• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Steenhageltjes

DeletedUser28595

Gast
Het vragen om geen steenhagel te gebruiken gebeurt vaak zat. Maar ik vraag toch ook niet ja ik vind razernij geen leuke spreuk die mag je niet gebruiken.

Het zit in het spel en ja dit is irritant maar het is er met een reden.

Wat zeggen jullie ervan?:katapult:8-):katapult:
 

DeletedUser13371

Gast
Lekker doen in the game en ik haat ze.
Ik zie het als een tool. Het is erg vervelend dat je bij je aanval niet kunt kiezen om het aan of uit te zetten dus ik gebruik het in maar 1 stad. Sommige bunkers zijn erg lastig dan is extra kata kracht fijn of om senaat of boerderij te raken en zo.n stad tijdelijk kreupel te beuken. Tegelijk is het enorm vervelend als iemand je stad sloopt zonder noodzaak. o_O oorlog rolt zo soms
 

DeletedUser13653

Gast
_lt69Nn-RNW6Fs_jV30ANw.png


Dit zeg ik ervan.
 

DeletedUser28594

Gast
Als je je als een aap gedraagt dan word je ook als een aap op je plaats gezet. :katapult::katapult::katapult:
 

Armand0

Manticore
Ik ben van mening dat in bepaalde situaties, tegen bepaalde spelers, steenhagel een prima middel is. Een voorbeeld; het geeft actieve spelers een potentiële tool om op te kunnen boksen tegen de goudspammers, zeker nu er zoveel events en aanbiedingen zijn.

Verder is de schade die steenhagel in een normale kata-clear veroorzaakt zeer acceptabel en minimaal. Bij normaal gebruik dus niet erg storend.

Er wordt uiteraard regelmatig misbruik van gemaakt, net als van de schicht (deze spreuk heeft al helemaal geen enkele tactische functie en staat per definitie gelijk aan puur 'etteren') /aardbeving/spionnetjes, noem maar op. Dat is jammer, maar dit zijn ook de spelers die je met hun eigen "wapens" kan terugpakken. Dan stopt het in 95% van de gevallen vanzelf.
 

DeletedUser23442

Gast
Ik ben van mening dat in bepaalde situaties, tegen bepaalde spelers, steenhagel een prima middel is. Een voorbeeld; het geeft actieve spelers een potentiële tool om op te kunnen boksen tegen de goudspammers, zeker nu er zoveel events en aanbiedingen zijn.
Wat x) Nee...

Zeker in het begin van een wereld, is een goudspeler degene met troepen. Die gooit er een keer landdef voor met eventueel een omhoog gegooide muur, en je bent weer een hele tijd aan het opbouwen aan je kata's. Daar bereik je echt helemaal niets mee.

Andersom, zijn er helaas goudspelers die gewoon kata's blijven afkopen om op een stad te gooien en deze te slopen. Dan kun je er ook niet een keer def voor zetten, want dan heeft die binnen no time toch zn kata weer terug.

Verder is de schade die steenhagel in een normale kata-clear veroorzaakt zeer acceptabel en minimaal. Bij normaal gebruik dus niet erg storend.
Dit gaat dan ook niet over steenhagel dat toevallig is onderzocht bij een aanval en daarbij soms een lvl'tje sloopt van een gebouw.
Maar om mensen die nonstop de kata's blijven sturen en/of extra veel kata's in die aanval stoppen om zoveel mogelijk gebouwen te slopen.

Er wordt uiteraard regelmatig misbruik van gemaakt, net als van de schicht (deze spreuk heeft al helemaal geen enkele tactische functie en staat per definitie gelijk aan puur 'etteren') /aardbeving/spionnetjes, noem maar op. Dat is jammer, maar dit zijn ook de spelers die je met hun eigen "wapens" kan terugpakken. Dan stopt het in 95% van de gevallen vanzelf.
Precies, en het gaat om die 5% die niet vanzelf stopt en er echt misbruik van blijft maken waar niet echt iets aan te doen is.

Minder dan 5% van de wereldbevolking pleegt moorden, dat betekent ook niet dat je dat kleine aantal dan maar moet negeren x)

Mss niet een perfect passende vergelijking, maar mn punt is dat die "5%" het probleem alles behalve wegneemt.

Verder heeft steenhagel """"""""bij normaal gebruik""""""""" verder ook 0 toegevoegde waarde voor tactiek of wat dan ook, dus denk ik niet dat het echt gemist zou worden.
 

DeletedUser27170

Gast
Steenhagel is geen tactiek. Mensen die het gebruiken doen het om te pesten, geen enkel ander doel, puur om mensen boos te maken en te treiteren. Als ze zeggen dat dit niet zo is liegen ze.

Blijf ik bij.
 

DeletedUser26487

Gast
ach

ik zie steenhagel als een middel voor bepaalde mensen, sjimmy zou er een goed voorbeeld voor zijn
 

DeletedUser13371

Gast
Ja wacht even als ik een bunker op mijn eiland heb met 15k lt muur 25 dan kan ik die extra trefzekerheid wel gebruiken als ik er met een super kata clear op klap met alle mogelijke aanval versterkers om de muur te raken zodat ik daarna gp kan vegen.. daarvoor wel dus o_O
 

DeletedUser23442

Gast
Ja wacht even als ik een bunker op mijn eiland heb met 15k lt muur 25 dan kan ik die extra trefzekerheid wel gebruiken als ik er met een super kata clear op klap met alle mogelijke aanval versterkers om de muur te raken zodat ik daarna gp kan vegen.. daarvoor wel dus o_O
Met steenhagel sloop je alleen nog een ander gebouw naast de stadsmuur.

Je kata worden er niet beter van ofzo, en de muur gaat ook niet harder omlaag
 

DeletedUser13371

Gast
Met steenhagel sloop je alleen nog een ander gebouw naast de stadsmuur.

Je kata worden er niet beter van ofzo, en de muur gaat ook niet harder omlaag
Geen idee er staat bij dat de trefzekerheid 10 procent verbeterd dus daarvoor onderzoek ik het soms :(
 

DeletedUser23442

Gast
Geen idee er staat bij dat de trefzekerheid 10 procent verbeterd dus daarvoor onderzoek ik het soms :(
Het is inderdaad nogal vaag omschreven. Maar hiermee wordt niet bedoeld dat ja katapulten sterker worden.

Wat ze proberen te zeggen, is dat per katapult de "trefzekerheid" van de steenhagel toeneemt met 10%.
Dus, dat voor iedere 10 katapulten het geraakte gebouw met 1 level omlaag zal gaan.

Dus met bijvoorbeeld 80 t/m 89 katapulten zul je 8 lvl's van een gebouw slopen.
Met 90 t/m 99 katapulten 9 gebouwlevels etc...
(Mits je een gebouw raakt dat nog verder/genoeg levels kapot kan natuurlijk)
 

DeletedUser13371

Gast
Het is inderdaad nogal vaag omschreven. Maar hiermee wordt niet bedoeld dat ja katapulten sterker worden.

Wat ze proberen te zeggen, is dat per katapult de "trefzekerheid" van de steenhagel toeneemt met 10%.
Dus, dat voor iedere 10 katapulten het geraakte gebouw met 1 level omlaag zal gaan.

Dus met bijvoorbeeld 80 t/m 89 katapulten zul je 8 lvl's van een gebouw slopen.
Met 90 t/m 99 katapulten 9 gebouwlevels etc...
(Mits je een gebouw raakt dat nog verder/genoeg levels kapot kan natuurlijk)

Mja dan heb ik er idd niet veel aan al is een muur ook een gebouw waar inwoners ingaan maar ik zal het eens simuleren als het niet helpt tegen een bunker hoef ik het iig niet meer te onderzoeken
smiley_emoticons_wallbash.gif


hm m laat maar je kan het zelfs niet simuleren dus dan zal het idd wel geen extra schade aan de muur doen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan