• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.87

Armand0

Manticore
Ja irritant, als je handelaren bezet zijn staat er dat ze beschikbaar zijn, en als ze beschikbaar zijn dan krijg je wat gollum laat zien. Kan je dus ook niet meer klikken op een grondstoficoon om de vakjes te vullen. Gaat nergens over. Moet nu alles in gaan typen...

En het werkt afschuwelijk nu, dat ze dat systeem nog erger konden maken... De knop "aanbiedingen van eigen stad" vervangen ze dan door een waslijst van eigen steden en dan moet je de stad waar je in zit maar even opzoeken (werkt fijn hoor met 60 steden...), plus dat dat nog niet eens op alfabetische volgorde staat (maar voor zover ik kan zien volledig random).

Het handelen was al een tijdrovend proces, dat beter kon, waarvoor ook ideeën zijn gemaakt. Nu is het een afschuwelijk proces haha, wtf.
 

DeletedUser21956

Gast
Mag ik alsjeblieft de oude marktplaats weer terug??, dit is helemaal k...
 

DeletedUser22400

Gast
De lay out is veranderd in een soort flipperkast met allemaal nieuwe knopjes en kleurtjes die voor mij onnodig zijn,
maar de nieuwe filtertools waren nodig om goud weer uit het spel te filteren dus daar ben ik wel blij mee dat dat kan, het is alleen inderdaad geen schoonheid
 

DeletedUser

Gast
update van de markt?
ik handel de helft minder van wat ik normaal doe
eigenlijk is die filter het irritantst
ik vind het geen verbetering maar een ramp
 

DeletedUser

Gast
Werkt weer allemaal fantastisch....

da23c0360a.jpg


Kunnen die n00bs nu helemaal niets.

Als ze er geen verstand van hebben moeten ze er gewoon lekker vanaf blijven.
ja die balk spoort idd ook niet ,die filter mag ook uit zicht
wat een graf update zeg
 

DeletedUser19428

Gast
ja die balk spoort idd ook niet ,die filter mag ook uit zicht
wat een graf update zeg

het is gewoon een drama,het is elke keer weer raak.
Het zal mij benieuwen wanneer deze problemen weer worden opgelost als het net zo lang duurt als de bug van het Valentijnsevent dan duurt het nog wel even.

Ben echt benieuwd naar 1 van de volgende updates waarin de boerendorpen worden aangepast, inno kennende zal dit ook wel weer een drama zijn.
Maar ondertussen wel weer events maken waar niemand op zit te wachten, ze zien bij inno alleen maar eurotekens voor de ogen en aan de spelers wordt niet gedacht.
 

DeletedUser

Gast
het is gewoon een drama,het is elke keer weer raak.
Het zal mij benieuwen wanneer deze problemen weer worden opgelost als het net zo lang duurt als de bug van het Valentijnsevent dan duurt het nog wel even.

Ben echt benieuwd naar 1 van de volgende updates waarin de boerendorpen worden aangepast, inno kennende zal dit ook wel weer een drama zijn.
Maar ondertussen wel weer events maken waar niemand op zit te wachten, ze zien bij inno alleen maar eurotekens voor de ogen en aan de spelers wordt niet gedacht.

Klopt, maarja. Moeten ze zelf weten he. Wellicht zullen ze straks pas opmerken, wanneer hun klanten verdwijnen, dat ze foute dingen hebben gedaan. Maar dan is het te laat, met alle huidige ontwikkelingen denk ik er meer en meer aan om van Corinthe mijn laatste wereld te maken. En dat was helemaal het plan niet...
smiley_emoticons_drunk.gif
 
Hoor hier nagenoeg alleen kritiek, helaas.
Zelf vind ik het wel beter werken dan eerst, nu hoef ik niet steeds te berekenen hoeveel ik nog vrij te handelen heb op de markt.

Het is even anders denk dat wel, maar al met al denk ik dat het wel een vooruitgang is.

het feit dat je een te verhandelen aantal invult en dit gelijk in mindering op het te verhandelen aantal geeft was wennen.
Maar veranderingen bieden altijd weerstand en als men het hier niet mee eens is moeten jullie zelf maar gaan programmeren.

Beste stuurlui staan altijd aan wal.
Heb eens respect voor de personen die er tijd in steken om het zo goed mogelijk te doen.
Zo niet ga ergens anders dan lopen klagen/ zeveren.

Dit zal mij wel veel kritiek op leveren, maar somzithetmee en somszithettegen.
 

Gollum Returns

Manticore
Hoor hier nagenoeg alleen kritiek, helaas.
Zelf vind ik het wel beter werken dan eerst, nu hoef ik niet steeds te berekenen hoeveel ik nog vrij te handelen heb op de markt.

Het is even anders denk dat wel, maar al met al denk ik dat het wel een vooruitgang is.

het feit dat je een te verhandelen aantal invult en dit gelijk in mindering op het te verhandelen aantal geeft was wennen.
Maar veranderingen bieden altijd weerstand en als men het hier niet mee eens is moeten jullie zelf maar gaan programmeren.

Beste stuurlui staan altijd aan wal.
Heb eens respect voor de personen die er tijd in steken om het zo goed mogelijk te doen.
Zo niet ga ergens anders dan lopen klagen/ zeveren.

Dit zal mij wel veel kritiek op leveren, maar somzithetmee en somszithettegen.

Er waren een paar veranderingen die de markt al een stukje beter maakten. Zo kon je van stad naar stad gaan, en dan bleef het staan wat je in de voorgaande stad aanbood, ook als je onderling van tab wisselde naar aanbieden en eigen aanbiedingen bleven je getallen staan. Dit was extreem handig als je met stadsgroepen werkt en bijvoorbeeld alleen je VS steden langs loopt om steen tegen hout op de markt te gooien.

Je kan nu wel van stad naar stad, alleen niet meer van tab naar tab wisselen, anders moet je weer overnieuw invullen. Oftewel, het is weer wat omslachtiger geworden. Oke, het is nu fijn om te zien vanuit welke stad je iets aanbied en hoe lang de vaartijd is. Maar goed, om elke keer 1 ding goed te doen, om het vervolgens weer te verkrachten is niet erg handig van inno.

Daarnaast klopt deze balk nog steeds niet.
39a338e608.jpg


Ik heb een capaciteit van 6,5k en als ik 4k aanbied schiet ie toch naar 0, heel vreemd maar het is toch zo.

Oftewel, ze brengen iets op de markt wat niet bugvrij is.

Ik werkte liever met kleinere aantallen. Meestal zette ik 3*2k steen op de markt, en dan kon ik snel mijn overige steden langslopen om kleine aantallen te accepteren. Dat snel accepteren is er ook niet meer bij, je krijgt nu elke keer een extra scherm.

Oftewel, het gaat me nu veel meer tijd kosten om te handelen. Wellicht denken die rukkers in Hamburg dat het beter is, maar misschien moeten ze eens met een groot account gaan spelen. (300+) dan weten ze ook hoe dat is, en dan zien ze hopelijk in dat het veel en veel beter kan.

En over die beste stuurlui die aan wal staan, we hebben een ideeën forum, en daar zijn echt al 10 tallen optie`s aangedragen afgelopen 5 jaar en daar zaten echt wel betere voorstellen tussen dan het huidige concept. Maar ze zijn volgens mij allemaal zo arrogant daar dat ze niet naar de spelers willen luisteren maar zelf lopen aan te prutsen. Oftewel, het wordt tijd dat die lui eens van hun gouden wolkjes afkomen en eens gaan kijken hoe het spel echt beter en makkelijker kan worden.
 

DeletedUser23852

Gast
Wanneer gaat dit event plaats vinden en kun je daar al reeds een tipje van de sluier geven?

Bij voorbaat dank!
 
Als je die capaciteitsbalk hebt en je vult 4000 je handelt dan springt hij inderdaad terug naar 0 dit omdat hij gelijk de volgende handeling van 4000 mee neemt(afboekt, ondanks dat dit nog niet is gedaan). Na de eerste keer 4000 plaatsen kan je gewoon erna 2,5k plaatsen. dus totaal 6,5K.

kan me voorstellen dat dat misschien lastig is. het zou inderdaad beter zijn dat het bij het 2de aanbod dan automatisch naar 2,5K springt.

tussen de verschillende stedengroepen kan ik wel wisselen.

Maar dit is hoe ik het zie.
 

Armand0

Manticore
als je een aanbod aanneemt komt er nu ook een pop-upje, vind dat ook nogal zwaar irritant. Is alleen maar tijdrovender geworden.

Ze moeten gewoon een simpel systeem maken, ipv een "mooi" fancy systeem met knoppen, schermen, kleurtjes en trekdingen.

En dat idee is ook gewoon voorgedragen, meerdere keren, zo moeilijk is het niet.
 

Gollum Returns

Manticore
Als je die capaciteitsbalk hebt en je vult 4000 je handelt dan springt hij inderdaad terug naar 0 dit omdat hij gelijk de volgende handeling van 4000 mee neemt(afboekt, ondanks dat dit nog niet is gedaan). Na de eerste keer 4000 plaatsen kan je gewoon erna 2,5k plaatsen. dus totaal 6,5K.

kan me voorstellen dat dat misschien lastig is. het zou inderdaad beter zijn dat het bij het 2de aanbod dan automatisch naar 2,5K springt.

tussen de verschillende stedengroepen kan ik wel wisselen.

Maar dit is hoe ik het zie.

Ik heb het helemaal niet over stadsgroepen, ik heb het gewoon over het simpele dingetje van tabje "aanbod doen" naar tabje "eigen aanbiedingen. Ga je daarna terug naar aanbod doen, zijn je oude gegevens weg en moet je dus overnieuw in gaan vullen. Oftewel omslachtig. Nu moet ik als ik snel wil werken 2x door een stadsgroep, eerste keer om alles aan te bieden, en de 2de keer om alles te accepteren in mijn steden. Voorheen kon ik dit in 1x doen.

Dat is leuk met 30 steden, maar ik zit met 300+ steden. Heb alleen al 70+ VS steden, dus dat is heel wat keren op pijltje naar rechts of links drukken.

En wat je zegt, ja maar hij rekent dan weer 4k van je capaciteit af, dat klopt niet, dan zou er -1500 moeten staan. Voorheen kon je duidelijker zien hoeveel je al op de markt had aangeboden. Dat is nu niet duidelijker geworden zullen we maar zeggen.

Daarom zeg ik ook, ze zijn de laatste tijd erg op dreef om de boel te verprutsen. Maar het wordt er voor mij niet duidelijker op. Het wordt steeds tijdrovender en complexer. Ze moeten die developers eens een maand of 6 met een groot account laten spelen zoals de meeste top spelers spelen. Denk dat ze snel genoeg dingen tegenkomen waarbij ze zeggen, goh ja dat hadden we niet zo bedoeld, of goh dat hadden we nog niet gezien.

En dan zullen dingen echt stukken beter worden denk ik, als ze daarbij ook nog eens een beetje met een half oog naar de ideeën kijken denk ik dat er veel dingen kunnen veranderen waarbij iedereen zegt, goh dat speelt lekker.
 

DeletedUser

Gast
Dat is net het grote probleem, Inno en het overgrote deel van alle AF gebruikers kennen Grepolis tot pakweg 30 steden. En dat is volgens mij nog sterk overdreven, maar wat ze niet kennen is hoe Grepolis is als je 200 of zelfs 300 steden hebt. Bestuurder is al super geweldig, maar er zijn nog tal van andere zaken die gewoon zo veel tijd in beslag nemen. Ik vraag niet om nieuwe facetten in het spel te steken die enkel voor de grote spelers van nut zijn, maar houd er AUB rekening mee dat die spelers er wel zijn. En denk daar dus ook bij na als jullie een nieuw spelonderdeel ontwikkelen.
smiley_emoticons_oh-no2.gif
 

DeletedUser22668

Gast
Ik had een ideetje aangevraagt om de marktplaats te verbeteren, niet om het te vern****n...
 

