• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Spelversie 2.126

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.126


Beste spelers,

Op dinsdag 29 november 2016 zullen we spelversie 2.126 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

We hebben weer een verbetering aan het wereld wonderen tijdperk voor jullie. Daarnaast nog wat andere verbeteringen en natuurlijk weer wat bugs opgelost.

Veranderingen en verbeteringen

  • Verkregen gevechtspunten worden nu duidelijk in alle rapporten vermeld, dus bij gewonnen, verloren en gedeelde rapporten. uitgesteld naar 2.127
  • Wereld wonder eilanden met slechts één stad is verleden tijd.
    • Wanneer de bouw van een wereld wonder wordt gestart op een eiland met minder dan 20 beschikbare stadsplekken, zullen alle resterende plekken beschikbaar worden om te stichten.
    • Spelers die herstarten zullen niet langer op een wereld wonder eiland geplaatst worden.
  • De mobiele webversie van Grepolis zal op 31 december a.s. afgesloten worden. In plaats daarvan verwijzen we door naar de Grepolis App of de browserversie.
Opgeloste problemen

  • Bouwweergave van het badhuis overlapte de academie op level 30.
  • Winnaars van een wereld kregen niet altijd de 50 extra gunstopslag.
  • Alliantierechten scherm weergaf soms een scrolbalk die de lay-out brak.
  • Rapporttitels van eilandopdrachten weergaven niet altijd de juiste ondernomen actie.
  • Naam van een spookstad was niet klikbaar in een rapport.
  • Sommige boerendorpen overlapte elkaar.
  • Een bandietenkamp overlapte een boerendorp.

gpcl-line.png

We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Wat vinden jullie van deze aanpassingen?
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Dat je vanaf nu altijd gp kan zien vind ik super!
Dat WW gedeelte vind ik inderdaad wel jammer, maar Innogames luistert toch niet naar de community dus discussiëren heeft ook geen nut....
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Zeer spijtig van dat WW deel....
Dat je vanaf nu altijd gp kan zien vind ik super!
Dat WW gedeelte vind ik inderdaad wel jammer, maar Innogames luistert toch niet naar de community dus discussiëren heeft ook geen nut....
Dus jullie vinden die 1 stad eilanden met wereldwonderen erop, waar de hele alliantie zijn troepen in dumpt en zo dus onverslaanbaar is, leuk en eerlijk?
Dat zou ik juist jammer vinden, want daar zijn vele werelden en spelers door om zeep geholpen...
 

DeletedUser20469

Gast
als je ww start op eiland met 1 stad komen er stichtplaatsen, als ww weg is bljven die stichtplaatsen dan?
 

Lemmod

Hopliet
Dus jullie vinden die 1 stad eilanden met wereldwonderen erop, waar de hele alliantie zijn troepen in dumpt en zo dus onverslaanbaar is, leuk en eerlijk?
Dat zou ik juist jammer vinden, want daar zijn vele werelden en spelers door om zeep geholpen...
Had dat dan gedaan voor nieuwe werelden (werelden waar het WW tijdperk nog niet is begonnen), aangezien er jaren door innogames is geroepen dat dit iets is wat niet op te lossen is. En nu kan het in eens wel
smiley_emoticons_irre4.gif
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
als je ww start op eiland met 1 stad komen er stichtplaatsen, als ww weg is bljven die stichtplaatsen dan?
Ja. Eens de stichtplekken geactiveerd zijn, blijven ze.

Had dat dan gedaan voor nieuwe werelden (werelden waar het WW tijdperk nog niet is begonnen), aangezien er jaren door innogames is geroepen dat dit iets is wat niet op te lossen is. En nu kan het in eens wel
smiley_emoticons_irre4.gif
Wat betreft dat laatste ben ik met je eens. Maar beter laat dan nooit, toch?
 

Lemmod

Hopliet
...
Wat betreft dat laatste ben ik met je eens. Maar beter laat dan nooit, toch?
Voor wat betreft de bestaande werelden met WW blijf ik er bij dan nooit. Doe het dan voor de werelden waar de WW nog moeten starten, die hebben daar geen last van. Werelden waar de WW al bezig zijn, zijn hierdoor ineens diverse allies de pineut.
 

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Dus jullie vinden die 1 stad eilanden met wereldwonderen erop, waar de hele alliantie zijn troepen in dumpt en zo dus onverslaanbaar is, leuk en eerlijk?
Dat zou ik juist jammer vinden, want daar zijn vele werelden en spelers door om zeep geholpen...

Ik vind vooral de vorige "aanpassingen" aan de WW's verschrikkelijk, maar deze is ook niet geweldig nee.
Het is gewoon een taktiek die in mijn opzicht erg slim is en waar weinig mis mee is.
Het is nog steeds goed mogelijk om dit soort WW's over te nemen.
 

DeletedUser23442

Gast
Mja, imo is het gewoon op een laffe manier misbruik/gebruik maken van een fout in het spel.

Er is niets 'slims' aan, zeker niet als de manier om een WW te slopen vervolgens blijven resetten is.

Dus ik ben eigenlijk heel blij dat dit eindelijk wordt veranderd zodat de WW strijd weer wat eerlijker is en iedereen gewoon een heel eiland moet verdedigen.
 

Lemmod

Hopliet
Mja, imo is het gewoon op een laffe manier misbruik/gebruik maken van een fout in het spel.

Er is niets 'slims' aan, zeker niet als de manier om een WW te slopen vervolgens blijven resetten is.

Dus ik ben eigenlijk heel blij dat dit eindelijk wordt veranderd zodat de WW strijd weer wat eerlijker is en iedereen gewoon een heel eiland moet verdedigen.
Dan hadden ze dit al veel eerder moeten oplossen en niet nu ineens nadat ze jarenlang hebben lopen zeggen dat dat niet mogelijk was omdat dat veel te ingewikkeld was. Dat ze het opgelost hebben vind ik prima maar zoals gebruikelijk hebben de laatste updates steeds tot gevolg dat bestaande werelden (waar al WW's gestart zijn) weer eens de pineut zijn.
 

DeletedUser22289

Gast
Dus jullie vinden die 1 stad eilanden met wereldwonderen erop, waar de hele alliantie zijn troepen in dumpt en zo dus onverslaanbaar is, leuk en eerlijk?
Dat zou ik juist jammer vinden, want daar zijn vele werelden en spelers door om zeep geholpen...

Eerlijk zeg ik niet, slim bedacht dat zeg ik! Grepolis is niet alleen het verdedigen en aanvallen van steden of wereldwonderen en zit ook tactiek achter, dit is een van de zoveel slimme plannen om te doen. Je kan het als eerlijker zien maar zijn drie allianties die samenwerken en waarvan er 1 voor de WW's gaat eerlijk? 130 man tegen 50 is dat eerlijk? in een WW strijd al zeker niet.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind vooral de vorige "aanpassingen" aan de WW's verschrikkelijk, maar deze is ook niet geweldig nee.
Het is gewoon een taktiek die in mijn opzicht erg slim is en waar weinig mis mee is.
Het is nog steeds goed mogelijk om dit soort WW's over te nemen.

Het is niet slim, eerder onsportief en laf. Een ideale manier voor de mindere goden om misbruik te maken van het systeem en totaal onverdiend een rol van betekenis te kunnen spelen in de ww strijd.

Eerlijk zeg ik niet, slim bedacht dat zeg ik! Grepolis is niet alleen het verdedigen en aanvallen van steden of wereldwonderen en zit ook tactiek achter, dit is een van de zoveel slimme plannen om te doen. Je kan het als eerlijker zien maar zijn drie allianties die samenwerken en waarvan er 1 voor de WW's gaat eerlijk? 130 man tegen 50 is dat eerlijk? in een WW strijd al zeker niet.
Het is niet slim, het is achterlijk eenvoudig om zo'n ww te slopen, het is hoogstens voor beide partijen frustrerend. Je tweede punt staat hier overigens compleet los van. Fenomeen dat jij beschrijft heet namelijk diplomatie, daar kan jouw ally ook aan meedoen.
 

DeletedUser25635

Gast
1 stad op een ww eiland is helaas door een (bug) in het spel mogelijk. Dat dit verholpen wordt is goed en geeft alleen maar meer duidelijkheid.
Wel ben ik van mening dat regels veranderen alleen acceptabel is als dit geen invloed heeft op de lopende ww of uberhaupt wereld.
Wel of geen bug waar gebruikt van wordt gemaakt, je bouwt iets op in maanden met je alliantie.
Als hier zo zwart/ wit eea gaat veranderen wat direct gevolgen heeft voor een wereld is dat niet goed.

We kunnen met alle nieuwe regels rekening houden met de lopende wereld dus ook met 1 stad op ww een eiland.
Kan toch van toepassing zijn op de nieuwe werelden??
Gaan we nu praten over het wel/niet eerlijk zijn van 1 stad op een ww eiland??
Is het eerlijk om de ene persoon 4x scherpzinnigheid te geven en andere niet??
Is het eerlijk om mensen die structureel veel goud gebruiken amper een aanbieding te doen, en spelers die minder actief zijn vaak een goud aanbieding te doen??
Dat zijn de facetten van het spel en ik deal ermee, maar geeft wel frustratie.
Is het eerlijk dat leden op een ww eiland die in vm gewoon aangevallen mogen worden??
dat er een regel komt omdat er misbruik van wordt gemaakt is terecht.
Ik werk 49 weken per jaar en ben altijd online.
Als ik een heel jaar bouw aan een cluster zodat we er goed voor staan kan ik niet 3 weken per jaar in vm?? bullshit.
Ik zal je zeggen dat ik die 3 weken niet eens in vm ben maar er worden ons keer op keer regels door de strot waar je maar mee om moet gaan.

Laten we het dus aub niet hebben over het wel/niet eerlijk zijn van de mogelijkheid, maar kijken naar de oplossing.
dat er een verandering komt prima, maar niet op de werelden waar ww in volle gang zijn.
 

DeletedUser22289

Gast
Verkregen gevechtspunten worden nu duidelijk in alle rapporten vermeld, dus bij gewonnen, verloren en gedeelde rapporten. uitgesteld naar 2.127

Dit kan dan wel uitgesteld worden maar het is te moeilijk om dat omtrent de WW's uit te stellen?
 

DeletedUser23442

Gast
Dit kan dan wel uitgesteld worden maar het is te moeilijk om dat omtrent de WW's uit te stellen?
Wat heeft uitstellen van de update voor nut?

De kritiek die ik begrijp is dat het voor lopende werelden niet (nooit) zou moeten worden toegepast.

Maar de update uitstellen schiet je vgm vrij weinig mee op, dan krijg je de zelfde situatie over een paar weken
 

DeletedUser27620

Gast
Grepolis moet en zal zo af en toe veranderen. Deze keer is een van de veranderingen bijvoorbeeld dat je niet meer maar 1 stad op een ww-eiland kunt hebben. Ik vind dit een prima verandering, maar vind het zoals velen hierboven ook al aangeven niet eerlijk dat deze verandering plaats vind op een wereld waar het ww-tijdperk vol op bezig is. wij hebben met de alliantie keihard ons best gedaan om de ww's op te bouwen en te verdedigen en door een verandering kan het zomaar zo zijn dat het ww onderbroken word door een simpele sticht van de vijand. op een nieuwe wereld is prima, dan kun je er van tevoren rekening mee houden. maar op een wereld waar de ww's reeds begonnen zijn vind ik absoluut niet eerlijk.
 

DeletedUser22289

Gast
Wat heeft uitstellen van de update voor nut?

De kritiek die ik begrijp is dat het voor lopende werelden niet (nooit) zou moeten worden toegepast.

Maar de update uitstellen schiet je vgm vrij weinig mee op, dan krijg je de zelfde situatie over een paar weken

Niet als je het uitstelt tot de wereldwonderen gewonnen zijn door iemand :O
 
Bovenaan