• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Stad verlaten

Hoi, tijd voor een wat radicaal en mogelijk wat controversieel ideetje!

Samenvatting: een nieuwe functie die het mogelijk maakt om een stad te verlaten of te resetten nadat deze onder een zorgvuldig bepaald aantal punten valt (threshold van bijvoorbeeld <2.500 of <1.500 punten).
> Deze functie kan bijvoorbeeld in de senaat of in de agora geïmplementeerd worden.

2 mogelijke varianten:
1. Stad verlaten: Wanneer de stad onder de treshold komt kan de eigenaar kiezen om de stad te verlaten. De stad wordt dan een spookstad en de eigenaar heeft een slotje vrij.
2. Stad resetten: Wanneer de stad onder de treshold komt kan de eigenaar kiezen om de stad te resetten. Er komt dan een stichtplekje vrij op de locatie van de stad en de eigenaar heeft een slotje vrij.
> varianten kunnen ook samengaan wanneer de tresholds verschillen (stad verlaten bij bijvoorbeeld <5.000 punten, stad resetten bij <2.500/<1.500)
> het "stad verlaten/resetten" proces duurt minimaal 48 uur. ( Credits @GOD LION )

Toegevoegde waarde aan het spel:
Meer flexibiliteit voor spelers. Dit maakt het makkelijker om het front te zoeken of juist te verlaten, om te clusteren etc. Deze flexibiliteit heeft wel een prijs, de eigenaar moet eerst de stad afbreken totdat deze onder de treshold valt. Naast tijd en moeite zal dit normaliter ook cultuurpunten kosten (academie afbreken).

Langere introductie/uitleg:
Werelden worden na verloop van tijd wat statisch. Oceanen worden grotendeels blauw, groen en rood. Bevriende spelers stoppen en moeten intern overgenomen worden om geen gaten te laten vallen. Op een gegeven moment nemen veel spelers meer blauwe/groene/grijze stadjes over dan rode stadjes, simpelweg omdat daar geen slotjes meer voor overblijven. Dit is soms een wat vicieuze cirkel die niet altijd de dynamiek op een wereld bevordert.

Daarnaast vinden sommige spelers het fijn om een maximum stedenaantal te hanteren, niet iedereen heeft tijd en zin om >250 steden te onderhouden. Nu betekend dat dat veel spelers zullen stoppen wanneer zij te groot worden en het front uit zicht raakt. Met deze functie hebben zij een optie om met het front mee te schuiven.

Wat voor reden spelers ook hebben, deze functie geeft hen meer vrijheid om de ligging van hun eigen cluster(s) te bepalen. Mijn grote droom is dat dit fronten dynamischer houdt. Iedereen kan met wat investering slotjes terugverdienen en zich naar de vijand toe verplaatsen. Of, als dat je ding is, je van de vijand af bewegen.

Mogelijk misbruik:
Beperkt. Spelers die willen stoppen kunnen natuurlijk nog 1 keer tijd steken in het afbreken en resetten van hun steden om hun alliantie te helpen. Ik beschouw dat echter niet als misbruik.

Hoe dan ook, steden moeten eerst afgebroken worden om onder de treshold te vallen. Dit kost tijd, cultuurpunten en valt natuurlijk ook op bij tegenstanders. Maar ik hoor graag jullie mening.

Laatst bewerkt:
goed idee,
Ik zou het helemaal verlaten van een stad wel niet laten afhangen van het aantal punten, maar dat er voorwaarden zijn waaraan de stad moet voldoen om hem te kunnen verlaten. Zoals bijvoorbeeld het afbreken van de boerderij tot level 1 (geen voedsel = geen inwoners)

goed idee,
Ik zou het helemaal verlaten van een stad wel niet laten afhangen van het aantal punten, maar dat er voorwaarden zijn waaraan de stad moet voldoen om hem te kunnen verlaten. Zoals bijvoorbeeld het afbreken van de boerderij tot level 1 (geen voedsel = geen inwoners)
Punten als treshold heeft als voordeel dat er geen relatief grote steden gereset worden of gaan spoken. Maar ik vind je voorstel niet per definitie onredelijk, er zit wat in. Mocht het voorstel bij INNO terecht komen dan ga ik er vanuit dat ze serieus gaan nadenken over de invulling van de treshold.

Graecus 001

Winnaar Personage Rollenspel
Mooi idee, hopelijk voeren ze het door

Heb de indruk dat inno meer naar de spelers begint te luisteren

Mooi idee, hopelijk voeren ze het door

Heb de indruk dat inno meer naar de spelers begint te luisteren
hoop mag je altijd hebben haha. maar als het om goud gaat luisteren ze nooit
ik heb helaas meerdere fora gemaakt die door veel mense goed gevonde werde maar zijn waars ergens onder de stapel gekomen (brandstapel)

daar naast een zeer goed idee