf
Martelaar
Smurfin
Nachtwaker

Lolsmurf
Beul
Koksmurf
Heks
Driftige smurf
Jager

Klungelsmurf
Muizenval
Verstrooide smurf
Bijziende Dorpsgek
Schildersmurf
Orakel
Knutselsmurf
Reiziger

Brilsmurf
Wethouder
Ijdele smurf
Dief

Luilaksmurf
Dodenfluisteraar
Kattige smurf
Lycantroop
Smurf
Burger

Muzieksmurf
Fluitspeler
Liefdessmurf
Cupido
Homnibus
Premiejager
Smulsmurf
Saraceen

Gargamel
Wolf
Gargamini
Welp
Azrael
Rattenval/Rattenvalwolf
Rollen kunnen er 0, 1 of meer keer inzitten.
De rollen kunnen elke mogelijke versie of lichte bewerking zijn
De rollen kunnen evt leerlingrollen of (on)even rollen zijn
(natuurlijk zal lang niet elke rol terugkomen)


 

DeletedUser23053

Gast
Iemand die samen wilt leiden? Niet basics maar zonder leerlingen en die rotzooi :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan