• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Steden van 175 punten

DeletedUser28710

Gast
Ik zit nu al 2 en een halve dag in de beginnerbescherming,
en volgens deze update notes: https://nl.forum.grepolis.com/index.php?threads/spelupdate-2-52.27170/

Zouden die steden van 175 punten verwijdert moeten zijn,
dit is niet het geval.

*Is dit veranderd in de afgelopen jaren?
*Wanneer verwacht u dat deze steden worden verwijdert?
*Heeft u hier ervaring mee? zo ja; Kunt u deze ervaring delen?

Met vriendelijke groeten,

Juno
 

Dorremans

Mentor
Deze steden zullen inderdaad verwijderen, maar ze verwijderen pas na de volgende server update. Ik weet niet precies wanneer deze plaatsvindt, maar dat gebeurt dacht ik iedere dag tussen 1 en 2u middernacht.
 

DeletedUser28710

Gast
Dankjewel Dorremans!
Is er misschien een thread waar ik meer kan leren over de dagelijkse server updates?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dorremans

Mentor
Nee volgens mij niet, staat ook nergens op de wiki van Grepolis. Maar als je er meer over wil weten zou ik als ik jou was proberen @Jaspenia te contacteren hij weet er meer over dan ik.
 

DeletedUser28710

Gast
de steden zijn nogsteeds niet weg;

[Spelersnaam]
175 punten
Beginnersbescherming tot: 26-10-2017 om 10:06

Betekent dit dat deze spelere nooit verwijdert zal worden?
 

DeletedUser10470

Gast
Ik kan me, heel vaag, ergens iets herinneren dat dat niet van toepassing is wanneer je adviseurs actief hebt staan, omdat je dan een premiumlicentie hebt met InnoGames en die niet zomaar ontbonden kan worden. Mogelijk is dat een oorzaak waarom de steden niet verwijderd zijn. Ook de vakantiemodus kan daar denk ik invloed op hebben.
 

DeletedUser28743

Gast
Maar die licentie valt dan toch weg na verloop van tijd, hoop ik?
 

Dorremans

Mentor
Wat @DonFrank zegt klopt inderdaad.

Die 'licentie' valt naar verloop van tijd ook weer weg, wanneer de speler zijn adviseurs (bestuurder, handelaar, etc.) zijn verlopen. Maar hoe lang dat duurt kan je niets over zeggen, omdat je oneindig lang je adviseurs kan verlengen. Dat ligt er dus maar net aan tot hoe lang de speler zijn adviseurs heeft gekocht/verlengt.
 

DeletedUser28743

Gast
Wat een rotzooi, dus zo'n stadje kan daar een heel jaar staan, lekker in de weg, zolang dat je genoeg goud hebt en je je adviseurs automatich verlengt. Echt lekker handig.
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Wat @DonFrank zegt klopt inderdaad.

Die 'licentie' valt naar verloop van tijd ook weer weg, wanneer de speler zijn adviseurs (bestuurder, handelaar, etc.) zijn verlopen. Maar hoe lang dat duurt kan je niets over zeggen, omdat je oneindig lang je adviseurs kan verlengen. Dat ligt er dus maar net aan tot hoe lang de speler zijn adviseurs heeft gekocht/verlengt.
Dan kan een wereld gwn lang duren als die speler nog goud heeft of goud erbij koopt om daarvan vervolgens de wereld langer te laten duren.
 

DeletedUser28743

Gast
Dan kan een wereld gwn lang duren als die speler nog goud heeft of goud erbij koopt om daarvan vervolgens de wereld langer te laten duren.
Ik denk niet dat ze zo ver gaan om een wereld daarvoor langer te laten duren, alhoewel dat je nooit weet, ze krijgen dan goud voor niks...
Dan vergeet je de VM nog niet die je elk jaar weer terug krijgt.
en die je ook nog eens kan bijkopen

Maar je moet dan wel heel veel geld uitgeven voor en stad waarin je niks doet he
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Ik denk niet dat ze zo ver gaan om een wereld daarvoor langer te laten duren, alhoewel dat je nooit weet, ze krijgen dan goud voor niks...

en die je ook nog eens kan bijkopen

Maar je moet dan wel heel veel geld uitgeven voor en stad waarin je niks doet he
Ja dat is het spel, strategisch kan dat heel leuk worden. Zo kun je het einde van een wereld in eigen hand houden.
 

DeletedUser28743

Gast
Dan moet je mij eens uitelggen wanneer jij vindt dat een wereld eindigt, want ik denk niet dat ik daar hetzelfde denk als jij
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
De wereld eindigt pas als de 7 WW's zijn binnen gehaald of als er 300 actieve en groeiende spelers nog over zijn. Dat je ook minstens een aantal steden moet hebben om nog te moeten blijven en dat de eis steeds hoger word naarmate het aantal spelers richting 300 spelers gaat.
Bijvoorbeeld bij 400 spelers moet je minimaal 15 steden hebben en bij 380 spelers 20 steden ofzo. Gaat om het idee als je snapt wat ik hiermee bedoel.

Dat zou mijn einde van een wereld zijn of ik er nou wel of niet in speel.
 

DeletedUser28743

Gast
Maar die stad vertraagd dan nog altijd niet het einde, ofwel? Want hij groeit helemaal niet en is totaal niet actief. Of is er iets dat ik mis?
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
Maar die stad vertraagd dan nog altijd niet het einde, ofwel? Want hij groeit helemaal niet en is totaal niet actief. Of is er iets dat ik mis?
Nee 1 stad niet dan die worden dan gwn weg niet meegeteld. Je moet wel de duidelijke intentie laten zien dat die wil groeien. Adviseurs aan of niet z'n speler niet mee tellen.
Dus nee die 1 stad waarover je spreekt zou ik in mijn ogen niet mee tellen als actieve speler.
 

Dorremans

Mentor
De wereld eindigt wanneer er minder dan 300 actieve spelers nog op de wereld spelen.

Wat @zebia zegt is dus niet waar.

Ten eerste heeft het einde van de wereld niks te maken met de wereldwonderen.

Ten tweede zegt Zebia ook iets over een steden eis (?), omdat je anders niet mee geteld wordt volgens hem. Maar daar heb ik nog nooit wat over gehoord en naar mijn weten bestaat dat ook niet.

Ik weet niet precies wanneer het systeem je defineert als actieve speler, maar ik weet wel zeker dat het niet via een stedeneis gaat of zoiets dergelijks, ik denk dat @Jaspenia daar wel een duidelijk antwoord op kan geven.
 

DeletedUser28743

Gast
Oké want ik dacht echt effe dak helemaal gek was geworden ofzo, want als 1 stadje er voor zorgt dat een wereld openblijft dan lopen er wel wat zotten rond bij inno (ni dat dat niet het geval is nu maar toch)
 

DeletedUser10470

Gast
Ja, wanneer je automatisch verlengen aan hebt staan zullen de adviseurs, zolang je genoeg goud hebt, blijven verlengen. Zo kan je inderdaad een hele wereld 1 stad met 175 punten hebben. Maar wanneer je eens per week inlogt met 200 punten, blijf je ook actief. Ik zie dus niet in waarom dat hier persé als slecht wordt opgevangen, want bij meer dan 175 punten, wat 1 klikje is, blijf je ook voor een langere tijd bestaan.

Betreft de "actieve spelers": Het is rond de 300 actieve spelers (niet exact). Zover wij weten is iemand actief als die minimaal één stad heeft. Verder krijgen wij daar ook geen informatie over of er extra criteria aanzitten.
 
Bovenaan