• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Stelling] Stelling van de week #3.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Welkom bij de stelling van de week.

Deze stelling gaat over de politiek, zou iedereen moeten stemmen? Moet daar dan een compensatie voor komen? Hier zullen we het horen.

"Mensen die stemmen bij de verkiezingen zouden hier 50 euro voor moeten krijgen"

Hier boven vind je de stelling van deze week. Ben je het er mee eens? Ben je het er mee oneens? Geef dan hier je mening, je moet het wel kunnen beargumenteren.

Over 1 week sluit deze stelling en komt er weer een nieuwe stelling. De uitslag van iedere stelling vind je in het Grepolis Nieuwsblad.

Discusseer er maar op los, zou ik zeggen
 

DeletedUser

Gast
Ik krijg hier een akelig gevoel bij; dit doet me denken aan Amerikaanse zwervers, die nog altijd $300 krijgen als zij zich "vrijwillig" laten castreren. Niet dat ik van mening ben dat het stemmen slecht voor de bevolking is - ik zie het enkel niet zitten beloningen voor bepaald gedrag in te voeren. We worden nu al gestraft voor "onjuist" gedrag. Komen daar beloningen voor "juist" gedrag tegenover te staan, wordt de bevolking in zeker zin gedwongen bepaald gedrag te vertonen. Dit last onze vrijheid en zorgt ervoor dat er zich een zekere ongelijkheid tussen individuen vormt - zij die weigeren voorgeschreven gedrag na te volgen, lopen "beloningen" mis en worden feitelijk bestraft voor hun eigen gedrag, daar de meerderheid van de bevolking níet die "beloningen" misloopt.
 

DeletedUser

Gast
Misschien leuk om een poll te maken vooraf en achteraf, zodat je kan zien wat men vind voordat er echt een discussie is geweest en dan nog is achteraf, zodat je kan zien nu men er over heeft gediscussieerd met (goede) argumenten of er meningen zijn veranderd.
 

DeletedUser

Gast
Misschien leuk om een poll te maken vooraf en achteraf, zodat je kan zien wat men vind voordat er echt een discussie is geweest en dan nog is achteraf, zodat je kan zien nu men er over heeft gediscussieerd met (goede) argumenten of er meningen zijn veranderd.

Dat kan een idee zijn voor een later tijdstip. ;)
 

DeletedUser

Gast
Zoiets?

Poll: Mensen die stemmen bij de verkiezingen zouden hier 50 euro voor moeten krijgen.
[*]Eens
[*]Oneens
[*]Geen mening
results.cgi



Ik zeg overigens Oneens. Stemmen is je eigen verantwoordelijkheid, doe je het niet moet je achteraf ook niet zeuren dat iets je niet bevalt. Daarnaast kost het de overheid (en dus de belastingbetalers) geld, aangezien er meer stemgerechtigden zijn dan belastingbetalers (AOW'ers etc.).
 

DeletedUser

Gast
Zoiets?

Poll: Mensen die stemmen bij de verkiezingen zouden hier 50 euro voor moeten krijgen.
[*]Eens
[*]Oneens
[*]Geen mening
results.cgi



Ik zeg overigens Oneens. Stemmen is je eigen verantwoordelijkheid, doe je het niet moet je achteraf ook niet zeuren dat iets je niet bevalt. Daarnaast kost het de overheid (en dus de belastingbetalers) geld, aangezien er meer stemgerechtigden zijn dan belastingbetalers (AOW'ers etc.).

Het nadeel van zo'n stemming is dat er mensen zijn die stemmen maar niet meedoen met de discussie en dat mensen de mening van de stemming overnemen. ;)

Maar laten we nu maar weer offtopic gaan,

Ik ben hier zelf wel voor. Alhoewel er ook een andere "oplossing" zou kunnen zijn.
 

DeletedUser

Gast
Het nadeel van zo'n stemming is dat er mensen zijn die stemmen maar niet meedoen met de discussie en dat mensen de mening van de stemming overnemen. ;)

Maar laten we nu maar weer offtopic gaan,

Ik ben hier zelf wel voor. Alhoewel er ook een andere "oplossing" zou kunnen zijn.

Tell me, wat voor oplossing dan wel? Waarom overigens een andere oplossing :confused:
 

DeletedUser

Gast
Tell me, wat voor oplossing dan wel? Waarom overigens een andere oplossing :confused:

oplossing voor het feit dat sommige mensen niet stemmen en daardoor de verkiezingsuitslagen vertekent zijn
maar dit is niet de goede oplossing daarvoor
 

DeletedUser

Gast
Ik dacht even dat het niet kon, maar Tirion heeft zichzelf weer overtroffen.
Wat een verschrikkelijk gesloten stelling :O

Je verhoogt zo wel je koopkracht, maar als je je land failliet wil hebben, kun je net zo goed miljoenen uit gaan delen op straat...
In een land als Nederland is dit toch niet nodig?

Je maakt geen statement meer als je niet stemt, je bent alleen maar dom
 

DeletedUser

Gast
oplossing voor het feit dat sommige mensen niet stemmen en daardoor de verkiezingsuitslagen vertekent zijn
maar dit is niet de goede oplossing daarvoor

Ik ben het hiermee niet eens. De mensen die niet stemmen, doen dit in het grootste deel van de gevallen bewust en met een doel.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het hiermee niet eens. De mensen die niet stemmen, doen dit in het grootste deel van de gevallen bewust en met een doel.

Wat echter geen zin heeft als het merendeel toch stemt, en nu de PVV ook meedoet zullen veel niet-stemmers toch stemmen, zolang Wilders maar niet groot wordt
 

DeletedUser

Gast
Mensen laten dwingen om te stemmen is niet goed. Daar word Nederland ook niet beter van.

En dan nog, wat is nou 50 euro? 4/5 kratten Grolsch. Maar heel veel is het ook niet;)
 

DeletedUser

Gast
Wat echter geen zin heeft als het merendeel toch stemt, en nu de PVV ook meedoet zullen veel niet-stemmers toch stemmen, zolang Wilders maar niet groot wordt
Dit is in het geheel niet afdoende aan het feit dat zij die niet stemmen, daar een reden toe hebben.

Mensen laten dwingen om te stemmen is niet goed. Daar word Nederland ook niet beter van.

En dan nog, wat is nou 50 euro? 4/5 kratten Grolsch. Maar heel veel is het ook niet;)

Waarom wordt Nederland daar niet beter van dan :confused:
 

DeletedUser

Gast
Omdat je dan stemt voor de 50 euro en niet stemt voor de partij waarvan jij wilt dat die Nederland regeert.

Die €50 dwingen slechts te kiezen - waarom zou men, als men dan toch moet stemmen, niet kiezen?
 

DeletedUser

Gast
Ik ben het hiermee niet eens. De mensen die niet stemmen, doen dit in het grootste deel van de gevallen bewust en met een doel.

lol ze verdiepen zich gewoon niet in de politiek en het boeit ze niet
maar daardoor krijg je wel een andere uitslag dan dat iedereen zich zou verdiepen en zou stemmen op wat ze willen
 

DeletedUser

Gast
Het gevaar is alleen, dat men lijst 1 stemt, 50 euro oppikt en weer wegspringt in de auto.
Gestemd? Nee, vijftig euro gekregen.
Oh jee, is Balkenende weer premier?
Voortaan wat beter opletten bij het stemmen ;)
 

DeletedUser

Gast
Het gevaar is alleen, dat men lijst 1 stemt, 50 euro oppikt en weer wegspringt in de auto.
Gestemd? Nee, vijftig euro gekregen.
Oh jee, is Balkenende weer premier?
Voortaan wat beter opletten bij het stemmen ;)

Inderdaad - dat gaat maar één keer mis ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan