• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Informatie Statement omtrent Huawei apparaten

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Statement omtrent Huawei apparaten

Beste spelers,

Zoals sommige van jullie misschien weten, zijn er recent nieuwe wetten gecreëerd door de overheden van China en de Verenigde Staten, wat de toegang van Chinese fabrikanten tot de Google Play Services limiteert op apparaten waarover de overheid van de Verenigde Staten zich zorgen maakt met betrekking tot veiligheid. Je kan hier meerdere persberichten en nieuwsartikels over vinden online. Dus waarom hebben we het vandaag over dit onderwerp? Kort gezegd, dit begint een impact te hebben op sommige van onze spelers.

Spelers die recent een Huawei apparaat hebben gekocht, of sommige andere apparaten van het merk Honor, hebben mogelijks gemerkt dat de Grepolis app het niet doet. Verder komen deze apparaten niet met de Google Play Store geïnstalleerd, of de gerelateerde services, wat er voor zorgt dat bepaalde apps geen achtergrondtaken kunnen gebruiken, zoals pushnotificaties. Deze services zijn van belang om onze app te laten draaien, en hiermee hebben deze apparaten problemen.

Bovendien, mensen die beschikken over een ouder Huawei toestel, en wel toegang hebben tot de Google Play Store, zullen waarschijnlijk merken dat ze sommige apps niet meer kunnen installeren of opstarten in het geval dat Google zijn services update, maar stopt met hen te ondersteunen. Er kunnen gevallen zijn waar spelers een oudere versie van de Grepolis app hebben geïnstalleerd die werkt op deze toestellen, maar op een gegeven moment zullen we iedereen moeten “dwingen” om de meest recente versie van onze app te installeren, wat ervoor zorgt dat deze spelers geen werkende app meer hebben, aangezien ze niet meer kunnen inloggen op een oudere versie van de app.

Dus, wat betekent dit voor ons, en voor de spelers? In het kort, eerdere technische keuzes hebben geleid tot situaties waar onze pushnotificaties niet werken voor Huaweis AppGallery (hun variant van de Google Play Store) op kort tot middellang termijn. Dit heeft ons tot de moeilijke keuze geleid om officieel toestellen van Huawei niet meer te ondersteunen voor de nabije toekomst. Dit kan voor frustratie zorgen voor sommige spelers, zeker als jij in deze situatie zit, maar om eerlijk te zijn is dit de beste keuze. Waarom? Om een nieuwe app te ontwikkelen specifiek voor Huawei toestellen, moeten wij al onze andere mobiele projecten waar we momenteel aan bezig zijn stoppen en onze energie investeren in het creëren van een in essentie “by design” kapotte versie van onze app, waar een van de hoofd features ontbreekt, met name het aanvalsalarm en andere pushnotificaties.

We zijn nog altijd aan het onderzoeken of er andere mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen, maar dit is een groter stuk werk dat op korte termijn niet klaar zal zijn, dus het pakt het onderliggend probleem niet aan.

Het goede nieuws voor spelers met toestellen van het merk Honor is dat Huawei dit bedrijf heeft verkocht, en dus zullen die zich niet moeten onderwerpen aan dezelfde restricties gerelateerd aan de Google Play Services ergens in de toekomst. Dus, je Honor toestel zal misschien momenteel de Google Play Services niet ondersteunen, maar waarschijnlijk in de toekomst wel.

We verontschuldigen ons voor zij die beïnvloedt zijn door deze keuze. Uiteindelijk ligt een groot deel van dit niet in onze handen, aangezien het overheid gerelateerde keuzes zijn. Als je hulp nodig hebt omtrent dit probleem, kan je ons team van supportmedewerkers contacteren op de gewoonlijke weg, maar weet alstublieft dat wij gelimiteerd zijn in hoeveel we je kunnen helpen met dit probleem. Zie de FAQ’s hieronder voor een paar van de meest gestelde vragen.

Met vriendelijke groeten,
Jullie Grepolis Development Team

FAQ

V: Ik heb een toestel niet ontwikkeld door een Chinees bedrijf (bijvoorbeeld Samsung). Moet ik iets doen?

A: Nee. Enkel toestellen ontwikkeld door Huawei en Honor zijn beïnvloedt.

V: Ik heb een toestel dat niet ontwikkeld is door Huawei of Honor, maar wel een Chinees merk. Moet ik iets doen?
A: Nee. Momenteel zijn de enige beïnvloedde bedrijven Huawei, en voor het moment, Honor. Echter heeft Huawei Honor verkocht, en in de nabije toekomst zouden deze toestellen terug ondersteund moeten worden door Google.

V: Zullen toestellen van Huawei ooit nog door jullie ondersteund worden?
A: Dit is mogelijk, echter niet zonder dat Google hen ondersteunt. Zoals in het bovenstaand bericht staat vermeld, is het mogelijk dat wij onze afhankelijkheid van de Google Play Services kunnen overkomen voor pushnotificaties. Hierdoor tijd investeren in het ontwikkelen van een app voor de AppGallery het waard zijn.

V: Ik heb momenteel een toestel van Huawei en de app werkt perfect! Waarom ondersteunen jullie mij niet?
A: Het grootste probleem is dat je app momenteel werkt, maar waarschijnlijk niet meer in de toekomst. Dit kan komen door dat wij de minimumversie updaten in Google Play, wat er voor zal zorgen dat je moet updaten. Echter ga je niet kunnen updaten omdat je geen toegang hebt tot de Google Play Services. Of het kan zijn doordat Google zelf hun vereisten voor de Google Play Services update, maar jij gaat dit niet kunnen. Wanneer een van deze dingen gebeurt, zal de app niet meer werken voor je. Natuurlijk zullen we je ondersteunen voor zolang de app werkt op je apparaat, maar als je problemen ondervindt met het feit dat de app niet werkt, dan is dat waar onze ondersteuning zal stoppen.

V: Kan ik de app niet side loaden en manueel installeren?
A: Nee, niet echt. De app zal waarschijnlijk wel installeren als je het op deze manier doet, maar door de afhankelijkheid van de Google Play Services, zal deze niet werken.

V: Ik ben op zoek naar een nieuw toestel. Moet ik Huawei en Honor toestellen vermijden?
A: Het kort antwoord is dat we je niet kunnen zeggen wat je al dan niet mag komen! Maar, als Grepolis op je toestel belangrijk is voor je, stellen we je voor om een toestel te kopen dat de Google Play Store en zijn services ondersteund.
 
Bovenaan