• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.160

Zo'n cooldown is allemaal goed en wel, maar ooit eens gedacht aan wat er zou gebeuren mocht je gekickt worden, en dan voor een bepaalde tijd maar 20% van de gp krijgt als je een MA op je bakkes krijgt? Denk niet dat die cooldown er ooit zal komen.
 

DeletedUser28607

Gast
Weer een up-date waar ze hopen dat ze het spel beter maken . Niet dus gewoon die dump klachten aanpakken zonder er bij stil te staan wat of hoe . Uit je ally gaan en hup de regel is omzeilt bravo grepolis dit is echt een oplossing .
Deze regel hebben we voor een groot deel te danken aan wereld Myonia . Daar is zo veel jank gedrag vertoond over dumpen en eigen troepen slopen . Een regel over dit onderwerp moest er komen enkel toch geen regels die in 5 minuten bedacht is .
Dit is na het nieuwe eindspel weer een flop . Respect voor grepolis team is bijna helemaal weg enkel alleen om het feit dat ze problemen oplossen zonder iets van kwaliteit terug te geven aan het spel zelf.


Mijn vraagjes over deze up-date :
- Wat met aanvallen op kolo's van teamleden of BG's . Ze vallen een medespeler aan op papier krijgen deze ook 20% gp.
- Tegen ondersteuningen bij een kolo en op aanvallen gaat dan weer deze regel in werking ?
- Speler A steun de haven speler B valt het land aan in een tegenstander zijn stad wat met deze regel.(omdat A en B teamleden zijn)
- Wat brengt deze regel nu eigenlijk bij aan het spel want nu stop meer als dumpen toch ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser19706

Gast
Deze regel hebben we voor een groot deel te danken aan wereld Myonia .

Ja ik denk ook dat de updates vooral op de Nederlandse werelden gebaseerd zijn!

Probeer daarnaast even je bericht nog een keer te lezen voordat je het post om de spelling en zinsbouw wat beter te maken. Want ik snap er soms echt helemaal geen drol van wat je nou eigenlijk bedoelt, en dan is het ook lastig om er normaal op te reageren door spelers of het grepo-team.
 

DeletedUser17789

Gast
Deze regel hebben we voor een groot deel te danken aan wereld Myonia . Daar is zo veel jank gedrag vertoond over dumpen en eigen troepen slopen . Een regel over dit onderwerp moest er komen enkel toch geen regels die in 5 minuten bedacht is .

Deze regel komt helemaal van de Grepo Council
De dumps is op alle servers een doorn in het oog van veel spelers.
 

DeletedUser28607

Gast

HBB-1 : grepolis werk dit ook zijn eigen in de hand . Er zou niemand aan dumping doen als er geen MAAL 4 of MAAL 2 van de gp zo makkelijk te verkrijgen is . Als je dan in het zelfde event 30 % goedkopere troepen en haven spreuken kan krijgen.
Als je dan wat puzzelt is dumpen echt makkelijk en goedkoper en in veel aantallen.
Mijn vraagjes zijn nog altijd niet beantwoord jammer .
Het beste aan deze up-date is dat je jou eigen troepen niet meer kan slopen voor gp .
de rest van de up-date is te 2 strijdig : wat op een kolo's die ligt bij je medespeler ??
je valt op papier je eigen ally genoot aan .
Het spel vraag het nog duidelijk zelf wil je jou mede-speler aanvallen .
Dus als je op een kolo aanvalt moet toch ook de 20 % regel in werking gaan .
Nog een groot punt waar niemand aan denkt .
Er ligt een kolo de ally gaat varen of vliegeren de kolo wordt terug geroepen . Dat houd in dat al die aanvallen op de def knallen van de kolo legger zonder kolo . Houd dat in dat mede-spelers weer elkaar aanvallen 20 % GP maar krijgen .
Vanaf nu wordt grepolis het spel terug de kolo terug zo dat je tegenstanders maar 20 % gp krijgen voor hun off .
Want dit is wat jullie up-date echt met het spel doet !!

Ik denk altijd verder na in het spel en weet zeker dat deze regels problemen gaat mee brengen.
Wie wilt er nu nog varen of vliegeren op een kolo als het gevaar er is dat je maar 20 % gp krijgt .

Wanneer de 20% regel niet in werking gaat bij vijandelijke troepen in een vriendschappelijke stad dan zou er niet veel aan de game play veranderen





 
Laatst bewerkt door een moderator:
@deja vu 2 , op het moment dat er een kolo ligt heeft de stad de eigenschappen van de belegeraar (zo is het nu ingame). Mocht de kolo terug getrokken worden is het aan de speler om te zorgen dat zijn stad leeg is als zijn alliantiegenoten aankomen met hun off.
Hoop dat HBB dit nog kan verduidelijken want dat is inderdaad een groot verschil met opstand-werelden..
 
Dumpen is lucratiever geworden door de "gouden scherp" maar zolang ik grepo gespeeld (vanaf begin Ksi) heb zijn er altijd spelers geweest die het bijna alleen van dumpen moesten hebben.
Zogenaamde grote "krijgers" die hun spelers dwongen om havens vol roeibootjes te bouwen zodat ze zonder enig risico GP konden scoren.
Blij dat hier eindelijk eens iets aangedaan wordt.
 
Zo'n cooldown is allemaal goed en wel, maar ooit eens gedacht aan wat er zou gebeuren mocht je gekickt worden, en dan voor een bepaalde tijd maar 20% van de gp krijgt als je een MA op je bakkes krijgt? Denk niet dat die cooldown er ooit zal komen.

Als dat een MA is van de "oud" alliantiegenoten dan krijgen deze spelers ook maar 20%. Hoeveel zullen er dan zin in hebben om onmiddellijk aan te vallen?
 

DeletedUser28607

Gast
@deja vu 2 , op het moment dat er een kolo ligt heeft de stad de eigenschappen van de belegeraar (zo is het nu ingame). Mocht de kolo terug getrokken worden is het aan de speler om te zorgen dat zijn stad leeg is als zijn alliantiegenoten aankomen met hun off.
Hoop dat HBB dit nog kan verduidelijken want dat is inderdaad een groot verschil met opstand-werelden..

Wij hebben dit in-game even allemaal getest .
Wij weten ondertussen hoe het systeem werkt .
Je kan nog steeds vijandelijke troepen aanvallen tegen volle gp slopen van je tegenstander in eigen ally leden hun steden .
Enkel geen eigen of ally leden hun troepen ! ook niet in een vijandelijke stad .
Want dan gaat wel de 20% regel in.
Het systeem weet vanaf nu duidelijk van wie welke troepen zijn in welke steden .
In-game is er aan de game play niet echt iets veranderd of schade gebracht .
Wat toch een opluchting is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij hebben dit in-game even allemaal getest .
Wij weten ondertussen hoe het systeem werkt .
Je kan nog steeds vijandelijke troepen aan volle gp slopen van je tegenstander in je ally leden hun steden .
Enkel geen eigen of ally leden hun troepen ! ook niet in een vijandelijke stad .
Want dan gaat wel de 20% regel in.
Het systeem weet vanaf nu duidelijk van wie welke troepen zijn in welke steden .
In-game is er aan de game play niet echt iets veranderd of schade gebracht .
Wat toch een opluchting is

Duidelijk, ik zit niet op de belegeringswereld van de Beta server dus kon het zelf niet testen. Had het wel getest wat betreft eigen troepen in "vreemde" stad en daar een dump op doen (wat dus niets meer oplevert).
 

DeletedUser26339

Gast
Bizar dat als er 1 poppeptjes van jouw alliantie ligt, dat je dan direct voor de gehele aanval 20% gp krijgt. Actieve spelers die hun gehele eiland trippen aan het begin van het spel, kunnen dan direct die steden niet meer aanvallen, zelfde geldt voor alliantie genoten die willen overnemen.
Daarna is een IO er ook op achteruit gegaan. Een stad bordervol LT met muur 25 levert nu extreem weinig op. Daarnaast is er nu altijd de schrik dat er een tripje van je alliantie genoot ligt in een stad die jij aanvalt, dan krijg je direct maar 20% gp....

