• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

[Theorie] Opwarming Aarde

DeletedUser

Gast
Beste Forum-Hangers,

Zoals jullie alvast weten bestaan er veel Theorieën over "De Opwarming Van De Aarde".
Wat is jullie visie op "De Opwarming Van De Aarde"?

Mijn Visie:

Zoals jullie wellicht weten was er heel vroeger, Miljoenen jaren geleden de tijd van de Dinosaurussen, dit tijdperk speelde zich af in de Prehistorie.
De Aarde of beter gezegd: de huidige continenten hingen toen aan elkaar vast, dit was het begin van de aarde.
Het klimaat van toen was overal ter wereld behoorlijk warm, het vroos zo goed als nooit dus het kwik zakte (bijna) nooit onder 0.
Naarmate de jaren vorderden braken de continenten af en groeide of dreven steeds verder van elkaar weg.

Hier gaan we niet over praten, wel dat er op dat moment in onze Atmosfeer een geweldige verandering of meerdere veranderingen aan het gebeuren waren.
Meteorieten brokkelden af in de atmosfeer, deze meteorieten konden vaak een zeer grote oppervlakte hebben. Meestal werd deze meteoriet verdampt en kwam deze daarom niet tot de aarde, af en toe vielen er echter wel enkelen op de aarde wat meestal niet zo'n probleem vormde, tot de zogenaamde "Oerknal" waar de later op terugkomen.

Zoals gezegd braken meteorieten af in de ruimte of atmosfeer en zorgde dit voor een verandering van het klimaat, meestal geen grote veranderingen.
Naarmate de jaren toenamen (miljoenen jaren versteken) stierven vele Dino's uit vanwege ongunstige leefomstandigheden vanwege het slechte klimaat. Echter ontstonden er weer andere typen of rassen Dino's die op hun beurt weer uitstierven wegens een slecht klimaat.

De Continenten waren al verder van elkaar afgebroken en er vormden zich continenten. In voornamelijk de Noord-en Zuidkant van de wereld kwam de temperatuur al aanzienlijk onder het vriespunt.
Het kwam zelfs voor in bepaalde seizoenen dat dit ook gebeurde in het midden van de wereld, zo rond de evenaar.

Tot er een reuze meteoriet op de aardbol insloeg.
Langzaam stierven alle Dino's uit en vormden zich nieuwe wezens op de aarde.
Men sprak toen van de ijstijd aangezien het zeer koude temperaturen waren die vaak en voornamelijk onder het vriespunt lagen, dit had dan op zijn beurt weer contact met de veranderingen in de atmosfeer en natuurlijk de inslag van de meteoriet op de aarde.

Hierna had de aarde een hele periode van herstel doormaakt en kwam het uiteindelijk weer op een zeer normale temperatuur maar nooit meer als in de vroege Prehistorie toen het voornamelijk tropisch was op de aardbol.
Na Jarenlange tijd van herstel brak er weer een ijstijd uit.
Nu honderden/ duizenden jaren later is de aarde nog steeds in herstel van deze ijstijd die zich toen afspeelde en wil zich natuurlijk terug herpakken naar de vroege Prehistorie wat natuurlijk inpakt dat de ijskappen langzaam terug zullen smelten.


Dit was zo een beetje mijn kijk op de opwarming van de aarde..
Laat de Discussie beginnen! :)

Mvg,
Rinus
 

DeletedUser

Gast
Hierbij weet ik weinig over wat jij over het euvel denkt.
Onderbouw je post een beetje met enkele weetjes of uw mening over dit Onderwerp.
Ben je in ieder geval meer mee dan dit.

ok ;)

De aarde kent zijn warme momenten en zijn koude momenten, de koude momenten zijn de ijstijden, de warme momenten zijn de tijden tussenin.

Wij zitten voorlopig in de warme momenten.
Wanneer de aarde voelt dat het te warm wordt (wat nu ongeveer aan het gebeuren is) zal hij zich verkoelen door een ijstijd in te schakelen.

Dit zal niet zo lang meer beuren denk ik, binnen de 100 jaar zal de temperatuur drastisch beginnen te dalen, mensen zullen sterven door de extreme koudes.

Na deze ijstijd zal de aarde zich terug opwarmen, tot de aarde terug vind dat het te warm wordt. deze cyclus zal doorgaan tot de aarde er niet meer is.

Ongeveer hetzelfde zoals jij erover denkt.



