• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelversie 2.123

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.123


Beste spelers,

Op dinsdag 18 oktober 2016 zullen we spelversie 2.123 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Summary

Vanaf nu kun je donaties aan een wereldwonder door je alliantieleden in de gaten houden. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat er geen misbruik meer gemaakt kan worden van 'alliantie hoppen' puur en alleen om te doneren aan een wereldwonder. Natuurlijk hebben we ook weer een aantal problemen verholpen.

Nieuwe spelonderdelen

  • Donatieoverzicht aan wereldwonderen van alle alliantieleden toegevoegd.
    • Wanneer je op een van je wereldwonderen klikt, kun je nu een lijst openen die weergeeft hoeveel elk lid heeft gedoneerd.
    • Momenteel is dat alleen zichtbaar voor alliantieleiding, maar er komt een nieuw alliantierecht aan die inzage mogelijk maakt.
Veranderingen en verbeteringen

  • Vanaf nu kun je pas 72-uur nadat je lid bent geworden van een alliantie doneren aan een wereldwonder.
Bugfixes

  • Soms overlapte boerendorpen mogelijke stichtplekken op het eilandoverzicht;
  • De titel van het kleur markeerscherm werd soms niet goed weergeven;
  • De tooltip voor steenhagel in rapporten werd niet in Grepolis-stijl weergeven;
  • Het uitnodigingsscherm wordt nu correct vernieuwd nadat een uitnodiging is geaccepteerd.

gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Grote veranderingen.. dat wordt wennen!
 

DeletedUser22289

Gast
Super toevoeging!

E: versnellen kan dat ook pas na 72 uur of geldt dit alleen voor de gs storten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Een wing hebben, heeft nu dus echt 0,0 nut meer....
Ally hoppen was juist een belangrijk onderdeel voor de WW's
smiley_emoticons_neutral_new.gif


Verder vind ik het wel goed dat je straks kunt zien wie er actief storten.
 

DeletedUser27438

Gast
In mijne ogen een goeie update m.b.t. de WW's.

Echter is er vanuit innogames al een hele tijd sprake van een nieuw eindspel. Ik neem aan dat hier dus niets meer van in huis gaat komen, aangezien ze plots wijzigingen gaan doorvoeren voor het huidige eindspel? Lijkt me een beetje verspilling van tijd en moeite om nu nog te werken aan een systeem dat je op termijn wil vervangen.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Super toevoeging!

E: versnellen kan dat ook pas na 72 uur of geldt dit alleen voor de gs storten?
Geldt inderdaad voor zowel storten als ook versnellen.

In mijne ogen een goeie update m.b.t. de WW's.

Echter is er vanuit innogames al een hele tijd sprake van een nieuw eindspel. Ik neem aan dat hier dus niets meer van in huis gaat komen, aangezien ze plots wijzigingen gaan doorvoeren voor het huidige eindspel? Lijkt me een beetje verspilling van tijd en moeite om nu nog te werken aan een systeem dat je op termijn wil vervangen.
Dat klopt. Het is tijd om realistisch te zijn/worden en problemen gewoon te gaan oplossen. Het oplossen van de WW problemen werd al jaren geroepen en aanvankelijk werd er ook al tijden lang gesproken over een volledig nieuw eindspel, maar beide kwam maar niet van de grond. We hebben nu dus gezegd: we gaan de belangrijkste problemen aan het huidig systeem op een laagdrempelige manier oplossen en in kleine stapjes doorvoeren. De volgende updates kunnen jullie dus nog meer aanpassingen verwachten. Eindelijk actie en aanpassingen. Niet voor alles en iedereen de meest optimale, dat weet ik, maar laten we ze omarmen!
 

DeletedUser27183

Gast
Hiervoor geld het zelfde als die war packeds iedereen wil van die rot dingen af en wat doet inno? Die gaat er gewoon mee verder terwijl ons echt een nieuw eindspel was beloofd na 3 jaar nog totaal niks!!!

Ze weten alleen het spel nog meer te verkrachten.

Wat is de volgende stap een belonging van gouden scherpies voor de grootste donateurs van de ww?

Kom op mensen dit is niet wat de spelers willen.
en dan moeten we deze updates gaan omarmen???
Kroenuh je bent ver gezonken.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Hoppen heeft niks te maken met "misbruik".
Het is gewoon een slimme oplossing voor het feit dat er een ledenlimiet is...
Als je een grote ally hebt met 60 ACTIEVE EN BETROKKEN leden en het allylimiet is 40 (dan zitten er dus 20 in een wing), dan hebben die andere 20 spelers in de wing maar gewoon pech?
Die andere 20 kunnen toch ook gewoon actief storten in het WW...
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser27183

Gast
het hoppen kan nu worden omzeilt door gewoon de gs naar de ww eilanden te sturen
lol
los je daarmee het probleem op?
kom op zeg
 

DeletedUser27438

Gast
Dat klopt. Het is tijd om realistisch te zijn/worden en problemen gewoon te gaan oplossen. Het oplossen van de WW problemen werd al jaren geroepen en aanvankelijk werd er ook al tijden lang gesproken over een volledig nieuw eindspel, maar beide kwam maar niet van de grond. We hebben nu dus gezegd: we gaan de belangrijkste problemen aan het huidig systeem op een laagdrempelige manier oplossen en in kleine stapjes doorvoeren. De volgende updates kunnen jullie dus nog meer aanpassingen verwachten. Eindelijk actie en aanpassingen. Niet voor alles en iedereen de meest optimale, dat weet ik, maar laten we ze omarmen!

Ok, bedankt voor de duidelijkheid, nu weten we tenminste waar we staan op dit vlak.

Ben nooit voorstander geweest de WW's, integendeel zelfs, dus ben redelijk sceptisch over de aanpak, maar ben tevens ook benieuwd naar hoe het gaat uitdraaien.

Ik hoop maar dat ze in dit opzicht niet de premium-toer opgaan en dat ze er op z'n minst hun tijd en moeite in steken.
 

DeletedUser27183

Gast
ze bedoelen die 72 uur
ik ben niet onnozel

anders kon je gelijk in de wonderen storten maar dit kun en kan je ook omzeilen door de gs naar de eilandbewoners te sturen zodat die het doorsluizen naar de ww
dus veel los je er niet mee op. door het hoppen onmogelijk te maken
 

Armand0

Manticore
Hoppen is wel laagdrempeliger dan GS naar eilandbewoners moeten sturen die het vervolgens weer (goed) moeten doorsluizen.

Daar gaat 100% heel veel GS bij verloren namelijk, wat bij simpelweg hoppen en direct GS naar het WW sturen niet zou gebeuren.
 

DeletedUser27102

Gast
Hoppen heeft niks te maken met "misbruik".
Het is gewoon een slimme oplossing voor het feit dat er een ledenlimiet is...
Als je een grote ally hebt met 60 ACTIEVE EN BETROKKEN leden en het allylimiet is 40 (dan zitten er dus 20 in een wing), dan hebben die andere 20 spelers in de wing maar gewoon pech?
Die andere 20 kunnen toch ook gewoon actief storten in het WW...

Dan moet je maar als leiding beslissen op werelden te spelen met een grote alliantie-limiet.
Deze update versterkt dus ook het verschil van wereld tot wereld op het vlak van alliantie-limiet. Nu moet je (als je de WW's in je achterhoofd houdt) kijken of je de WW's wilt bouwen op een wereld met een kleine, sterke compacte groep. Of op een andere wereld, waar je met een grote alliantie à volonté grondstoffen doneert.


Deze update heeft dus ook wat meer betekenis gebracht aan het alliantie-limiet, wat voordien niet zo was en werd opgelost door wings.

Ik vind dit zeker een goeie update, maar ben ook wel al een hele tijd benieuwd naar een nieuw eindspel wat mss niet zal komen.
 

DeletedUser27102

Gast
Excuses voor de dubbelpost
ik ben niet onnozel

anders kon je gelijk in de wonderen storten maar dit kun en kan je ook omzeilen door de gs naar de eilandbewoners te sturen zodat die het doorsluizen naar de ww
dus veel los je er niet mee op. door het hoppen onmogelijk te maken

Ze hebben het moeilijker gemaakt door deze update. Dat is ook al iets, je kan het omzeilen, maar nu is er veel meer moeite nodig. En zoals -xxx- zonet zei, er zullen veel grondstoffen verloren gaan.
 

DeletedUser27183

Gast
ik zou liever zien dat ze iets deden aan de bug in de ww op de eilanden waar je ww kan bouwen waar maar 1 of steden op liggen in oc verwegistan.
Maar daar word tot nu toe niks aan gedaan.

en een nieuw eindspel kan je vergeten ze doen daar totaal niks mee waarom zouden ze anders moeite steken in het verbeteren van de wereldwonderen?
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
De 1 stad ww-eilanden bug gaat ook aan gewerkt worden, evenals de mogelijkheid om met de vakantiemodus je ww-eiland enorm lang onverslaanbaar te maken. ;)
 
Bovenaan