• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.61

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Spelupdate 2.61


Beste spelers,

Op dinsdag 13 mei 2014 zal in de loop van de dag spelversie 2.61 geïnstalleerd worden.

Hieronder de gedetailleerde lijst met veranderingen:

Gamefeatures/wijzigingen:
  • Het gedrag van geluk is aangepast zodat dit minder invloed heeft in gevechten.
  • Heroische kracht heeft nu effect op alle mytische eenheden.

Bugfixes:
  • Er waren een aantal layout problemen in het alliantie uitnodigingstabblad op het moment dat er te veel uitnodigingen waren verstuurd.
  • Het selecteren van text in velden van de aanvalsplanner, zorgde ervoor dat het scherm verschoof.
  • De titel voor de award voor het recruteren van helden had een verkeerde benaming.
  • Als een stad onder belegering was, werd de belegeringsinformatie alleen getoond nadat het scherm werd vernieuwd.
  • Het was niet mogelijk om het profiel van een speler te openen op het moment dat een stad onder belegering was.
  • Het was mogelijk om een theatervoorstelling te geven op het moment dat het theater werd gesloopt.
  • Er was een glitch in het eilandopdracht detail scherm (het eenheid gedeelte)
  • Het was niet mogelijk om de bouwtijd gratis te halveren bij de opdracht "snellere stadsuitbreiding".
  • Als de bestuurder eindigt met meer dan 2 gebouwen in de bouwwachtrij, overlapten de afbeeldingen in de wachtrij.
  • Het klikken op een aantal gebouwen werkte niet altijd in het nieuwe stadsoverzicht.
  • Het heldenslot bij het derde culturele level werd niet bij een herstart niet vrijgegeven.
  • Het was niet niet mogelijk om te scrollen in het hulp menu van de aanvalsplanner.
  • Soms kregen spelers geen beloning wanneer ze beginnersopdrachten hadden voltooid.
  • Exclusieve helden informatie was niet vertaald op de helden kaarten.
  • Cultuurlevels welke via opdrachten waren behaald, werden niet geteld bij de award "brood en spelen"
  • Bij de beginnersopdracht om tot een alliantie toe te treden, was de informatiebox welke vertelde dat je niet aan de benodigdheden voldoet niet vertaald.

iOS:
  • Het volledig scherm overzicht werkte niet samen met aanraakschermen.


Tijdens het installeren van deze update kan er een tijdelijke downtime heersen, gelieve hier geen supportaanvraag voor in te dienen! Normaal gesproken duurt een update maximaal 2 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

Mooi toch?
 

DeletedUser21336

Gast
wat bedoel je met het gedrag van geluk is aangepast?
 

DeletedUser10470

Gast
wat bedoel je met het gedrag van geluk is aangepast?

Het is nu tussen de -30/+30, dat wordt aangepast.

Als de bestuurder eindigd met meer dan 2 gebouwn in de bouwwachtrij, overlapten de afbeeldingen in de wachtrij.

Typo ^^

Verder prima bugfixes!
 

DeletedUser19654

Gast
Yes! misschien dat ik dan niet om de 90% van mijn aanvallen met verschrikkelijk laag geluk zit :D
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
wat bedoel je met het gedrag van geluk is aangepast?
Voorheen werd als het ware een willekeurig getal tussen -30% en +30% gekozen als geluk, wat resulteerde in te vaak extreme percentages.

Hier is het volgende op bedacht:
  1. Bereken 2 willekeurige getallen tussen 0 en 30 (inclusief 0 en 30)
  2. Tel beide bij elkaar op en trek er 30 vanaf
  3. Gebruik de uitkomst als geluksfactor
 

DeletedUser21629

Gast
Dus dan word de kans kleiner dat je -30% of 30% geluk hebt? als ik het goed begrijp.
 

DeletedUser10470

Gast
Nu heb je een kans van 1/60e dat je +30 hebt, 1/60e dat je -30 hebt.

Hierna heb je een kans van 1/30e op één 0, 1/30 op een tweede nul. 30 * 30 = 900, dus een kans van 1/900e dat je -30/+30 hebt als ik het goed begrijp.
 

DeletedUser

Gast
Fijn dat jullie het fixen, vooral dit:

Cultuurlevels welke via opdrachten waren behaald, werden niet geteld bij de award "brood en spelen"

Thanks!!
 

DeletedUser11561

Gast
Heel fijn deze update. Ik noem mezelf vaak "Mister -30%" in mijn ally.
 

Gollum Returns

Manticore
Heel fijn deze update. Ik noem mezelf vaak "Mister -30%" in mijn ally.

Vooral zeker met een massale VS vloot op een bak biremen? Hahaha, bekend gevoel.

Prima update idd.
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif
 

DeletedUser22830

Gast
Nu heb je een kans van 1/60e dat je +30 hebt, 1/60e dat je -30 hebt.

Hierna heb je een kans van 1/30e op één 0, 1/30 op een tweede nul. 30 * 30 = 900, dus een kans van 1/900e dat je -30/+30 hebt als ik het goed begrijp.


Bedoel je niet eerst een kans van 1/61 omdat er ook nog een nul bij zit.
En ook een kans van 31 * 31 = 961
 

DeletedUser22839

Gast
ik ben 14 cultuurpunten verloren tijdens de update kan er iemand helpen
 

DeletedUser22135

Gast
Als dat niet echt is, zal de support er gauw genoeg achter komen.
Ja denk ik ook.
Maar over de update hij is prima vooral dat geluk. En als "Mister -30%"echt "Mister -30%" is zul je zien dat jij vaak die 1/60 kans hebt te pakken xD.
 

DeletedUser19654

Gast
Ik word nog steeds schijtziek van dat geluk...
Laat ik het zo zeggen:
Alle aanvallen geen geluk tot dorp leeg is en de aanvallen geluk blijken te hebben, maar dan heb je er dus totaal niks aan.
 
Bovenaan