Zo denk ik erover
 

DeletedUser

Gast
Dit was zo een beetje mijn kijk op de opwarming van de aarde..
Vraag op school maar eens over de leraar deze les opnieuw wil geven want je hebt er een potje van gemaakt. Er zitten zoveel fouten in dat het niet eens doenlijk is om die te gaan bespreken.
 

DeletedUser

Gast
Vraag op school maar eens over de leraar deze les opnieuw wil geven want je hebt er een potje van gemaakt. Er zitten zoveel fouten in dat het niet eens doenlijk is om die te gaan bespreken.

Wat is uw kijk op dit euvel dan wel niet als ik vragen mag? :rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
Dus volgens jou is de Oerknal een grote meteoriet die op de aarde valt? :O
 

DeletedUser

Gast
]Zoals jullie wellicht weten was er heel vroeger, Miljoenen jaren geleden de tijd van de Dinosaurussen, dit tijdperk speelde zich af in de Prehistorie.
De Aarde of beter gezegd: de huidige continenten hingen toen aan elkaar vast, dit was het begin van de aarde.
Het klimaat van toen was overal ter wereld behoorlijk warm, het vroos zo goed als nooit dus het kwik zakte (bijna) nooit onder 0.
Naarmate de jaren vorderden braken de continenten af en groeide of dreven steeds verder van elkaar weg.
De aarde is ontstaan als een soort bolletje (relatief) gesmolten steen. De aarde is natuurlijk een beetje afgekoeld. Volgens mij begreep ik dat er vroeger geen water was op aarde (of niet zo veel) maar doordat het aardoppervlak niet helemaal egaal is zijn door de komst van het water sommige delen onderwater komen te staan en anderen niet.

Hier gaan we niet over praten, wel dat er op dat moment in onze Atmosfeer een geweldige verandering of meerdere veranderingen aan het gebeuren waren.
Meteorieten brokkelden af in de atmosfeer, deze meteorieten konden vaak een zeer grote oppervlakte hebben. Meestal werd deze meteoriet verdampt en kwam deze daarom niet tot de aarde, af en toe vielen er echter wel enkelen op de aarde wat meestal niet zo'n probleem vormde, tot de zogenaamde "Oerknal" waar de later op terugkomen.

De oerknal is al ietsje ouder dan de aarde. Zelfs veel ouder dan de zon. De aarde is meer een soort grote komeet die in de baan van de zon terecht is gekomen. Volgens mij kan de aarde ook een afgebroken stukje zijn van een andere planeet (of ster of weet ik veel wat)

Zoals gezegd braken meteorieten af in de ruimte of atmosfeer en zorgde dit voor een verandering van het klimaat, meestal geen grote veranderingen.
Naarmate de jaren toenamen (miljoenen jaren versteken) stierven vele Dino's uit vanwege ongunstige leefomstandigheden vanwege het slechte klimaat. Echter ontstonden er weer andere typen of rassen Dino's die op hun beurt weer uitstierven wegens een slecht klimaat.
De aarde warmt een beetje op en koelt weer een beetje af... Dat hoeft niet perse door de meteorieten te komen. Ik heb het wel eens gehoord maar daar ga ik nu niet zo op in (kan ik later nog wel eens doen)


Hierna had de aarde een hele periode van herstel doormaakt en kwam het uiteindelijk weer op een zeer normale temperatuur maar nooit meer als in de vroege Prehistorie toen het voornamelijk tropisch was op de aardbol.
Na Jarenlange tijd van herstel brak er weer een ijstijd uit.
Nu honderden/ duizenden jaren later is de aarde nog steeds in herstel van deze ijstijd die zich toen afspeelde en wil zich natuurlijk terug herpakken naar de vroege Prehistorie wat natuurlijk inpakt dat de ijskappen langzaam terug zullen smelten.
Volgens mij was de aarde toen ook al verdeeld in allerlei klimaten. dus waar het op de polen gewoon koud was. Er waren blijkbaar wel dinosaurussen die daar een beetje tegen konden.

De laatste ijstijd was pas 10,000 jaar geleden.

Hoop dat het iets toevoegt aan de discussie
 

DeletedUser

Gast
de aarde warmt op en koelt af, dat is al sinds begin der tijden zo.
ik zeg altijd over die klimaatgoeroe's


10 000 jaar geleden, leefde er in de grot een oermens met een velletje rond zijn lijf omdat het een ijstijd was.
Denk je dat zij vergadering hadden toen de aarde weer begon op te warmen?
Neen! ze hadden geen co2 uitstoot en toch warmde de aarde op, en gelukkig maar.
En het feit dat dieren uitsterven, tjah, who cares about mammoeten en dino's enzo? er komen andere levensvormen in de plaats...

Leef en laat leven, onze invloed op de natuur is toch maar beperkt :p
 

DeletedUser

Gast
Oh No! De aarde warmt op!
Hé, het sneeuwt.... Ik merk er maar bar weinig van die opwarming. Het word steeds kouder in Nederland..
 

DeletedUser

Gast
Global warming is niet 2012 :p
Volgens mij heeft het te maken door te positie van de aarde. Het tegenovergestelde hoe de ijstijd ontstond :)
 

DeletedUser

Gast
Global warming is niet 2012 :p
Volgens mij heeft het te maken door te positie van de aarde. Het tegenovergestelde hoe de ijstijd ontstond :)

Luister niet naar zijn leugens!
Global warming zal ons allen vinden en vernietigen.
 

DeletedUser

Gast
We vergeten ook nog even dat de zon een warmte cyclus heeft. Je hebt warme jaren en koudere jaren en dat kan je aan de cyclus van de zon zien.
 

DeletedUser

Gast
Alles zal overstromen. Dit kan dus grof klinken:

Haiti: Grote ramp... Veel geld ingezameld... Voor de heropbouw in Haiti. Ik vind dat de mensen weg moeten uit Haiti! Ze kunnen bv. met zijn allen naar de VS gaan ofzo. Nu zijn de eerste eilanden ah overstromen... Het zal denk ik niet zo lang meer duren eer Haiti zal overstromen. Als ze al dat geld nu eens verdelen over de inwoners van Haiti. Dan kunnen ze zelf iets beginnen in de VS. Haiti zal overstromen! Ofwel kunnen ze zoiets maken als in Nederland. Maar daar hebben ze weer veel geld voor nodig. De ijskappen zijn al volop aan het smelten. De sneeuw houdt het nog een beetje tegen, maar die zal het volgens mij niet lang meer houden. Ze kunnen ook een soort onderwatermuur rond de Noord- en Zuidpool bouwen zodat het water daar blijft.

Reageer!
 

DeletedUser

Gast
Alles zal overstromen. Dit kan dus grof klinken:

Haiti: Grote ramp... Veel geld ingezameld... Voor de heropbouw in Haiti. Ik vind dat de mensen weg moeten uit Haiti! Ze kunnen bv. met zijn allen naar de VS gaan ofzo. Nu zijn de eerste eilanden ah overstromen... Het zal denk ik niet zo lang meer duren eer Haiti zal overstromen. Als ze al dat geld nu eens verdelen over de inwoners van Haiti. Dan kunnen ze zelf iets beginnen in de VS. Haiti zal overstromen! Ofwel kunnen ze zoiets maken als in Nederland. Maar daar hebben ze weer veel geld voor nodig. De ijskappen zijn al volop aan het smelten. De sneeuw houdt het nog een beetje tegen, maar die zal het volgens mij niet lang meer houden. Ze kunnen ook een soort onderwatermuur rond de Noord- en Zuidpool bouwen zodat het water daar blijft.

Reageer!

Haïti heeft niets te maken met global warming?

Luister niet naar zijn leugens!
Global warming zal ons allen vinden en vernietigen.

Global warming Komt eraan, Iedereen zal sterven!!!

Grapjas...
 

DeletedUser

Gast
Ik denk het niet... Maar als alles in Haiti terug heropgebouwt is, dan zal het wel overstromen... Dat is geld weggooien. Je kan ze beter ergens anders een plek geven waar het niet binnen de (gokje) 50 jaar zal overstromen... De breuklijn van Haiti gaat trouwens ook door San Francisco :O
 

DeletedUser

Gast
Ik denk het niet... Maar als alles in Haiti terug heropgebouwt is, dan zal het wel overstromen... Dat is geld weggooien. Je kan ze beter ergens anders een plek geven waar het niet binnen de (gokje) 50 jaar zal overstromen... De breuklijn van Haiti gaat trouwens ook door San Francisco :O

Die breuklijn loopt overal over de wereld, tussen de continenten door. ^^

Breuklijnen worden niet actiever door global warming. ;)
 
Bovenaan