• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[stelling] Stelling van de week #5

DeletedUser

Gast
Het is al even geleden maar ik ga er weer mee beginnen.

De stelling van de week. Iedere Donderdag een nieuwe stelling. Van 20:00 tot 20:00 kan er worden gediscusseerd worden over de stelling en daarna zal ik de resultaten presenteren.

Aangezien het komkommertijd is gaan we natuurlijk beginnen met een politieke stelling en natuurlijk is het ook een beetje het nieuws van de week. Naast pakistan natuurlijk. De stelling gaat over de formatie en over de christenlijke democraten áppels.

"Het CDA mag wel eens minder zeuren en meer afwachten".

De stelling van de week is dus, het cda moet minder zeuren en meer afwachten. Dat is natuurlijk op dit moment hét nieuws in politiek den haag. Als ik bijvoorbeeld op nu.nl kijk staat het vol CDA vind dit en CDA vind dat.

Maar wat vind het grepolis forum van de positie van het cda in de formatie? Moeten ze afwachten op die resultaten of moeten ze door gaan met hun geklaag.
 

DeletedUser

Gast
AW: [stelling] Stelling van de week #5

mwah ik ben het aan de ene kant redelijk eens met die stelling aan de andere kant niet echt. In principe is het zo dat het cda hun leiding heeft gekozen om namens hun op te treden en ze moeten dus niet klagen welke beslissingen die leiding neemt. Als ze wachten tot ze het resultaat van de door hun leiding gekozen weg zien, hebben ze het recht hun leiding daar desgewenst op aan te spreken, nu roepen ze veelvuldig in het luchtledige, anderzijds is het zo dat vanuit electoraal opzicht de move en de gesprekken wellicht niet erg slim zijn als meest linkse van de drie partijen zal een eventuele deelname aan deze regering hun zeer waarschijnlijk verder electoraal verlies opleveren. Een partij in discussie dus en terecht denk ik, echter zou het de prominenten passen zich wat behoudender op te stellen ;)
 
Bovenaan