• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Technologie bres

DeletedUser8637

Gast
Hoi Grepo's

Ik vraag mij af hoe de technologie 'Bres' toegepast wordt. De kracht van de schepen wordt hiermee gehalveerd dus lijkt het mij meer zinvol om een losse zeeclear en landclear te sturen. Waarom bestaat deze ontwikkeling dan eigenlijk?

Ik heb daarnaast ook gemerkt dat je met een opstand creeeren (verovering) ook een opstand kan creeren zonder van de verdediger alle schepen (biremen) te vernietigen. Weet iemand de meerwaarde van 'bres' te duiden?

Alvast bedankt!

Groet Abraxas.
 

DeletedUser

Gast
AW: Technologie bres

Bres heeft als doel om een landclear te laten aankomen. Als je een vol dorp aan troepen in transportboten stuurt zonder enig ander schip, en de verdediger heeft zelfs maar 1 bireem liggen, ben je alles kwijt zonder dat de tegenstander ook maar één eenheid verliest. Daarom stuur je best altijd een paar vuurschepen mee. Stel dat die het verliezen van de verdedigers (bijvoorbeeld wanneer jij 20 vuurschepen meestuurt maar de andere heeft 100 biremen liggen), heb je nog altijd hetzelfde resultaat. Als je die aanval zou doen met bres, komen de transportschepen toch voorbij die biremen en kunnen de landtroepen wel aanvallen. Die vuurschepen worden dan wel 50% zwakker.

Als je echt als doel hebt om enkel de haven aan te vallen, stuur je dus best alleen (vuur)schepen en gebruik je natuurlijk nooit de aanval bres.

(je kan met de simulator uitrekenen wat je zou verliezen bij een normale aanval, en dan met dezelfde troepen maar met bres)
 

DeletedUser6229

Gast
AW: Technologie bres

Maar denk eraan: een bresaanval zonder vuur komt niet aan wal
 

DeletedUser

Gast
AW: Technologie bres

Bres heeft als doel om een landclear te laten aankomen. Als je een vol dorp aan troepen in transportboten stuurt zonder enig ander schip, en de verdediger heeft zelfs maar 1 bireem liggen, ben je alles kwijt zonder dat de tegenstander ook maar één eenheid verliest. Daarom stuur je best altijd een paar vuurschepen mee. Stel dat die het verliezen van de verdedigers (bijvoorbeeld wanneer jij 20 vuurschepen meestuurt maar de andere heeft 100 biremen liggen), heb je nog altijd hetzelfde resultaat. Als je die aanval zou doen met bres, komen de transportschepen toch voorbij die biremen en kunnen de landtroepen wel aanvallen. Die vuurschepen worden dan wel 50% zwakker.

Als je echt als doel hebt om enkel de haven aan te vallen, stuur je dus best alleen (vuur)schepen en gebruik je natuurlijk nooit de aanval bres.

(je kan met de simulator uitrekenen wat je zou verliezen bij een normale aanval, en dan met dezelfde troepen maar met bres)

Verbaast me dat zelfs game-mods het juiste antwoord niet weten!

Ik zal het even kort uitleggen:
ZONDER bres, zal er een bepaald percentage transportschepen, afhankelijk van het percentage OVERLEVENDE VERDEDIGENDE schepen, kapot gaan. overleven alle biremen het? dan zullen alle transportjes zinken. overleeft bijvoorbeeld 80% van de biremen? dan zal een X aantal (ongeveer 40%) transporters overleven. overleeft 50% van de biremen? dan zal ongeveer 72% overleven.

Nou komt ie: MET BRES, kun je dit overlevende percentage transportschepen verdubbelen, als je dezelfde hoeveelheid vuurtjes meestuurt. (Ook al gaan er minder biremen kapot!)
In feite worden je vuurschepen dus 2x zo zwak, maar je hebt ook 2x zoveel transportjes die aan land komen!

Dit is dus erg handig als iemand zo'n 300 biremen in de haven heeft, en jij graag de landtroepen wil clearen!
 

DeletedUser6513

Gast
AW: Technologie bres

ik bedenk net wel dat het eigenlijk een slechte ontwikkeling is.
ik kan nu dus 1 bireem meesturen en dan ben ik aan land.
klinkt echt heel raar.
 
Bovenaan