• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.124

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.124


Beste spelers,

Op dinsdag 1 november 2016 zullen we spelversie 2.124 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

Met deze update hebben we verbeteringen aangebracht aan het wereldwonderen donatieoverzicht. Ook veranderingen wij de functie van de vakantiemodus op eilanden met wereldwonderen. Daarnaast hebben we de 'battle point villages' beter gebalanceerd en uiteraard weer een aantal problemen opgelost.

Nieuwe spelonderdelen

  • Nieuwe functionaliteiten voor het wereldwonderen donatieoverzicht:
    • Nieuw alliantierecht voor toegang tot het donatieoverzicht;
    • Een zoekfunctie zorgt ervoor dat je makkelijkere specifieke spelers kunt opzoeken;
    • Het overzicht zal direct naar jouw huidige positie in de lijst springen.
Veranderingen en verbeteringen

  • Steden in vakantiemodus op een eiland met een wereldwonder actief zullen vanaf nu aanvalbaar zijn. Dit is noodzakelijk om het onverslaanbaar maken van een wereldwonder eiland te voorkomen.
    • Dit zal met ingang van deze update geactiveerd worden op alle werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen nog niet begonnen is.
    • Voor werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen al actief is zal deze verandering geactiveerd worden op 2 januari 2017.
      Zo heeft iedere speler voldoende tijd om zich voor te bereiden op deze nieuwe situatie.
  • Onderdelen van de battle point villages zijn beter gebalanceerd (alleen relevant voor wereld Zakros en de werelden die daarna volgen):
    • Uitbreid kosten voor de boerendorpen zijn in het begin lager maar worden sneller meer per level. In het algemeen zijn de kosten tot level 6 verlaagd.
    • Boerendorpen starten met een grotere capaciteit aan grondstoffen maar dit wordt minder snel verhoogd per level. De maximale capaciteit is verlaagd.
    • Het aantal grondstoffen die opgeëist kunnen worden per afkoelperiode is verhoogd.
    • Het aantal eenheden die je kunt eisen is verhoogd en nu afhankelijk van de wereldsnelheid.
    • Maximale handelsverhouding is verlaagd maar daarentegen is de handelscapaciteit verhoogd.
  • Helden die deelnemen in een gevecht zullen nu ook toegevoegd worden aan de simulator wanneer je de simulatorknop gebruikt in het betreffende rapport. Dit geldt alleen voor helden die zichtbaar waren in het rapport.
Opgeloste fouten

  • Troepen verdwenen aan de rechterkant van de user interface wanneer het 'eenheden in deze stad' tabblad in de Agora geopend en gesloten werd.
  • Knoppen en selectievakjes voor het opeisen of plunderen van grondstoffen in het boerendorpenoverzicht waren actief wanneer opeisen of plunderen niet mogelijk was.
  • Donatiegegevens werden niet automatisch vernieuwd wanneer een nieuwe donatie was gedaan.
  • Percentages in het donatieoverzicht voor wereldenwonderen werden aangegeven met NaN.
  • Niet alle wereldwonderen werden weergeven in de dropdown lijst van het wereldwonder donatieoverzicht.
  • Goddelijke scherpzinnigheid was zichtbaar voor verdedigers in rapporten.
  • Positie van een boerendorp is veranderd op het eilandoverzicht omdat het mogelijk het klikgebied van een stichtplek bedekte.
  • Awards van andere werelden werd niet goed weergeven in Grepolisscore
  • Na het maken van een beslissing in een eilandopdracht waren nog steeds beide mogelijkheden zichtbaar.

gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Laat hier je mening horen.
 

Lemmod

Hopliet
Ondanks alle bezwaren over geen VM voor de WW steden gaat dat dus toch door? Vooral dat het er op werelden waar de WW al bezig zijn ook doorgedrukt wordt is "fijn" om het maar netjes uit te drukken.
Ik kan begrijpen dat het gedaan wordt om te voorkomen dat wanneer men een WW stad veroverd dat je niet de VM in vlucht om die te beschermen maar hiermee heb je dus wel alle spelers te pakken die plots de VM in moeten om persoonlijke redenen.
 

DeletedUser22289

Gast
Volgens mij was het ook niet de bedoeling dat het werd aangekondigd op voorhand... aangezien het niet door een staff member is geplaatst.
 

DeletedUser13380

Gast
Ben ook niet helemaal overtuigd. En niet alleen door die VM-regel bij WW-steden. Ook de verbetering van het donatie-overzicht. Waarom daar zelfs nog al werken, terwijl er op de roadmap van 2014 al stond dat er werd gewerkt aan een nieuw eindspel?

Een - zeer net en beleefd - gesprek met de community zou misschien geen kwaad kunnen. Ik wil mezelf daar best wel voor opgeven, het is gewoon nodig. Anders ga je binnenkort van 2,5k spelers op een nieuwe wereld in NL/BE naar 1k en zelfs minder. Waar is de tijd dat top-1000 zonder goud een prestatie was?
 

Lemmod

Hopliet
Ben ook niet helemaal overtuigd. En niet alleen door die VM-regel bij WW-steden. Ook de verbetering van het donatie-overzicht. Waarom daar zelfs nog al werken, terwijl er op de roadmap van 2014 al stond dat er werd gewerkt aan een nieuw eindspel?
...
Ik zou even moeten nakijken waar het gezegd is maar Kroenuh heeft aangegeven dat een nieuw eindspel van de baan is omdat ze eerst de "belangrijke" problemen (bijvoorbeeld VM voor spelers met WW steden) willen oplossen
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
 

DeletedUser25847

Gast
Krijg je reeds geïnvesteerde GP in de battlepointvillages dan terug naar verhouding van het niveau/aantal dat je heb?

Of als je ze geleveld heb ben je het gewoon kwijt?
 

DeletedUser

Gast
Slechte update.


Erg goede feedback, DusDavid, daar heeft iedereen iets aan. Precies wat ik van je gewend ben :D

Ik ga ervanuit dat die wijzigingen mbt de bd niet met terugwerkende kracht zijn? Ik kan me niet voorstellen dat je gp terugkrijgt.
 

DeletedUser13380

Gast
Ik zou even moeten nakijken waar het gezegd is maar Kroenuh heeft aangegeven dat een nieuw eindspel van de baan is omdat ze eerst de "belangrijke" problemen (bijvoorbeeld VM voor spelers met WW steden) willen oplossen
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif
Hun belangrijkste probleem zit 'em nu bij de publiciteit denk ik, het aantal spelers :p
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Dat nieuwe eindspel is inderdaad geschrapt, ze gaan nu het huidige eindspel "verbeteren" (wat tot nu toe nog niet echt gelukt is geloof ik
smiley_emoticons_confusednew.gif
).
En omdat zo veel mensen enthousiast waren over het nieuwe eindspel wat er uiteindelijk toch niet komt, hebben ze besloten de roadmaps ook maar geheim te houden in de toekomst, zodat ze tenminste niemand teleur kunnen stellen
smiley_emoticons_hust.gif
 

DeletedUser21534

Gast
  • t zal met ingang van deze update geactiveerd worden op alle werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen nog niet begonnen is.
  • Voor werelden waar het tijdperk van de wereldwonderen al actief is zal deze verandering geactiveerd worden op 2 januari 2017.
    Zo heeft iedere speler voldoende tijd om zich voor te bereiden op deze nieuwe situatie.

Wat nou voldoende tijd om je erop voorbereiden op de nieuwe situatie! Ja je kunt nu proberen voor 2 jan 17 je ww steden weg te geven maar of er nog spelers voor zijn die dat willen.

Spontaan VM aanzetten kan niet meer want dan heb je maar 72 uur de tijd om je ww steden door te geven en dan te bedenken van al je troepen opbouw in die steden weg allemaal voor niks gebouwd.

Mensen met WW steden worden alleen maar benadeeld tegen over andere spelers. Een speler zonder WW kunnen spontaan in VM gaan hoeven geen steden af te dragen en geen troepen verlies. En als iets gebeurt in prive leven waardoor ze in vm moeten is het geen probleem aanzetten 48 uur wachten en je steden zijn veilig.

Maar voor iemand met een WW stad die door privé omstandig heden niet online kan komen moet even ook nog ww steden gaan begeleiden (mits de alliantie genoeg slotjes heeft) Soms heb je al genoeg aan je hoofd en heb je geen tijd om ww steden te begeleiden.

Weet niet maar mijn vakanties zijn niet altijd gepland en dan moet er opeens rekening gehouden met ww-steden. omdat mijn VM niet geld.
 

