• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Spelupdate 2.107

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.107


Beste spelers,

Spelversie 2.107 zal op dinsdag 8 maart 2016 geïnstalleerd worden.

Hieronder een gedetailleerde lijst met veranderingen:

Omschrijving

Wij hebben een grafische toevoeging aan de kaart gedaan: je kunt nu zien welke stad in beginnersbescherming zit door middel van een 'beschermkoepel' om de betreffende stad heen. Daarnaast is een voortgangsbalk toegevoegd voor opdrachten die meer dan één handeling vereisen.

Nieuwe spelonderdelen

  • We hebben de beschrijving van 'Helm der onzichtbaarheid' aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. Je troepen zijn namelijk onzichtbaar in de eerste 10% van hun reis. Daarbij zal er nu een waarschuwing weergeven worden wanneer je de spreuk wilt uitvoeren na die 10% (wat dus geen zin heeft);
  • Je ziet nu een voortgangsbalk bij opdrachten die meerdere handelingen vereisen;
    quest_with_progress.png


  • Steden die onder beginnersbescherming vallen zijn nu te herkennen aan de 'koepel' op de kaart.
    beginner protection map 1.png
Bugfixes

  • De filter van de handelsverhouding in de marktplaats veranderde automatisch naar 1:2 na elke stadswissel. Mocht je de filter aangepast hebben, zal die nu meegenomen worden bij een stadswissel;
  • Je kon negatieve onderzoekspunten krijgen in de academie;
  • Spreuken die niet mogelijk waren om uit te spreken op boerendorpaanvallen waren toch klikbaar, hoewel de spreuk niet werkte;
  • De alliantiezoeker gaf geen allianties weer met slechts één speler;
  • De alliantieforum knop was nog steeds klikbaar wanneer een speler uit een alliantie gezet was.

Vlak voor aanvang van de update zul je een melding ontvangen ter kennisname.

Tijdens de update zal het spel voor iedere speler worden bevroren. Zodra de update is voltooid verschijnt er een knop om de pagina te vernieuwen. Nadat je hier op hebt geklikt kun je weer verder spelen. Normaal gesproken duurt een update maximaal 2 minuten.


Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 

Lemmod

Hopliet
Komt er ook nog een update op de omschrijving van de spreuk Zuivering? Aangezien die nog steeds aan geeft dat een stad of aanval van alle spreuken gezuiverd kan worden. Echter wanneer er een stadsbescherming op een stad staat dan werkt de zuivering niet op die stad. Dit heb ik ook al eerder aangekaart bij support en daar werd (inmiddels 4 updates geleden) gezegd dat de omschrijving aangepast zou worden.

Verder goede update, wel makkelijk om ook visueel te zien dat iemand wel of niet in de beginnersbescherming zit
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Komt er ook nog een update op de omschrijving van de spreuk Zuivering? Aangezien die nog steeds aan geeft dat een stad of aanval van alle spreuken gezuiverd kan worden. Echter wanneer er een stadsbescherming op een stad staat dan werkt de zuivering niet op die stad. Dit heb ik ook al eerder aangekaart bij support en daar werd (inmiddels 4 updates geleden) gezegd dat de omschrijving aangepast zou worden.
...
Goed punt, dat ben ik vergeten te vermelden.
Dat zal inderdaad toegevoegd worden aan de omschrijving met ingang van update 2.107. :)
 

DeletedUser9104

Gast
Krijg je ook de voortgang bij opdrachten als 'plunder x aantal grondstoffen'? Zoja, dan is het zeker een fijne toevoeging.
 

DeletedUser24673

Gast
kan ik nu zien wat ik sloop met een zeestorm op de app ?
 

DeletedUser22289

Gast
Die koepel is wel leuk natuurlijk, alleen hoop ik dat deze ook op de app komt zo niet dan zie ik dat graag in een van de volgende updates van de app.
 

DeletedUser26399

Gast
Bij mij stopt die app regelmatig en/of reageert hij niet meer en moet ik hem ook sluiten.

De updates zijn idd handig
 

Lemmod

Hopliet
Goed punt, dat ben ik vergeten te vermelden.
Dat zal inderdaad toegevoegd worden aan de omschrijving met ingang van update 2.107. :)

Bijna goed ge-update :p

Dat je de beginnersbescherming niet kunt zuiveren lijkt me meer dan normaal.
Maar in mijn opmerking ging het niet om de beginnersbescherming maar om de stadsbescherming.
a9fdbe4399.jpg
 

DeletedUser19706

Gast
Bijna goed ge-update :p

Dat je de beginnersbescherming niet kunt zuiveren lijkt me meer dan normaal.
Maar in mijn opmerking ging het niet om de beginnersbescherming maar om de stadsbescherming.
a9fdbe4399.jpg


Wow, wacht even, betekent dit ook dat je bijvoorbeeld een manti-bonus van iemand z'n stad kan clearen?
 

DeletedUser26399

Gast
ik denk het wel net als gedwongen loyaliteit, maar ook verloren loyaliteit, al heb ik nooit die God(in) gebruikt
 

DeletedUser

Gast
ik heb problemen met de recrutering via de overzichten van de bestuurder sinds de update

als ik bijvoorbeeld birs selecteer en doe troepen toevoegen, dan komen de troepen er wel te staan
vervolgens kan je spreuken zoals roep van oceaan activeren en op vinkje drukken van de stad om de birs te maken.
er veranderd niks in het overzichtsscherm, dus je ziet niet dat de spreuk actief is in de stad en ook niet dat de birs worden gemaakt.
Als je naar de stad zelf gaat in het spel is het wel allemaal geactiveerd.
Speel op Githion met Google chrome.
 

DeletedUser12913

Gast
ik heb problemen met de recrutering via de overzichten van de bestuurder sinds de update

als ik bijvoorbeeld birs selecteer en doe troepen toevoegen, dan komen de troepen er wel te staan
vervolgens kan je spreuken zoals roep van oceaan activeren en op vinkje drukken van de stad om de birs te maken.
er veranderd niks in het overzichtsscherm, dus je ziet niet dat de spreuk actief is in de stad en ook niet dat de birs worden gemaakt.
Als je naar de stad zelf gaat in het spel is het wel allemaal geactiveerd.
Speel op Githion met Google chrome.

Hiervoor kan je best even een post aanmaken bij 'fouten, bugs en problemen' en het formuliertje invullen. Daar zal je verder kunnen worden geholpen. :)
 
Bovenaan