• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelupdate 2.167

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.167


Beste spelers,

Op dinsdag 10 juli 2018 zullen we spelversie 2.167 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

De eerste echte bewegingsanimatie op de kaart is hier!

Nieuwe spelonderdelen en verbeteringen

  • Vanaf nu kun je troepenbewegingen tussen je steden en bandietenkampen volgen op de kaart. Afhankelijk van de feedback zullen wij nog meer troepenbewegingsanimatie toevoegen aan het spel.
    map_movement.png


    Opgeloste problemen

  • Het grotscherm overlapte soms andere spelonderdelen.
  • Klikken op "alle troepen weergeven" in het troepenoverzicht resulteerde soms in een interne fout.

    gpcl-line.png

    We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
    Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

    Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

    Met vriendelijke groet,
    Jullie Grepolis.nl team

    footer.png
Wauw, troepenbewegingen!
 
Mag hopen dat dit soort onzin verdwijnt en laat staan uitgebreid wordt.

Nog even en er is helemaal niks meer over van Grepolis. Leuk man gaan we weggetjes bekijken in een OORLOGSSPEL.

Pak de slechte servers aan zodat er fatsoenlijk aangevallen/verdedigd kan worden met timing en niet met een zandloper waarbij je tussen 2 a 3 steden weer moet refreshen omdat de zooi vastloopt.
Het nog steeds terugspringen in de kazerne en haven als je ook maar even aarzelt met de aantallen en opgescheept wordt met zwaarden en trage transporten.
Het falen van aanvalsmeldingen als ingame alarm, zwaardjes etc..
 

DeletedUser9170

Gast
Ik ben het volledig met @Bullspirit Dancer eens.

Nog meer animaties zijn onnodig. Intussentijd vraagt de community al tijden naar verbeteringen in het spel. Onder andere dus de fameuze zandloper die je telkens krijgt als je wil timen, van stad wil wisselen, gs wil schenken aan een wereldwonder,...
Of het probleem dat we al maanden hebben met het ingame alarm waar de zwaardjes niet oplichten, noch de zwaarden als melding verschijnen in de rechter onder hoek van je scherm, of zelfs de aantallen van de aanvallen niet (juist) wil aangeven tenzij je je beveloverzicht hebt openstaan (wat een premium functie is. aka non player functies krijgen dus al helemaal niks meer te zien).
Daarbij is inderdaad het verspringen van je kazerne en haven ontzettend onhandig en frustrerend.

Zelfde voor het verspringen van het beveloverzicht wanneer er een verandering plaats vind - bv. een aanval / verdediging is net aangekomen en hij verspringt terug helemaal naar boven van de lijst terwijl jij zo leuk aan het scrollen was naar onderen om te zien of je een kolo kon spotten of dergelijke.

Het verspringen van de donatie lijst van wereldwonderen is ook net het zelfde als bovenstaand probleem.

Er zijn nog massaal veel problemen die opgelost of verbeterd moeten worden dan we niet staan te springen op nieuwe functies , en al helemaal niet op functies die niks bijbrengen aan het spel , zoals een alweer nutteloze animatie waar we niets aan hebben en als dit uitgebreid word naar waar het bij elke aanval gedaan word, de server zowieso ten dode is opgeschreven elke keer als er een MA gepland word (aka, dat probleem hebben we al ZONDER deze implementatie... misschien moet men daar eerst wat aan doen)
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Zie ik dan ook de vijandelijke troepen bewegen of die van mijn eigen alliantie? Of is het echt alleen je eigen steden?
 

DeletedUser9170

Gast
Op dit moment enkel je eigen steden omdat het nu enkel over bandietenkampen gaat.
 

DeletedUser27369

Gast
Grepolis wordt uitgemolken. Dit soort updates zijn er alleen maar om de community "tevreden" te houden. Volgende wereld staat ook alweer klaar om weer lekker veel Ultrasupertroepenstartbonuspakketjes van slechts €100- te verkopen.
 

Dorremans

Mentor
Nou dat ze proberen geld te verdienen is geen enkel probleem voor mij. Het is alleen inderdaad jammer dat het telkens ten koste gaat van de kwaliteit van het spel.

Het spel is ook niet echt interessant meer, omdat alle werelden tegenwoordig zo klein zijn door de krimpende community.
 

DeletedUser27369

Gast
Misschien een leuk idee voor grepolis: loot boxes! Ik weet zeker dat de Grepolis developers creatief genoeg zijn om hier een leuk Grieks thema voor te bedenken!
 
Die kleinere community is de schuld van inno zelf, dit zou gemakkelijk kunnen voorkomen worden mochten ze shit zoals instabuy en eventen direct na de opening van een wereld weghalen. Alleen al door deze redenen kapt bijna de helft van de spelers in de 1ste paar weken, ongeacht ze noob, veteranen of terugkerende spelers zijn. Maar deze update is inderdaad erg nutteloos en ze moeten echt even gaan kijken om de huidige bugs (idd al die lag die er na al die jaren nog steeds is) te fixen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser16083

Gast
Deze update heeft totaal geen toegevoegde waarde in het spel.

Kom eens met meer info over het nwe eindspel, als leider zou ik me ally wel wat meer info willen geven over hoe en wat.
 

Dorremans

Mentor
Die kleinere community zou geen probleem zijn, mochten ze shit zoals instabuy en eventen direct na de opening van een wereld weghalen. Alleen al door deze redenen kapt bijna de helft van de spelers in de 1ste paar weken, ongeacht ze noob, veteranen of terugkerende spelers zijn. Maar deze update is inderdaad erg nutteloos en ze moeten echt even gaan kijken om de huidige bugs (idd al die lag die er na al die jaren nog steeds is) te fixen.

De kleine community heeft niets te maken met instabuy of met eventen, behalve dat het het gevolg van is. Dus ik begrijp je redenering niet waarom een kleine community geen probleem zou zijn. Werelden zijn leeg en er is vaak maar 1 alliantie die überhaupt kans maakt om te winnen, maximaal 2. Het eindspel spelen is niet interessant meer, de winnaar is meestal bij de start al bekent. Het nieuwe eindspel zal hier weinig verandering in brengen denk ik.

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom troepenbewegingsanimatie toegevoegd is. Want kom op, je denkt toch niet dat er spelers op de kaart gaan kijken om te kijken waar hun troepen naar toe gaan of hoe lang het nog duurt. Ze kunnen zich veel betere focussen op een aantal goede ideeën die in het ideeën forum staan i.p.v. deze onzin.
 
De kleine community heeft niets te maken met instabuy of met eventen, behalve dat het het gevolg van is. Dus ik begrijp je redenering niet waarom een kleine community geen probleem zou zijn. Werelden zijn leeg en er is vaak maar 1 alliantie die überhaupt kans maakt om te winnen, maximaal 2. Het eindspel spelen is niet interessant meer, de winnaar is meestal bij de start al bekent. Het nieuwe eindspel zal hier weinig verandering in brengen denk ik.
Ja dat bedoelde ik uiteindelijk, was een beetje verkeerd verwoord x)

En jup deze update is erg vreemd, shit zoals dit was populair op apps voor kindjes in 2012, maar nu, tja...
 

DeletedUser27802

Gast
Zoals al een paar hierboven gezegt hebben. Er kan beter eerst wat gedaan worden aan de lag en verversen voordat er nieuwe functies bij komen. Deze functie zal hoogstwaarschijnlijk de snelheid van grepo niet doen verhogen, eerder verslechteren. Steeds de verschillende lijnen moeten bijhouden/updaten.

Bovendien vindt ik deze functie ook geen succes zo. Voor enige aanvallen kijk je toch naar beveloverzicht, want aankomsttijd (volgorde) is toch wel het belangrijkst om te weten. Ook zal het met farmen een heel gedoe worden. Op een belegeringswereld heb ik toch continu wel gunstfarmpjes lopen (of zoveel mogelijk in ieder geval). Dit zal zeker geen verbetering zijn van het eilandoverzicht.
 
Bovenaan