• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

The Carlyle Group

DeletedUser

Gast
The Carlyle Group
The Carlyle Group is een Amerikaanse en tevens een van 's werelds grootste internationale, particuliere private-equity-investeringsmaatschappijen. De groep beheert meer dan 85 miljard dollar (in 2009). Het bedrijf heeft circa 520 werknemers in twaalf landen. En zij hebben naar schatting meer dan 620.000 werknemers in dienst . De groep werd in 1987 opgericht door een groep van ondernemers, onder wie David Rubinstein. De naam van de groep is afgeleid van het Carlyle Hotel, het favoriete hotel van de oprichters. In 1989 trad Frank Carlucci, een minister van Defensie onder Ronald Reagan, toe tot het bestuur van Carlyle en sindsdien is de verwevenheid tussen de groep en de Amerikaanse politiek alleen maar gegroeid.

Oftewel, The Carlyle Group heeft enorm veel macht, dmv de politiek, aandelen en bedrijven. Ik denk dat deze groep alle touwtjes in handen heeft. Ze zitten immers vaak in de politiek en zijn de grootste wapen leveranciers ter wereld. Dit heeft geleid tot wat spanningen.
Carlyle kwam in 2004 negatief in het nieuws door de dubbelrol van James Baker. Deze vertrouweling van de familie Bush werd op 21 januari naar Koeweit gezonden met de opdracht de regering te bewegen tot terughoudendheid bij het vorderen van schulden van het juist bevrijde buurland Irak.
Tegelijk met Baker vloog een delegatie van Carlyle, waarvan Baker commissaris was, naar Koeweit om de order te bemachtigen de Koeweitse belangen in de Iraakse schuldenproblematiek te behartigen.
De Carlyle-affaire is slechts een van de twijfelachtige voorbeelden van betrokkenheid van het Amerikaanse bedrijfsleven bij de oorlog in Irak. Het bekendste voorbeeld is de Halliburton-affaire.

Enkele grote mannen van The Carlyle Group
MeetTheCarlyleGroup.gif


Wat denken jullie van deze groep?
 

DeletedUser

Gast
Het verbaast me altijd dat dit soort private ondernemingen voor het grote publiek onbekend blijven. Vooral in deze tijd waar digitale informatie direct verkrijgbaar is blijft het altijd verdacht stil rond dit soort figuren.
 

DeletedUser

Gast
Niets mis mee. Dit zijn een stel ongelooflijk slimme mensen die weten hoe ze de politiek naar hun hand moeten zetten. Ik had er nog niet van gehoord, maar ga me er zeker verder in verdiepen. Respect voor wat deze mannen klaar weten te spelen.

Is het werk dat deze mensen doen slecht of onethisch? Nee, ik denk het niet. Ze zijn gewoon intelligent en goed in het werk wat ze doen.
 

DeletedUser11561

Gast
85 miljard is een fooi, een getal achter de komma.

Daarom ben ik zeer skeptisch over je artikel.
Echte grote investeringsmaatschappijen of hedge-funds gaan over honderden miljarden, zoniet triljoenen.
 

DeletedUser

Gast
Om het prijskaartje gaat het me niet, maar meer om de macht die zij hebben. Door hun politieke rollen en de wapenfabrieken die zij bezitten beslissen ze gewoon oorlogen, dmv het aanbieden van wapens met korting.
 

DeletedUser11295

Gast
85 miljard is een fooi, een getal achter de komma.

Daarom ben ik zeer skeptisch over je artikel.
Echte grote investeringsmaatschappijen of hedge-funds gaan over honderden miljarden, zoniet triljoenen.

Geloof me maar dat ze veel meer omzet hebben dan 85 miljard ;)
 
Bovenaan