• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.106

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.106


Beste spelers,

Spelversie 2.106 zal op dinsdag 22 februari 2016 geïnstalleerd worden.

Hieronder een gedetailleerde lijst met veranderingen:

Omschrijving

Met deze spelversie hebben we de functionaliteit van de awards 'verdedigen en aanvaller van de dag' aangepast. Ook het effect Gedwongen Loyaliteit is aangepast naar veel vragen: een boerendorp zal nu niet meer in opstand raken met dit effect.

Nieuwe spelonderdelen

  • Je moet nu de meeste gevechtspunten op die dag ontvangen hebben wil je de 'verdediger van de dag' of de 'aanvaller van de dag' award willen bemachtigen;
  • Reserveringsicoontjes zijn weer terug op de app;
  • Boerendorpen zullen niet meer in opstand raken met het effect 'Gedwongen Loyaliteit';
  • De lay-out van de wereldselectiepagina is ietswat aangepast;
  • Geleden schade aan de muur door katapulten of schadebonus door steenhagel zal nu weergeven worden met een icoontje in rapporten.
Bugfixes

  • Soms kon je geen uitnodiging accepteren na een verovering;
  • In de markt was je stedenlijst in het tabblad 'eigen aanbod' niet juist gesorteerd;
  • Sommige opdrachten hadden geen accepteerknop;
  • Een weergaveprobleem bij de instellingen van de vakantiebonus opgelost;
  • Sommige spelers konden de 50 goud beloning van de dagelijkse loginbonus niet innen met een iPad;
  • Andere kleine problemen verholpen.

Vlak voor aanvang van de update zul je een melding ontvangen ter kennisname.

Tijdens de update zal het spel voor iedere speler worden bevroren. Zodra de update is voltooid verschijnt er een knop om de pagina te vernieuwen. Nadat je hier op hebt geklikt kun je weer verder spelen. Normaal gesproken duurt een update maximaal 2 minuten.


Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Fijne (kleine) verbeteringen, moet ik zeggen.
 

DeletedUser26265

Gast
neem aan dat scherpzinnigheid dus invloeit heeft op aanvaller van de dag, etc, award? als dit is, is dit erg jammer...
 

DeletedUser26146

Gast
Machtige update imo.

Zowel de atk van de dag als de gedwongen loyaliteit.

Nu krijg ik tenminste loon naar werken als ik hopen bireempjes sloop :D
 

DeletedUser19428

Gast
mooie update.

alleen scherpzinnigheid wat gebeurd daarmee?
Tellen die gp ook mee voor de dagaward?
Dit zou ik overigens niet eerlijk vinden als dit wel het geval is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26265

Gast
mooie update.

alleen scherpzinnigheid wat gebeurd daarmee?
Tellen die gp ook mee voor de dagaward?
Dit zou ik overigens niet eerlijk vinden als die wel het geval is.

inderdaad, verder vind ik GP wel beter dan eenheden, want dan hebben VS ook effect als je voor die awards gaat
 

DeletedUser26216

Gast
Je moet nu de meeste gevechtspunten op die dag ontvangen hebben wil je de 'verdediger van de dag' of de 'aanvaller van de dag' award willen bemachtigen;

Ein-de-lijk. Mooi!
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
mooie update.

alleen scherpzinnigheid wat gebeurd daarmee?
Tellen die gp ook mee voor de dagaward?
Dit zou ik overigens niet eerlijk vinden als dit wel het geval is.
Die GP telt inderdaad mee. We zullen moeten aanzien hoe dit gaat lopen.
 

DeletedUser25936

Gast
Iedereen heeft evenveel kans om scherpzinnigheid in te zetten, het is niet alsof de inventaris duur is. 750 goud heb je zo bij elkaar gehandeld dus ik zie het probleem er eigenlijk niet mee als scherpie meetelt ;)
 

DeletedUser9104

Gast
Geleden schade aan de muur door katapulten of schadebonus door steenhagel zal nu weergeven worden met een icoontje in rapporten.

Is het de bedoeling dat dit standaard in het rapportje wordt weergeven? Ook als er geen kata's bij de aanval zitten?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Is het de bedoeling dat dit standaard in het rapportje wordt weergeven? Ook als er geen kata's bij de aanval zitten?
Nee, zover ik heb begrepen zal dit alleen worden weergeven wanneer het van toepassing is. We zullen dit even voor de zekerheid navragen.

De update is trouwens uitgevoerd.
 

Armand0

Manticore
Goede update inderdaad, vind persoonlijk alleen niet dat die wereldselectieknop er mooier op is geworden, niet dat het veel uitmaakt
smiley_emoticons_seb_zunge.gif
 

DeletedUser26104

Gast
Waarom kun je op de iPad , browserversie wel te verstaan niet op een stad klikken om icoontjes van je stad te zien, zodat ik iemand kan aanvallen.
Wordt hier radeloos van.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Waarom kun je op de iPad , browserversie wel te verstaan niet op een stad klikken om icoontjes van je stad te zien, zodat ik iemand kan aanvallen.
Wordt hier radeloos van.
Hier zijn we van op de hoogte. We hopen dat het snel opgelost is.
 

DeletedUser

Gast
Persoonlijk vind ik het jammer dat de toekenningscriteria van de aanvaller en verdediger van de dag is aangepast naar pure opbrengst in GP.

Ik vond het model van aantal gesloopte eenheden ook geen ultiem systeem uiteraard maar ik zou veel liever kiezen om deze awards toe te kennen aan een speler die de beste ratio's heeft behaald ( model grepointel )

bijvoorbeeld:

speler x (bezit 17 steden) heeft op 23-02-2016 25.000 ATK GP behaald.
speler y (bezit 65 steden) heeft op 23-02-2016 80.000 ATK GP behaald.

Speler x calculatie: 25.000 / 17 steden = 1.470 ATK GP per stad
Speler y calculatie: 80.000 / 65 steden = 1.230 ATK GP per stad

resultaat: Award aanvaller vd dag toegekend aan speler x vanwege hoger gemiddelde

Als je dit model toepast is het behalen van deze awards niet alleen voorbehouden voor de "grote" spelers die veel meer steden bezitten maar ook haalbaar voor de kleinere spelers die net zo efficiënt zijn omgegaan met de mogelijkheden die ze tot hun beschikking hebben.

Dit model hoeft niet perse de aanvaller en verdediger vd dag award te zijn. Het kan ook een nieuwe award-soort worden genaamd Efficiëntste aanvaller en verdediger van de dag
 

DeletedUser12913

Gast
Persoonlijk vind ik het jammer dat de toekenningscriteria van de aanvaller en verdediger van de dag is aangepast naar pure opbrengst in GP.

Ik vond het model van aantal gesloopte eenheden ook geen ultiem systeem uiteraard maar ik zou veel liever kiezen om deze awards toe te kennen aan een speler die de beste ratio's heeft behaald ( model grepointel )

bijvoorbeeld:

speler x (bezit 17 steden) heeft op 23-02-2016 25.000 ATK GP behaald.
speler y (bezit 65 steden) heeft op 23-02-2016 80.000 ATK GP behaald.

Speler x calculatie: 25.000 / 17 steden = 1.470 ATK GP per stad
Speler y calculatie: 80.000 / 65 steden = 1.230 ATK GP per stad

resultaat: Award aanvaller vd dag toegekend aan speler x vanwege hoger gemiddelde

Als je dit model toepast is het behalen van deze awards niet alleen voorbehouden voor de "grote" spelers die veel meer steden bezitten maar ook haalbaar voor de kleinere spelers die net zo efficiënt zijn omgegaan met de mogelijkheden die ze tot hun beschikking hebben.

Dit model hoeft niet perse de aanvaller en verdediger vd dag award te zijn. Het kan ook een nieuwe award-soort worden genaamd Efficiëntste aanvaller en verdediger van de dag

Lijkt me een erg mooi idee! Misschien moet je dit even posten bij ideeën en suggesties zodat de community erover kan discussiëren/stemmen ;)
 

Armand0

Manticore
Is niet echt een spetterend idee hoor, een speler met 1 stad kan dan met gemak die award van grote(re) spelers afsnaaien. Krijg je die award met 3.000 behaalde GP en staat iemand met 200.000 behaalde GP te kijken. Gaat natuurlijk nergens over
smiley_emoticons_lol.gif


Met dit systeem maakt elke speler met gemiddelde grootte (rang 1-300) een prima kans. De absolute top is doorgaans veel te zuinig op zijn/haar troepen (puntenranglijst belangrijker), als je dus aanvallende aspiraties hebt haal je die award eigenlijk vanzelf binnen. En dat is precies waarvoor die bedoeld is.
 

DeletedUser

Gast
@-xxx- : Jouw redenatie snap ik maar gaat in de praktijk ook niet echt op want in de realiteit heb ik het nog niet meegemaakt dat een speler met 1 stad op 1 dag 3.000 GP behaald. Een enigzins mogelijk scenario zou dan zijn dat een speler die geinterneerd wordt nog 1 VS-stad ofzo overhoudt om zn 350 VSjes af te schieten op een stad en vervolgens de wereld verlaat met de award.

Voor wat betreft het feit dat met dit systeem iedereen een prima kans maakt ben ik het niet eens.

Ik pak in dit geval maar even het door jou beschreven scenario van een speler met 200.000 GP behaald op die dag. Diezelfde speler van 200k GP kan nog steeds het nakijken krijgen omdat er spelers waren die met veel minder GP maar MET scherpzinnigheid de 200k overklasten.

Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat elke speler met een gemiddelde grootte ( rang 1- 300 ) nu een eerlijke kans krijgt om de awards binnen te halen. Ik pak maar even de huidige aanvaller ranglijst van de wereld waar ik speel ( Rhethymos ) en daar heeft de #300 aanvaller 28.000 GP momenteel. De nummer 1 aanvaller heeft zon 878.000 GP en is dus zon 31 maal groter qua GP.

De kans dat de #300 op een willekeurig moment de komende tijd zo ineens de award pakt is zo goed als 0 gezien de overige 298 spelers hem altijd op elk moment zullen overklassen op het moment dat hij zn killing spree aanvangt.

Jouw theorie van eerlijke kans gaat in theoretisch geval alleen maar op in een spelwereld die dusdanig vergevorderd is dat ook de #300 van de wereld ( in wat voor ranglijst dan ook ) een flink aantal steden en matching vuurkracht tot zn beschikking heeft.

Ondanks haken en ogen heb ik heb het voorstel toch maar ingeschoten als "Idee" maar dan wel voor de award van efficiëntste atk/def van de dag.
 

Armand0

Manticore
Ik pak in dit geval maar even het door jou beschreven scenario van een speler met 200.000 GP behaald op die dag. Diezelfde speler van 200k GP kan nog steeds het nakijken krijgen omdat er spelers waren die met veel minder GP maar MET scherpzinnigheid de 200k overklasten.

Als je een GP-schraap-momentje hebt zet je natuurlijk zelf een scherpie in. Iedereen heeft een overvloed aan scherpies. Valt dus een beetje weg, dat argument. Als je 200k GP haalt zonder scherpie ben je een beetje een sukkel, want dan gooi je eigenlijk zelf de optie op nog eens 200k gratis GP weg.

Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat elke speler met een gemiddelde grootte ( rang 1- 300 ) nu een eerlijke kans krijgt om de awards binnen te halen. Ik pak maar even de huidige aanvaller ranglijst van de wereld waar ik speel ( Rhethymos ) en daar heeft de #300 aanvaller 28.000 GP momenteel. De nummer 1 aanvaller heeft zon 878.000 GP en is dus zon 31 maal groter qua GP.

Naja er zijn genoeg nummer 1 aanvallers die qua punten/steden een heel "middelmatige" ranking hebben vergeleken met de top. Was er zelf ook zo eentje. Het is niet zo moeilijk om als middelmatige speler (qua grootte) die award binnen te halen, met 28.000 GP doe je er ook niet je best voor en hoef je hem ook niet te krijgen, echter als je een keer je best doet is het gewoon goed te doen om hem te vangen hoor.

Die award moet gewoon naar de beste gaan, de beste knalt het meeste weg. Met meer (aanvals)steden heb je meer vuurkracht, maar dat inzetten is een heel ander verhaal. Vrijwel niemand haalt het maximale uit zijn/haar vuurkracht, de enkeling die dat wel doet verdiend wat mij betreft die award, en dat is uiteindelijk ook wel wat er meestal gebeurt.
 
Bovenaan