• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

timing regels

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

Ik ben voor het systeem wat er in TW ook is. Nu wordt het wel heel erg moeilijk om over iets grotere afstanden een stad te veroveren.
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

met een beetje skills kun je nog steeds vrij redelijk timen..
en vrij redelijk betekent dan maximaal 10 seconde tussen je aanvallen, en zelfs beter dan dat.

mooi op een rijtje met 1 seconde ertussen gaat je niet lukken, maar hoeft van mij ook niet... op tribalwars kan iedereen een treintje goed timen, hier kunnen enkel een paar slimme mensen dat. ;)

bovendien is dit helemaal geen TW, dus als je zo'n hekel hebt aan deze regel ga je maar lekker daarheen :D
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

nou dan post ik het hier maar he :)

Oke, ik stuurde straks een hele reeks aanvallen die binnen een paar minuten voor een kolo poging aankwamen. sommige aanvallen waren op de seconde getimed, en ivm het oude kolosysteem had ik al OS verstuurd. ook had ik een aanval met 14 manticores vlak voor de kolo (4 seconden) geplaatst. na versturen kwam hij ook daadwerkelijk om 4 seconden voor de kolo aan (volgens het bevelscherm). De os timede ik er 10 seconden na. wat gebeurde er? er kwam een hele reeks aanvalsrapportjes binnen, daarna OS rapportjes. maar deze ontbrak. even later kwam dit rapportje binnen, waar een hele reeks xxx valt je ondersteunende troepen uit xxx aan rapporten voor kwamen, en toen dacht ik "hier klopt iets niet", en misschien wel een minuut later kwam de kolo er aan en kreeg ik weer een reeks xxx valt je ondersteunende troepen uit xxx aan. nu vraag ik me toch af, maakt die anti-timing het niet te bont? en ik heb het heel vaak gecontroleerd of de timing klopte... alleen kwam de aanval op de verkeerde tijd aan...

mvg,
jan.

bij deze zou ik graag jullie mening over de Anti-timing willen weten.
 

DeletedUser12160

Gast
waarom hebben ze dit in gesteld?

Ik ben voor het systeem wat er in TW ook is. Nu wordt het wel heel erg moeilijk om over iets grotere afstanden een stad te veroveren.
stuur het bij iedeen forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13747

Gast
AW: timing regels

Bij mij gaat het juist fout met dodgen.
Zo zijn mijn troepen en uit de stad en in de stad en worden ze alsnog vernietigd. Heel vreemd. Volgens support ben ik de enige met dit probleem.
En wat ik ook al verschillende keren heb gehad is dat ik het aanvalsrapport al een minuut voor ik aangevallen ben binnen krijg.
 

DeletedUser

Gast
AW: timing regels

Vanwege de hoge geluksfactor in dit spel (geluk + timing), heeft het wel iets weg van Yahtzee of Monopoly :p

Nee, zelf heb ik er niet zo heel veel last van, al is het af en toe flink vervelend. De timingsregel mag idd van mij wel terug naar +10 en -10 sec, maar een echt belangrijke aanpassing zou het voor mij niet zijn.
 

DeletedUser10488

Gast
AW: timing regels

Ik heb er ook wel eens last van, vooral als ik actieve spelers overneem. Ik zie alleen nergens dat die anti-time regel ooit is verandert, waar staat dat?
 

DeletedUser12119

Gast
AW: timing regels

Hallo,

Ik weet niet zeker of er ergens al een topic over is maar heb hem niet kunnen vinden.

Het is mij en meerdere spelers opgevallen dat de timing regels inmiddels 40 seconden aanhouden dat je eerder of later aan kan komen. Je kan op deze manier geen enkele aanval of ondersteuning nog timen. Dit maakt het een anti timing spel.

Voor mij is timing juist erg belangrijk, 10 seconden heb ik mee kunnen leven, de 20 seconden waren al erg veel maar 40 seconden is niet haalbaar wat betreft een kolonisatie op een grote speler. Deze dodged gewoon elke aanval behalve de kolonisatie en weg is je kolonisatieboot.

Nu heb ik wel al een aantal andere strategieën bedacht maar geen van allen kunnen op tegen deze toch wel ernstige anti timing regel.

Ik ben benieuwd hoe andere spelers hier over denken.

Groetjes,

red

Als je nou gewoon is gaat uitzoeken waar hij zijn troepen heen stuurt en die stad gaan aanvallen. Dan maak je zijn troepen kapot en probleem opgelost.
Of stuur gewoon eerst kolonieschip en later wanneer de vurschepen met troepen er net voor aankomen dan heb je ook geen last van dat dodge.
 

DeletedUser10488

Gast
Re: AW: timing regels

klopt dit nog of de regel 40 seconden of 20 ofzo

De anti-timing houdt in, dat bij elke gestuurde aanval gemiddeld 10 seconden bij elk bevel toegevoegd of afgehaald wordt. Echter kan deze anti-timing voor een uitloop van 30 seconden zorgen in de uitzonderlijkste gevallen. Bij Grepolis gaat het er namelijk om strategisch te werk te gaan, niet de vijand op een simpele manier met aanvallen vlak achter elkaar te bombarderen.

Spelers die de aanvallen strategisch in de goede volgorde plannen, worden door deze regeling niet beïnvloed zolang het verschil in de aanvallen niet op 0 komt te liggen.
 

DeletedUser11295

Gast
Re: AW: timing regels

Ik ben oorspronkelijk een Ogame-speler daar ging het qua timing wel echt heel ver (bij het verkrijgen van een maan kon je de troepenbeweging van je vijand zien). waardoor je kon timen dat jou (in dit geval) vloot precies 1 sec later aankwam dan de vijandelijke vloot. waardoor het onmogelijk was om te vluchten.. dit ging te ver naar mijn idee.

maar timing gaat niet (meer) dus hoe kan je dan ooit een sterkere speler kapot maken?

suggesties?

Ogame is nog erger geworden ;)
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: timing regels

Heel die anti-timing is even grote onzin als het strategie noemen om alle aanvallen behalve de kolo te dodgen.
Als je niet (motorisch) gestoord bent is het alleen een kwestie of je op het juiste tijdstip dit spelletje kan spelen.
Ze zouden beter een optie kunnen maken dat je alles wil dodgen behalve een kolo.
 

DeletedUser

Gast
Re: AW: timing regels

Wij hebben inderdaad een anti-timingregel, deze staat op de MEESTE werelden ingesteld op 10 seconden.

Mvg,
Othi
 
Bovenaan