Gollum Returns

Manticore
- Komt er ook nog een inhoudelijke reactie van Team NL?
- Of weten ze het zelf ook niet meer?
- Is dit systeem überhaupt getest op de bèta wereld?
- Is er een manier dat we in contact kunnen komen met zo`n n00b in duitsland om uit te leggen dat dit systeem echt geen verbetering is.
- ....
- ....

Vragen, en zo weinig antwoorden.
 

DeletedUser

Gast
- Is dit systeem überhaupt getest op de bèta wereld?
- Is er een manier dat we in contact kunnen komen met zo`n n00b in duitsland om uit te leggen dat dit systeem echt geen verbetering is.

Dit is niet getest op de BETA wereld, en ja er is een manier om met zo'n noob in contact te komen.
Meer bepaald via Devblog, hier vind je tevens ook alle informatie over alle mogelijke updates en veranderingen
smiley_emoticons_afraid.gif
 

Armand0

Manticore
Geloof dat Team NL dit soort meuk wel terugkoppelt meestal, maar er soms een beetje alleen voorstaat, als andere communities de 'problemen' niet erkennen dan doet inno er ook niets aan. Maar weet niet, heb verder niet op het engelse forum ofzo naar deze spelupdate gezocht ;)

Ik hoop eigenlijk dat dio-tools o.i.d. met een aanpassing kan komen, net als ze met het stadsoverzicht deden. Of dat een ander script (potusek, toolsammlung) de "oude" markt terug kan geven, en misschien zelfs verbeteren. Maar misschien is die hoop tevergeefs.
 

Gollum Returns

Manticore
Dit is niet getest op de BETA wereld, en ja er is een manier om met zo'n noob in contact te komen.
Meer bepaald via Devblog, hier vind je tevens ook alle informatie over alle mogelijke updates en veranderingen
smiley_emoticons_afraid.gif

Ja, die devblog, heb 1x eerder er iets op proberen te posten, maar schijnbaar zijn ze het niet gewend om afgezeken te worden. Lees wel dat ze al feedback hebben ontvangen en dat ze mogelijk gaan aanpassen.

Laat ik dan even paar voorstellen doen.

- Snel accepteren van grondstoffen zonder verplicht pop-up scherm, dit maakt het handelen met kleinere aantallen makkelijker.
- De capaciteiten balk weer terug naar het oude graag, dit is helemaal ruk namelijk. (was die vent stoned ofzo?)
- En opgegeven aantallen blijven bewaard als je tussen de verschillende tabs van de markt schakelt, dit maakt het makkelijker om een ronde door je steden te lopen zonder dat je elke keer opnieuw moet aangeven hoeveel je op de markt wilt zetten. Dat was namelijk ook eerst, dus volgens mij moet dat technisch gewoon mogelijk zijn.


Ik denk dat we hiermee redelijk ver komen.

Geloof dat Team NL dit soort meuk wel terugkoppelt meestal, maar er soms een beetje alleen voorstaat, als andere communities de 'problemen' niet erkennen dan doet inno er ook niets aan. Maar weet niet, heb verder niet op het engelse forum ofzo naar deze spelupdate gezocht ;)

Ik hoop eigenlijk dat dio-tools o.i.d. met een aanpassing kan komen, net als ze met het stadsoverzicht deden. Of dat een ander script (potusek, toolsammlung) de "oude" markt terug kan geven, en misschien zelfs verbeteren. Maar misschien is die hoop tevergeefs.

Jups, maar zo weinig reactie`s altijd vanuit TEAM NL, meestal krijg je weer zo`n standaard geplakt berichtje van kroenuh met dat alles opgenomen wordt. Volgens mij is NL nog steeds een beetje een test wereld voor Innogames omdat ze vanuit ons veel feedback krijgen, dan is het ook wel fijn als we een actieve community manager hebben.

Dio zal sowieso wel weer met een update moeten komen aangezien het mooie percentage knopje niet meer werkt. Maar denk niet dat ze een heel nieuw markt overzicht kunnen maken, ook het oude stadsoverzicht is uiteindelijk verdwenen omdat de developers het niet meer wilden hebben.
 
Bovenaan