• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Spelupdate 2.97

Kroenuh

Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.97

Beste spelers,

Spelversie 2.97 zal op dinsdag 6 oktober 2015 geïnstalleerd worden.

Hieronder een gedetailleerde lijst met veranderingen:

Omschrijving

In deze update hebben wij een aantal kleine dingen aangepast aan de Agora, is er een nieuwe filter toegevoegd voor de marktplaats en zijn er weer wat bugs opgelost.

Verbeteringen

• Een aantal verbeteringen aan het 'aanbod doen' tabblad van de marktplaats:
    > Weergave van de verhouding aangepast (community suggestie);
    > Nieuwe filter: Alles, behalve vijanden;
    > Verwoording van aanbod aangepast naar 'je betaalt' en 'je krijgt', voor consistentie.​
  • Verbeteringen aan het Agora scherm:
    > De lengte van de knoppen komen nu overeen met het informatiekader;
    > Het woord 'goud' is aangepast naar het icoontje van de eenheid goud;
    > Het woord 'gevechtspunten' (GP) is aangepast naar het icoontje voor gevechtspunten.​
Bugfixes

• Soms werd het kolonisatieschip niet weergeven in een rapport van een opstand;
  • Maximale levertijd in de marktplaats werkte niet;
  • Acties in het 'aanbod doen' tabblad van de marktplaats gingen verloren wanneer je van tabblad wisselde;
  • Handel arriveerde niet altijd twee keer zo snel wanneer de kapitein was ingeschakeld;
Vlak voor aanvang van de update zul je een melding ontvangen ter kennisname.

Tijdens de update zal het spel voor iedere speler worden bevroren. Zodra de update is voltooid verschijnt er een knop om de pagina te vernieuwen. Nadat je hier op hebt geklikt kun je weer verder spelen. Normaal gesproken duurt een update maximaal 2 minuten.

Discussiëren over deze update kan hier!

Veel plezier verder met Grepolis!
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Toch weer een aantal mooie, kleine verbeteringen.

DeletedUser

Gast
Geweldige bugfixes, jammer dat zoveel ernstigere bugs niet opgelost worden.

DeletedUser16330

Gast
spel update

Geweldige bugfixes, jammer dat zoveel ernstigere bugs niet opgelost worden.

ik zou graag aandacht willen vragen voor de volgende situaties:

1 in de senaat zijn de velden "max bouwlevel bereikt" en "niet mogelijk" alle 2 grijs van kleur. graag max bouwlevel groen maken voor een beter overzicht

2 in agora vul ik vaak mijn grondstoffen aan met spreuken (geschenk oceaan, bruiloft, rijkdommen onderwereld) wanneer ik daardoor voldoende grondstoffen heb bereikt om bv een stadsfeest te vieren, word dit niet direct door een blauwe balk aangegeven.

met vriendelijk groet Nonkel-F

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
ik zou graag aandacht willen vragen voor de volgende situaties:

1 in de senaat zijn de velden "max bouwlevel bereikt" en "niet mogelijk" alle 2 grijs van kleur. graag max bouwlevel groen maken voor een beter overzicht

2 in agora vul ik vaak mijn grondstoffen aan met spreuken (geschenk oceaan, bruiloft, rijkdommen onderwereld) wanneer ik daardoor voldoende grondstoffen heb bereikt om bv een stadsfeest te vieren, word dit niet direct door een blauwe balk aangegeven.

met vriendelijk groet Nonkel-F

Beste,

Als je dit graag wil laten veranderen, start dan hier een idee voor. Dit kan in het forumdeel ideeën & suggesties.

Verder bespreken we hier alleen de huidige verandering die relevant zijn tijdens deze spelupdate.

Met vriendelijke groet,
Arsenal

Plaats het maar hier, verwacht dat de "update" c.q. werkzaamheden van vandaag te maken hebben met de uitgevoerde update.

Sinds de "werkzaamheden" vandaag is op Agora geen GP meer zichtbaar. Dit is in mijn ogen een erg waardeloze wijziging omdat je nu gedwongen bent de Bestuurder aan te zetten wil je kunnen zien hoeveel GP er nog omgezet kan worden door middel van zegetochten.

Kroenuh

Community Manager
Grepolis Team
...
Sinds de "werkzaamheden" vandaag is op Agora geen GP meer zichtbaar. Dit is in mijn ogen een erg waardeloze wijziging omdat je nu gedwongen bent de Bestuurder aan te zetten wil je kunnen zien hoeveel GP er nog omgezet kan worden door middel van zegetochten.
Als het goed is krijg je in plaats van het woord 'gevechtspunten' (GP) nu hetzelfde icoontje als in de rechterbalk, niet boven je eenheden te zien. De rest van het inzicht zou hetzelfde moeten zijn.

Zou je eens je ingame cache (onder instellingen) willen legen en als het dan nog niet voor je werkt, een screenshot willen plaatsen?

Cache voor de 4e keer vandaag geleegd, refresh gedaan en dit is wat ik ingame zie.

Duidelijk zichtbaar geen GP, wat je hebt verdiend en wat je daadwerkelijk omgezet hebt in CP

Agora_zpswd6bdbpw.jpg

Dit zie ik staan boven mijn eenheden, kan daar dus niet zien wat het verschil is tussen al omgezet in CP en wat nog te goed om zegetochten voor te houden.

gevechtspunten_zpsoql13wup.jpg

Kroenuh

Community Manager
Grepolis Team
Je hebt op dit moment genoeg GP, dus kunt nu op de knop drukken. Mocht je niet genoeg hebben, staat dat in het rood weergeven en zal de knop grijs en niet klikbaar worden.

Ik begrijp echter wel je punt dat je het niet in elke situatie kunt inzien.

Dat ik genoeg GP heb weet ik, maar dat de wijziging een duidelijke verslechtering is wil ik hiermee kenbaar maken.

Heb bestuurder aanstaan maar vind het van de zotte dat je dus niet meer simpel kunt zien wat het verschil is. Daarnaast moet ik nu naar een externe site om te kunnen zien wat een laatste aanval aan GP opgeleverd heeft mocht dat niet op het rapport vermeld staan.

Naar een externe site werkt alleen als je dus geen verdere aanvallen binnen een bepaalde tijd gedaan of ontvangen hebt.

DeletedUser22159

Gast
Helemaal eens met Bullspirit Dancer ik kan niet zien hoeveel GP ik nog nodig heb voor een nieuwe zegetocht?

DeletedUser

Gast
Dit is echt veruit de slechtste update die ik ooit gekend heb op Grepolis...
smiley_emoticons_thumbs-down_new.gif

DeletedUser22159

Gast
Dankje! Je kunt het wel nog zien met bestuur maar dit lijkt me niet echt fair..

DeletedUser25516

Gast
Ligt het aan mij of wil een voltooid gebouw maar niet van de wachtrij af op Pella?

DeletedUser14690

Gast
Plaats het maar hier, verwacht dat de "update" c.q. werkzaamheden van vandaag te maken hebben met de uitgevoerde update.

Dat de agora maar rap terug wordt zoals voordien. Zo is het echt zever.
Ik snap zelfs niet waarom dat jullie eraan dachten dit te verwijderen.

Kwestie van geldklopperij?

DeletedUser25954

Gast
Dat de agora maar rap terug wordt zoals voordien. Zo is het echt zever.
Ik snap zelfs niet waarom dat jullie eraan dachten dit te verwijderen.

Kwestie van geldklopperij?

Ja inderdaad, daar lijkt het wel op.
Ik kan me geen andere reden inbeelden.

Dus: tegen wanneer zal deze agora terug als voordien zijn?

Bovenaan