• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Community Stem welke instellingen de volgende wereld moet krijgen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Met een totaal van 133 deelnemers (enkele dubbelaccounts helaas, maar ach..) hebben we een mooi representatief overzicht van wat voor instellingen jullie ambiëren voor de eerstvolgende wereld (die waarschijnlijk 13 maart zal starten).

Nogmaals: ik kan niet garanderen dat de volgende wereld exact deze meest gekozen instellingen zal krijgen, maar ik ga wel mijn best doen!

De resultaten
upload_2018-2-20_9-48-18.png
upload_2018-2-20_9-48-43.png
upload_2018-2-20_9-49-1.png
upload_2018-2-20_9-49-32.png
upload_2018-2-20_9-49-47.png
upload_2018-2-20_9-50-12.png
upload_2018-2-20_9-50-29.png
 

DeletedUser27373

Gast
Super dat dit mogelijk was en leuke uitkomst ook! Ik ben alleen erg bang dat de belegeringstijd weer naar 10uren gaat als we een NB van 8uren krijgen.
 

DeletedUser28279

Gast
Dit noem ik nou heerlijke instellingen (op moraal na). Hoogstwaarschijnlijk ga ik wel beginnen als dat de instellingen zijn.
smiley_emoticons_steckenpferd.gif
 

Dorremans

Mentor
Super dat dit mogelijk was en leuke uitkomst ook! Ik ben alleen erg bang dat de belegeringstijd weer naar 10uren gaat als we een NB van 8uren krijgen.

Hoop inderdaad dat ze weer eens gewoon "24/(wereldsnelheid)" gaan gebruiken. Naar mijn idee is het dan veel beter in balans. Anders maar de nachtbonus een uurtje korter, zodat het past. Verder inderdaad heerlijke instellingen.
 

DeletedUser23442

Gast
Hoop inderdaad dat ze weer eens gewoon "24/(wereldsnelheid)" gaan gebruiken. Naar mijn idee is het dan veel beter in balans. Anders maar de nachtbonus een uurtje korter, zodat het past. Verder inderdaad heerlijke instellingen.
De grootste beperking voor een (relatief) korte belegeringstijd is inderdaad de nachtbonus.
Je wil namelijk voorkomen dat een overname standaard volledig in de nb kan vallen (dat dit evt met helena lvl15 kan is niet erg en zou je kunnen zien als een mogelijke tacktiek, maar het moet niet standaard kunnen)

Dus om dat te voorkomen moet je inderdaad óf de belegeringstijd iets langer maken, óf de nachtbonus korter.
Tot nu toe verschilde het van wereld tot wereld welke vd twee gedaan werd, want de een zal het liever op de ene manier oplossen en de ander op de andere manier. Hoofdzaak is idd dat het op een manier voorkomen wordt
 

Bougenvilla

Medusa
Mooi dat we konden stemmen, super uitkomst ook naar mijn mening, even een puntje;

Is het ook mogelijk om te stemmen over de belegeringsduur? Belegeringen van 8 uur zijn al een tijdje niet actief op nieuwe werelden..
Gewoon een keer een wereld maken met een NB van 7 uur. (00-07 of 01-08 maakt niet zoveel uit) Zo hoeven we niet steeds te spelen met die 10u belegeringen..
 

DeletedUser27373

Gast
Ziet er goed uit, alhoewel ik graag de optie had gehad om voor een nog kleiner alliantielimiet te stemmen, eens 25 voor de verandering of iets in die aard.
Zou idd leuk zijn, maar zoals Kroenuh al had aangegeven kan hij er niks aan doen. Dit is zo vastgesteld door Inno.
 

DeletedUser25006

Gast
Buiten het feit dat ik de alliantielimiet echt crap vind tegenover de rest (dit zou meer moeten zijn) wil ik hier graag een bal plaatsen!
 

DeletedUser25006

Gast
Want waarom is een hoger alliantielimiet volgens jouw beter? Ben benieuwd naar je argument.

Mijn ervaring is dat geen enkele alliantie een massa-alliantie wil zijn, los van dat ik dat al onzin vind omdat als je een actieve ally hebt dat niks uit maakt (zelf ervaren op Lindos).

Maar laten we daar even niet van uit gaan, dan wil geen enkele ally dus een massa-ally worden.
Op Lindos konden 50 spelers in een alliantie, daar was 25/30 al de limiet voor een massa-ally.

Stel nou dat op de nieuwe wereld de allylimiet 35 wordt, is 15 spelers dan niet al de limiet voor een massa-ally?

En of dit nu misschien een beetje uit het verband wordt gerukt of niet, het is wel in 9 van de 10 gevallen zo omdat mensen bang zijn om een massa-ally te worden.

En laten we eerlijk zijn, 35 (actieve) spelers in een ally (limiet) is dan echt nog niet veel.
 

DeletedUser19706

Gast
Gaat het nog een beetje in de Grepolis wereldjes? Ik zit te twijfelen om weer is een keer te gaan beginnen... Miss dit een leuke kans? Lijkt een beetje alsof er niet veel spelers meer in de werelden zitten of wel?
 

DeletedUser23442

Gast
Mijn ervaring is dat geen enkele alliantie een massa-alliantie wil zijn, los van dat ik dat al onzin vind omdat als je een actieve ally hebt dat niks uit maakt (zelf ervaren op Lindos).

Maar laten we daar even niet van uit gaan, dan wil geen enkele ally dus een massa-ally worden.
Op Lindos konden 50 spelers in een alliantie, daar was 25/30 al de limiet voor een massa-ally.

Stel nou dat op de nieuwe wereld de allylimiet 35 wordt, is 15 spelers dan niet al de limiet voor een massa-ally?

En of dit nu misschien een beetje uit het verband wordt gerukt of niet, het is wel in 9 van de 10 gevallen zo omdat mensen bang zijn om een massa-ally te worden.

En laten we eerlijk zijn, 35 (actieve) spelers in een ally (limiet) is dan echt nog niet veel.
Niemand gaat een ally met 15 mensen een massa ally noemen x)
En sws is het best wel raar om de ally limiet zo hoog mogelijk te willen, zodat je veel spelers in je ally kan stoppen 'zonder massaally genoemd te worden'...

Hoe groot een ally of allylimiet precies is boeit ook niet echt. Als je een groep goeie spelers hebt die elkaar kennen, actief zijn en veel samen doen is het prima. Je bent een massaally als je gewoon zo veel mogelijk mensen in je ally wil hebben in de hoop dat er ook een paar wel wat kunnen en de rest goede vulling is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan