• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Thailand - rellen

DeletedUser

Gast
Bangkok in het rood


Bangkok, de hoofdstad van Thailand is een toeristisch trekpleister. Vele mensen gaan jaarlijks naar Thailand op vakantie en genieten daarvan het mooie weer, bekijken de tempels en andere bezichtigingen die rondom de stad te bezichtigen zijn. Dit jaar is er weer een nieuwe attractie voor ons toeristen, rellen. Bangkok, word zoals eerdere keren, geteisterd door rellen. De rellen zijn tussen de regering en demonstranten. De demonstranten dragen de kleur rood, om hun partij(UDD) te vertegenwoordigen.​
Un-thailand.png
149655.jpg

De demonstranten voeren onwettige daden uit, zoals het blokkeren van wegen en overheidsgebouwen, het aanvallen van ambtenaren in functie tot zelfs (poging) tot doodslag van ambtenaren in functie. Het gebruik van een gastank als potentieel wapen en er gaan zelfs geruchten rond dat de demonstranten met granaten en vuurwapens het vuur openen op zowel hun eigen mede-demonstranten als militairen, politie, oproerpolitie, enzovoorts. Er is natuurlijk al wel wat vooraf gegaan. Voorheen zijn er al rellen in Bangkok geweest, maar dit zouden de bloederigste politieke rellen zijn geweest in twintig jaar van de Thaise geschiedenis.

Zo waren op elf april tweeduizend-tien eenentwintig doden gemeld, maar dat is feitelijk nog het topje van de ijsberg. Met nog is negenhonderd (zwaar)gewonden demonstranten & ambtenaren. Militairen zouden met rubberen kogels schieten, maar overal in de Thaise straten waar de rellen hebben gewoed en nog gaande zijn, vind men (échte) kogels.

Bij het Democracy Monument ging het flink mis toen (vermoedelijk) het leger enkele kogels in de lucht schoten. Van een "feestende" stemming, ging het om naar een regelrechte ramp. De UDD aanhangers stormde op de militairen af en ontploften één of meer granaten, waardoor één Japanse journalist het leven verloor.

De zittende premier Abhisit Vejjajiva en zijn regering probeerde nog te onderhandelen met de UBB aanhangers(roodhemden), maar een belangrijke woordvoerder van de roodhemden wou daar niet aandenken, hij zei als volgt:"Er wordt niet meer onderhandeld. Roodhemden onderhandelen niet met moordenaars" Als volgt ging hij door met:""De weg is ruig en vol obstakels, maar het is onze plicht om de doden te eren door democratie naar dit land te brengen."

Het einde is bij lange na nog niet inzicht en de zowel de overheid als de roodhemden maken zich klaar voor de strijd. Ook zouden onder de roodhemden oude generaals en getrainde militairen zich bevinden. In ieder geval zijn de roodhemden erg georganiseerd. Naar een "veldslag" worden er bijvoorbeeld koekjes uitgedeeld, ze delen maskertjes uit, ze hebben hun eigen politie die de demonstranten in toon houd zo diende nodig, enzovoorts.

Nu vraag ik me af, wat denken jullie van deze kwestie? Een burgeroorlog? Moet de regering met de harde hand ingrijpen? Hoe zou meer bloedvergiet voorkomen kunnen worden? Is het nog veilig om af te reizen naar Thailand of is enkel Bangkok meiden genoeg?

Discussieer er op los zou ik zeggen!

Regels:
  • Vermeld eventuele bronnen bij je tekst
  • Informeer jezelf voor dat je post plaatst
  • Heb respect voor elkaars mening
  • Plaats post(en) met waarde aan de discussie

Voor eventuele informatie kan je mijn topic bekijken op het Tribal Wars forum hier en dan kunnen we gelijk het niveau van discussies in het serieuze praat forum vergelijken van Grepolis en Tribal Wars.
 

DeletedUser

Gast
ze maken hun eigen land kapot. door de rellen wil niemand meer naar thailand en verdienen zij geen geld meer.

dus niemand blij
 

DeletedUser

Gast
Yoehoe, de eerste keer dat ik buiten Europa ga en raad waar ik heen ga?

Juist. Thailand. En zeker 1 a 2 weken Bankok :l
 

DeletedUser

Gast
Yoehoe, de eerste keer dat ik buiten Europa ga en raad waar ik heen ga?

Juist. Thailand. En zeker 1 a 2 weken Bankok :l

De rellen zijn al over en als echte backpacker of hoe je gaat, kan je er prima heen! Tussen de rellen en schietpartijen zijn zelfs toeristen geweest die foto's maakte en noem het maar op. Geheel veilig voor een toerist, naar mijn mening! ;)
 

DeletedUser

Gast
Iemand was vorige week teruggekomen. Niet aan te raden dat Bangkok! Zeker niet veilig voor een toerist. En een vriendin van me moeder zit bij buitenlandse zaken voor de ambassades ;) Ook volgens hun niet aan te raden.
 

DeletedUser

Gast
Iemand was vorige week teruggekomen. Niet aan te raden dat Bangkok! Zeker niet veilig voor een toerist. En een vriendin van me moeder zit bij buitenlandse zaken voor de ambassades ;) Ook volgens hun niet aan te raden.

Nee, die omgeving van Bangkok is inderdaad niet aan te raden(de rellen waren voor de Nederlandse ambassade en de wijk erom heen).:rolleyes: Je kan gerust naar de tempels rondom en in Bangkok, niemand zal een toerist daar met opzet vermoorden, ook de rood hemde in het algemeen niet, je bent hun inkomen! Gewoon uit de buurt blijven van rellen en anders trek je direct door naar Vietnam?
 

DeletedUser

Gast
Ik trek mij er niets van aan, zolang er maar geen oorlog ontstaat, is nutteloos ;)
 
Bovenaan