Al met al een dramatische update!
 

DeletedUser11438

Gast
Kan iemand van Inno uitleggen hoe die update nu echt werkt mbt GP?
Is bovenstaande stelling juist?
Als ik een stad aanval die vol met LT ligt (def of off maakt me op dit moment even niet uit) en er ligt ook een trip van bijvoorbeeld 1 slinger van een allygenoot dat ik dan maar 20% GP krijg voor de hele aanval?
want als dat klopt, dan wil ik graag wel even ook gelijk weten waar ik dan een klacht in kan dienen...
Dit kan niet de bedoeling zijn... Dan wordt aanvallen namelijk niet meer lucratief.

Dan krijgen we straks alleen nog maar werelden met def sletten die alles trippen en vervolgens alleen nog maar gaan sim city-en met stadsfeesten omdat GP verdienen te duur is geworden... En dus enkel nog uit kunnen breiden door stadsfeesten en/of olympische spelen/ theater te vieren.
Ik geloof nooit dat de ontwikkelaars dat in gedachten hadden
 

DeletedUser28931

Gast
Ik vind deze update maar niets. Het is niet goed doordacht denk ik.
Helden: Goed gedaan, werd tijd dat die ook een beetje konden opboksen tegen nieuwe helden.
Het hele dump-gedoe: Dumpen is een tactiek waar ik geen fan van ben, en dat er een oplossing tegen moet komen, dat staat vast.
Ik denk echter dat deze update ook onschuldige spelers treft. Stel nou, ik ga een stad ruilen, en heb in die stad nog 300 biremen staan. Daar moet ik vanaf. Stel nou, ik vraag een speler uit mijn ally: 'wil jij die even clearen met een vlootje VS?' Dit is allerminst een dump, maar wel een manier om van je troepen af te komen, als je er vanaf wil. Dan is het toch raar dat je er maar 20% GP voor krijgt? Er wordt gewoon VS tegen BIR gevochten, dus er is niets dumperigs aan de hand. Ook is het totaal niet grootschalig.

Ook zal je nu bij een IO de speler eerst moeten kicken, omdat je anders veel GP verliest bij het clearen van zijn/haar steden.

Ik hoop daar om dat Inno een andere oplossing voor het dump-probleem kan verzinnen. Je zou het handmatig kunnen controleren, maar dat is ook nogal onnauwkeurig en vereist veel tijd.
 

DeletedUser28931

Gast
[I zei:
anoniempje [/I]]Het wordt nog beter... als er 1 mol in ally zit, die bvb 1 zwaardje + 1tbs in een WW van de vijand legt tijdens MA, zijn AL de aanvallen door de ene alliantie aanvallen op die stad aan 20%... Idem met stel ik val iemand aan, die toevallig een pbg is van iemand in alliantie, en waar trip ligt enz enz...

Kan iemand van Inno bevestigen dat dit niet zo is? Dat zou echt een probleem zijn namelijk.
 

DeletedUser26399

Gast
Kan iemand van Inno bevestigen dat dit niet zo is? Dat zou echt een probleem zijn namelijk.

Neen, is niet zo, als ik het goed heb. Bevriende troepen leveren maar 20% op en de vijandige de volle 100%

Als er in een stad dus 100 troepen liggen van allygenoot en 1000 vijandige troepen, en je verslaat ze allemaal 1020GP.

Klopt dit @HBB-1
 

DeletedUser17789

Gast
Neen, is niet zo, als ik het goed heb. Bevriende troepen leveren maar 20% op en de vijandige de volle 100%

Als er in een stad dus 100 troepen liggen van allygenoot en 1000 vijandige troepen, en je verslaat ze allemaal 1020GP.

Inderdaad, zo is het beschreven en volgens mij ook goed door de testen gekomen
 

DeletedUser26399

Gast
Inderdaad, zo is het beschreven en volgens mij ook goed door de testen gekomen

Dan is er niets misgelopen en lijkt me dat de player council idd een meerwaarde heeft, voer maar nog zulke dingen door.

Geen ideen zijn er nog al zulke dingen geweest? Ben jaar weggeweest.
 
Bovenaan