• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.136

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.136


Beste spelers,

Op dinsdag 18 april 2017 zullen we spelversie 2.136 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

We hebben verschillende teksten van eilandopdrachten verkort zodat ze op alle schermverhoudingen passen. Ook hebben we indicators voor inkomende aanvallen en ondersteuningen toegevoegd aan je steden dropdownlijst en natuurlijk weer wat bugs opgelost.

Nieuwe spelonderdelen en verbeteringen

  • Verschillende effecten kunnen niet langer actief zijn op hetzelfde moment.
    • Wanneer je al een episch effect actief hebt kun je de gewone of zeldzame variant ervan niet er bovenop activeren.
    • Je kunt je huidige effect wel overschrijven met de sterkere/betere variant ervan (bijvoorbeeld van zeldzaam naar episch).
  • Teksten van sommige eilandopdrachten zijn verkort zodat ze op alle scherm formaten passen.
  • In je steden dropdownlijst wordt nu een icoontje voor inkomende aanvallen of ondersteuning weergeven bij de stad die een dergelijke inkomende beweging hebben.
    attacksupportmarker.png
Opgeloste problemen

  • Soms werden kleurtoewijzingen niet correct weergeven.
  • Soms kon je academie niet afgebroken worden omdat dit conflicteerde met onderzoekspunten.
gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Goede verbeteringen man! :O
 

DeletedUser5415

Gast
kun je dan ook geen gewone scherpheid en gouden scherpheid tegelijk aanzetten?
 

DeletedUser23442

Gast
kun je dan ook geen gewone scherpheid en gouden scherpheid tegelijk aanzetten?
Als het goed is kan dat wel gewoon.

Het gaat hier om de bonussen met een variant met letterlijk de woorden episch en zeldzaam.

Dus uit mn hoofd de verbeterde aanvals-en verdedigingsspreuken , gunstproductie en versnelde bouw
 

DeletedUser6389

Gast
Is dat die spelupdate waar al die eilandopdrachten verprutst zijn, of was dat de vorige? o_O
 

DeletedUser23442

Gast
Is dat die spelupdate waar al die eilandopdrachten verprutst zijn, of was dat de vorige? o_O
De update waarin een poging werd gedaan om de eilandopdrachten te verbeteren maar waar de cache voor problemen zorgde omdat die niet door had dat er dingen veranderd waren was de vorige
 

DeletedUser26645

Gast
Jullie moeten toch echt eigenlijk eens de clickbait bonussen van de eiland opdrachten veranderen.
Staat er: bonus: 1750% grotere zilverproductie voor 1 dag en 18 uur.
Activeer je hem krijg je: 500% zilver productie voor 6 uur
 

DeletedUser22289

Gast
Jullie moeten toch echt eigenlijk eens de clickbait bonussen van de eiland opdrachten veranderen.
Staat er: bonus: 1750% grotere zilverproductie voor 1 dag en 18 uur.
Activeer je hem krijg je: 500% zilver productie voor 6 uur

Ja dat heb ik ondertussen ook al opgemerkt.
 

DeletedUser23442

Gast
Hadden jullie je in-game cache al eens geleegd?

(Instellingen tanwiel in grepo
--> tussentijds cache opslaan
--> verwijderen/legen)
 

Armand0

Manticore
De GS bonus berekening is idd een beetje raar. Maar je moet terugrekenen vanaf de originele productie. Bij mij op Hyperborea (zilvermijn lvl 37, productie 318):

1000% van eiland beloning (318 * 11, want origineel van 100% [1]+ 1000% [10])
50% van Hera (318 * 0.5)
60% van evenement (318 * 0.6) +
318 * 12,1 = 3847,8

Productie is 3844. 3844/318=12,088. Klopt dus ongeveer.

Maar hij berekend de bonussen dus vanaf de beginproductie. Doordat 60% en 50% van het event en hera-spreuk aanstonden schoot ik van een productie van +/- 600 zilver per uur naar 3844 per uur, waardoor het leek dat de 1000% extra van de eilandopdracht inderdaad fout werd berekend (en maar iets van 500% extra opleverde).
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser23442

Gast
Dat klopt inderdaad,
Maar ik weet niet of @Pamaj en @dusdavid2 dat bedoelden?

Ik ging er vanuit dat ze bedoelden dat de spreuk zoals die op je stad verschijnt echt minder groot bleek te zijn/ aangaf

Klopt dat?
 

DeletedUser26645

Gast
Ja ik bedoel wat jaspenia denkt. Geen flauw idee wat -xxx- zei eerlijk gezegd.
 

DeletedUser23442

Gast
Op de app ken ik het probleem.

Maar als het goed is lost dit zich op als je de app update naar de laatste versie.

Had je gecontroleerd of je de app nog kon updaten?

Voor zover ik weet is dit probleem er in dr browserversie niet, maar mocht iemand het daar tegen komen hoor ik het ook graag
 

DeletedUser25952

Gast
Zelfde problemen hier.
Heb je normaal voor 4 dagen betere rekuteringtijden dacht 25% sneller zet je hem op was dat voor 10 minuten.
 

DeletedUser23442

Gast
Zelfde problemen hier.
Heb je normaal voor 4 dagen betere rekuteringtijden dacht 25% sneller zet je hem op was dat voor 10 minuten.

Waar heb je dat precies?

Op de (geupdate) app (android of apple?)

Of ergens anders?
 

DeletedUser25952

Gast
had dit 2keer voorgehad op google chrome dus niet via app maar via pc.

stond erop betere rekuteringstijden 25% voor 4 dagen

deed ik hem in inventaris, zet hem op een stad was dit maar 10 minuten niet meer
 

Armand0

Manticore
Sinds de update zie ik nieuwe eilandopdrachten niet meer in mijn stedenlijst verschijnen (met dat sterretje).

Was even bang ze helemaal niet meer te krijgen, maar na een check zie ik ze dus wel gewoon op de app en in de browser dus op de eilanden zelf. Beetje omslachtige manier om de eilandopdrachten op te zoeken natuurlijk ;)

Heb je dat toevallig meer gehoord @Jaspenia / enig idee hoe op te lossen?
 

DeletedUser23206

Gast
Ik krijg idd ook geen melding meer te zien waar ik de eilandopdrachten kan vinden, als ik dan de eilanden langs
ga staan ze er wel.
 

DeletedUser23442

Gast
Sinds de update zie ik nieuwe eilandopdrachten niet meer in mijn stedenlijst verschijnen (met dat sterretje).

Was even bang ze helemaal niet meer te krijgen, maar na een check zie ik ze dus wel gewoon op de app en in de browser dus op de eilanden zelf. Beetje omslachtige manier om de eilandopdrachten op te zoeken natuurlijk ;)

Heb je dat toevallig meer gehoord @Jaspenia / enig idee hoe op te lossen?

Ik krijg idd ook geen melding meer te zien waar ik de eilandopdrachten kan vinden, als ik dan de eilanden langs
ga staan ze er wel.

Dit probleem wordt veroorzaakt door Diotools.

Als die uit staat werkt dit wel gewoon zoals het hoort, maar met diotools aan zijn de schildjes inderdaad niet zichtbaar.

Dus dat is wachten op een update van de maker van diotools om dit probleem op te lossen en tot die tijd handmatig zoeken of diotools (tijdelijk) uitschakelen om eilandopdrachten te vinden
 
Bovenaan