1. Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
    Ontzet Notitie

straf/ban

Discussie in 'Ideeën & suggesties' gestart door superboer rene, 26. jan 2019.

1. superboer rene

superboer rene

Er waren bij er bij ons een 2 tal die een aanvalbare BAN hadden opgelopen.. Of het terrecht is of niet die discussie wil ik hier niet aangaan, Die heb ik al gevoerd met support.. weinig uitgekomen..

Maar het probleem zit hem hier (vind ik tenminste) Bij een ban ( terrecht of onterecht ) daar word de ally ook mee benadeelt Je kunt steden afdeffen enz..jullie kennen het wel..Mijn probleem zit hem dus mee in het feit dat je als ally(leiding) niet weet dat iemand een ban heeft, Ja je ziet dat slotje wel maar dan weet je nog niks of het aanvalbaar is of niet ( moet je dat eerst weer checken) en hoe lang weet je ook niet.. Want de spelers zelf kunnen dus op geen enkele wijze ( de grepo wijze) de ally inlichten over hun ban.. wel via app of zo maar dat zijn geen officiele grepo kanalen ( zegt support zelf ook) dat is toch vreemd ???

Ik wil daarom ook voorstellen dat als er spelers zijn die een ban hebben, dat er een bericht van support naar de leiding van die ally gaat waar is staat. bv

We hebben ... en.. een (niet) aanvalbare ban op gelegd voor ... uur , zorg dat je hun steden beschermd..

Ergens in die orde van grote,, hoeft helemaal niet veel te zijn.. Ik heb het gevoel dat support een overtreding ziet een ban oplegt en zoek het maar uit.. terwijl de rest van de ally ook de dupe word van de ban,, Daar is support toch ook voor, voor die mensen die juist niks verkeerd doen????

Nu lijk ik wel een zeikerd,, maar hoe simpel kan het zijn door ff een bericht naar de leiding te doen, om de ally ook op de hoogte stellen van de ban.. Komt ook een stuk vriendelijker over dan .. hup ban zoek het maar uit...en we kunnen er niks over zeggen.....

Mzzl Rene

2. Armand0

Armand0

Ik zou gewoon een ander symbooltje in de ledenlijst voorstellen. Makkelijker dan PMs naar een leiding versturen.

3. Megabuuhtje1

Megabuuhtje1

gebanned is gebanned, dat is dan heel jammer voor de ene partij, maar dat de support de leiding op de hoogte moet stellen lijkt me een beetje teveel van het goede

4. The Exalted One

The Exalted One Senior Forummoderator & Gamemoderator Grepolis Team

Dit is reeds aanwezig, de speler vraagt dat of er een explicite melding kan komen zodat je niet toevallig op de ledenlijst dat icoontje moet zien.

5. Armand0

Armand0

Het huidige symbool is toch alleen een slotje, maakt toch geen onderscheid tussen "aanvalbare" of "niet-aanvalbare" ban? Of ben ik weer eens gruwelijk niet up-to-date?

6. The Exalted One

Neen, ik heb jouw eerste post verkeerd geïnterpreteerd in dat geval. Ik had niet door dat je met 'een ander symbool in de ledenlijst' doelde op het verschil tussen een aanvalbare en niet-aanvalbare ban.

Armand0 vindt dit leuk.
  7. superboer rene

superboer rene

Ja ik vraag dat dus wel.. Niet om het veranderen van het icoontje ( al zou dat ook al een verbetering zou zijn onderscheid tussen aanvalbaar en niet aanvalbaar.).
    Ik bedoel dus eigenlijk gewoon wanneer een ban word opgelegd er ook een bericht naar leiding gaat ( kan volgens mij niet heel moeilijk zijn want solli komen ook alleen bij leiding) de leiding weet dan gelijk dat er een ban is en kan steden gaan afdeffen ( of het regelen) spelers die een ban hebben kunnen via de officiele grepo weg niet vertellen dat ze een ban hebben,, dat vind ik ten opzichte van de andere ally leden het een beetje magertjes dat het icoontje in de leden lijst,de enigste manier is om te zien of een lid een ban heeft...

Daarom zou netjes zijn dat de leiding een bericht zou krijgen van de opgelegde ban en de duur..

8. Kroenuh

Kroenuh
    Community Manager
    Grepolis Team

Feit is dat wij dergelijke informatie niet mogen delen met derden, omdat ook dat privacygerelateerd is. Details van een schorsing mag door ons enkel besproken worden tussen support en de speler zelf.

Daarnaast zou je met dit verzoek een deel van de verantwoordelijkheid van de consequentie van de ban bij de support neerleggen en dat is naar mijn mening niet gepast. Het is de verantwoordelijkheid van de speler zelf om dit te doen en tevens te dealen met de consequenties die daaraan vastzitten. Dat een alliantie daar ook onder komt te leiden kan ik goed begrijpen, maar dat is ook een stukje 'risico van het vak' bij het accepteren van een alliantielid die klaarblijkend de regels schendt OF wij door middel van een ban moeten beschermen in verband met accountveiligheid.

In die zin hebben wij helaas niet veel mogelijkheden of beweegmogelijkheid om bij te dragen aan jouw idee vrees ik. Het is voor de support in ieder geval niet te doen om per schorsing een X aantal berichten te gaan versturen. Ik hoop dat je dit begrijpt.

The Exalted One vindt dit leuk.
  9. Armand0

Armand0

Op zich een logisch verhaal, al ben ik het er niet helemaal mee eens dat het altijd de verantwoordelijkheid van de speler is (sommige -aanvalbare- bans worden wel erg snel en lichtjes uitgedeeld namelijk, maar dat is een andere discussie die ik hier maar niet aan zal gaan).

Maar ipv 1 symbooltje in de ledenlijst zoals nu (het befaamde slotje); 2 symbooltjes die onderscheid maken tussen "aanvalbare" en "niet aanvalbare" ban lijkt me wel een prima oplossing?

Natuurlijk is het best makkelijk uit te vogelen voor een alliantie, maar soms wisselt het type ban en dat is niet zo makkelijk bij te houden.

10. superboer rene

superboer rene

Oke maar dan vind ik eigenlijk dat de speler in kwestie een mogelijkheid moet hebben om de ally in te lichten.. Nu kunnen ze helemaal niks.... Nogmaals het gaat mij niet om een ban aan te vechten maar dat de ally op de hoogte word gestelt. reden/duur ( dat jullie dat niet kunnen oke) maar geef dan de speler in kwestie de mogelijkheid om dit te doen ( via officiele grepo kanalen) Dan is het nog aan de speler om het te melden of niet.. Daarbij laten we eerlijk zijn, ik denk dat geen enkele speler ( die bij een actieve ally zit ) er moeite mee heeft dat die info gedeeld word met ally leden... Of ze doen het wel zelf als ze de mogelijkheid zouden hebben.. Maar een verandering van die icoontjes zou ook al een hele vooruitgang zijn.

over die verantwoordelijkheid van support.. Jullie zijn er ook toch voor spelers die wel netjes spelen ( rest van de ally dus) Ik vind dat de verantwoordelijkheid om ook voor die spelers er te zijn er wel is.. Ik vraag mij dan af of een berichtje om de ally op de hoogte te stellen dan te veel is. Om juist te laten zien dat je als support de rest van de ally niet al teveel de dupe wilt laten worden van 1 speler die een ban heeft ( want deze ally leden kunnen er ook niks aan doen) Ik denk dan echt kleine moeite groot gebaar

Laatst bewerkt: 27. jan 2019
  11. GOD LION

GOD LION

Dat je details niet mag delen met derden kan ik inkomen, maar dat betekent niet dat je geen automatisch bericht kunt sturen naar de leiding van de alliantie van de desbetreffende speler(s). Al is het maar iets van:

Beste,

Bij deze delen wij jullie mede dat de speler ... een (aanvalbare) ban heeft door regelschending. Helaas kunnen wij jullie geen verdere details verschaffen vanwege privacyschending.

Met vriendelijke groet,

Support

Ik geloof niet dat dit daadwerkelijk teveel moeite is en ik vind niet dat je kunt zeggen dat dit de verantwoordelijkheid is van een alliantie. Het is ontzettend vaak zo dat een alliantie niet eens op de hoogte is van regelschending van een van haar leden.

SleepyDancer vindt dit leuk.
  12. BloodElv

BloodElv

Er zijn tal van manieren zodat de gebande speler het even kan melden aan de leider of wie dan ook van de ally. Simpelweg discord of een of andere gratis chat. Het is gratis en simpel, daarnaast ook voor vele andere doeleinden te gebruiken. Mails versturen naar de leiding is niet nodig. Want wat doe je als de leiding gevende op reis is? Het is maar een simpel voorbeeld, maar daar komt ook miserie van, dan moet inno het naar andere personen gaan sturen? Innogames kan moeilijk naar iedereen beginnen berichten versturen of uitzoeken wie al dan niet bij de leiding hoort.

Dit lijkt me gewoon een stap te ver gaan. Je moet de risico's erbij nemen als je niet aan de regels kan houden. En geloof me ik heb zelf al die problemen mee gemaakt tijdens WW. Maar toen was dit snel geweten dmv een ander gratis chat applicatie. Bij mijn weten is het tegenwoordig onmisbaar om discord of andere live chat applicaties te gebruiken bij vele online games.

13. ome Willem IV

ome Willem IV

een gesloten slotje voor een niet aanvalbare ban
    een open slotje voor een aanvalbare ban
    en daarmee schend je echt niet de regels er wordt verder geen toelichting gegeven op de ban.

SleepyDancer vindt dit leuk.
  14. GOD LION

GOD LION

ik wil graag wel alle offensieve troepen van de gebande speler weten

vrgr GL

SleepyDancer en ome Willem IV vinden dit leuk.
  15. Lev Yashin

Lev Yashin

Dat klinkt dom, als je ziet dat er een slotje op staat en je kunt de speler aanvallen dan is het toch logisch dat er een aanvalbare ban op staat. Zo moeilijk is dat niet, gewoon een beetje logisch denken

The Gifted One en Arsenal vinden dit leuk.
  16. jeangenie

jeangenie

Nu is een speler geschorst en kan je die niet aanvallen. Dat is in geval van het eindspel, een geregisseerde manier van spelbederf door Innogames. Het spel wordt beinvloed door een schorsing want de vijanden van die speler of spelers zijn dan niet in staat om de steden van dedominatie eilanden te veroveren.
    Schorsing waarbij de speler niet kan worden aangevallen zouden niet moeten worden gegeven

17. Dorremans

Dorremans Mentor

Wat heeft dit nu te maken met deze discussie? Trouwens als ik het goed heb zijn in de laatste stand mensen in vakantiemodus of met een niet-aanvalbare ban nog aanvalbaar. Dat ze buiten laatste stand deze regel niet hebben is meer dan logisch, lijkt mij wat ver om te zeggen dat dit spel verpestend is. Denk alleen maar fijn voor degene die de niet-aanvalbare ban krijgt (wat meestal voor minder zware overtredingen is). Om nu te pleiten om alleen nog maar aanvalbare bans uit te geven vind ik wat overdreven, niet iedereen verdient deze straf.

ON TOPIC.

Prima als er twee icoontjes komen, één voor aanvalbaar andere voor een niet-aanvalbare ban. Als dit überhaupt wel mag vanwege de privacy, de type straf vertelt al iets over de schorsing. Verder lijkt het mij wel vrij nutteloos. Als je ziet dat iemand een ban heeft kan je toch zelf even proberen of je deze speler wel of niet kan aanvallen? Zie het probleem niet helemaal wat dit moet oplossen.

SleepyDancer en The Exalted One vinden dit leuk.
  18. OHANA2019

OHANA2019

Jullie hebben nog steeds niet door, dat bannen onterecht onderdeel is van Grepolis?

Kwesty van welke mod bij welke vijand speelt, soms heb je geluk en soms niet... Moet je hier bij het spelen van dit spel er bij nemen.

19. Lev Yashin

Lev Yashin

Ja janken voetballerflop dat niemand een traantje laat omdat je bans krijgt voor multiloggen en weet ik veel wat voor onzin je nodig heb om te winnen - en altijd te floppen daarin

Diddi Magmotar en Dorremans vinden dit leuk.
  20. The Exalted One

Kunnen we dit on topic houden? Verwijzen naar specifieke bans is niet nodig hier.

Terug Naar Boven