• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Stelling] Stelling van de week #4

DeletedUser

Gast
"Ik heb liever Nelie Kroes als Premier dan Mark Rutte"

Deze week gaat de stelling over de VVD, Mark Rutte is nu een paar jaar lijsttrekker van de VVD maar nu kan het gebeuren dat Nelie Kroes naar voren wordt geschoven als Premier mocht de VVD de grootste partij worden, zijn jullie het hier mee eens of niet?

Deze stelling sluit over 7 dagen en komt in het volgende weekblad, veel succes met discusseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Alweer een politiek vraagstuk :mad:

Ter verduidelijking) Tot zover het stuk dat geciteerd kan worden in het Grepolis-Nieuwsblad. Als laatste zou ik graag mede willen delen zelf binnenkort waarschijnlijk een eigen vraagstuk in te sturen.
 

DeletedUser

Gast
ik heb helemaal niets met de vvd.
het is een partij voor de rijke, ze wilen het geld van de 'armere' mensen hebben.
maar ik zou liever nelie kroes hebben als ze aan de macht komen
 

DeletedUser1966

Gast
Het is geen partij voor de rijkere mensen, het is een partij die gericht is op het verstevigen van de economie. Ik snap uberhaupt niet dat mensen nu in een crisis links stemmen, want in plaats van nu alles een beetje op te delen onder de "armen" kan je beter gezamenlijk de economie sterker maken zodat er meer is om te verdelen.

Het is wel een goed idee zoals Femke Halsema zei in De Wereld Draait Door dat partijen iemand anders dan de lijsttrekker laten regeren omdat deze niet het gezicht van de partij is en dus objectiever, zonder reclame te maken voor de partij, politiek kan voeren. Daarentegen blijft het toch wel dezelfde partij dus de standpunten waar mensen op hebben gestemd blijven bestaan. Maar toch zie ik liever Rutte als premier dan Kroes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Nou ik ben zelf in iedergeval er op tegen dat Nelie Kroes premier wordt op het moment dat de VVD wint.

Want op het moment zorgt Rutte voor veel stemmen voor de VVD en er zijn juist mensen die op de VVD stemmen omdat ze denken dat hij een goede partij is, maar vervolgens maken ze Nelie Kroes premier. Dan krijg je dus niet precies wat men je verteld. Dat is dus dwaling.

En over het stelen van de armen en het gaat naar de rijken, dat is weer van die telegraaf onzin die iedereen maar volgt. De VVD is door het Centraal-plan eruit gekomen als sterkste partij voor de economie, we kunnen nu ook wel links gaan stemmen zoals op de PvdA maar die ruineren het land dan nog maar eens, iedereen zal wel wat gaan voelen in de komende kabinetsperiode maar dat moeten we wel rechts hebben.

En omdat het CDA geen goede partij is om weer te leiden blijft er niet veel over die ook nog kan winnen, PVV of VVD en doe mij dan de VVD maar want die staan er sterker voor.
 

DeletedUser

Gast
bij het cda hadden ze balkende niet weer moeten kiezen.
en pvv zegt de dingen te grof, toch geef ik ze hier en daar wel gelijk in.
pvda, die weet niet wat hij wilt, want het verkiezingprogramma is al een paar keer vernadert, en ze willen uit het jsf project en daar ben ik helemaal al op tegen
 

DeletedUser

Gast
bij het cda hadden ze balkende niet weer moeten kiezen.
en pvv zegt de dingen te grof, toch geef ik ze hier en daar wel gelijk in.
pvda, die weet niet wat hij wilt, want het verkiezingprogramma is al een paar keer vernadert, en ze willen uit het jsf project en daar ben ik helemaal al op tegen

Maar wat voegt dit eigenlijk toe aan de discussie?
 

DeletedUser1966

Gast
Tsja je begint een politieke discussie die blijven nooit binnen de lijntjes. Maar inderdaad probeer on topic te blijven
 

DeletedUser

Gast
Als je op de VVD stemt mag ik toch verwachten dat je genoeg vertrouwen in de partij hebt dat hun wel weten wat het beste is met betrekking tot het premierschap ? Ik vindt dat ze een sterk punt maken met dat je beter een goeie fractie leider zoals Rutte kan hebben en liever een objectiever gezicht van buiten de kamer zoals Kroes als premier.
 

DeletedUser1966

Gast
Ja uberhaupt voor elke partij zou dat beter zijn. Ik vind helaas Nelie kroes niet zo'n goede politicus. Dan zullen wel alle vrouwen boos worden maar alleen omdat ze veel heeft bereikt betekent niet dat geschikt is als premier.
Ik kan niet geloven dat ik een berisping krijg voor naar het nieuwsblad vragen, das gewoon reclame voor je collega's!
 

DeletedUser

Gast
Ik zie sowieso Rutte niet als premier.
Opeens is hij naar voren gestapt, wie is hij?

Cohen is okee

Kroes zegt me niks helaas

Off-topic: Nu TF, volgens Skype, voor altijd verbannen is, wie neemt SvdW over? Ik zie Madara of Sparta dat wel doen, zou het zelf ook wel willen doen...
 

DeletedUser

Gast
Nee, frankos sorry maar dat zijn waardeloze stellingen. Ik had nog een leuke opgestuurd naar TF maar die vond hij te gewaagd.
 

DeletedUser

Gast
Kroes moet gewoon met pensioen. Niet genoeg betaald gekregen in de EU?
CDA moest Balkenende niet nog eens lijsttrekker laten worden. Hij heeft al een x keer gefaald. Hij verdiend niet eens een kans.
PVV Wilders heeft wel een paar goede ideeën, maar hoe hij het zegt is verkeerd.
PVDA lijkt nog het beste, maar Cohen heeft geen enkel ervaring in dit.
Er is een groot verschil tussen burgemeester en premier.

Laat de koningin meer macht hebben :p
 
Bovenaan