• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.160

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.160


Beste spelers,

Op dinsdag 3 april 2018 zullen we spelversie 2.160 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

We hebben weer een aantal communitysuggesties weten te implementeren, naast het oplossen van enkele vervelende fouten. Daarnaast hebben we de helden Medea enTelemachos interessanter gemaakt en is er een aanpassing gedaan op de calculatie van gevechtspunten.

Nieuwe spelonderdelen en verbeteringen

  • Gevechtspunten calculatie voor verdediging en aanval zijn aangepast om aanvallen op bevriende eenheden minder aantrekkelijk te maken.
    • Succesvol verslaan van eenheden van jezelf genereren nu geen gevechtspunten meer (dus 0).
    • Succesvol verslaan van eenheden van bondgenoten generen nu slechts 20% van de totaal mogelijke gevechtspunten per verslagen eenheid. Mocht dit resulteren in een kommagetal, dan zal dit afgerond worden.
    • Er wordt een info icoontje toegevoegd aan gevechtsrapporten met meer informatie:

      bpdisclaimer_browser.png
  • Je kunt het bevestigingsdialoog voor het aanvallen van een alliantiegenoot nu uitschakelen in je instellingen.
    alliance_attack_warning.png


  • Bonuseffecten van Medea en Telemacho zijn verhoogd naar +1,5% per level (dit was 1%).
Opgeloste problemen

  • Soms werd er geen kolonisatieschip aan je stad toegevoegd wanneer je dit met instant buy had afgekocht.
gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Nice!
 

DeletedUser26443

Gast
lol

  • Succesvol verslaan van eenheden van jezelf genereren nu geen gevechtspunten meer (dus 0).
  • Succesvol verslaan van eenheden van bondgenoten generen nu slechts 20% van de totaal mogelijke gevechtspunten per verslagen eenheid. Mocht dit resulteren in een kommagetal, dan zal dit afgerond worden.

onzin x)
 

DeletedUser29138

Gast
Ik ben anders wel blij dat dumpen verleden tijd is, kan mij inbeelden dat bepaalde spelers daar anders over denken uiteraard.
 

DeletedUser23258

Gast
Sterke update, ik ga wel akkoord met @The Exalted One nu zijn we ook al weer van die dumpers af.

EDIT/ Wordt wel is tijd dat de ietwat oudere helden eindelijk op par gezet worden met de nieuwe..
 

DeletedUser9523

Gast
mooie update

geld dit alleen voor troepen gesloopt in de aanval ? of gaat dit ook om troepen die je verslaat als verdediger (wat alleen maar mooier zou zijn)
 

DeletedUser29138

Gast
mooie update

geld dit alleen voor troepen gesloopt in de aanval ? of gaat dit ook om troepen die je verslaat als verdediger (wat alleen maar mooier zou zijn)

Als je op je eigen birs loopt is het nog steeds dood door eigen troepen dus ik ga uit van wel, heb niet op de beta gekeken dus kan het niet met zekerheid zeggen.
 

DeletedUser19706

Gast
Op zich mag er dan ook een instelling komen dat je voor een x aantal dagen niet weer terug in dezelfde alliantie kan. Dat verandert ook de zaak met WW's en snel uit de alliantie gaan als je een stad verliest voor de stats.
 

DeletedUser23258

Gast
Dat is al zo mbt tot storten voor een WW. Je dient x-aantal uur in een alliantie te zitten voor dat je stort. En de kwestie van stats. Wie boeit dat ook lol
 

DeletedUser26986

Gast
shit man, nu moet ik dus eerst mijn ally verlaten voordat ik dumpjes kan ontvangen?
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif
 

DeletedUser29138

Gast
Top!

Klein vraagje: wat valt onder "bondgenoten"? Enkel de eigen alliantiegenoten of is het ruimer dan dat?

Ik veronderstel dat ze daarmee een andere alliantie die officieel (Dus via de ingame tool) als bondgenoot aangeduid staat.
 

DeletedUser16083

Gast
Op deze manier valt het toch nog te omzeilen, zou dus een x aantal dagen niet in de ally moeten zitten om te kunnen dumpen op je ally/bond genoten.

Net als met storten in ww's ja, moet dan 72 uur in de ally zitten, dan zou het juist andersom moeten zijn, 72 uur niet in de ally..
 

DeletedUser19706

Gast
Dat is al zo mbt tot storten voor een WW. Je dient x-aantal uur in een alliantie te zitten voor dat je stort. En de kwestie van stats. Wie boeit dat ook lol

Ok, maar dus niet voor de dumpkwestie. Als ze dit toevoegen moet het ook goed. Niet dat je gewoon even uit de alliantie kan stappen om wel de GP ervoor te krijgen.
 
Bovenaan