Armand0

Manticore
Dat nieuwe eindspel is inderdaad geschrapt, ze gaan nu het huidige eindspel "verbeteren" (wat tot nu toe nog niet echt gelukt is geloof ik
smiley_emoticons_confusednew.gif
).
En omdat zo veel mensen enthousiast waren over het nieuwe eindspel wat er uiteindelijk toch niet komt, hebben ze besloten de roadmaps ook maar geheim te houden in de toekomst, zodat ze tenminste niemand teleur kunnen stellen
smiley_emoticons_hust.gif

Haha meen je, wel een goede oplossing van ze haha, laat maar weer eens zien hoe creatief de grote popo's zijn
smiley_emoticons_confusednew.gif
smiley_emoticons_hust.gif
 

joppie86

Hopliet
De update om in VM WW steden aanvalbaar te laten, vind ik zéér discutabel. Spelers gaan niet alleen in VM om een WW onveroverbaar te maken, maar meestal om diverse andere redenen in RL. Vakanties, ziekte, leuke of minder leuke bezigheden, waardoor ze even minder tijd voor grep hebben. Eigenlijk is het gewoon een asociale aanpassing, waarbij het sociaal aspect van het spel kennelijk totaal niet belangrijk is ... terwijl het juist een spel is waarbij de interactie tussen mensen centraal staat.
Persoonlijk denk ik dat er spelers gaan afhaken, omdat het niet meer mogelijk is om even een weekendje in VM te gaan of om van je vakantie te genieten.
Hoe hadden de bedenkers gedacht dat een alliantie dit allemaal gaat organiseren in vakantieperiodes? Het is ondoenlijk om gedurende 6 weken 140 steden steeds steden te laten veranderen van eigenaar ...

Mijn inziens zijn er ook andere oplossingen om de problematiek in het WW eindspel te verbeteren:
- een WW eiland zou minimaal door bv 5 verschillende spelers bezet moeten zijn
- VM systeem aanpassen naar Tribal Wars systeem van vakantievervanging, dan blijven altijd alle steden aanvalbaar.
 

DeletedUser9089

Gast
De update om in VM WW steden aanvalbaar te laten, vind ik zéér discutabel. Spelers gaan niet alleen in VM om een WW onveroverbaar te maken, maar meestal om diverse andere redenen in RL. Vakanties, ziekte, leuke of minder leuke bezigheden, waardoor ze even minder tijd voor grep hebben. Eigenlijk is het gewoon een asociale aanpassing, waarbij het sociaal aspect van het spel kennelijk totaal niet belangrijk is ... terwijl het juist een spel is waarbij de interactie tussen mensen centraal staat.
Persoonlijk denk ik dat er spelers gaan afhaken, omdat het niet meer mogelijk is om even een weekendje in VM te gaan of om van je vakantie te genieten.
Hoe hadden de bedenkers gedacht dat een alliantie dit allemaal gaat organiseren in vakantieperiodes? Het is ondoenlijk om gedurende 6 weken 140 steden steeds steden te laten veranderen van eigenaar ...

Mijn inziens zijn er ook andere oplossingen om de problematiek in het WW eindspel te verbeteren:
- een WW eiland zou minimaal door bv 5 verschillende spelers bezet moeten zijn
- VM systeem aanpassen naar Tribal Wars systeem van vakantievervanging, dan blijven altijd alle steden aanvalbaar.


Ik heb sterk het verdacht dat de ontwikkelaars van dit Grepolisspel het nevernooitniet als groot account hebben gespeeld ( 80 steden +)
Laat staan een wereld met 7 WWs hebben gespeeld, met de sociale factor RL. Compleet wereldvreemd..
Of ze grijpen continue naar de "oplossing: Rondschrijfmail Niet aanvallen want : traantjedrukkers" Deze nare situaties zijn er gegarandeerd, maar zo inflatief als het gebruikt wordt heb ik meestal problemen met de geloofwaardigheid van deze rondschrijvingen..

Oh .. de Beta.. , komop jongens die is zover van realiteit van een sociaal spel voorbij, sinds men daar goud handelen en onbeperkt goud kopen kan..
smiley_emoticons_irre.gif
 

DeletedUser22538

Gast
Wat voor nut heeft het om zowiezo hier te reageren....
Wordt totaal niet naar de community geluisterd en vooral komt er ook niet eens enige vorm van overleg hoe het dan wel anders kan.
Zijn genoeg reactie's gegeven met alternatieven maar dit duwen jullie gewoon door ieder zijn strot.

Te gek voor woorden want dit is een gemiste kans om iedereen zijn/haar spelplezier terug te geven.
Nu wordt dit gewoon zonder enige reactie van jullie kant dan ook zomaar doorgeduwd.
Waardeloos gewoon.
Weer een teken dat jullie totaal geen rekening houden met ideeën/suggesties die gegeven zijn.Laat staan een reactie hoe hier mee om gegaan is door jullie als ontwikkelaars.
dan vinden jullie het gek als er veel leden zijn die er zo niks meer an vinden.....gek he?
 

DeletedUser16961

Gast
wat een geweldig bedrijf is inno toch, ze bedenken een systeem waar de gehele community tegen is, zeggen dat ze naar de feedback luisteren en drukken het vervolgens alsnog door je strot en moet je het maar accepteren. Gaat toch helemaal meer nergens over dit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan