• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

telling vakantiedagen in vakantiemodus

DeletedUser28548

Gast
Weet iemand hoe de dagen worden geteld als je in vakantiemodus bent?
Gaat het per 24 uur of bijvoorbeeld per 12 uur of per uur?
Of gaat het per kalenderdag of per halve kalenderdag?

Bijvoorbeeld, als ik op 1 november om 10 uur in VM ga, wanneer wordt er dan hoeveel tijd van je aantal vakantiedagen afgetrokken? Is dat om 10 uur de volgende dag of wordt er steeds om 24 uur een dag afgetrokken? Of gaat het nog anders.
Ik kan dit nergens terugvinden. Misschien weet iemand van jullie dit uit ervaring.
 

DeletedUser26443

Gast
het gaat in halve dagen, ik heb mn vm een keer aangezet precies op t zelfde moment dat ik uit vm kon ben ik uit vm gegaan. en nu heb ik nog 40.5 dagen over terwijl ik van
26-03-17 - 27-03-17

in vm ben geweest
 

DeletedUser28548

Gast
het gaat in halve dagen, ik heb mn vm een keer aangezet precies op t zelfde moment dat ik uit vm kon ben ik uit vm gegaan. en nu heb ik nog 40.5 dagen over terwijl ik van
26-03-17 - 27-03-17

in vm ben geweest

Dank je. Weet je ook of het dan per 12 uur gaat of per halve kalenderdag. Dus stel je bent om 10 uur in vm gegaan en om 9 uur eruit. Telt dat dan als hele dag of stiekum toch als 1,5 dag (de eerste dag helemaal omdat het voor 12 uur 's middags is en de tweede dag half)
 

DeletedUser26443

Gast
Dank je. Weet je ook of het dan per 12 uur gaat of per halve kalenderdag. Dus stel je bent om 10 uur in vm gegaan en om 9 uur eruit. Telt dat dan als hele dag of stiekum toch als 1,5 dag (de eerste dag helemaal omdat het voor 12 uur 's middags is en de tweede dag half)

1,5 dagen als t goed is
 

DeletedUser28548

Gast
Dus als bijvoorbeeld mijn VM om 8 uur is ingegaan, moet ik eigenlijk voor middernacht weer inloggen om te voorkomen dat het me een extra halve dag kost. En anders hoef ik me dus niet te haasten om voor 8 uur weer in te loggen en kan ik net zo goed tot 11.55 uur uitslapen :)
 

DeletedUser27183

Gast
nadat dat de vm is ingegaan kan je de eerste 24 uur er sowieso niet uit (dit is om vm schuilen tegen te gaan)
daarna wordt het berekent per halve dag.
 

DeletedUser28548

Gast
Maar het zijn dus kalenderdagen en niet periodes van 12 of 24 uur?
Het gaat mij er even om wat een gunstig moment is om weer uit VM te komen zodat het zo weinig mogelijk dagen kost.
Dus als ik op dag 1 om 8 uur in VM ga, moet ik dan op dag x om 7.59 uur inloggen of moet ik op dag x-1 al om 23.59 uur inloggen.
 

DeletedUser23442

Gast
Hoeveel vakantiedagen je nog over hebt wordt inderdaad afgerond weergegeven in halve dagen.

MAAR vakantiedagen worden gewoon exact in uren, minuten en seconde bijgehouden.

Als je bijvoorbeeld 53 uur 22 minuten en 18 seconden in vm zit hou je dus exact je aantal vakantietijd voor je vm min dit aantal (tot op de seconde) over.

Wanneer je precies uit vm gaat zodat het net wel of geen nieuwe halve dag is maakt dus ook niet uit
 

DeletedUser28548

Gast
OK. Dank je. Dat is helder. Ik hoef me dus niet te haasten om voor 24 uur weer in te loggen. Dat kan ook in de loop van de volgende dag. En als ik van dag 1 8.00 tot dag 3 7.59 in vm zit, kost het me maar 2 dagen en niet 2,5 dag.
 

DeletedUser23442

Gast
Klopt, je kan ieder moment in en uit vm gaan zonder dat het "te veel" kost

Elke seconde die je er later uitkomt, kost je exact 1 extra seconde vm, niets meer
 
Bovenaan